Ejerskifte
Fra : Dr Jones

Dato : 06-04-04 14:04

Hej,

Jeg har købt en maskine fra 6. måned 2002.

Skal den tidligere ejer skrive under på noget på motorkontoret, eller kan
jeg selv tage derind med forsikringspapirer + registrerings papirer? Der er
jo ingen grund til at slæbe tidligere ejer med derind ellers...

Så vist jeg ved skal maskinen ikke synes når den er så ny...

Mvh Dennis...

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 14:15

Dr Jones wrote:
> Hej,
>
> Jeg har købt en maskine fra 6. måned 2002.
Tillykke - hvilken?

> Skal den tidligere ejer skrive under på noget på motorkontoret
Næh

> kan jeg selv tage derind med forsikringspapirer + registrerings
> papirer?
Ja

> [...]
Næh

> Så vist jeg ved skal maskinen ikke synes når den er så ny...

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Dr Jones

Dato : 06-04-04 14:12

Det er en Kawa GPZ500S med 4700km på klokken....

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 14:29

Dr Jones wrote:
> Det er en Kawa GPZ500S med 4700km på klokken....

4700! det var godtnok ikke meget - mange gange tillykke med den!

Hvor meget under ny-pris fik du den?

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Dr Jones

Dato : 06-04-04 14:44

Jeg fik den til 60.000, og det er endna incl alt udstyr, jakke, bukser,
handsker, støvler, kædelås, skivelås osv...

Skal ud og se på den nu....

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-04-04 14:12

On 2004-04-06, Dr Jones <djam50@email.com> wrote:
> Skal den tidligere ejer skrive under på noget på motorkontoret, eller kan
> jeg selv tage derind med forsikringspapirer + registrerings papirer? Der er
> jo ingen grund til at slæbe tidligere ejer med derind ellers...

Du kan selv tage derind, sålænge du har den gamle ejers
registreringsattest med.

> Så vist jeg ved skal maskinen ikke synes når den er så ny...

Normalt skal maskiner synes ved ejerskifte, hvis det er mere end 2 år siden
sidste syn. Men det er vist noget med at denne regel kun gælder maskiner over
en vis alder.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-04-04 14:15

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> writes:

> Normalt skal maskiner synes ved ejerskifte, hvis det er mere end 2 år siden
> sidste syn. Men det er vist noget med at denne regel kun gælder maskiner over
> en vis alder.

Den gælder kun maskiner som er indregistreret første gang (det er lige
meget hvor gamle de er) for mellem 5 og 10 år siden.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-04-04 14:13

"Dr Jones" <djam50@email.com> writes:

> Skal den tidligere ejer skrive under på noget på motorkontoret, eller kan
> jeg selv tage derind med forsikringspapirer + registrerings papirer? Der er
> jo ingen grund til at slæbe tidligere ejer med derind ellers...

Du skal bare gå på motorkontoret med den tidligere ejers
registreringsattest og et forsikringsbevis, så kan du omregistrere.
Den tidligere ejer skal ikke skrive under på noget.

> Så vist jeg ved skal maskinen ikke synes når den er så ny...

Det er helt korrekt. Når maskinen er indregistreret for under 5 år
siden skal den ikke synes i forbindelse med ejerskifte.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*