"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c58pvc$edt$2@news.cybercity.dk...
>
> Henrik Milo <henrik_milo@hotmail.com> skrev i en
> news:c57hiv$2pi$1@news.mch.sbs.de...
> > Hey experts... Har netop indledt en super dårlig start på denne sæson.
> > ....Havde ellers fået monteret en ny "brugt" tank samt en
> > karburator-justering og ventil-justering under den lange søvn hos
Lydmuren
> i
> > Stenløse..................12 timer senere skulle hjem fra arb. Kunne
ikke
> > starte den og talte pænt op til 10...argh måske 20. Prøvede igen. Ikke
> engang
> > noget med "iieeee" "ieeeee" bare et "klonk". ...Fik en kollega til at
> skuppe.
> > Smed den så i gear og i live var den. .......
> > på turen skulle jeg holde ualmindelig høje omd. for, at den ikke skulle
gå
> > ud. Føltes som om jeg kørte i et meget højere gear end det som jeg
> egentlig
> > gjorde.
>
> Lvere gear mener du vel??
>
> > ......Altså Super slow. Næsten bus agtig. .....Det blev ikke bedre
> > tværtimod, skulle holde den over 3-4 k omd. for at den ikke skulle gå i
> > stå (og mere hvis den skulle starte efter rødt).
> > Ved frederiksberg sagde vi nej tak ikke mere pineri og parkerede
......"Har
> > du fjernet din motorcykel fra frederiksberg" - frederiksberg politi i
tlf.
> > efter bare 5 timers søvn. "ja, den slipper benzin". Og rigtig nok
dryppede
> i et
> > jævnt solidt tempo. Som at se kæresten græde, gav helt hjertepine. Så
1600
> > bobs til DAH for at stille den tilbage til Lydmuren i stenløse inkl en
> stk. bajle
> > under til alle tårene. For fjernes skulle den jo.
>
> Gu' ve' hvad f.eks. 3X34 skulle have haft for den tur :-/
>
> > Så var det jeg tænkte: Hva' kan det her skyldes og kan jeg forlange at
> > Lydmuren står til betaling og rep, da det vel er noget med karburator og
> > tank eller hva'? Er det deres skyld eller bare sort uheld? Mvh den altid
> > super uheldige MC ejer Henrik.
>
> Alt i alt en noget rodet beskrivelse - Frem for alt kunne jeg godt have
> brugt at vide
> hvilken model at det drejer sig om :-/
> Dét med *klonk* ved startforsøg tyder på en Virago-agtig motor/starter(?),
> hvorimod detaljen med at du skulle køre den på væsentlig høje omdrejninger
> lyder som en firecylindret der ikke kører på den ene cylinder :-/
>
> Umiddelbart vil jeg byde på at sagen hænger sammen med bensindrypperiet:
>
> - Hvis den ene svømmer ikke lukker vil bensinen løbe over - Også under
> kørsel => drukning af pågældende cylinder!
>
> - Pågældende cylinder vil kunne fyldes i en vis grad af sådant overløbende
> bensin, hvorved at kompressionen hæves til et leje som starteren ikke kan
> trække igennem - Det undrer mig blot at du har været så heldig at
> toppakningen ikke blev blæst af samme overkompression da i løb den igang
>
> - Hængende svømmer kan godt falde sammen med en brugt tank der kan være
> støvet og/eller rusten indvendig!
>
> Det eneste man måske kunne laste værkstedet for er sidstnævnte faktor :-/
>
> Armand.
>
Som Armand skriver en noget rodet og lang beskrivelse. Men som Armand også
skriver med for meget benzin så var jeg selv ude for dette det andet år jeg
kørte på min som ny købt Honda CB 750, forårsaget at svømmere der låste sig
fast mellem plastsvømmeren og ophængsstiften.
Men man kan jo med lidt øvelse høre om ens motor for federne blanding end
oprindeligt.
Mvh.Gert Thorgersen