|
| Att : Kim Olsen og andre Geely fantaster Fra : K |
Dato : 07-04-04 10:45 |
|
Hej
Jeg har smidt en artikel ved navn "Geely hvad er det? ", fra Nordjyske Biler
ind på dk.binaer.motor til jer, det er ikke et alt for godt billede, men det
kan da læses,
go' påske til alle
--
V.H John Kramme
| |
Kim Olsen (08-04-2004)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 08-04-04 14:50 |
|
> Hej
>
> Jeg har smidt en artikel ved navn "Geely hvad er det? ", fra Nordjyske
Biler
> ind på dk.binaer.motor til jer, det er ikke et alt for godt billede, men
det
> kan da læses,
>
> go' påske til alle
> --
> V.H John Kramme
Hej John
Tak for artiklen, det er rart at se en forhandler, som holder sig til at
fortælle det om produkterne, som han kan holde.
Jeg vil faktisk sige, at min Geely Boss, nu har rundet km 7000 uden de store
problemer, og hvad elsystemet angår, har fugt i dødemandsknappen, efter en
uge udendørs i regnvejr været alt, hvad jeg har oplevet - og det kunne
klares med lidt trykluft.
Og så kommer jeg nok til at skifte startrelæet når jeg bliver træt nok af,
at man skal trykke 2-3 gange på startknappen før relæet får forbindelse, men
et alm. 30A bilrelæ til kr. 30,- skulle vel kunne klare det.
Ellers kører den faktisk overraskende godt, og det være sig både i minus 10
graders frost og i 30 graders varme.
Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss
| |
John Jensen (08-04-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 08-04-04 17:26 |
|
>
> Jeg vil faktisk sige, at min Geely Boss, nu har rundet km 7000 uden de
store
> problemer, og hvad elsystemet angår, har fugt i dødemandsknappen, efter en
> uge udendørs i regnvejr været alt, hvad jeg har oplevet - og det kunne
> klares med lidt trykluft.
> Og så kommer jeg nok til at skifte startrelæet når jeg bliver træt nok af,
> at man skal trykke 2-3 gange på startknappen før relæet får forbindelse,
men
> et alm. 30A bilrelæ til kr. 30,- skulle vel kunne klare det.
>
> Ellers kører den faktisk overraskende godt, og det være sig både i minus
10
> graders frost og i 30 graders varme.
>
> Hilsen
> Kim Olsen
> Geely Boss
>
>
Hej Kim,
Hvordan ser det så ud med topfarten / marchhastigheden, hvor befinder den
sig bedst,
samt hvor meget (lidt) bensin bruger den. ?
/ John
| |
Kim Olsen (08-04-2004)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 08-04-04 18:22 |
|
> Hej Kim,
>
> Hvordan ser det så ud med topfarten / marchhastigheden, hvor befinder den
> sig bedst,
> samt hvor meget (lidt) bensin bruger den. ?
>
> / John
Hej John
Geely har en topfart/marchfart på mellem 80 km/t i hård modvind til 100 km/t
i medvind, men de opgivne 85 km/t kan den som regel klare, hvis ikke lige
lige du kører mod en orkan.
Den er forøvrigt overraskende lidt sidevindsfølsom, så de sidste ugers
blæsevejr er kun noget man hører om - man mærker det stort set ikke.
Benzinøkonomi ligger omkring 30 km/l, og det ændrer sig ikke meget, da man
jo næsten altid kører fuld gas.
Motoren er på Boss'en (scootermodelen) som jeg har relativt højt gearet, så
motoren lyder ikke som den kører med vanvittig mange omdrejninger, så man
kunne få ideer om, at den måske kunne klare en lille opgearing - men det har
jeg nu ikke tænkt mig at spilde tid med.
Men spørg endelig løs, hvis du har spørgsmål i øvrigt.
Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss JL150T-6, 2003
DKW RT125/2, 1954
Kia Clarus 2,0 GLX combi, 2000
| |
K (09-04-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-04-04 21:42 |
|
"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for artiklen, det er rart at se en forhandler, som holder sig til at
> fortælle det om produkterne, som han kan holde.
velbekomme
mht. forhandleren, en ægte jyde ....og en sjov fyr forresten
> Ellers kører den faktisk overraskende godt, og det være sig både i minus
10
> graders frost og i 30 graders varme.
hvad med motoren på den, hvilken en er kopieret fra ?
K
| |
Kim Olsen (10-04-2004)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 10-04-04 08:55 |
|
> hvad med motoren på den, hvilken en er kopieret fra ?
>
> K
>
Hej K
Jeg ved det faktisk ikke, men specielt scootermotorerne som Geely Boss og
og Geely Worrier kører med ligner meget "Kymco".
De øvrige modeller har "rigtige" motorer, og der er det nok nemmere at se
hvad de ligner.
En scootermotor er pakket så godt ind, at det kan være svært at se.
Hilsen
Kim
| |
mikkel paulsen (10-04-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 10-04-04 21:53 |
|
"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message news:<4077a7c6$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> > hvad med motoren på den, hvilken en er kopieret fra ?
> >
> > K
> >
>
> Hej K
>
> Jeg ved det faktisk ikke, men specielt scootermotorerne som Geely Boss og
> og Geely Worrier kører med ligner meget "Kymco".
> De øvrige modeller har "rigtige" motorer, og der er det nok nemmere at se
> hvad de ligner.
> En scootermotor er pakket så godt ind, at det kan være svært at se.
>
> Hilsen
>
> Kim
hej kim!
jeg skal snart tage mc-kørekort, og vil snarest have en mc, men hvad
skal jeg vælge? jeg har også tænkt kort på at købe en af de billige
Geely's, men min bror snakkede mig fra det og sagde at det nok
alligevel var bedst at købe en brugt mc til samme pris. jeg ser efter
en mc til min 10000 og max 30000.
hvad har du ar argumenter for jeg skal købe en Geely?
| |
Kim Olsen (10-04-2004)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 10-04-04 22:30 |
|
> hvad har du ar argumenter for jeg skal købe en Geely?
Hej
Nu er jeg jo hverken importør eller forhandler, og får desværre heller ikke
procenter når der sælges en Geely motorcykel.
Så mine erfaringer i denne nyhedsgruppe er helt private meninger.
Jeg kan derfor kun fortælle hvad mine egne argumenter for at købe en Geely
var:
- At få en ny motorcykel fremfor en "udtrådt" 15 år gammel japaner, hvis
fortid man ikke kender.
- At få et transportmiddel til erstatning for en ulovlig 45 knallert. Krav
billigt og ikke mindst driftsikkert.
Argumenter for at du ikke skal købe en Geely kunne være:
- Blærerøvseffekten med en 150ccm Geely er til at overse
- Fornemmelsen af at kunne køre 150 km/t oplever du ikke
- at du vil være sikker på at kunne få en god pris for den, hvis du en dag
vil bytte til en anden MC.
Nå spøg til side.... Det jeg mener er, at jeg hvis jeg var dig, ville prøve
både en ny Geely og et par brugte japanere i samme prisklasse, og så danne
dig dine egne mening om, hvad du vil satse på.
Uanset hvad du vælger, så husk, at det gamle ordsprog om, at man stort set
får hvad man betaler for, nok viser sig at passe, og fordi Geely er det mest
fornuftige for mig, er det jo langt fra sikkert at det også er det for dig.
Hvis du bor i nærheden af mig (mellem Holbæk og Kalundborg) er du velkommen
til at kikke forbi, så du kan se min.
Hilsen
Kim Olsen
| |
mikkel paulsen (12-04-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 12-04-04 23:03 |
|
>
> Hvis du bor i nærheden af mig (mellem Holbæk og Kalundborg) er du velkommen
> til at kikke forbi, så du kan se min.
>
> Hilsen
>
> Kim Olsen
tak for de vise ord :D
nej knapt nok, men hvis du kører en tur til hjørring så kommer jeg og ser på den ;)
| |
|
|