DKs klogeste (??) motorcyklist
Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-04-01 21:10

tror jeg nok jeg så fredag eftermiddag ved 5-6tiden på motorvejen nord for
Århus. NOT!!
Jeg kørte små 100 med traileren på vej til ræs med min Yam DT, og blev
overhalet af en mand på en sommerchopper. Han havde benene godt strakt ud
over Highway pegsene, dvs. foden langt fra baghjulsbremsen der ellers er rar
at kunne bruge på en chopper. Og så havde han en ide med at ligge i læ bag
store biler. Først en sættevogn, og derefter en lukket Mercedes varebil. Det
var på ren øvert-maner 1 meter fra kofangeren , så chaufføren ikke havde en
chance for at se ham. Der lå han så de næste 20 km, og fulgte med i bilens
overhalinger og det hele. Hvor smart er det? Hvordan i den hedeste kan man
finde på sådan noget? Det er måske rart at ligge i læ, men det er da med høj
risiko for at blive molestreret ved den mindste episode.
Jeg ventede for en gangs skyld på en færdselspatrulje...

Har nogen set nogen bedre bud på "årets selvmorder"??
--
Søren L Hansen
lindholt@person.dk

Fra : Mich@el

Dato : 29-04-01 21:19

Hej Søren

"Søren L Hansen" wrote:

> [...]
> risiko for at blive molestreret ved den mindste episode.
> Jeg ventede for en gangs skyld på en færdselspatrulje...

Tja - og hvis der nu lå noget skrammel på vejen, ville han ikke have en chance
for at undvige.

Sikke en båtnakke.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Michael Haahr

Dato : 29-04-01 21:22

Jeg kørte en dag en lille tur på min knallert, da jeg kører ned af en bakke,
hvor der på vejen er trafik i begge sider, kører en knallert lige så fint
midt på vejen, der hvor de vide stiber er, og var flere gange ved at blive
kørt ned, da der var meegt meget lidt plads, mange af bilnerne var nød til
at bremse meget ned og køre halvejs op på cykelstien. Idiot, tænkte jeg
bare!

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-04-01 21:24

">
> Har nogen set nogen bedre bud på "årets selvmorder"??
> --

Ja, kør på A9 klokken 17.25 idag, der følte jeg sgu jeg var ved at begå
selvmord.
Jeg kørte nu ikke stærkt, men samtlige bilister havde Øjne som grævlinger!!

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : jd

Dato : 29-04-01 21:58

> Jeg kørte små 100 med traileren
Tja, hvor smart syntes du seld DET er.

> overhalet af en mand på en sommerchopper.
Hvad er en "SOMMER"chopper?

> over Highway pegsene, dvs. foden langt fra baghjulsbremsen der ellers er
rar
> at kunne bruge på en chopper.
Hvorfor er baghjulsbremsen bedre at bruge på en chopper end på alle andre
mc'ere?

>Og så havde han en ide med at ligge i læ bag
> store biler.
Her kan jeg kun give dig ret, det er sku selvmordtankerne der har spillet
ham et puds.

jd
Flh1200, som har det fint med at bruge forhjulsbremsen på sin chopper

Fra : Anneli

Dato : 29-04-01 23:31

"jd" <dosdal@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Hvad er en "SOMMER"chopper?

"Sommer" fordi hovedparten af chopperfolket (inkl. dig selv) sjældent kommer
frem, hvis det ikke netop er sol og sommer ;0)

> jd
> Flh1200, som har det fint med at bruge forhjulsbremsen på sin chopper

Vel ikke alene?

Stor hilsen Anneli og babyMarauderen

Fra : jd

Dato : 30-04-01 08:20

> "Sommer" fordi hovedparten af chopperfolket (inkl. dig selv) sjældent
kommer
> frem, hvis det ikke netop er sol og sommer ;0)

Man bliver da også klogere hele tiden LoL
Min er så en vinterchopper med de "offroad" hjul, men jeg er bare ligeglad
og kører kun sommer kørsel

> Vel ikke alene?

Hvorfor ikke??????? den standser da fint kun ved brug af forbremsen, det er
kun et spørgsmål om at tilpasse sin fart og kørsel og hvis ikke det er
nok, tjaa, så se vi i bikerhimlen der er trods alt ting vi ikke er herre
over, f.eks. andres kørsel, vi vælger jo selv med vores kørsel hvornår vi
vil afsted

> Stor hilsen Anneli og babyMarauderen

øhhhhhhh, hvad er der blevet af "den store"

Fra : Ole Baun

Dato : 02-05-01 17:38

> [...]
herre
> over, f.eks. andres kørsel, vi vælger jo selv med vores kørsel hvornår vi

Hej jd

Det er da fint at du kører så du kan nøjes med at bruge forbremsen, men
hvorfor ikke bruge bagbremsen også. Det ku´ jo være at du en dag fik brug
for at ha´ øvet dig lidt på at bruge den også, uanset hvor forsigtigt du
kører.

Ole Baun
CB 500, ´96, 81kkm

Fra : jd

Dato : 03-05-01 19:18

> [...]
> for at ha´ øvet dig lidt på at bruge den også, uanset hvor forsigtigt du

Roliiiigggg nnuuuuu, jeg er indenfor transportbranchen med adgang til kører
anlæg, bl.a. mc, så jeg opfrisker "panik" bremsning ind imellem (og så
er der også lige lejlighed til at få ræset af
Men derfor er der jo ingen grund til altid at bruge baghjuls bremsen, men
rolig den bliver selvfølgelig tjekket jævnligt (skulle jo nødig have den
ruster fast
Forøvrigt har ham Harley og mr. Davidson placeret baghjuls bremsen et
umuligt sted
Men som jeg altid har sagt "man kan ikke altid vinde" og heldigvis har de da
placeret forhjulsbremsen hvor sådan en skal sidde.

JD
Flh1200

Fra : Ole Baun

Dato : 03-05-01 22:36

> [...]
> rolig den bliver selvfølgelig tjekket jævnligt (skulle jo nødig have den

Hej jd

Jeg er nu ganske rolig. Læste blot dit indlæg som om du aldrig brugte
bagbremsen, men blot tilpassede farten og kørslen, citat: "den standser da
fint kun ved brug af forbremsen, det er kun et spørgsmål om at tilpasse sin
fart og kørsel".

Og så sad jeg og funderede over hvornår der mon kom et indlæg der kunne lyde
som følger: "Hvorfor bruge bremserne den standser da fint uden, det er kun

Fra : jd

Dato : 04-05-01 21:29

Godt ord igen
og ja, hvorfor bruge bremserne, cyklen standser da udemærket alligevel, det
er kun et spørgsmål om at hegnet står ordentligt fast

JD
FLH1200

Fra : Adam Christensen

Dato : 29-04-01 22:10

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> wrote in message

> Jeg kørte små 100 med traileren på vej til ræs
[snip]
> Jeg ventede for en gangs skyld på en færdselspatrulje...

Du kan så glæde dig over at den _ikke_ dukkede op, for så kunne du have set
frem til en betinget frakendelse af kørekortet og tilhørende orienterende
køreprøve.

Højst tilladte hastighed (indtil 1. maj) med anhænger/trailer er 70 km/t.
Betinget frakendelse ved +40% (98 km/t).

:-/

--
Adam
(hvis fætter netop har mistet kortet, betinget, for at køre for stærkt med

Fra : Morten Juel

Dato : 29-04-01 22:13

> [...]
>
> Højst tilladte hastighed (indtil 1. maj) med anhænger/trailer er 70 km/t.
> Betinget frakendelse ved +40% (98 km/t).

hehe den tænkte jeg også på, men ville ikke råbe op )

Mvh
Morten

Fra : Adam Christensen

Dato : 29-04-01 22:22

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> hehe den tænkte jeg også på, men ville ikke råbe op )

Hmmm.... det plejer da ellers ikke at være et problem ))

--
Adam

Fra : Morten Juel

Dato : 29-04-01 22:33

> Hmmm.... det plejer da ellers ikke at være et problem ))
nej, men jeg ville jo lægge lidt låg på det )

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-04-01 22:52

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message
> Højst tilladte hastighed (indtil 1. maj) med anhænger/trailer er 70 km/t.
> Betinget frakendelse ved +40% (98 km/t).

Hvad sker der efter den 1. maj med disse regler da?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Anneli

Dato : 29-04-01 23:19

"Morten Christensen" <mochr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der efter den 1. maj med disse regler da?

Så må man køre 80 km/t med trailer. Så vidt jeg ved er det kun en
forsøgsordning?

Anneli

Fra : Adam Christensen

Dato : 30-04-01 09:43

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in message

> "Morten Christensen" <mochr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så må man køre 80 km/t med trailer. Så vidt jeg ved er det kun en
> forsøgsordning?

Det mener jeg ikke det kun er, men det bakkes i hvert fald op af
fartkontrol/overhalingskontrol (læs: lasermåling) på udvalgte motorvejsstræk
hvor overhaling i lastbil/personbil med anhængertræk samtidigt forbydes :-/

--
Adam

Fra : Mads Lund

Dato : 30-04-01 11:48

> [...]
motorvejsstræk
> hvor overhaling i lastbil/personbil med anhængertræk samtidigt forbydes

Det var dog rart. Der er ikke noget som 2 lastbiler, der kan danne prop på
motorvejen, så regler ala. de tyske hvor der er tidsbestemt overalingsforbud
på traffikerede motorveje vil da være alletiders idé

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Adam Christensen

Dato : 30-04-01 13:49

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message

> [...]
overalingsforbud
> på traffikerede motorveje vil da være alletiders idé

Jep, det er også sådan det bliver. Hverdage mellem kl. 6 og 18 på udvalgte
stræk.

Læs mere her: http://www.berlingske.dk/artikel:aid=97561

--
Adam
SV650S

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-05-01 13:18

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan så glæde dig over at den _ikke_ dukkede op, for så kunne du have
set
> frem til en betinget frakendelse af kørekortet og tilhørende orienterende
> køreprøve.

Det ved jeg godt, netop derfor kørte jeg små 100 dvs 98!!
> Adam
> (hvis fætter netop har mistet kortet, betinget, for at køre for stærkt med
> trailer på motorvej)

Røvsurt, enig. Men at køre 250 km. med 70 i timen vil give mig spat. Og det
er jo ikke til fare for noget som helst at jeg kører små 100, da jeg jo
holder stor afstand osv. og har materiellet i forsvarlig stand.

Søren

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 22:33

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en

>tror jeg nok jeg så fredag eftermiddag ved 5-6tiden på motorvejen nord
> for Århus. NOT!!...................blev overhalet af en mand på en
> sommerchopper. Han havde benene godt strakt ud dvs. foden langt fra
> baghjulsbremsen ....Og så havde han en ide med at ligge i læ bag
> store biler... på ren øvert-maner 1 meter fra kofangeren , så
chaufføren
> ikke havde en chance for at se ham. Der lå han så de næste 20 km,
>
> Har nogen set nogen bedre bud på "årets selvmorder"??

Måske en man sidenhen kan finde som kandidat til "the Darwin awards"!

--
Armand

Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 29-04-01 23:20

Husk lige at dit kørekort ryger hvis du bliver målt til at overskride 70
km/t + 40% når du kører med trailer!
(98 km/t er vel tæt på "små 100 km/t)

mvh
RS

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-05-01 13:19

"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en meddelelse
> Husk lige at dit kørekort ryger hvis du bliver målt til at overskride 70
> km/t + 40% når du kører med trailer!
> (98 km/t er vel tæt på "små 100 km/t)

Lige og så præcis!! Jeg har afstemt med speedometeret med stopur og det
hele!!
Men tak for advarslen.

Fra : JR

Dato : 30-04-01 13:10

> [...]
> Jeg ventede for en gangs skyld på en færdselspatrulje...
>
> Har nogen set nogen bedre bud på "årets selvmorder"??

Og hvis han ikke står af på grund af et uheld gør motoren det måske.

Det er de færreste luftkølede V-motorer der kan tåle at køre i læ uden tilstrækkelig fartvind. Et dårligt motorkoncept i
virkeligheden, specielt dem med bageste cylinder i læ _og_ udstødningen bagud.

JR