Mini motorcykler
Fra : Lars B Madsen

Dato : 08-04-04 20:35

Hej,
Er der nogen der ved hvor i Nordjylland man kan komme ud og prøve en
minimotorcykel (I ved, f.eks. dem Jan Elhøj kører på i Zulu Bingo)?

--
Madsen - SZR 660

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-04-04 21:10

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> writes:

> Hej,
> Er der nogen der ved hvor i Nordjylland man kan komme ud og prøve en
> minimotorcykel (I ved, f.eks. dem Jan Elhøj kører på i Zulu Bingo)?

Hvis det er er de små "dreambikes"/pocketbikes, så er der to klubber:
Polini klubben og pocketbike.dk.

Polini folket kører her:
http://www.polinimotori.dk/Dreambike/region1/index.htm

Så vidt jeg kan læse udfra pocketbike's hjemmeside, kører de kun i
Nordsjælland:
http://www.pocketbike.dk/

Mvh,

Kai, polinisti

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-04-04 07:19

Lars B Madsen wrote:
> Hej,
> Er der nogen der ved hvor i Nordjylland man kan komme ud og prøve en
> minimotorcykel (I ved, f.eks. dem Jan Elhøj kører på i Zulu Bingo)?

Yeps... Vi er nogle stykker herinde i gruppen som kører i dreambikeklubben!

Thomas Buus og Jeg kører begge i Region 1 (Nordjylland). Her om foråret og
sommeren kører vi i Hjørring på deres køretekniske anlæg. Du kan se på
hjemesiden hvornår vi krer deroppe!

Husk at skriv en mail til klubben, så de kan tage en prøvecykel med til dig,
hvis du dukker op!

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 09-04-04 09:15

Lars B Madsen wrote:
> Hej,
> Er der nogen der ved hvor i Nordjylland man kan komme ud og prøve en
> minimotorcykel (I ved, f.eks. dem Jan Elhøj kører på i Zulu Bingo)?

Yessir. Det er Hjørring Køreteknisk anlæg den 25. April. Der skulle det
gerne gå løs med udendørs kørsel.

For at være sikker på at du kan få en tid skal du, som Mads siger, lige
skrive en mail til afdelingens formand, i dette tilfælde TK motorcykler i
Hjørring.
Du kan finde alle relevante oplysninger på
http://www.polinimotori.dk/Dreambike/index.htm
ellers så skriver du bare en mail, og så skal du få et svar :)

Og det er sjovt. Selv 6,2Hk kan tage magten fra en :)

Thomas

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 10:40

Det lyder fedt, jeg vil lige tjekke om jeg har mulighed for at komme til
Hjørring den 25.

--
Madsen - SZR 660

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 14:37

In article <40766f74$0$5931$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
> Det lyder fedt, jeg vil lige tjekke om jeg har mulighed for at komme til
> Hjørring den 25.

Please læs
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
:)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 21:08

Jeg har læst det mester, og jeg ved godt at de fleste foretrækker at skrive
under teksten, men jeg synes det er hjernedødt. Specielt hvis man sidder med
en bærbar med touchpad. Men det er bare mig

--
Madsen - SZR 660

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-04 21:25

> [...]

> under teksten, men jeg synes det er hjernedødt. Specielt hvis man sidder med
> en bærbar med touchpad. Men det er bare mig

Tja, men du er også såpas hjernedød (dit eget udtryk) at du ikke kan
finde ud at at klippe det gamle væk som ikke længere behøves.

News-etiketten er lavet ikke for at genere dig personligt, men for at
gøre news til et bedre medium for os alle.

For at citere netop den side du siger du har læst (men tydeligvis ikke
forstået noget af):

Hvorfor svare nedenunder?
Det kan siges meget kort:

A: Det er en muldvarp på motorcykel!
Q: Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

/Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-04 00:51

On Fri, 09 Apr 2004 20:25:21 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej.

>A: Det er en muldvarp på motorcykel!

Q: Hvorledes kan man konstatere at der er mulvappe i køleskabet?
A: Motorcyklen er parkeret udenfor

>Q: Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

A: Kom og se 2 meter Kai krøllet sammen på en Polini - Det er
underholdning for hele ugen )

Eller se Kai servicere en Polini.
Man sætter skidtet op på filebænken og tager urmagerværktøjet frem.
Ugen er reddet ------ For os andre )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-04-04 08:23

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> writes:

> Q: Hvorledes kan man konstatere at der er mulvappe i køleskabet?
> A: Motorcyklen er parkeret udenfor

> A: Kom og se 2 meter Kai krøllet sammen på en Polini - Det er
> underholdning for hele ugen )

Nej, jeg har nemlig en hvid dragt på:

http://www.iltempogigante.dk/race458.jpg
http://www.iltempogigante.dk/race551.jpg

> Eller se Kai servicere en Polini.
> Man sætter skidtet op på filebænken og tager urmagerværktøjet frem.
> Ugen er reddet ------ For os andre )

Ja det er sgu da guld ved sådan en Polini - man kan have den stående
på reolen i stuen, når man ikke bruger den

--Kai

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 09-04-04 21:40

Lars B Madsen skrev i meddelelsen
> Jeg har læst det mester, og jeg ved godt at de fleste foretrækker at
> skrive under teksten, men jeg synes det er hjernedødt. Specielt hvis
> man sidder med en bærbar med touchpad. Men det er bare mig

Jeg syntes ikke der er nogen grund til at tale nedladende til Michal bare
fordi han minder dig om at overholde nogle ganske simple retningslinier.

Hvis det er så stort et problem burde du overveje at købe en af de der små
mus til din bærbare.

Jeg syntes selv det var lidt besværligt i starten, men efter at have
installeret Quotefix til OE, så sætter den automatisk signaturen ned i
bunden hvor den hører hjemme. Så er man da fri for at markere, klippe og
sætte ind.

Oe Quotefix kan du læse om og hente her. http://flash.to/oe-quotefix/

Kenn H. Jensen - På bærbar med trackpoint.
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:11

In article <407702a7$0$18676$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
> Jeg har læst det mester, og jeg ved godt at de fleste foretrækker at skrive
> under teksten, men jeg synes det er hjernedødt. Specielt hvis man sidder med
> en bærbar med touchpad. Men det er bare mig

Jeg sidder da med bærbar og touchpad... bruger den næsten aldrig
(touchpad'en) da det er hurtigere med tastaturet...

Og så er det jo lige vidt om man skriver over eller under...

Og derfor skriver jeg under for så er det bedre for alle...

Også for mig, det er langt lettere at opdele spørgsmålene i mindre
bidder for så at svare mere specifikt... Og netop her får man langt mere
overblik hvis man svarer som der tilrådes.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 09-04-04 22:58

Lars B Madsen <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en
> Jeg har læst det mester, og jeg ved godt at de fleste foretrækker at
> skrive under teksten, men jeg synes det er hjernedødt. Specielt hvis man
> sidder med en bærbar med touchpad. Men det er bare mig

Hvad du(!) foretrækker er åbenlyst det at det drejer sig om??

Anarki kan måske være meget godt i nogle sammenhænge; men hvis DU ønsker at
blive hjulpet med givne sager i denne nyhedsgruppe, vil jeg anbefale dig at
begynde at gå i takt med flokken - Der er masser af indlæg til daglig, og
derved nok at engagere sig i, så det er let at komme til at spole forbi
indlæg fra en hjernedød der bryder syntaksen og gør læsningen totalt
uoverskueligt!
Hvis man tillige finder at personen er ganske uvillig overfor almene råd
omkring hvorledes det hele kommer til at glide bedre, vil det måske endda
være fristende for mange at parkere vedkommende i sit kill-filter således at
man overhovedet ikke behøver at bruge skærmplads på sagen

Ergo:
Hvis du er interesseret i at blive besvaret/kommenteret, og derved i sidste
ende være en del af debatten, så ret dig lige ind til højre! :-|

--
Armand.

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 23:19

> [...]
sidste
> ende være en del af debatten, så ret dig lige ind til højre! :-|

Synes du at usaglig og personlig kritik gør dit indlæg bedre?

Det er heller ikke "god etikette" at afslutte hver sætning med et
udråbstegn, men du "vinder" vel også alle dine diskussioner på
arbejdspladsen ved at hæve stemmen?

Argumentationen om at intet må eller skal ændres fordi sådan har det jo
altid været, er ødelæggende som jeg har prøvet at pointere. Hvis du ikke er
enig med det så bøjer jeg den lige sådan her: "Afgifterne skal ikke
sænkes/ændres fordi sådan har det altid været".

Men det er du nok ikke enig med mig i.

Fra : Squish

Dato : 10-04-04 00:53

Lars B Madsen wrote:

[SNIP]

> Synes du at usaglig og personlig kritik gør dit indlæg bedre?

Hm.. jeg kan ikke lige få øje på den personlige kritik i Armand's
indlæg? :-/

> Det er heller ikke "god etikette" at afslutte hver sætning med et
> udråbstegn,

Hehe.. det gør de også i Anders And!

men du "vinder" vel også alle dine diskussioner på
> arbejdspladsen ved at hæve stemmen?

Dette derimod, er hvad jeg kalder, om ikke personlig kritik, så i det
mindste indicier!

--
Squish
CB400F

Fra : Armand

Dato : 10-04-04 10:18

> Synes du at usaglig og personlig kritik gør dit indlæg bedre?

Er jeg(!) den der er usaglig i denne sammenhæng?
Og personlig kan det ikke undgå at blive eftersom der kun er én person der
forsvarer den citat-teknik som går imod den alment brugte :-|

> Det er heller ikke "god etikette" at afslutte hver sætning med et
> udråbstegn.

Mine udråbstegn erkender jeg er en dårlig vane, afledt af at korrespondancen
ikke foretages i kancelli-sprog, men i ligefrem taleform.
Jeg bestræber mig dog til at begrænse dem, og alene dét er ét skridt foran
din indstillig til sagerne!

> .................men du "vinder" vel også alle dine diskussioner på
> arbejdspladsen ved at hæve stemmen?

Jeg har faktisk papirer på at være udlært udi at hæve stemmen for at fanges
opmærksomhed, så dén teknik mestrer jeg egentlig til fulde; men jeg er vant
til ikke at blande mig i diskussioner om emner jeg ikke har forstand på,
hvorfor jeg som oftest ikke har brug for at hæve stemmen for at komme
igennem med mine synspunkter.

> [...]
> er enig med det så bøjer jeg den lige sådan her: "Afgifterne skal ikke
> sænkes/ændres fordi sådan har det altid været".

Sjovt eksempel, for jeg er den der jævnligt argumenterer for at ingen
nuværende køretøjsejer har råd til at afgifterne bortfalder
Men deri jeg er uenig er at en enkeltperson skal komme ind fra højre og
begynde at sætte dagsordenen på et område der ellers fungerer fint :-|

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-04 19:57

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> writes:

> Og det er sjovt. Selv 6,2Hk kan tage magten fra en :)

Vi er flere i region 4 som mindes en prøv-selv'er som gav godt med gas
(efter at han liiige havde haft den nede og ligge) på en 4.2hk'er, for
så 0,002 sek senere ligge på rygskinnen og polini'en slog flik-flak
ned af banen. Så ku' han lære det.

Eller ham der skulle køre på baghjulet på hans helt nye 6.2hk'er på
langsiden. Det endte også med skrammer på både cykel og stolthed.
Der gik vist hele 3 uger før han kørte på baghjulet igen

/Kai

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 22:10

Jeg klager ikke fordi jeg synes det er for besværligt. Jeg synes at det er
ideen bag det der ikke er så smart som den kunne være. Og jeg har læst det
eksempel med haren på en motorcykel.

Hvis man skrev over teksten så slap man for at scrolle. Hvis man skriver
under teksten så ved man selvfølgelig altid præcist hvad indlægget handler
om, men fordi der er få som tager sig tid til at klippe og klistre i det så
bliver der en masse irrelevant tekst tilbage som man skal pløje sig igennem.
Spild er båndbredde og tid (og hele net-etikettens formål er jo præcist at
begrænse dette).

Derudover synes jeg det med at citere er lidt mærkeligt. Hvis man følger med
i en tråd så ved man som regel godt hvad der snakkes om, og så er det lidt
overflødigt at konstant gentage hinanden.
Det med muldvarpen som skal illustrere rækkefølgens relevans og effekt er et
dårligt eksempel på en dårlig etikette, man starter jo heller ikke med at
læse en bog fra midten og så forventer at få citeret hvad der er sket på de
foregående sider..

Nu hader i mig sikkert og synes det er tid til at sable lidt. Slå jer løs.

PS.
Til Michael: Det var ikke for at være uhøflig (kan godt se nu at jeg var
lige en tand for kæk), undskyld.

--
Madsen - SZR 660

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 22:17

Så vil jeg godt lige være den første til at give mig et slag over nakken..
Hvor kækt er det lige at starte med at skrive haren når nu eksemplet var med
en muldvarp? PIS...

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:28

In article <407712b3$0$23031$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
> Så vil jeg godt lige være den første til at give mig et slag over nakken..
> Hvor kækt er det lige at starte med at skrive haren når nu eksemplet var med
> en muldvarp? PIS...

Det var da et meget sjovt indlæg... men hvad svarer du lige på dér? Det
var vist noget med at du illistrerede netop eksemplet? Er ikke helt
sikker ;)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Squish

Dato : 09-04-04 23:25

Lars B Madsen wrote:

> [...]
> Spild er båndbredde og tid (og hele net-etikettens formål er jo præcist at

Apropos "Spild af båndbredde".. hvorfor citerer du så selv en masse
irrelevant tekst? :-/

--
Squish
CB400F

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:31

In article <nwEdc.2722$aJ6.395@news.get2net.dk>, Squish wrote:

> Apropos "Spild af båndbredde".. hvorfor citerer du så selv en masse
> irrelevant tekst? :-/

Gør han det?

Så vidt jeg kan se klipper han _alt_ væk, så man slet ikke kan se
hvilken sub-thread af tråden han svarer på. Dette er endnu en god grund
til at svare under det gamle :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Squish

Dato : 09-04-04 23:41

Michal wrote:

> Gør han det?

Ja, i det indlæg jeg svarer på, citerer han Kai's indlæg på trods af at
han ikke svarer på noget af det.

--
Squish
CB400F

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 22:50

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, i det indlæg jeg svarer på, citerer han Kai's indlæg på trods af at
> han ikke svarer på noget af det.
>
> --
> Squish
> CB400F

Se ovenstående.. Det er et citat.
Så mit indlæg sådan ud? (beklager jeg provokerer lidt, men jeg synes du
træder mig lidt over tæerne når du kalder mig "ham" selvom du godt ved hvad
jeg hedder)

Desuden var det heller ikke meningen at svar på noget, jeg ville bare
forklare hvorfor jeg synes at det er en bedre ide at skrive over teksten, da
jeg synes guiden til netetikette er lige til at smide bort. Efter at have
læst Michals indlæg må jeg indrømme at det giver ok mening at skrive under
teksten (kan dog ikke love at jeg ikke gør det omvendt en dag jeg føler mig
doven foran den bærbare

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 23:08

In article <40771a8c$0$23080$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
> "Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip signatur]

> [...]
> træder mig lidt over tæerne når du kalder mig "ham" selvom du godt ved hvad

En anden fordel ved at citere er at der så kommer sådan nogle smarte
"someone wrote:" linier...

Så rent faktisk nej, jeg vidste ikke (eller rettere kunne huske) hvad du
hed for kort tid siden Lars... Men jeg kan se dit navn nu :)

> [...]
> læst Michals indlæg må jeg indrømme at det giver ok mening at skrive under

Wauw, fremskridt :D

Sådan skal det være :) *rygklappen*

> (kan dog ikke love at jeg ikke gør det omvendt en dag jeg føler mig
> doven foran den bærbare

Hehe, det er da i orden med glippere... jeg er heller ikke helt så
hjemmevandt med at [snippe] endnu... Men man lærer med tiden :) Man skal
bare være villig til at lære...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Squish

Dato : 10-04-04 01:12

Lars B Madsen wrote:

[SNIP] "ovenstående"
> Se ovenstående.. Det er et citat.
> Så mit indlæg sådan ud?

Næ, i omtalte indlæg lader du det blot stå nederst, men det er vel- som
du selv skrev- stadig spild af båndbredde, ikke?

(beklager jeg provokerer lidt, men jeg synes du
> træder mig lidt over tæerne når du kalder mig "ham" selvom du godt ved hvad
> jeg hedder)

Jeg beklager hvis du føler dig trådt over tæerne- det var ikke min
hensigt! Jeg svarede blot på Michal's indlæg. "Gør *han* det?" Dermed
ikke sagt at Michal, ønskede at træde dig over tæerne!

Glæder mig!

--
Squish
CB400F

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 12:08

In article <m4Gdc.3488$4w.2083@news.get2net.dk>, Squish wrote:
> Lars B Madsen wrote:
>
> [SNIP] "ovenstående"
>
> Næ, i omtalte indlæg lader du det blot stå nederst, men det er vel- som
> du selv skrev- stadig spild af båndbredde, ikke?

Aah, alle de indlæg lægger jeg naturligvis ikke mærke til da min
newsreader klipper signaturer fra! Og da indlæg Lars svarer på havner
neden under hans signaturlinie... :)

> Jeg beklager hvis du føler dig trådt over tæerne- det var ikke min
> hensigt! Jeg svarede blot på Michal's indlæg. "Gør *han* det?" Dermed
> ikke sagt at Michal, ønskede at træde dig over tæerne!

Jeg manglede jo netop "Someone wrote:" linien, og vidste faktisk ikke
hvem jeg svarede på. Det gør jeg nu, jeg kan nemlig se at Squish svarer
på noget Lars har skrevet. Og dette svarer jeg så på :)

> Glæder mig!

Tjaeh, længere er den vist ikke... Lad os alle være glade og tage en tur
på MC :D

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Squish

Dato : 10-04-04 18:26

Michal wrote:

> Tjaeh, længere er den vist ikke... Lad os alle være glade og tage en tur
> på MC :D

Sa' du svin?

--
Squish
CB400F - Adskilt i hoveddele :-/

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 22:08

On Sat, 10 Apr 2004 18:26:02 +0100, Squish wrote:

> Sa' du svin?

Urk! Sowwyy! Så jeg ikke =(

*giver Squish en trøstekiks*

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:55

In article <yLEdc.3134$Z17.684@news.get2net.dk>, Squish wrote:

> Ja, i det indlæg jeg svarer på, citerer han Kai's indlæg på trods af at
> han ikke svarer på noget af det.

Det var da sjovt... og samtidigt dybt tragiskt...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:27

In article <4077112d$0$8403$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
> Jeg klager ikke fordi jeg synes det er for besværligt. Jeg synes at det er
> ideen bag det der ikke er så smart som den kunne være. Og jeg har læst det
> eksempel med haren på en motorcykel.

Hehe, det er da godt du kender til tingene da :)

> [...]
> Spild er båndbredde og tid (og hele net-etikettens formål er jo præcist at

For mig tager det ikke lang tid at klippe og klistre... Jeg tager ofte
og kører et nyhedspost på følgende måde:

Læse det.
Hvis jeg vælger at svare hakker jeg hul i indlægget og går 1 linie ned.
Skriver svar på ovenstående tekst.
Går 2 linier ned med resten af det jeg svarer på jeg endnu ikke har læst
Læser videre.

Og at rykke noget frem og tilbage er så simpelt som at trykke på 'dd' på
en given linie, og 'p' for at indsætte linien igen... Vil jeg lave et
"indhak" trykker jeg blot på "O" for indhak over min markør, og "o" for
under min markør :)

> Derudover synes jeg det med at citere er lidt mærkeligt. Hvis man følger med
> i en tråd så ved man som regel godt hvad der snakkes om, og så er det lidt
> overflødigt at konstant gentage hinanden.

Lige nu ved jeg faktisk ikke hvorfor du svarer som du gør... det du
svarede på røg jo væk sammen med din signatur... (tsk tsk tsk).

Desuden "sletter" jeg de indlæg jeg har læst, så det er lettere at holde
øje med de nye... Dette gør også at jeg ikke "bare" kan gå tilbage og
læse dem... Men er faktisk ret afhængig af at folk kan citere korrekt...

Naturligvis kan jeg så undlade at slette indlæg, men hvor går grænsen?
Jeg kan da ikke have 647 gamle indlæg liggende som jeg ikke engang er
sikker på bliver besvaret.

> [...]
> læse en bog fra midten og så forventer at få citeret hvad der er sket på de

Det gør man ellers hvis man får læst op ;)

> Nu hader i mig sikkert og synes det er tid til at sable lidt. Slå jer løs.

Hader? naark ;)

Sable? ork ja :D

*svinger sin store katana*

> PS.
> Til Michael: Det var ikke for at være uhøflig (kan godt se nu at jeg var
> lige en tand for kæk), undskyld.

Det er i orden :)

Jeg tænker lidt hvordan du havde svaret på det du selv havde skrevet hvis
du ikke havde citeret... Jeg kan lige forestille mig alt det jeg har
skrevet nu, og så bare i éen stoor bunke... Puuha. :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-04 22:49

Hej Lars,

> [...]

> ideen bag det der ikke er så smart som den kunne være. Og jeg har læst det

Lad mig give dig et billede på det hele.

Det svarer til at du kommer ind på en lokal bar, hvor der er en stor
folk stamkunder. Du går op og bestiller en øl, drikker den, og
fortsætter med at lade dit vand i ølkruset. Når stamkunderne beder
dig om at lade være, så brokker du dig over at du har sat dig i et
hjørne hvor der er langt til toilettet, og siger at "det her nemmere
for mig" at du lader dit vand i ølkruset (evt fortsætter du med at
lade vandet i de andre gæsters ølkrus.

Hvordan tror du det ville spænde af ude i virkeligheden? - Jeg vil
påstå at oddsene er for at du ville blive smidt korporligt ud af
baren. Du ville sandsynligvis også få "nogle knubs" undervejs på vej
ud. Og selvfølgelig ville alle der var tilstede sværge på at du
snublede over dørtrinnet på vej ud :)

Ja, jeg ved godt at sammenligning er lidt søgt, men jeg mener ganske
bestemt at den holder. Inden du sprøger hvorfor de ikke brokker sig i
de andre barer du har været indenom, så lad mig svare: De har sikkert
opgivet at forklare nytilkommerne hvad det er de nye gør forkert, og
har vendet sig til smagen af pis i øllet.

Mvh,

Kai, dfm's oldermand

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:58

In article <ulll4g6z5.fsf@harrekilde.dk>, Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> [...]
> opgivet at forklare nytilkommerne hvad det er de nye gør forkert, og
> har vendet sig til smagen af pis i øllet.

Guld værd, fed sammenligning :D

Den burde smides op på en webside :D

Så kan vi altid paste link til citatteknik, samt denne sammenligning :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 23:09

> [...]
> opgivet at forklare nytilkommerne hvad det er de nye gør forkert, og
> har vendet sig til smagen af pis i øllet.

Så fordi at det altid har været sådan skal det forblive sådan?

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 23:15

In article <40771f0c$0$14270$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
> [...]
[snip sjov bar sammenligning]

> Så fordi at det altid har været sådan skal det forblive sådan?

Nej ikke nødvendigvis, men ville det ikke være rart hvis alle var glade
for ændringerne, frem for at alle var kede af ændringerne?

Det kan da godt være der snart kommer nyhedslæsere som kan opsumere en
tråd automatisk, så man herefter ikke bliver nød til at citere under?

Men med nutidens nyhedslæsere er det asso rarest hvis folk svarer
nederst... :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-04 23:59

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> writes:

[snip billede]

> Så fordi at det altid har været sådan skal det forblive sådan?

Ja, indtil at der er opnået concensus om at vi skal ændre det. At der
så er (IMNSHO) gode argumenter for _ikke_ at ændre det, er så en anden
sag.

Disse over/under-posting (og f.eks. "kampen" mellem ASCII og HTML til
news) dukker op fra tid til anden, på forskellige newsgrupper.
Resultatet har altid været det samme - ingen ændringer. Ikke fordi vi
er nogle stokkonservative nossefår som ikke forstår at verden bevæger
sig fremad, men forbi de grundlæggende argumenter for under-posting og
ASCII tegnsæt var gennemtænkt fra starten af.

Men hvis vi nu allesammen stiller os op og pisser dig op af benene,
hvor lang tid går der så før du finder en ny bar at drikke din øl i?

/Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-04 01:04

On Fri, 09 Apr 2004 22:58:48 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Men hvis vi nu allesammen stiller os op og pisser dig op af benene,
>hvor lang tid går der så før du finder en ny bar at drikke din øl i?

Det skal der folk til.
Jeg havde for mange år siden en nabo der havde en puddelhund.
Han afleverede den til klipning, jeg hentede kræet (Hundebarberen var
nabo til banken hvor Lise arbejder).
På en af de opgaver havde jeg en aftale med mine venner om at møde dem
på et værtshus på Lygten.
Pudelhunden (Vimse) havde det normalt fint med at blive slæbt med alle
steder, og placerede sig stille under bordet uden at genere nogen.
Men ved den lejlighed skulle den lige "pisse" teritoriet af i skone på
en af gutterne.
Vild jubel i hele lokalet - Ham det gik ud over havde en Rotweiler, så
Vimse mente åbenbart at konkurrenten skulle have en hilsen
Moralen må være: Det gælder om at få pisset teritoriet af ligegyldigt
hvor lille man er

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 10-04-04 10:16

> Så fordi at det altid har været sådan skal det forblive sådan?

Fordi at én person ikke skal komme ind fra sidelinien og ændre regel der i
flere år er brugt med succes af hundredevis faste brugere, samt (med ganske
få andre undtagelser) tusindvis andre der lagde vejen forbi nyhedsgruppen!
:-|
Dette ikke mindst fordi at en anden hjernedød heller ikke skal kunne komme
forbi derefter og rette "din" syntaks tilbage til den gamle!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-04-04 10:23

Lars B Madsen <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en

> Så fordi at det altid har været sådan skal det forblive sådan?

Fordi at én person ikke skal komme ind fra sidelinien og ændre regel der i
flere år er brugt af hundredevis faste brugere, samt (med ganske få andre

Fra : Lars B Madsen

Dato : 10-04-04 11:04

... Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte henne, men jeg kan ikke se nogen
grund til at diskutere det her med dig når du ikke kan (eller vil?) forstå
hvorfor det her ikke skal være personligt.

Så jeg slutter her og siger tak alle andre her i tråden for at give mig
noget input jeg kan bruge til noget.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-04-04 00:34

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:
> In article <40771a8c$0$23080$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Lars B Madsen wrote:
>
> En anden fordel ved at citere er at der så kommer sådan nogle smarte
> "someone wrote:" linier...

Ja, men de behøver ikke indeholde redundant information som din
attributionslinje ovenfor. Message-id'et på Lars' artikel er totalt
uinteressant i en sådan linje, da det allerede står i artiklens
References-header. Ved at undlade det kan man holde linjens længde
under de anbefalede 72 tegn, som jo faktisk er til ære for sådan nogle
som dig der læser news i en terminal.

.... ja, jeg ved at jeg er tæt på at have usædelig omgang med små
flyvende insekter, men nu når du selv lagde op til det ...

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 12:16

In article <spamdrop+m3lll4iv54.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> attributionslinje ovenfor. Message-id'et på Lars' artikel er totalt
> uinteressant i en sådan linje, da det allerede står i artiklens

Det har du ret i.. fyy slemme mig :) *begynder at rode sin config fil
igennem*

> Ved at undlade det kan man holde linjens længde under de anbefalede
> 72 tegn,

Nu sørger jeg så godt nok for at wrappe mine "someone wrote" linier hvis
de er for lange... Min klient går faktisk ud og brokker sig hvis jeg har
skrevet linier som er for lange, og det mener jeg også andre klienter
burde gøre :)

> som jo faktisk er til ære for sådan nogle som dig der læser news i
> en terminal.

Tjah, jeg har faktisk noget nærmere 129 tegn i bredden på min terminal,
men jeg sørger dog stadig for altid at skrive linier kortere end 72
tegn.

> ... ja, jeg ved at jeg er tæt på at have usædelig omgang med små
> flyvende insekter, men nu når du selv lagde op til det ...

Hehe, insekter? *slask* Hvilke insekter? ;D

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 10-04-04 12:51

> Hehe, insekter? *slask* Hvilke insekter? ;D

= "flueknepperi" !

--
Armand.

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 14:04

In article <c58pv7$edt$1@news.cybercity.dk>, Armand wrote:

> Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en

>= "flueknepperi" !

Ved det, ved det... derfor *slask*'et :)

Min humor er vist osse lidt sort :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-04-04 00:01

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> Det har du ret i.. fyy slemme mig :) *begynder at rode sin config fil
> igennem*

God fornøjelse. Rygtet vil vide at det er followup_string du skal rode
med jf.
<http://slrn.sourceforge.net/manual/slrn-manual-6.html#followup_string>

> Nu sørger jeg så godt nok for at wrappe mine "someone wrote" linier hvis
> de er for lange...

Hmmm, det var min klient ikke enig i. De bliver i hvert fald længere
end 72 tegn før den wrapper.

> Min klient går faktisk ud og brokker sig hvis jeg har skrevet linier
> som er for lange, og det mener jeg også andre klienter burde gøre :)

Ja, det siger GNKSA at de skal. Det gør min (selvfølgelig) også.

> Hehe, insekter? *slask* Hvilke insekter? ;D

Nemlig ... og lad os så køre noget MC ... eller faktisk kørte jeg små
300 km i dag, og så fik jeg prøvet både en SV650S, en Aprilia Falco og
naturligvis min egen Bandit. I går fik jeg prøvet en MZ 251ETZ (den
kræver lidt tilvænning når man er vant til en Bandit 600) og Mollers
Bandit 1200 (vrummmm) ... god weekend indtil nu hvad MC-prøvninger
angår.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Michal

Dato : 11-04-04 14:18

On Sun, 11 Apr 2004 01:01:22 +0200, Jacob wrote:

> God fornøjelse. Rygtet vil vide at det er followup_string du skal rode
> med jf.
><http://slrn.sourceforge.net/manual/slrn-manual-6.html#followup_string>

Har fikset :)

set followup_string "On %d, %R wrote:"
nu indsat i conf fil...

Fandt den næsten med det samme da jeg ofte har alle conf muligheder i
filen, og så er standardinstillingerne blot kommenterede ud.

Det gør det let at finde noget man vil ændre fra standard til noget
andet :)

> Hmmm, det var min klient ikke enig i. De bliver i hvert fald længere
> end 72 tegn før den wrapper.

Jeg mener vist min er sat til 74 tegn.

> Ja, det siger GNKSA at de skal. Det gør min (selvfølgelig) også.

GNKSA? Mente det var en eller anden RFC som gjorde det :)

> [...]
> kræver lidt tilvænning når man er vant til en Bandit 600) og Mollers
> Bandit 1200 (vrummmm) ... god weekend indtil nu hvad MC-prøvninger

Nøj, jeg så osse en fin bandit forleden lidt vest for ballerup på
frederikssundsvej :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-04-04 23:33

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> GNKSA? Mente det var en eller anden RFC som gjorde det :)

Ja, det er RFC 1855 (der faktisk siger 65 tegn) og
<http://usenet.dk/netikette/linje.html> (som siger 72 tegn) der siger
noget om linjelængderne. Det er GNKSA (Good Net-Keeping Seal of
Approval) der siger noget om hvorvidt en newsreader er god til at
tvinge brugerne til at overholde standarderne.

<http://www.xs4all.nl/~js/gnksa/gnksa-evaluations.html> indeholder
nogle evalueringer af hvor godt forskellige newsreadere lever op til
GNKSA.

> Nøj, jeg så osse en fin bandit forleden lidt vest for ballerup på
> frederikssundsvej :)

Det kunne godt have været min (med mig på), hvis det var i går
(lørdag), hvor jeg kom kørende sammen med to andre fra klubben (en
SV'er og en CB500).

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Michal

Dato : 12-04-04 08:13

On Mon, 12 Apr 2004 00:32:50 +0200, Jacob wrote:
> [...]
[snip compliance mellem newsreaders]

> Det kunne godt have været min (med mig på), hvis det var i går
> (lørdag), hvor jeg kom kørende sammen med to andre fra klubben (en
> SV'er og en CB500).

Hmm den her bandit kørte alene, og havde vist lige været ude på nogle
småveje ude omkring ganløse/søsum (gæt). Den drejede ud på
frederikssundsvej ca. ved indkørslen til kong svends høj (eller en af
dem lige i nærheden).

--
Venlig Hilsen
Michal