/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ500S drosling
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 06-04-04 11:50

Hej..

Jeg sidder på ebay.de og er ved at finde min næste maskine , en GPZ500S. Men
mange er droslet til 34HK.
2/3 af dem med droslede maskiner skriver at 60HK også er muligt.

Er der nogle der ved hvordan de er droslet? Er det ikke bare en plade i
indsugningen? Jeg vil være lidt træt af at købe en droslet, hvor jeg skal
skifte kaburator , tænding og alt muligt andet pangel for at få kræfterne
igen i den !


--
Thomas Buus
GSXR 250
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk



 
 
MKS - 74 (06-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 06-04-04 11:58

On Tue, 6 Apr 2004 12:50:08 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:


>2/3 af dem med droslede maskiner skriver at 60HK også er muligt.
>
>Er der nogle der ved hvordan de er droslet? Er det ikke bare en plade i
>indsugningen? Jeg vil være lidt træt af at købe en droslet, hvor jeg skal
>skifte kaburator , tænding og alt muligt andet pangel for at få kræfterne
>igen i den !

Når tyskeren skriver sådan i sin slagsannonce så er det fordi det er
noget der er simpelt at fjerne, i 95% af tilfældene blot
indsugningsskiver. Mange af tyskere har også kun droslingen i teorien
(= i fahrzeugbriefet) men ikke i realiteten som det f.eks var
tilfældet for den VF500F2F jeg fik hjem for en uges tid siden...Vil
man øge sikkerheden til 100%, så spørg da tyskeren selv - han/hun ved
det


--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Thomas Buus Andersen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 06-04-04 18:06

Har vi så lige et geni ud i det Tyske om kan tyde om jeg skal bruge en hel
kaburator eller bare afmontere begrænsningsskiverne for at opnå 60HK ?

"
Für 60 PS habe ich ein Gutachten erstellen lassen. Dies muss zuerst beim Tüv
in den KFZ - Brief eingetragen werden, dann im Fahrzeugschein.

Es wird nur der komplette Vergaser ausgewechselt, oder die zwei
Reduzierstücke im Ansaugbereich und die 2 Vergaserstücke. "



Thomas



MKS - 74 (07-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-04-04 08:16

On Tue, 6 Apr 2004 19:06:02 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Har vi så lige et geni ud i det Tyske om kan tyde om jeg skal bruge en hel
>kaburator eller bare afmontere begrænsningsskiverne for at opnå 60HK ?

Nu er jeg bestemt ikke noget geni til tysk, men det ser ikke ud til at
andre vil forsøge sig så jeg prøver da gerne at oversætte løseligt :

>Für 60 PS habe ich ein Gutachten erstellen lassen. Dies muss zuerst beim Tüv
>in den KFZ - Brief eingetragen werden, dann im Fahrzeugschein.

Til 60 hk har jeg fået en godkendelse, den skal først indføres ved syn
i registreringspapirerne og derefter i Fahrzeugsschein (kender ikke
lige den danske betegnelse for det, men det er et stykke papir
tyskerne skal opbevare i køretøjet)

>Es wird nur der komplette Vergaser ausgewechselt, oder die zwei
>Reduzierstücke im Ansaugbereich und die 2 Vergaserstücke. "

Der skal (bliver) kun skiftes den komplette karburator, eller de 2
reduktionsskiver i indsugningen og de 2 karburatorstykker (her menes
nok membraner eller noget)

Ergo, han mener at der skal skiftes enten en hel karb.enhed eller 2
skiver i indsugningen + noget indmad.

Jeg ville i givet fald forklare ham at cyklen er til export, at
Tüv-papirerne er ligegyldige og om han kan lave konverteringen eller
medgiver de relevante dele.... hvis ikke så find en anden.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Casper Jensen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Casper Jensen


Dato : 06-04-04 19:49


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40728b60$0$28852$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Er der nogle der ved hvordan de er droslet? Er det ikke bare en plade i
> indsugningen? Jeg vil være lidt træt af at købe en droslet, hvor jeg skal
> skifte kaburator , tænding og alt muligt andet pangel for at få kræfterne
> igen i den !
>

Vedrørende drosling af tyskemodeler se her :

http://www.ex500.de/gpz/technik/technik.html

Mvh
Casper
Gpz500s
z750 "04"




Thomas Buus Andersen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 07-04-04 18:33

Spørgsmålene hober sig jo op nu :)

Modellen er droslet til 34HK. Men sælger har den originale kaburator til
60HK som medfølger.

Han har sendt mig en kopi af Fahrzeugschein på cyklen.

Der er effekten opgivet til 25kW i rubrik 7: K25/8600 står der helt præcist.

Længere nede på attesten står der så:
"D.D. VERGASERSCHIEBER L=51,4MM U.REDUZIERSCH..... "

Hvor skal det fremgå at den er droslet, altså hvor står den originale effekt
på 60PS. Jeg vil jo nødigt at SB ikke vil godkende den til mere end 34HK som
står i det nuværende papir fra Tyskland.


Thomas



MKS - 74 (07-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-04-04 18:50

On Wed, 7 Apr 2004 19:33:22 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Hvor skal det fremgå at den er droslet, altså hvor står den originale effekt
>på 60PS. Jeg vil jo nødigt at SB ikke vil godkende den til mere end 34HK som
>står i det nuværende papir fra Tyskland

Man skal skelne mellem fahrzeugschein (skal medbringes i/på køretøjet
og er uddrag af oplysningerne i fahrzeugsbriefet) og fahrzeugsbriefet
der er cyklens registreringspapirer. På min er droslingen opført i
fahrzeusbriefet, såvel som originaleffekten på 52 kW/70 hk. Jeg kan
vanskeligt forestille mig at det bliver et problem dén vej, men er du
meget i tvivl så¨spørg SBI.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Thomas Buus Andersen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 07-04-04 19:37

MKS - 74 wrote:

> Man skal skelne mellem fahrzeugschein (skal medbringes i/på køretøjet
> og er uddrag af oplysningerne i fahrzeugsbriefet) og fahrzeugsbriefet
> der er cyklens registreringspapirer. På min er droslingen opført i
> fahrzeusbriefet, såvel som originaleffekten på 52 kW/70 hk. Jeg kan
> vanskeligt forestille mig at det bliver et problem dén vej, men er du
> meget i tvivl så¨spørg SBI.

Findes der et "fahrzeugsbrief" på en cykel der er afmeldt. Han har nemlig
kun sendt en kopi af
fahrzeugschein.

Thomas



MKS - 74 (07-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-04-04 19:47

On Wed, 7 Apr 2004 20:37:07 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Findes der et "fahrzeugsbrief" på en cykel der er afmeldt. Han har nemlig
>kun sendt en kopi af
>fahrzeugschein.

Ja det gør der, når cyklen bliver afmeldt bliver dette påført
fahrzeugsbriefet og ejeren beholder dette som også tjener som bevis på
ejerskab. Den forrige cykel jeg hentede var afmeldt på
salgstidspunktet. Han har jo også skrevet at afdroslingen skal
indføres i KFZ-briefet så han har det.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Thomas Buus Andersen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-04-04 14:24

MKS - 74 wrote:

>
> Ja det gør der, når cyklen bliver afmeldt bliver dette påført
> fahrzeugsbriefet og ejeren beholder dette som også tjener som bevis på
> ejerskab. Den forrige cykel jeg hentede var afmeldt på
> salgstidspunktet. Han har jo også skrevet at afdroslingen skal
> indføres i KFZ-briefet så han har det.

Jeg havde læst ejers mail en tand for hurtigt. Han har kun fahrzeugsbrief
efter han
har afmeldt den på det tyske motorkontor.

Men det burde jo også være tilstrækkeligt.

Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste