Nyhedslæser
Fra : Harry Sandholm

Dato : 06-04-04 00:12

Det kan godt være at det falder lidt uden for gruppens emne, men jeg vil
alligevel som forholdsvis ny nyhedsgruppe bruger udtrykke min frustration
over at have spildt alt for meget tid på at finde ud af hvor elendig en
nyhedslæser Outlook express er.
Jeg kunne ikke forstå at der tilsyneladende var en masse kommentarer til
indlæg som jeg ikke kunne finde.
I går faldt jeg så over Google grupper, og hvilket fremskridt i forhold til
Outlook express.
Nu kan jeg jo følge tråden i et indlæg, hvilket nærmest var håbløst før.
Fuck Microsoft!!!!!!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-04-04 00:14

"Harry Sandholm" <harry.sandholm@tadettevæktele2adsl.dk> writes:

> [...]
> alligevel som forholdsvis ny nyhedsgruppe bruger udtrykke min frustration
> over at have spildt alt for meget tid på at finde ud af hvor elendig en

Ja, det kan vi så godt blive enige om

> Jeg kunne ikke forstå at der tilsyneladende var en masse kommentarer til
> indlæg som jeg ikke kunne finde.

Så må der nu alligevel have været noget galt med din opsætning.

> I går faldt jeg så over Google grupper, og hvilket fremskridt i forhold til
> Outlook express.

Uha, nej så tror jeg faktisk hellere at jeg ville bruge Outlook
Express, hvis den ellers fandtes til mit operativsystem. Google groups
er godt som arkiv, men skod som newsreader, hvis du spørger mig.

Hvis du vil have hjælp til at sætte Outlook Express rigtigt op, så
prøv at kigge over i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express. Hvis du
hellere vil prøve dig frem med en af de mange andre newsreadere der
findes derude, så prøv news:dk.edb.internet.software.mail+news.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-04-04 01:53

Harry Sandholm wrote:

> [...]
> hvor elendig en nyhedslæser Outlook express er.
> Jeg kunne ikke forstå at der tilsyneladende var en masse kommentarer

Det er nok ikke din Outlook Express, der er problemet - men nok snarere den
udbyder du har, der har et problem. Eller hvis du har sat OE forkert op.

> I går faldt jeg så over Google grupper, og hvilket fremskridt i
> forhold til Outlook express.

Synes du virkelig?!

> Nu kan jeg jo følge tråden i et indlæg, hvilket nærmest var håbløst
> før. Fuck Microsoft!!!!!!

Øhm!? Er du ikke en smule forudindtaget? Jeg bruger selv Outlook Express -
og foruden at den har nogle basale problemer med at citere korrekt (som kan
løses med OE Quotefix) så synes jeg faktisk at det er en acceptabel
newsreader. Den kan ikke en masse af de smarte ting som GNUs kan - men den
er temmeligt meget nemmere at gå til for alm. hvide mennesker.

Hvis der er ting ang. OE du er i tvivl om så kig evt. her:
http://insideoe.tomsterdam.com/ hvor der ligeledes er links til udmærkede
backup og restore tools til OE.

Du kan jo også prøve Jacobs udmærkede webbaserede news-reader:
http://news.dfmc.dk/

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 08:54

In article <JDlcc.599$eu3.333@news.get2net.dk>,
harry.sandholm@tadettevæktele2adsl.dk says...
> [...]
> Outlook express.
> Nu kan jeg jo følge tråden i et indlæg, hvilket nærmest var håbløst før.

Som alternativer er der:

Xnews (ikke ringe; men jeg havde font-problemer)
Gravity (bruger jeg selv, og den er glimrende)
Forte Agent
Opera
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Michal

Dato : 06-04-04 12:07

In article <MPG.1adc806a8768b6f2989b22@news.cybercity.dk>, Hekto wrote:
> [...]
>>

> Som alternativer er der:
>
> Xnews (ikke ringe; men jeg havde font-problemer)
> Gravity (bruger jeg selv, og den er glimrende)

Hvis der nævnes alternativer skal man aldeles ikke glemme:

tin
trn
rn
xrn
newsx
nn
slrn
pine
mozilla

og der kan garanteret nævnes laangt flere...

Personligt foretrækker jeg slrn. Det er den bedste newsreader af alle ;)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Brian Larsen

Dato : 06-04-04 14:09

On Tue, 06 Apr 2004 11:06:55 +0000, Michal wrote:

> [...]
> pine
> mozilla
>
> og der kan garanteret nævnes laangt flere...

Jeg har selv personligt stor fornøjelse af Pan - nyhedslæseren, ikke
diskoteket :)

--
Brian Lund Larsen

1975 CB400F

Fra : Moller

Dato : 06-04-04 14:22

Brian Larsen wrote:

> Jeg har selv personligt stor fornøjelse af Pan - nyhedslæseren, ikke
> diskoteket :)

   Jeg trode nu ikke det var et diskotek, men en klub for honda ejere :)
men man lære noget nyt hver dag ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-04-04 15:35

Moller wrote:

> Jeg trode nu ikke det var et diskotek, men en klub for honda ejere :)
> men man lære noget nyt hver dag ;)

Jeps - men det er også en motorcykel... Pan European...

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 01:53

In article <pan.2004.04.06.13.08.53.335642@FJERNMIGcze.dk>, Brian Larsen wrote:

> Jeg har selv personligt stor fornøjelse af Pan - nyhedslæseren, ikke
> diskoteket :)

Desværre kører Pan kun i X... og jeg kører (heldigvis) ikke X :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-04-04 13:21

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Xnews (ikke ringe; men jeg havde font-problemer)

Den er skrevet af en mand der aldrig har hørt om andre tegnsæt end
7bit tegnsæt i USA. Derfor er den generelt ikke voldsomt god her hvor
vi bruger iso-8859-1 eller måske endda utf-8.

> Gravity (bruger jeg selv, og den er glimrende)

Er udviklingen af den ikke stoppet for flere år siden?

> Forte Agent
> Opera

De koster begge penge, men Opera kan bruges i en eller anden
reklameinficeret udgave gratis så vidt jeg ved.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 14:38

In article <spamdrop+m33c7hz49g.fsf@paven.bunk.cc>, spam@bunk.cc
says...

> Er udviklingen af den ikke stoppet for flere år siden?

Jo, officielt.
Der udvikles uofficielt på den.

http://gravity.tbates.org/

Umiddelbart er den den newsreader der har den bedste brugerflade og
giver færrest problemer, af dem jeg har prøvet til Windows.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-04-04 13:22

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> [...]
> pine
> mozilla
>
> og der kan garanteret nævnes laangt flere...

Ja, men de fleste af dem du nævner kører kun på Unix-maskiner. Det er
(desværre) ikke det flertallet af folk bruger. Mozilla og slrn kan dog
også køre under Windows.

> Personligt foretrækker jeg slrn. Det er den bedste newsreader af alle ;)

Det gjorde jeg også indtil jeg prøvede Gnus, så var slrn ligesom ret
sat

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-04-04 01:36

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> også køre under Windows.

> Det gjorde jeg også indtil jeg prøvede Gnus, så var slrn ligesom ret

....og Gnus kan nok endda køres gennem en win32-emacs - problem solved!

Men Gnus egner sig vist kun til folk der har et nogenlunde kendskab
til Emacs :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 01:52

In article <87zn9otyie.fsf@dellen.royal.flof.dk>, Jes Vestervang wrote:

> ...og Gnus kan nok endda køres gennem en win32-emacs - problem solved!
>
> Men Gnus egner sig vist kun til folk der har et nogenlunde kendskab
> til Emacs :-/

Ja, ser det ud til... og jeg er ikke særlig hjemmevandt i emacs andet
end M-x M-c... eller osse er det omvendt ;)

Men hvis du kan pege mig over til en quick-reference til emacs, så kunne
det da være jeg begyndte at bruge det istedet for vim :)

Det var nemlig et quick-reference hæfte jeg fik printet på 3 sider som
fik mig til at skifte fra pico til vim ;) (dejlig skrækhistorie, hva?)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-04-04 00:17

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> Men hvis du kan pege mig over til en quick-reference til emacs, så kunne
> det da være jeg begyndte at bruge det istedet for vim :)

Start Emacs og tast 'C-h t', så kommer du i gang med en tutorial.
Ellers så kig i refcard.ps, som følger med din Emacs.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 12:20

In article <spamdrop+m3ptagivwn.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Start Emacs og tast 'C-h t', så kommer du i gang med en tutorial.
> Ellers så kig i refcard.ps, som følger med din Emacs.

Ved nærmeste lejlighed installerer jeg emacs og printer refcard.ps, tak
for det :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-04 21:08

> Desværre kører Pan kun i X... og jeg kører (heldigvis) ikke X :)

Åhja, en framebuffer-konsol er heller ikke dum
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Veset

Dato : 06-04-04 09:06

On Tue, 6 Apr 2004 01:12:21 +0200, "Harry Sandholm"
<harry.sandholm@tadettevæktele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Outlook express.
>Nu kan jeg jo følge tråden i et indlæg, hvilket nærmest var håbløst før.

Hvis du er interesseret i at prøve en anden newsreader end outlock
ekspressen, kan jeg anbefale Agent:
http://www.forteinc.com/main/homepage.php

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Harry Sandholm

Dato : 06-04-04 09:45

Ja jeg ved godt at min irritation kogte lidt over, og at Google opdaterer
senere end en rigtig nyhedslæser.
Tak for de mange gode råd
Harry Sandholm
Honda 500CB

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-04-04 10:46

On Tue, 6 Apr 2004 10:44:34 +0200, "Harry Sandholm"
<harry.sandholm@tadettevæktele2adsl.dk> wrote:

Hej Harry.

>Ja jeg ved godt at min irritation kogte lidt over, og at Google opdaterer
> [...]
Prøv at installere Forte Agent.
http://www.tucows.com/preview/195240.html
Den koster godt nok 29$, men pyt.
Alene det st alippe af med OE er pengene værd

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Moller

Dato : 06-04-04 10:16

Harry Sandholm wrote:

> [...]
> Outlook express.
> Nu kan jeg jo følge tråden i et indlæg, hvilket nærmest var håbløst før.

   Wauv :) endnu en der ser lyset... jeg har selv være meget mod OE, i en
del år... men har ik helt kunne finde en newsclient der var til at
bruge, men nu tror jeg at der er bid :) har nemlig i dag instaleret
thunderbird, en gratis client som minder meget om OE på den måde at
mange af de features man var glad for i OE er der stadig, men modsat OE,
så kan thunderbird finde ud af det med at skrive under andres indlæg,
samt sætte signaturet det rigtige sted osv... :)

   http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

   Jeg ved godt det er en de af Mozilla projektet :) bruger også deres
FireFox, men man er ikke mere tvunget til at instalere hele pakken, men
kun tage de programmer man vil bruge :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Squish

Dato : 06-04-04 22:02

Moller wrote:

[SNIP]

> [...]
>
> Jeg ved godt det er en de af Mozilla projektet :) bruger også deres
> FireFox, men man er ikke mere tvunget til at instalere hele pakken, men

Jeg kan også anbefale Mozilla Thunderbird!

--
Squish
CB400F

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-04-04 01:47

Squish <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Moller wrote:
> [SNIP]
>
> Jeg kan også anbefale Mozilla Thunderbird!

Jep, især til mail fordi den har et ganske velfungerende spamfilter
der fungerer ved at man i starten træner det, ved selv at markere spam som
'Junk'. Efter et stykke tid kan den så selv finde ud af at slette
(osv.) spam-mails.

Hent den her:
<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/0.5/thunderbird-0.5-win32.zip>

I øvrigt kan Mozilla Firefox browseren også anbefales, Tabbed browsing*
sparker ræv
*: Istedet for at have fx 8 IE vinduer åbne, har man bare 8 faneblade
inde i Firefox' vindue. Meget handy!

<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.8/FirefoxSetup-0.8.exe>
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Richard

Dato : 07-04-04 17:35

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> der fungerer ved at man i starten træner det, ved selv at markere spam som
> 'Junk'. Efter et stykke tid kan den så selv finde ud af at slette

Netop, sikkerheden får et gevaldigt løft ved at skifte O/OE ud til
Netscape Mail - eller en anden en Mozilla mail-client - og samtidig
degradere IE til browser for de sites, der ikke kan andet end IE. Fx
Danske/BG Bank's homebanking, suk.

Så Harry, benyt lejligheden til både at få en bedre news client og større
komfort og sikkerhed i din browsing...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- sværger selv til Netscape 7.1

Fra : Hekto

Dato : 07-04-04 18:55

Richard wrote:

> [...]
>
> Så Harry, benyt lejligheden til både at få en bedre news client og
> større komfort og sikkerhed i din browsing...

Jeg prøvekører lige Thunderbird.
Den fungerer fornuftigt, og spamfilteret virker!

Nyhedslæseren er ikke heeelt på højde med Gravity; men det kan jo være
det kommer.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Moller

Dato : 07-04-04 20:59

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> sparker ræv
> *: Istedet for at have fx 8 IE vinduer åbne, har man bare 8 faneblade

   NEEEEEEEEJJJJJJ, Firefox stinker da man ikke kan bestille over
Just-eat.dk med den... ellers ok browser :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Harry Sandholm

Dato : 07-04-04 22:14

Moller wrote:

> NEEEEEEEEJJJJJJ, Firefox stinker da man ikke kan bestille over
> Just-eat.dk med den... ellers ok browser :)

Nu har jeg hentet en Mozilla Thunderbird og instaleret.
Det ser rigtigt smart ud, og den henter tilsyneladende alle indlæg.
Der ser ud til at være rigtig mange smarte features i den, så er der da
lidt at beskæftige sig med, når nu de små bugtede veje ser ud til at
blive en lidt for våd og kold fornøjelse her i påsken.
Haryy Sandholm
Honda500CB

Fra : Squish

Dato : 08-04-04 02:00

Harry Sandholm wrote:

> Nu har jeg hentet en Mozilla Thunderbird og instaleret.

Good man!

--
Squish
CB400F

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-04-04 08:27

Harry Sandholm wrote:

> [...]
> lidt at beskæftige sig med, når nu de små bugtede veje ser ud til at
> blive en lidt for våd og kold fornøjelse her i påsken.

Har også også hentet Thunderbird samt Firefox, og er indtil videre godt
tilfreds.

Allan Bojesen

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 02:01

In article <40745c9d$0$123$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller wrote:

>    NEEEEEEEEJJJJJJ, Firefox stinker da man ikke kan bestille over
> Just-eat.dk med den... ellers ok browser :)

Det er jo kun fordi de er aldeles standardbrydende, prøv at køre dem
igennem <http://validator.w3.org>
<http://validator.w3.org/check?uri=http://www.just-eat.dk&charset=iso-8859-1&doctype=XHTML+1.0+Transitional>
se det var ikke så få fejl... og det bare på deres forside :P

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Moller

Dato : 09-04-04 09:20

Michal wrote:

> [...]
> se det var ikke så få fejl... og det bare på deres forside :P

   Jeg er det fløjtende ligeglad... hvis jeg ikke kan få ædelse fra
Just-eat.dk blir jeg jo nød til at gribe knoglen og ringe, eller endnu
være "Hente Selv". Så jeg blir ved min IE , så jeg kan bestille mine
pizza'er som altid.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 10:10

In article <40765bd8$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller wrote:

> [...]
> Just-eat.dk blir jeg jo nød til at gribe knoglen og ringe, eller endnu
> være "Hente Selv". Så jeg blir ved min IE , så jeg kan bestille mine

Hehe, enten har du ikke prøvet glæden ved at lave mad selv, eller også
har du for mange penge ;)

Sidst jeg spiste pizza var fordi jeg kom forbi et pizzaria på en tur ud
til en geocache...

Læs evt. om geocaching på
<http://www.geocaching.com>

Og sidst igen var det med en masse venner...

Ellers står den på hjemmelawt :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-04 21:05

Moller <news@molnit.com> writes:

>    NEEEEEEEEJJJJJJ, Firefox stinker da man ikke kan bestille over
> Just-eat.dk med den... ellers ok browser :)

Jeg vil så vove at påstå et det er just-eat der har et skodsite i
stedet.
--
mvh Jes Vestervang - der bare ringer til Marios Pizza og derved får
træning i nydansk

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 12-04-04 22:23

Den Mon, 12 Apr 2004 22:04:52 +0200. skrev Jes Vestervang:

> Jeg vil så vove at påstå et det er just-eat der har et skodsite i
> stedet.

Jeg har indtil videre optjent over 20000 point på just-eat.dk ved hjælp
af Firefox, så sent som i forgårs brugte jeg version "Gecko/20040305
Firefox/0.8" til at bestille en stor gang pomfritter og en nummer 0 pizza :)

--

Mvh,

Brian der spiser alt for meget pizza..