Defekt motordæksel
Fra : Henrik Damgaard

Dato : 10-04-04 09:15

På en kammerats Yamaha XT600 er højre motordæksel (der hvor kickstarterens
aksel går gennem) revnet. Der står på dækslet at det er af magnesium.
Kan man svejse i det ?? Og ved nogen i så fald hvor man får det gjort?
Hvis man ikke kan reparere det, er der så nogen herinde, der har nogle gode
bud på, hvor man løber et brugt/nyt op. Til Honda har man jo David
Silverspares, findes der noget lignende for Yamaha??
Det er en ældre sag fra 1984.

På forhånd tak.
Henrik

Fra : John T. Sørensen

Dato : 10-04-04 09:32

Prøv denne adresse. http://www.mamut.com/dinmc

Hilsen John
XT 600E

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 11-04-04 08:25

"John T. Sørensen" <jts@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv denne adresse. http://www.mamut.com/dinmc
>
> Hilsen John
> XT 600E

Tak for hjælpen, jeg har sendt en forespørgsel

Venlig hilsen
Henrik Damgaard
BMW R1100S (tidligere XT600 Tenere helt uden E)

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 09:43

In article <4077acc2$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Henrik Damgaard wrote:
> [...]
> bud på, hvor man løber et brugt/nyt op. Til Honda har man jo David
> Silverspares, findes der noget lignende for Yamaha??

Svejse i magnesium?

Jeg kan huske vi satte ild til magnesium i folkeskolens fysiktimer...
det var ret sjovt. Det brændte langsomt og gav et meget skarpt lys.
Efterlod en sort masse...

Men om der findes en smart måde at svejse det på ved jeg ikke...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 11-04-04 08:20

"Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efterlod en sort masse...
>
> Men om der findes en smart måde at svejse det på ved jeg ikke...

Det er også den fornemmelse jeg har.
Var der ikke noget med at det skulle opbevares lufttæt, og natrium i en
eller anden væske, for ikke at selvantænde. Man tænker jo også på
gnistregnen fra undervognen på en F1'er.
Henrik