Steen Gruby wrote:
Hej igen Steen,
>>Jeg er i dag blevet spurgt om hjælp af en englænder her i Thailand efter at
>>hans BMW R70/7 efter at den har været til service er steger fra 120 C til
>>140 C under samme fredelige kørsel.
>>
> Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om er indikator
> fejlvisning som følge af forkert spænding fra EL systemet, eller en
> anden olietype.
Tja, eller at fouling/tilsmudsning på oliesiden af sensoren er blevet
renset væk, eller dens kabel/kabelsko er blevet renset, strammet eller
bare har fået et skub.
Kunne du ikke checke ledningsforbindelserne og evt. måle signalet fra
sensoren i et vandbad, du fyrer op under til kogepunktet - det kræver
selvfølgelig, at du har spændingsværdierne
Aragorn!?
Oplevede noget tilsvarende med VFS'ens kølevandstermometer efter en
service for et par år siden. Men da visningen faktisk rettede sig til
noget mere "normalt", tog jeg det gasnke roligt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK