XJ900-startproblemer
Fra : Bo Andersen

Dato : 06-04-04 09:20

Min xj900 står udenfor nogle måneder om vinteren (den står ved
udetemperatur). Når jeg så vil starte den om foråret, hvor der stadigvæk
er koldt (2-3 gr.), så vil startmoteren godt dreje rundt, men ikke hive
motoren rundt. Varme afhjælper problemet, og når den er kommet igang
starter den fint også i efteråret, hvor temperaturen om morgenen er i
nærheden af 0 gr. Er der en nem løsning på problem ud over at sætte den
varmt om vinteren.

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-04-04 09:38

"Bo Andersen" <bo.andersen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> starter den fint også i efteråret, hvor temperaturen om morgenen er i
> nærheden af 0 gr. Er der en nem løsning på problem ud over at sætte den

Hvis batteri spændingen falder til en 10-11 volt når du trykker på
startknappen
vil der ikke være tænding da tci boxen skal have en minimum af spænding for
at virke.
Hej Palle.

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-04-04 11:16

p.jarnbak wrote:

> [...]
> startknappen
> vil der ikke være tænding da tci boxen skal have en minimum af

Jeg holder også på for lidt spænding på batteriet.. Min erfaring siger, at
kulde og batterier er ikke så godt...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bo Andersen

Dato : 06-04-04 11:22

Anders Houmark wrote:

> Jeg holder også på for lidt spænding på batteriet.. Min erfaring siger, at
> kulde og batterier er ikke så godt...

Jeg tror ikke, det er batteriet, for problemet er der stadigvæk, selv om
jeg lader på det umiddelbart før startforsøg - jeg har dog ikke målt
spændingen. Hva' er tci boxen.
Bo

Fra : Bo Andersen

Dato : 06-04-04 11:23

Bo Andersen wrote:

> Jeg tror ikke, det er batteriet, for problemet er der stadigvæk, selv om
> jeg lader på det umiddelbart før startforsøg - jeg har dog ikke målt
> spændingen. Hva' er tci boxen.
> Bo

Hvad med starterkoblingen??

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-04-04 12:21

> [...]
> Jeg tror ikke, det er batteriet, for problemet er der stadigvæk, selv om
> jeg lader på det umiddelbart før startforsøg - jeg har dog ikke målt

Ups sorry.tci boxen er tændingsmodulet og har ikke noget med dit problem at
gøre.Det er nok din starterkobling
som der også bliver skrevet andetsteds.Det kan være rust hvis du har gammel
olie på om vinteren eller slid/møg
der får rullerne til at hænge.Hvis du ikke allerede køre på fuldsyntetisk
olie kan du jo prøve det.Jeg har selv købt 2 cykler med det problem og der
gik det væk efter skift til fuldsyntetisk.
Hej Palle.
(der nok skal prøve at læse spørgsmål før svar i eftertiden)

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-04-04 11:20

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> Jeg holder også på for lidt spænding på batteriet.. Min erfaring siger, at
> kulde og batterier er ikke så godt...

...Men problemet der er beskrevet er jo at starteren ikke går i indgreb på
motoren? Der hjælper højere spænding ikke. Det lyder som om at du skal hive
starteren af og rense og smøre solenoiden (men er der ikke noget med at
startermotoren ikke kører medmindre den er i indgreb?). Skil det ad og kig
er mit detaljerede råd

vh
--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Armand

Dato : 06-04-04 17:48

Bo Andersen <bo.andersen@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> starter den fint også i efteråret, hvor temperaturen om morgenen er i
> nærheden af 0 gr. Er der en nem løsning på problem ud over at sætte den

Forudsat at du har beskrevet sagen korrekt og at starteren vitterligt drejer
rundt uden indgreb (= mange "lydløse" omdrejninger), så er det indlysende at
starter-drevet er ved at gå sig en tur. Men eftersom at du kán starte i
sommermånederne og efter en varm garage/kælder ligesom at den lader sig
genstarte (=varm), tyder det på at det er den kolde olie der er for tyk til
det slidte starterdrev!
Derved kan du bedre funktionen i den kolde periode med olie der er tyndere
end det der er på nu
Brug evt. noget fuldsyntetisk 5W-40!

--
Armand.