/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
import af ktm
Fra : Brian


Dato : 07-04-04 00:09

Hej Jeg har kikket på en ktm 250 exc som jeg kan få fra usa den står til
12000 Dkr og er fra 1999 men hvad skal jeg regne med at give i afgift ??
Eller er det bedre at hente en der er ældre . Og kan det betale sig

--
Brian"Nitrox"Larsen
The Deeper I Go The Happier I Get
Nogle håndværkere kører sprinter
Andre kommer bare senere



 
 
Tobias Larsen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 07-04-04 07:23


"Brian" <take@dive.nu> skrev i en meddelelse
news:ELGcc.375$5K6.336@news.get2net.dk...
> Hej Jeg har kikket på en ktm 250 exc som jeg kan få fra usa den står til
> 12000 Dkr og er fra 1999 men hvad skal jeg regne med at give i afgift ??
> Eller er det bedre at hente en der er ældre . Og kan det betale sig
>
> --
> Brian"Nitrox"Larsen
> The Deeper I Go The Happier I Get
> Nogle håndværkere kører sprinter
> Andre kommer bare senere
>

Det du skal værer obs på når du hener noget fra staterne, er at der kommer
moms og told på. og der kan måske blive bøvl med afgiften.

Tobias



Claus Rittig (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 07-04-04 12:06

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:c506o0$oit$1@sunsite.dk...

> "Brian" <take@dive.nu> skrev i en meddelelse
> news:ELGcc.375$5K6.336@news.get2net.dk...
> > Hej Jeg har kikket på en ktm 250 exc som jeg kan få fra usa den står
til
> > 12000 Dkr og er fra 1999 men hvad skal jeg regne med at give i afgift ??
> > Eller er det bedre at hente en der er ældre . Og kan det betale sig

> Det du skal værer obs på når du hener noget fra staterne, er at der kommer
> moms og told på. og der kan måske blive bøvl med afgiften.

Ja, og så at det kan blive ret svært at få den indregistreret. EXC'er er
ikke det nemmeste at få godkendt.
Med fragt, told og moms (er der ikke straf-told på for tiden?) løber den nok
op i nærheden af 18.000, og det kan du sagtens finde en '99er til i Tyskland
eller et andet EU land.

Rittig



Brian (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-04-04 16:27


@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:c50n8l$1crg$1@news.dansketelecom.com...
> "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> news:c506o0$oit$1@sunsite.dk...
> > Det du skal værer obs på når du hener noget fra staterne, er at der
kommer
> > moms og told på. og der kan måske blive bøvl med afgiften.
>
> Ja, og så at det kan blive ret svært at få den indregistreret. EXC'er er
> ikke det nemmeste at få godkendt.
> Med fragt, told og moms (er der ikke straf-told på for tiden?) løber den
nok
> op i nærheden af 18.000, og det kan du sagtens finde en '99er til i
Tyskland
> eller et andet EU land.
>
> Rittig
>
>

Jeg takker mange gange for de råd ,jeg var klar over det med told og moms .
Fragten havde jeg fået gratis men jeg var ikke klar over det med lyset.
Eller støjen ......Hvorfor er det særligt svært med EXC.??


--
Brian"Nitrox"Larsen
The Deeper I Go The Happier I Get
Nogle håndværkere kører sprinter
Andre kommer bare senere



Armand (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-04 13:06


Brian <take@dive.nu> skrev i en news:j4Vcc.168$V32.11@news.get2net.dk...
>
> @Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:c50n8l$1crg$1@news.dansketelecom.com...
> > "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> > news:c506o0$oit$1@sunsite.dk...
> > > Det du skal værer obs på når du hener noget fra staterne, er at der
> > > kommer moms og told på. og der kan måske blive bøvl med afgiften.
> >
> > Ja, og så at det kan blive ret svært at få den indregistreret. EXC'er er
> > ikke det nemmeste at få godkendt.
>
> Jeg takker mange gange for de råd ,jeg var klar over det med told og moms
..
> Fragten havde jeg fået gratis men jeg var ikke klar over det med lyset.
> Eller støjen ......Hvorfor er det særligt svært med EXC.??

Der er to aspekter i USA vs. EU:
Som nævnt er der toldmuren á såvel told som moms, der fordyrer motorcyklen
inden den er i dine hænder.
Derudover er EU ét stort fællesområde hvori de enkelte nationalstater SKAL
acceptere hinandens køretøjs-godkendelser!

Uden at være 100%, tror jeg at der ikke findes en dansk typegodkendelse af
KTM'erne (eller 250'eren specielt) eller også afviger US-modellen givetvis
fra den danske godkendelse (fremstår tydeligt af stelnummer-serien), hvorved
at en US-importeret model skal igennem enkeltgodkendelses-møllen før man kan
få den på gaden herhjemme
En EU-købt model, hvilket også indbefatter en US-import der har
"mellemlandet" i andet EU-land, vil have pågældende lands godkendelse (hvis
indregistreret) og dén kan man konvertere til dansk godkendelse ved
indregistrering!

--
Armand.





Claus Rittig (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-04-04 18:42

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c53gb6$18os$5@news.cybercity.dk...

> > Fragten havde jeg fået gratis men jeg var ikke klar over det med lyset.
> > Eller støjen ......Hvorfor er det særligt svært med EXC.??

Både for lys og støj: En EXC er en enduro. Det er IKKE en off-roader. Man
kan selvfølgelig sagtens bruge den til at køre off-road på, men den er fra
fabrikken ment som en model til race, og den overholder derfor
enduro-sportens støjgrænser (som er lidt mere humane end motocross sportens,
men SLET ikke på gade-niveau). Det samme med lyset, for en enduro er en 35w
forlygte nok (der skal bare være lys), og det er ikke nødvendigt med langt
og kort lys, ligesom jeg ...okay, her svigter min hukommelse lidt, men jeg
tror faktisk heller ikke der er bremselys, det mener jeg ikke der er krav om
i det internationale enduro reglement.

> Der er to aspekter i USA vs. EU:
> Som nævnt er der toldmuren á såvel told som moms, der fordyrer motorcyklen
> inden den er i dine hænder.

Meget rigtigt! Det ender altid med at blive halv-dyrt at handle over-there.

> Derudover er EU ét stort fællesområde hvori de enkelte nationalstater SKAL
> acceptere hinandens køretøjs-godkendelser!

Ja. Men det er irrelevant her, da laaangt størsteparten af EXC'erne i europa
(og også i usa) ikke er gade-indregistreret, men enduro-indregistreret.
Ligesom rallybiler har specielle regler, så har enduro-motorcykler også, og
den slags slipper IKKE gennem en synshal!

> Uden at være 100%, tror jeg at der ikke findes en dansk typegodkendelse af
> KTM'erne

Det gør der ikke på EXC modellerne, de er enkelt godkendt.

> En EU-købt model, hvilket også indbefatter en US-import der har
> "mellemlandet" i andet EU-land, vil have pågældende lands godkendelse
(hvis
> indregistreret) og dén kan man konvertere til dansk godkendelse ved
> indregistrering!

Men EXC'er er meget sjældent gade-indregistreret.

Rittig



Underbjerg / Anderse~ (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Underbjerg / Anderse~


Dato : 07-04-04 08:11

Hej

Glem alt om den fra USA, da der er andre støjkrav, andet lysanlæg samt
importtold og import moms før du skal til at betale afgift.

Som minimum skal du sørge for at få den Tüv (synet) godkendt i Tyskland da
den så har kørt i et andet EU-land.

Støjtest i DK koster 6000,- hvis de forlanger sådan en.

Der er ikke normalt noget lysanlæg på en USA model som der kan synes med i
DK.

Nej find hellerer en i Tyskland eller Sverige, så er der ikke de store
problemer.

Afgiften kan du jo finde på www.Told-skat.dk

Hilsen

Torben



André T. (07-04-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 07-04-04 23:07

>Hej Jeg har kikket på en ktm 250 exc som jeg kan få fra usa den står til
>12000 Dkr og er fra 1999 men hvad skal jeg regne med at give i afgift ??
>Eller er det bedre at hente en der er ældre . Og kan det betale sig

Jeg forespurgte Told & skat om pris på KTM 250EXC årg. 2000, sidste
år, og først kom der et svar der hed 45.000.. :-| Så klagede jeg og,
og 7 dage efter kom det en ny pris, der hed 26.000 i afgift..

Jeg fik så at vide at de troede det var den nye 250EXC 4-takt model,
men men... thats life...

Men mit råd er find en i DK, sverige el. tyskland... Evt. hold øje
her: http://www.enduro.dk

GL


Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

André T. (07-04-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 07-04-04 23:36


>Men mit råd er find en i DK, sverige el. tyskland... Evt. hold øje
>her: http://www.enduro.dk

BTW... Der er en indregistreret 360'er i DBA... Det da lidt
nemmere....

"Offroader, KTM, 360 ccm, EGS, '99, 62 hk, 92 kg, m.afg. 36.000,- "

De 92kg skal du ik tro på... Nok nærmere 108 med lys und alles.....

GL.

Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Claus Rittig (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-04-04 18:44

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse
news:qd0970l1fedjtqc4a44kcntpoq332obvur@4ax.com...

> "Offroader, KTM, 360 ccm, EGS, '99, 62 hk, 92 kg, m.afg. 36.000,- "
>
> De 92kg skal du ik tro på... Nok nærmere 108 med lys und alles.....

Min EXC 380 vejede 102,5 kg med lys und alles. Det er UTROLIG let for så
stor en cykel.

Rittig



André T. (08-04-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 08-04-04 19:04

>Min EXC 380 vejede 102,5 kg med lys und alles. Det er UTROLIG let for så
>stor en cykel.

Min Husaberg 650cc m. lys vejer 104kg... Det let, for sådan en satan !


Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste