Mekaniker kursus??
Fra : Henrik Davidsen

Dato : 05-04-04 20:01

Hejsa igen

Jeg sad og læste om forskellige ting og sager man kunne/burde gøre ved sin
mc for at justere og vedligeholde. Og så var det jeg tænkte om der måske
fandtes nogle kurser eller lignende, hvor man kunne lære lidt grundlæggende
om en motor og hvordan man fixer forskellige klassiske og basale ting. Jeg
har nemlig ikke en dadel fortstand på motorer, men anser mig som lærenem og
med teknisk snilde - og så er jeg meget interesseret i at lære det.

Jeg har læst om flere mc-klubber der også har et værksted til rådighed, og
der vil man selvfølgelig kunne få en masse råd og vejledning - men jeg vil
bare synes det ville være lidt for "nassende" at dukke op hver klubaften, og
spørge igen og igen om en masse basale ting.

Kender nogle til sådan nogle "begynder-mekaniker-kurser" som fx afholdes om
aftenen eller lignende??

Jeg er fra Århus området.

Mvh. Sjang
---
Honda CB500 årg. 2000

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 05-04-04 20:29

Henrik Davidsen wrote:

> Kender nogle til sådan nogle "begynder-mekaniker-kurser" som fx
> afholdes om aftenen eller lignende??

Kanon ting! Kunne også godt tænke mig at få noget mere viden om
motorer og mekanik!

Måske man kunne lokke en mekaniker fra et velrenommeret værksted til
at holde et kursus over en weekend eller bare en enkelt dag? Mod betaling
naturligvis.

Alternativt kunne en erfaren hjemme-mekaniker her fra gruppen måske
lære fra sig? Et arrangement med fælles spisning, social hygge og
mekanikerundervisning - kvitteret med nogle flasker god rødvin eller
lignende. Dette ville helt sikker være et stort ønske for undertegnede.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Zemich

Dato : 05-04-04 20:38

Christian Jakobsen wrote in a message:

> [...]
> mekanikerundervisning - kvitteret med nogle flasker god rødvin eller
> lignende. Dette ville helt sikker være et stort ønske for undertegnede.

Kanon fed ide. Helt sikkert noget jeg ville være frisk på.
Men det mere om der er nogle der er friske på at undervise?

Hilsen Tommy
----------------------
Yamaha TZR 125 RR '96

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 05-04-04 21:00

Zemich wrote:

> Kanon fed ide. Helt sikkert noget jeg ville være frisk på.
> Men det mere om der er nogle der er friske på at undervise?

Ja, det er jo lige dét der er spørgsmålet...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 05-04-04 22:28

Christian Jakobsen <christianhusk@slettehunters.dk> skrev i en

> Ja, det er jo lige dét der er spørgsmålet...

Jeg har på opfordring stillet det helt store udtræk på benene for år
tilbage - Men det ér ikke til at få folk til at lette røven fra skærmen,
endsige indse at sådant ikke altid kan laves indenfor en radius af 5 km fra
deres bopæl :-|
Tilslutning var der nok af; men feltet endte på 2 mand høj, trods to
måneders varsel, hvorfor sagen blev skrinlagt!
Sidenhen har jeg forlagt lektionsplanen, og har ud fra min skepsis, ikke
orket at skulle igennem møllen igen

--
Armand

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-04-04 23:06

Armand wrote:

> [...]
> tilbage - Men det ér ikke til at få folk til at lette røven fra
> skærmen, endsige indse at sådant ikke altid kan laves indenfor en

Det er sørgelige erfaringer du har gjort dig. Kunne man forestille sig noget
med at folk tilmelder sig ved at indbetale et mindre beløb (til materialer
etc.) på en konto - som så forpligter lidt? Så føler man da ikke at man går
hjem uden noget, hvis det skulle ske at folk alligevel ikke dukker op.

> Tilslutning var der nok af; men feltet endte på 2 mand høj, trods to
> måneders varsel, hvorfor sagen blev skrinlagt!

Forståeligt nok. Har du overvejet at to måneders varsel (hvor modsigende det
end lyder) måske er for lang tid? Folk glemmer at de har meldt sig til sådan
noget.

Hvornår var kurserne lagt på året? Der er vel størst interesse for at skrue
når maskinerne skal ud - og folk lige har købt maskiner?

> Sidenhen har jeg forlagt lektionsplanen, og har ud fra min skepsis,
> ikke orket at skulle igennem møllen igen

Mon ikke vi kunne overtale dig til at lede lidt? Jeg tager gerne over og
hjælper til med det praktiske hvis du er frisk på at tage det op igen.

Jeg synes at have sporet en vis tendens (correct me if I'm wrong) til at
folk er blevet mere sociale herinde de seneste par år...

Jeg sætter også gerne et tilmeldings-modul op på dfmc.dk hvor folk kan
tilmelde sig?

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 06-04-04 17:15

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> (til materialer etc.) på en konto - som så forpligter lidt? Så føler
> man da ikke at man går hjem uden noget, hvis det skulle ske at folk

Det lyder som en god idé! Det er så ærgeligt at aflyse et arrangement
fordi folk bakker ud i sidste øjeblik...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 06-04-04 17:52

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> Hvornår var kurserne lagt på året? Der er vel størst interesse for at
> skrue når maskinerne skal ud - og folk lige har købt maskiner?

Historien er (svsjh) som følger:
Som nu, var der dengang også et fælles opråb til teknikkurser, og jeg satte
mig for at prøve at lave en lektionsplan til et absolut grundkursus, som var
det der var størst efterspørgsel på.
Sagen tog sin begyndelse i slutningen af vinteren og derfor henlagdes datoen
(efter kollektiv forhandling!) til inde i sæson'en et par måneder efter!
Jo mere aktuel kursusdatoen blev, desto flere raslede af tilmeldingslisten,
hvorfor
jeg forsøgte at dreje det over i et pigekursus (incl. et par absolut
teknik-debile knægte) med lokal deltagelse (læs: fyld); men så tidligt som
et par uger inden, var deltagerantallet så lavt at jeg skrinlagde projektet!

Jeg mener at Gruby sidenhen har afviklet et pigekursus med succes på
Sjælland :-/

> [...]
> Jeg synes at have sporet en vis tendens (correct me if I'm wrong) til at
> folk er blevet mere sociale herinde de seneste par år...

Næppe
Jeg er stadig skeptisk, bl.a. ud fra den stedse forekomst af bæltskrækkere
(som i min opfattelse stod for størstedelen af frafaldet á: "Guud - Er det
ikke i
København? Jeg synes da ellers at det var på internettet"!)
Jeg har ved en senere lejlighed forsøgt at genforfatte lektionsplanen, men
havde da helt mistet gnisten dertil og sådan er det nok stadig :-/

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-04-04 19:01

Armand wrote:

[snip lidt historie]

Tak for opdateringen. Det er vist foregået før min tid.

> [...]
> frafaldet á: "Guud - Er det ikke i
> København? Jeg synes da ellers at det var på internettet"!)

Jeg troede efterhånden at vi var en del, der havde fået modbevist din
bæltskrækker teori?

> Jeg har ved en senere lejlighed forsøgt at genforfatte
> lektionsplanen, men havde da helt mistet gnisten dertil og sådan er
> det nok stadig :-/

Synd og skam - men jeg respekterer din beslutning og håber at der er nogle
andre, der kunne have lyst til at afvikle noget lignende.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Armand

Dato : 06-04-04 21:29

> [...]
>
> Tak for opdateringen. Det er vist foregået før min tid.
> Jeg troede efterhånden at vi var en del, der havde fået modbevist din

Mon ikke at representationen af bæltskrækkere er proprotional i forholdet
til behovet for teknisk oplysning :-/

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-04-04 00:02

Armand wrote:

> [...]
> Sidenhen har jeg forlagt lektionsplanen, og har ud fra min skepsis,
> ikke orket at skulle igennem møllen igen

Jeg vil da ikke stå tilbage for Tony, jeg ville deltage i undervisningen som
din højre hånd, mine områder er nok ikke så meget motor men mere elnet,
vedligehold, opdateringer og ligende.
Meld ud hvis du ombestemmer dig dig.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 06-04-04 17:11

Armand wrote:
> [...]
> tilbage - Men det ér ikke til at få folk til at lette røven fra
> skærmen, endsige indse at sådant ikke altid kan laves indenfor en

Jeg kommer fra Frederikshavn (påregner dog at flytte til KBH en gang i
juli) så der skal nok køres en del kilometer hvis det bliver til noget!
Men jeg er frisk på at køre et par kilometer!
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 22:35

[SNIP En HEL masse historie og forklaringer]

Jamen jeg er Jyde mæ stort J så jeg er med på at lære noget, så
Hvodden kan vi få dig overtalt ?

Mvh
Peter
Aus Randers

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-04-04 22:32

Zemich wrote:

> Kanon fed ide. Helt sikkert noget jeg ville være frisk på.
> Men det mere om der er nogle der er friske på at undervise?

Kunne man måske forestille sig, at der var nogen fra en klub i
hovedstadsregionen (afhængig af tilmelding naturligvis), der ville være
interesseret i at invitere folk indenfor på et enkelt - eller flere
skruekurser - for derved at tjene lidt ind til klubben?

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Niels T

Dato : 05-04-04 22:11

Kanon idé!!! Det ser jo ud til, at der er stemning for det - så nu mangler
vi bare en mekaniker

Niels T, Århus

Fra : Jesper

Dato : 05-04-04 20:54

> Kender nogle til sådan nogle "begynder-mekaniker-kurser" som fx afholdes
om
> aftenen eller lignende??

Det synes jeg også er alle tiders idé!

Et sådant arrangement vil jeg helt sikker også være tilhænger af.

Mener jeg selv har en "gør det selv" holdning til mange ting og generelt
noget teknisk snilde men er dog lidt tilbageholdende med at lave nogle
nogle ting selv inden jeg ved noget mere om det. Har en holdning som
lyder "kan godt lide at skille tingene ad for at se hvordan der fungerer
men er sgu bange for ikke at kunne samle det rigtigt igen"

Ville f.eks. være super at lære lidt om hvordan man selv kan justere
motor osv.

Håber der er én her fra gruppen der har lyst til at lære fra sig.
Det skal selvfølgelig ikke være gratis.
(Kunne faktisk også være en sjov måde at sætte ansigt på nogle
af skribenterne her i gruppen..)

Mvh.
Jesper
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=58

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 05-04-04 21:02

Jesper wrote:
> [...]
> holdning som lyder "kan godt lide at skille tingene ad for at se
> hvordan der fungerer men er sgu bange for ikke at kunne samle det

Det samme her. Derfor ville det være perfekt med sådan et kursus.

> (Kunne faktisk også være en sjov måde at sætte ansigt på nogle
> af skribenterne her i gruppen..)

også min tanke...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 06-04-04 10:30

In article <4071bb82$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Christian Jakobsen wrote:

> Det samme her. Derfor ville det være perfekt med sådan et kursus.

> også min tanke...

Os mig, os mig!

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ninja Rider

Dato : 05-04-04 22:43

Hejsa

Henrik Davidsen wrote:
> Jeg er fra Århus området.

Prøv at snakke med Raptormc.dk
De er fra Århus! Jeg kommer selv fra Randers området, og har et rimeligt
værksted med lift og ling, hvis der er nogle der har mod på at prøve
selv! Jeg er ikke mekaniker, men kan da finde ud af det meste!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-04-04 17:48

"Prøv at snakke med Raptormc.dk....."

Jeg har før været med til at arangere et "kursus" hvor én ude fra kom, og
viste hver især, forskellige ting på sin egen MC. Det gik rimeligt. Dog var
der enkelte missere, den stakkels mand kunne ikke nå at overskue om alle
havde spændt alt ordenligt efter, det fik dog ingen fataler følger... Men
det var vist også kun lidt heldigt :-/

Jeg synes idéen er god. Og jeg vil tro at vi (Raptor) gerne vil ligge
klubhus til, hvis nogen finder en "foredragsholder". Vores egen er temmelig
hængt op her i foråret, så jeg tror ikke har har tiden til det.

Lige pt. har vi faktisk et "projekt" på liften. Sidste år blev der renoveret
en Boldor (se billeder på vores hjemmeside).
Jeg har ligeledes et projekt i mit eget værksted, som dog ikke er min egen
MC

Generelt skal folk være velkommen til at kigge ind til os, men vi ligger dog
i en del byggerod pt. Vi vil gerne have gæster, det er altid hyggeligt at få
en snak med andre.

Men hvorfor melder folk sig ikke bare ind i en klub, tæt på hvor de bor? Det
var en af årsagerne til at jeg selv har valgt at kører i klub. Det er altså
også sjovere at skrue sammen med nogen, samt få gode råd om stort set alt
MC-relateret. Samt billigere, da man jo, via klubben "splejser" om værktøjet
mv. Nu er vores værksted langtfra perfekt, men det kommer vel med tiden....
Ovenstående skulle ikke forstås, således at man er forpligtet til at melde
sig ind hos os, hvis man har lyst til at besøge os og få en MC-snak.....
Alle herinde fra er altid velkommen hos os

Håber vi ses til vores fest i maj, om ikke før

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 07-04-04 19:51

Skal vi ikke se om vi kan få stablet et eller andet på benene inden denne
tråd dør helt ud...?

Hvis vi er nok der ønsker det er det da en skam hvis det ikke bliver til
noget. Hvor ville der mon være størst tilslutning? sjælland/jylland?

Jeg skal gerne prøve at undersøge hvad en mekaniker skal have for at afholde
et
kursus over en weekend, men jeg har ikke en idé om hvem der har et godt
renommé
eller ej. Desuden vil der nok ikke være så stor tilslutning hvis det bliver
Frederikshavn/Nordjylland? Så det er måske nemmere at nogen fra det område
hvor et evt. kursus skal afholdes laver lidt research?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 08-04-04 13:07

> [...]
>
> Hvis vi er nok der ønsker det er det da en skam hvis det ikke bliver til
> noget. Hvor ville der mon være størst tilslutning? sjælland/jylland?

Og hvis jeg alligevel lige skal pippe med:
Hvilket niveau at det skal være på!
- Der er efter gruppens rådgivning tilsyneladende mange der kan bruge et
dagskursus i almen vedligeholdelse (kædesmøring/justering; vædske-kontrol;
dækkontrol; sporing etc.
- Et trin-2 kursus kunne være på "skifte-planet" (á Kæde; dæk; olie,
bremser)
- Stage 3 må være toppen af færdigheder á ventil og karbunade -justering
m.m.

Fejlen ved sådan en trin-inddeling er til gengæld at deltagerantallet
minimeres for hvert trin man fordeler dem på

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 08-04-04 15:30

Armand wrote:
> [...]
> bremser)
> - Stage 3 må være toppen af færdigheder á ventil og karbunade

Nu har jeg ingen idé om hvor lang tid det ville tage at gennemføre
sådan et kursus, men for mit eget vedkommende har alle "trin" interesse.

> Fejlen ved sådan en trin-inddeling er til gengæld at deltagerantallet
> minimeres for hvert trin man fordeler dem på

Man kunne f.eks. starte med trin 1+2. Det virker til at det umiddelbart
er de ting der er størst efterspørgsel efter. Selvom man måske har styr på
nogle af tingene skader det nok ikke at få det gennemgået endnu en gang...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 01:41

In article <4075620b$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Christian Jakobsen wrote:

> Nu har jeg ingen idé om hvor lang tid det ville tage at gennemføre
> sådan et kursus, men for mit eget vedkommende har alle "trin" interesse.

Helt enig... Jeg er bestemt interesseret i alle trinnene.

> [...]
> nogle af tingene skader det nok ikke at få det gennemgået endnu en gang...

En anden idé ville være at tage trin 1 fredag, trin 2 lørdag, trin 3
søndag...

Og så holde det som et weekend kursus... Tilmelding til hele
moletjavsen, overnatning, mad, etc...

Og dem som så ikke var nær så interesserede i trin 1/2 kunne jo f.eks lege
lidt med deres egen mc fredag/lørdag, eller bare normal hygge...

f.eks. følgende weekendplan:

fredag:
trin 1 for de villige
aftenshygge for de øvrige
lørdag:
10-12: fælles snask
13-17: trin 2, og f.eks. noget mc-sightseing for de øvrige
spisning
19-nat: fælleshygge, evt. lidt mere trin2/trin3 start
søndag:
trin 3, og noget for dem som ikke vil ha' trin 3

Det er blot et eksempel, men et lignende omænd langt mere omfattende
program bliver afviklet for kfum-spejdere :) (et slags bunkekursus)

Sidst var der ca. 300 deltagere

Hvis det ikke var selve "trinkurserne" som tiltrak mennesker, kunne de
jo osse tilmælde sig på baggrund af at ville med til de andre
arrangementer...

Og hvis det er med overnatning kan det måske få nogle flere til at tage
over vandet... det er måske lidt kedeligt at tage over vandet for at
tage samme tur tilbage om aftenen...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Niels T

Dato : 09-04-04 08:39

"Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> wrote in message

> Helt enig... Jeg er bestemt interesseret i alle trinnene.

Jeg er helt klart også interesseret i de første to og evt. det tredje

> En anden idé ville være at tage trin 1 fredag, trin 2 lørdag, trin 3
> søndag...
>
> Og så holde det som et weekend kursus... Tilmelding til hele
> moletjavsen, overnatning, mad, etc...

Tror idéen som udgangspunkt er god nok, men vil det ikke skræmme folk væk,
at skulle afsætte en hel weekend i streg? Derudover vil det formentlig være
svært at finde en weekend, hvor de fleste ikke har planer bare en af dagene.
Jeg tror, at det bedste er at fordele det på enten to eller tre uger...

My 2 cents,
Niels T,
Århus

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 09-04-04 09:21

Michal wrote:
> [...]
>
> Og dem som så ikke var nær så interesserede i trin 1/2 kunne jo f.eks
> lege lidt med deres egen mc fredag/lørdag, eller bare normal hygge...

Det lyder som en rigtig fed idé, jeg tror dog ligesom Niels T at det måske
bliver
for omfattende, at folk har svært ved at afsætte både fradag, lørdag og
søndag.

> Og hvis det er med overnatning kan det måske få nogle flere til at
> tage over vandet... det er måske lidt kedeligt at tage over vandet
> for at
> tage samme tur tilbage om aftenen...

Ja, det er jo rigtig nok. Men så skal man måske bare holde det lørdag -
søndag?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 10:06

In article <40765d07$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Christian Jakobsen wrote:

> [...]
> bliver
> for omfattende, at folk har svært ved at afsætte både fradag, lørdag og

Man kunne evt. sætte det et GODT stykke frem i tiden... f.eks starten af
næste sæsson... Og så huske de tilmeldte på det en gang hver tredje
måned, samt en gang hver anden uge de sidste to måneder :)

> Ja, det er jo rigtig nok. Men så skal man måske bare holde det lørdag -
> søndag?

Det kunne man da snildt...

Dog tror jeg man mister opbakning ved Niels' idé med at fordele det over
flere uger... Netop idéen med at inkludere overnatning er at man så ikke
skal over vandet: 1. mange flere gange (uger), 2. en gang morgen, lille kursus,
en gang til over aften.

Personligt er jeg frisk til at tage turen over vandet ved blot én fed
dag... Og man kan da garanteret få nogle fede timer hvis man var flere
på båden :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 09-04-04 12:18

Michal wrote:

> [...]
> næste sæsson... Og så huske de tilmeldte på det en gang hver tredje
> måned, samt en gang hver anden uge de sidste to måneder :)

Ja, det lyder til at det er noget vi må arbejde videre med!

> [...]
> ikke
> skal over vandet: 1. mange flere gange (uger), 2. en gang morgen,

Ja, det er jeg også med på. Altså et arrangement fra lørdag formiddag til
søndag eftermiddag eller lignende. Men hvor i landet vil der så være
størst tilslutning? Det er formentlig midtjylland eller omkring Kbh.
Er der nogen der har forslag til overnatningsmuligheder, kontakter til
mekaniker/værkstedsfaciliteter m.m.?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 14:36

In article <40768692$0$273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Christian Jakobsen wrote:

> Ja, det lyder til at det er noget vi må arbejde videre med!

Bestemt :)

Og så er det jo bedst hvis det er påmindelse med alm. brev... det er
ikke alle der checker sin email... eller også skulle det være begge
dele... jeg mindes at have åbnet et par kuverter dateret december 2003
for nyligt ;)

> Ja, det er jeg også med på. Altså et arrangement fra lørdag formiddag til
> søndag eftermiddag eller lignende. Men hvor i landet vil der så være
> størst tilslutning? Det er formentlig midtjylland eller omkring Kbh.

Man kunne evt. lave en poll over hvor mange der ville tilmelde sig hvis
det hhv. var sønderjylland/midtjylland/vendsyssel/sjælland...

> Er der nogen der har forslag til overnatningsmuligheder, kontakter til
> mekaniker/værkstedsfaciliteter m.m.?

Man kan vel låne/leje en skole en weekend? Eller en spejderhytte?
<http://www.hyttefortegnelsen.dk>

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 09-04-04 15:12

Michal wrote:
> [...]
> ikke alle der checker sin email... eller også skulle det være begge
> dele... jeg mindes at have åbnet et par kuverter dateret december 2003

*lol*

Det kommer til at koste lidt i porto så, men hvis det er dét der skal
til for at folk husker det, så må det jø gøres..

> Man kunne evt. lave en poll over hvor mange der ville tilmelde sig
> hvis det hhv. var sønderjylland/midtjylland/vendsyssel/sjælland...

Ja, det må vi have lavet!

> Man kan vel låne/leje en skole en weekend? Eller en spejderhytte?
> <http://www.hyttefortegnelsen.dk>

Ja, det er selvfølgelig en mulighed, men så opstår der problemer med
værktøj/værkstedsfaciliteter...? Men det kunne selvfølgelig bare bruges
som "tilholdssted" for weekenden hvor man så kørte til et værksted eller
lignende for selve kurset.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 17:12

In article <4076af61$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Christian Jakobsen wrote:

> *lol*
>
> Det kommer til at koste lidt i porto så, men hvis det er dét der skal
> til for at folk husker det, så må det jø gøres..

Tjae, under alle omstændigheder skal der vel være én eller anden form
for betaling... Hytteleje er ikke altid lige billigt, og frimærker
koster ikke så meget sammenlignet med dette...

> Ja, det må vi have lavet!

Det kan der vel arrangeres på dkfritidmotorcykel.dk? (kuk kuk søde rare
webmaster :)

> [...]
> værktøj/værkstedsfaciliteter...? Men det kunne selvfølgelig bare bruges
> som "tilholdssted" for weekenden hvor man så kørte til et værksted eller

Det lyder da som en god idé... fællestur til værksted/alternativt
arrangement :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-04-04 19:19

Michal wrote:

> Det kan der vel arrangeres på dkfritidmotorcykel.dk? (kuk kuk søde
> rare webmaster :)

Hehe ... det er vist mig. Kig her:

http://www.dfmc.dk/afstemning.asp

Spred selv linket - f.eks. ved at starte en ny tråd. Folk taber interessen
jo længere trådene bliver.

Jeg tror I skal passe på at det ikke bliver for stort et arrangement. Der er
sikkert en hård kerne, der gerne vil deltage, men hvis det skal blive en
succes så hold det simpelt. De er de færreste herinde, der kan tage fri en
hel weekend - uanset hvor stor lysten til at deltage i et skrue-kursus måtte
være.

Jeg så helst at der f.eks. var nogle repræsentanter for en MC-klub der
meldte sig som interesserede i at afholde et skrue-kursus og ad denne vej
kunne tjene lidt mønt til sig selv eller sin klub.

Jeg tror ikke vi skal regne med at der er nogle værksteder, der er
interesseret i at afholde et kursus. Det ville være at skyde sig i foden og
drive rovdrift på sin egen virksomhed.

--
Tony
Il Grande Fazer

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:07

In article <c56peg$1htg$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen wrote:

> Hehe ... det er vist mig. Kig her:
>
> http://www.dfmc.dk/afstemning.asp

Gode valg... Jeg mangler dog at kunne trykke på "Stem" knappen...
hverken lynx eller links vil godtage knappen :/

> Spred selv linket - f.eks. ved at starte en ny tråd. Folk taber interessen
> jo længere trådene bliver.

Enig.

> [...]
> hel weekend - uanset hvor stor lysten til at deltage i et skrue-kursus måtte

Tage fri en weekend? Har man ikke netop fri i weekenderne?

> Jeg så helst at der f.eks. var nogle repræsentanter for en MC-klub der
> meldte sig som interesserede i at afholde et skrue-kursus og ad denne vej
> kunne tjene lidt mønt til sig selv eller sin klub.

Ja, f.eks., og så kunne man jo bruge klubhus hvis man havde et sådant...

Under alle omstændigheder skulle arrangøre(rne|n) have penge pga.
hytte/lejrplads/frimærker/andet.

> Jeg tror ikke vi skal regne med at der er nogle værksteder, der er
> interesseret i at afholde et kursus. Det ville være at skyde sig i foden og
> drive rovdrift på sin egen virksomhed.

Hehe, det tror jeg du har ret i :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-04-04 22:43

Michal wrote:

> Gode valg... Jeg mangler dog at kunne trykke på "Stem" knappen...
> hverken lynx eller links vil godtage knappen :/

Det er fordi, der er js-validering på knappen. Brug en browser i stedet

> Tage fri en weekend? Har man ikke netop fri i weekenderne?

Jo - men det er ikke alle, der bare kan og vil rive en hel weekend ud af
kalenderen.

> Under alle omstændigheder skulle arrangøre(rne|n) have penge pga.
> hytte/lejrplads/frimærker/andet.

Hytte, lejrplads og frimærker?! Som sagt - jeg er overbevist om at det er en
dårlig idé at lægge ud med at arrangere noget, der tager mere end en dag.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 23:03

In article <c575da$23a5$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen wrote:

> Det er fordi, der er js-validering på knappen. Brug en browser i stedet

Det gør jeg jo osse, en konsol browser :P

Jeg kan jo ikke køre grafisk firefox eller noget som helst andet i en
FB konsol :/

> Jo - men det er ikke alle, der bare kan og vil rive en hel weekend ud af
> kalenderen.

Øv... det havde jeg ellers lige håbet de fleste ville gøre... én lille
bitte weekend kan de vel godt undvære ti lfordel for en masse MCsjov og
skruen?

> Hytte, lejrplads og frimærker?! Som sagt - jeg er overbevist om at det er en
> dårlig idé at lægge ud med at arrangere noget, der tager mere end en dag.

Måske der skulle være en poll også om hvor lang tid folk vil have det
til at vare :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-04-04 23:37

Michal wrote:

> Jeg kan jo ikke køre grafisk firefox eller noget som helst andet i en
> FB konsol :/

Yikes. Det lyder sgu low-tech

> Øv... det havde jeg ellers lige håbet de fleste ville gøre... én lille
> bitte weekend kan de vel godt undvære ti lfordel for en masse MCsjov
> og skruen?

Tro mig - de fleste har sikkert et værre hyr med koner etc. for bare at få
fri til at tage til TPT.

> Måske der skulle være en poll også om hvor lang tid folk vil have det
> til at vare :)

Hehe - jo den kører vi når vi ved hvor folk gider at deltage. Hvis der er
størst tilslutning til København så er der måske ikke så meget idé i at
foreslå en gang overnatning i telt

--
Tony
Kilofazer

Fra : Michal

Dato : 10-04-04 11:55

In article <c578io$26cn$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen wrote:

> Yikes. Det lyder sgu low-tech

Well, egentligt ikke... Det er bare så hi-tech at der ikke er
applikationer endnu... Jeg kører 1024*768 i konsollen, og har
applikationer til at vise billeder, .dvi filer, .pdf, og mange andre
ting (gratiskt i konsol).

Men de grafiske browsere der er til FB er endnu ikke særlig gode (eller
rettere den ene der er). På det område har M$/Apple/X stadig fordelene.

> Tro mig - de fleste har sikkert et værre hyr med koner etc. for bare at få
> fri til at tage til TPT.

Øvs... så må man jo konvertere konen til MC-glad :) (eller omvendt).

> Hehe - jo den kører vi når vi ved hvor folk gider at deltage. Hvis der er
> størst tilslutning til København så er der måske ikke så meget idé i at
> foreslå en gang overnatning i telt

Nej det har du ret i... Jeg mener nu det ville være hyggeligt, selvom
jeg for en jyde er indre københavner (ballerup) :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 10-04-04 13:40

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> skal blive en succes så hold det simpelt. De er de færreste herinde,
> der kan tage fri en hel weekend - uanset hvor stor lysten til at

Ja, det er trods alt bedre bare at holde det over en dag, fremfor _slet_
ikke at holde det...

> Jeg så helst at der f.eks. var nogle repræsentanter for en MC-klub der
> meldte sig som interesserede i at afholde et skrue-kursus og ad denne
> vej kunne tjene lidt mønt til sig selv eller sin klub.

Så alle jer der er i klub: i hørte jo manden!

> Jeg tror ikke vi skal regne med at der er nogle værksteder, der er
> interesseret i at afholde et kursus. Det ville være at skyde sig i
> foden og drive rovdrift på sin egen virksomhed.

Nej, det kan godt være at jeg er for naiv (men måske det bare er et
spørgsmål om penge...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-04-04 15:40

On Thu, 8 Apr 2004 14:07:16 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

> [...]
>bremser)
>- Stage 3 må være toppen af færdigheder á ventil og karbunade -justering

Jeg er enig i at opdele i flere sessioner, men det er min faste
overbevisning at trin 1 skal være en gennemgang af almen teori.
Altså hvorledes virker skidtet.
Noget om motorer, tænding, elsystem, bremsesystemer, affjedring osv.
Så kan man tage vedligeholdelse som praksis.
Småreperationer, kædeskift, udluftning af bremser, skift af klodser
mm. på samme måde.
Systematisk fejlsøgning - Noget om at skrue hovedet på og huske
hvorledes tingene skal virke.
Og for de skrappe et rigtigt mekanikkersegment.

>Fejlen ved sådan en trin-inddeling er til gengæld at deltagerantallet
>minimeres for hvert trin man fordeler dem på

Det kan være en ulempe, men også en fordel.
Der er ikke mange der har et rigtigt "skruegen", og der er ingen grund
til at slæbe mennesker gennem noget de ikke har brug for.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo