Brian <take@dive.nu> skrev i en news:j4Vcc.168$V32.11@news.get2net.dk...
>
> @Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:c50n8l$1crg$1@news.dansketelecom.com...
> > "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> > news:c506o0$oit$1@sunsite.dk...
> > > Det du skal værer obs på når du hener noget fra staterne, er at der
> > > kommer moms og told på. og der kan måske blive bøvl med afgiften.
> >
> > Ja, og så at det kan blive ret svært at få den indregistreret. EXC'er er
> > ikke det nemmeste at få godkendt.
>
> Jeg takker mange gange for de råd ,jeg var klar over det med told og moms
..
> Fragten havde jeg fået gratis men jeg var ikke klar over det med lyset.
> Eller støjen ......Hvorfor er det særligt svært med EXC.??
Der er to aspekter i USA vs. EU:
Som nævnt er der toldmuren á såvel told som moms, der fordyrer motorcyklen
inden den er i dine hænder.
Derudover er EU ét stort fællesområde hvori de enkelte nationalstater SKAL
acceptere hinandens køretøjs-godkendelser!
Uden at være 100%, tror jeg at der ikke findes en dansk typegodkendelse af
KTM'erne (eller 250'eren specielt) eller også afviger US-modellen givetvis
fra den danske godkendelse (fremstår tydeligt af stelnummer-serien), hvorved
at en US-importeret model skal igennem enkeltgodkendelses-møllen før man kan
få den på gaden herhjemme
En EU-købt model, hvilket også indbefatter en US-import der har
"mellemlandet" i andet EU-land, vil have pågældende lands godkendelse (hvis
indregistreret) og dén kan man konvertere til dansk godkendelse ved
indregistrering!
--
Armand.