/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Forsegling" af rustfrie forrør ?
Fra : Thomas Jensen


Dato : 06-04-04 17:48

Hej,

ja regner ikke med man kan gøre noget.
Men er der en måde man kan beskytte sin rustfrie forrør mod at blive grimme
?
Jeg gætter selv på det ikke er nemt pga den høje temperatur.

--
mvh

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



 
 
KubikH (06-04-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 06-04-04 19:07


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4072df57$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men er der en måde man kan beskytte sin rustfrie forrør mod at blive
grimme
> Jeg gætter selv på det ikke er nemt pga den høje temperatur.

Hejsa
I gamle dage, da jeg kørte Triumph, købte jeg nogle billige forrør.
Af erfaring viste jeg at de blev blå, og Kromen boblede op på dem ( Joo ...
den gik altså godt den ting )

Jeg prøvede et trick som følger:
Inden montering, trak jeg et stykke twist igennem, der var mættet med fed
gearolie.
De lå en uges tid og fik en tur til.
Så blev de monteret, og der blev kørt en moderat tur.
Af med dem, olie igennem, dette blev gentaget en 3 - 4 gange.
Dette lavede et sodlag inden i, som isolerede så meget at de holdt sig
VÆSENTLIGT pænere end før.

Ved godt at dette ikke er så attraktivt på en 4 cylindret, men nu er rådet
givet videre
Mvh
Niels



D@n Dethlefsen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 06-04-04 22:31

Thomas Jensen wrote:
> ja regner ikke med man kan gøre noget.
> Men er der en måde man kan beskytte sin rustfrie forrør mod at blive
> grimme ?
> Jeg gætter selv på det ikke er nemt pga den høje temperatur.

Hvad mener du med grimme ?, at de bliver gullige eller hvad ?

Jeg kender ikke andre metoder end polering en gang imellem, på min Duc sker
det ca. hver 2-3 måned

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Thomas Jensen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 07-04-04 08:09

> Hvad mener du med grimme ?, at de bliver gullige eller hvad ?
>
> Jeg kender ikke andre metoder end polering en gang imellem, på min Duc
sker
> det ca. hver 2-3 måned

Ja jeg tænker på gullige og matte pga skidt og lign.

Bruger du autosol ?

--
mvh

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



D@n Dethlefsen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 07-04-04 13:45

Thomas Jensen wrote:
>> Hvad mener du med grimme ?, at de bliver gullige eller hvad ?
>>
>> Jeg kender ikke andre metoder end polering en gang imellem, på min
>> Duc sker det ca. hver 2-3 måned
>
> Ja jeg tænker på gullige og matte pga skidt og lign.
>
> Bruger du autosol ?

Yes.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Richard (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-04-04 17:21

Thomas Jensen wrote:

> ja regner ikke med man kan gøre noget.
> Men er der en måde man kan beskytte sin rustfrie forrør mod at blive grimme

Ved ikke om det passer, men mange ameikanere sværger til at coate deres
forrør - og potte om muligt - med en keramisk belægning. Argumentet skulle
være, at forrøne ikke bliver så varme. Enten fordi belægningen isolere,
eller fordi den glattere oveflade fremme gennemstrømningen og dæmper
tendens til aflejringer.

Måske andre har mere håndgribelige erfaringer med den metode - og ved hvem
der udfører keramisk coating herhjmme?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Hekto (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-04-04 19:02

Richard wrote:

> Thomas Jensen wrote:
>
>> ja regner ikke med man kan gøre noget.
>> Men er der en måde man kan beskytte sin rustfrie forrør mod at blive
>> grimme
>
>
> Ved ikke om det passer, men mange ameikanere sværger til at coate deres
> forrør - og potte om muligt - med en keramisk belægning. Argumentet
> skulle være, at forrøne ikke bliver så varme. Enten fordi belægningen
> isolere, eller fordi den glattere oveflade fremme gennemstrømningen og
> dæmper tendens til aflejringer.
>
> Måske andre har mere håndgribelige erfaringer med den metode - og ved
> hvem der udfører keramisk coating herhjmme?
>
Hmmmmmmmmmmm ... vandglas!?

Hvis man metalliserer en udstødning, og bagefter smører den over med
vandglas, brænder det til en glasagtig substans der beskytter mod rust.
Jeg kunne forestille mig det er svært at få til at hænge på en glat
overflade.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Bent Erik Thomsen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 08-04-04 01:00


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:4074423a$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Richard wrote:
>
> > Thomas Jensen wrote:
> >
> >> ja regner ikke med man kan gøre noget.
> >> Men er der en måde man kan beskytte sin rustfrie forrør mod at blive
> >> grimme
> >
> >
> > Ved ikke om det passer, men mange ameikanere sværger til at coate deres
> > forrør - og potte om muligt - med en keramisk belægning. Argumentet
> > skulle være, at forrøne ikke bliver så varme. Enten fordi belægningen
> > isolere, eller fordi den glattere oveflade fremme gennemstrømningen og
> > dæmper tendens til aflejringer.
> >
> > Måske andre har mere håndgribelige erfaringer med den metode - og ved
> > hvem der udfører keramisk coating herhjmme?
> >
> Hmmmmmmmmmmm ... vandglas!?
>
> Hvis man metalliserer en udstødning, og bagefter smører den over med
> vandglas, brænder det til en glasagtig substans der beskytter mod rust.
> Jeg kunne forestille mig det er svært at få til at hænge på en glat
> overflade.
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!


Er det ikke at kæmpe mod overmagten ?

Jeg regner med en gang afmontering og polering hver vinter.

Så er det bare ærgerligt at de bliver gullige efter de første 50 km.

mvh

--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
email: bmw snabela poet punktum dk
Bimmer K100RS 1987




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste