|
| 1Cyl mc! Fra : Boesen |
Dato : 05-04-04 19:51 |
|
Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
MVH
--
Anders Boesen
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 19:59 |
|
In article <4071aa80$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
AndersboesenXXX@tiscali.dk says...
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650 .... men færre HK end SR500!!
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Stefan, Honda Driver~ (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Stefan, Honda Driver~ |
Dato : 05-04-04 20:01 |
|
Yamaha 600 T... se her
http://hjem.get2net.dk/stefans/stefan/mc/Tenere_600.jpg
"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4071aa80$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
> MVH
> --
> Anders Boesen
>
>
| |
anders majland (05-04-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 05-04-04 20:08 |
| | |
Michal (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Michal |
Dato : 06-04-04 06:54 |
|
In article <c4sau1$rfb$4@sunsite.dk>, anders majland wrote:
>> http://hjem.get2net.dk/stefans/stefan/mc/Tenere_600.jpg
>
> Nydeligt billede - sådan så min sikkert også ud for 16 år siden
Det ligner faktisk lidt en forvokset DT'er ;)
--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96
| |
anders majland (06-04-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 06-04-04 07:47 |
|
>>> http://hjem.get2net.dk/stefans/stefan/mc/Tenere_600.jpg
>>
>> Nydeligt billede - sådan så min sikkert også ud for 16 år siden
> Det ligner faktisk lidt en forvokset DT'er ;)
DT er vist nærmere en skrumpet xt'er ... Efter tenere modellens succes i
ørkenrallies blev der også lavet en DT125 tenere
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
anders majland (05-04-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 05-04-04 19:58 |
|
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500,
> hvad findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
Et bigbore kit ? Har Kedo ikke det på programmet ?
Eller er der da de lidt mere højbende cykler som bla xt600 og lign (bare
for at nævne min egen
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
René Hvid (05-04-2004)
| Kommentar Fra : René Hvid |
Dato : 05-04-04 20:21 |
|
"Boesen" skrev
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
Hvad med Yamaha SZR 660
Sjov sportig lille cykel.
--
René Hvid
Alias: "Benneweis"
benneweis@stofanet.dk
www.ulvenemc.dk
http://dfmc.dk/?id=518
| |
KubikH (05-04-2004)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 05-04-04 20:36 |
|
> "Boesen" skrev
> > Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> > findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
MZ Baghira 660 og Scorpion 660
Mvh
Niels
| |
Moller (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 05-04-04 21:38 |
|
"KubikH" <kallehauge@email.dk> skrev i en meddelelse
news:c4scet$2d9k$1@news.cybercity.dk...
>
> > "Boesen" skrev
> > > Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500,
hvad
> > > findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>
> MZ Baghira 660 og Scorpion 660
Samme motor som på "Yamaha SZR 660" så vidt jeg husker... hvor MZ'erne
bare ikke ryster baglygtepæren i smader konstant som yamsen :) men yamsen er
mere racer præget end MZ'erne :)
Er der gjort noget ekstra ved MZ'ernes top i forhold til yamsen ??? nu
de har lavet den på licens ???
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... en rigtig MZ er 2 takter :)
Suzuki GSF 1200 S
| |
Jes Vestervang (07-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 07-04-04 00:05 |
|
"Moller" <news@molnit.com> writes:
> "KubikH" <kallehauge@email.dk> skrev:
>>
>> > "Boesen" skrev
>> > > Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500,
>> > > hvad findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>>
>> MZ Baghira 660 og Scorpion 660
>
> Samme motor som på "Yamaha SZR 660" så vidt jeg husker... hvor MZ'erne
> bare ikke ryster baglygtepæren i smader konstant som yamsen :) men yamsen er
> mere racer præget end MZ'erne :)
Prisen er vel også en helt, helt anden.
(det er lidt den omvendte verden, det her
--
mvh Jes Vestervang
| |
Moller (07-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 07-04-04 10:47 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Prisen er vel også en helt, helt anden.
> (det er lidt den omvendte verden, det her
Nej nej, det er ikke så slemt, prisen virker kun høj på MuZ'erne fordi
vi har vendet os til de gamle MZ maskiner, og derved næsten forvendter
at de nye MuZ'er er lavet efter samme filosofi :) men da de ikke laves
for at være så billige som muligt, så koster de ca. det samme som
tilsvarende maskiner fra andre mærker (hvis man ser bort fra MZ 1000,
men den kan jeg ik finde noget at sammenligne med).
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Steen Gruby (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-04-04 20:41 |
|
On Mon, 5 Apr 2004 20:51:29 +0200, "Boesen"
<AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote:
Hej.
>Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
>findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>MVH
Det kommer an på i hvilken tidsalder din interesse er vakt.
Nutidige:
KTM GS600
KTM SMC660
Yamaha XT600
Yamaha XT500
Yamaha SZR660
Foruden SR500 findes der vist en SR550
Aprilia Pegaso LE650
BMW F650GS
Royal Enfield 500 (produceret i Indien)
Aprilia og BMW har vist samme motor = Rotax.
Ældre og veteran:
Velocette 500 Clubman/Truxton
BSA Gold 500
Ariel VB/VH/KH 500
Norton ES2 500
Panther 600
Vincent HRD Comet 500
Royal Enfield Bullet 500
NSU Konsul 500 (hvis du får sådan en tilbudt, så løb for livet
Horex Imperator 500
Matchless G80 500
AJS (Samme som Matchless G80).
Der er sikkert flere, men det var hvad jeg kunne huske.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 20:49 |
|
In article <hbb370ds580jttup5ij6rr4aq1troc4omt@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
>
> Det kommer an på i hvilken tidsalder din interesse er vakt.
>
Jamen Steen!!!!
... Ducati 350/450 ;0)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Steen Gruby (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-04-04 20:58 |
|
On Mon, 5 Apr 2004 21:48:44 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:
>In article <hbb370ds580jttup5ij6rr4aq1troc4omt@4ax.com>, Steen Gruby
><oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
>>
>> Det kommer an på i hvilken tidsalder din interesse er vakt.
>>
>
Ja, ja, jeg ved det.
>
> ... Ducati 350/450 ;0)
Men der blev udtrykkeligt skrevet 500 cc og op.
Ellers havde listen været længere ,-)
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Jens B. Rasmussen (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen |
Dato : 05-04-04 21:00 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:pfe370lshh617esv8jmo6m1g1fe62r704e@4ax.com...
> On Mon, 5 Apr 2004 21:48:44 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:
>
> >In article <hbb370ds580jttup5ij6rr4aq1troc4omt@4ax.com>, Steen Gruby
> ><oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> >>
> >> Det kommer an på i hvilken tidsalder din interesse er vakt.
> >>
> >
> Ja, ja, jeg ved det.
> >
> > ... Ducati 350/450 ;0)
>
> Men der blev udtrykkeligt skrevet 500 cc og op.
> Ellers havde listen været længere ,-)
>
Hvis det skal være i samme kategori som SR500 - Suzuki LS650 - savage
synes ikke jeg kunne se den blive nævnt så hermed mit bidrag.
Eller måske også en R1 uden 3 tændrør ?
Jens
RF900
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 22:23 |
|
In article <c4sdsn$2g0m$1@news.cybercity.dk>,
rf900DETTESKALFJERNES@email.dk says...
> Hvis det skal være i samme kategori som SR500 - Suzuki LS650 - savage
>
> synes ikke jeg kunne se den blive nævnt så hermed mit bidrag.
>
hmmmmmmm ... gjorde mig eller umage!!! ;0)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 21:08 |
|
In article <pfe370lshh617esv8jmo6m1g1fe62r704e@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Ja, ja, jeg ved det.
> >
> > ... Ducati 350/450 ;0)
>
> Men der blev udtrykkeligt skrevet 500 cc og op.
> Ellers havde listen været længere ,-)
>
Gilera Saturno .... ja, hvis man havde tid og plads!
Moto Guzzi Falcone ... og andet fuldblods ... Mondial, MV o.s.v. o.s.v.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Steen Gruby (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-04-04 21:27 |
|
On Mon, 5 Apr 2004 22:07:33 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:
Hej Hekto
>>
>Gilera Saturno .... ja, hvis man havde tid og plads!
>Moto Guzzi Falcone ... og andet fuldblods ... Mondial, MV o.s.v. o.s.v.
Min personlige favorit er Velocette Truxton.
Når jeg er færdig med min NSU Max går jagten ind
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 22:26 |
| | |
Steen Gruby (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-04-04 22:39 |
| | |
Steen Gruby (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-04-04 23:08 |
| | |
Hekto (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-04-04 07:21 |
| | |
Richard (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-04-04 20:37 |
|
Hej Steen,
Steen Gruby wrote:
> Min personlige favorit er Velocette Truxton.
> Når jeg er færdig med min NSU Max går jagten ind
Åh ja, vil du ikke nok - som du plejer at lave dine cykler i stand, kan
den Truxton kun blive en fryd for øjet - og øret
Håber det lykkes dig at finde et passende objekt...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Steen Gruby (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 06-04-04 21:43 |
|
On Tue, 06 Apr 2004 21:37:20 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
Hej Richard.
>
>Åh ja, vil du ikke nok - som du plejer at lave dine cykler i stand, kan
>den Truxton kun blive en fryd for øjet - og øret
>
Åh - tak for komplimenten, men med den tid jeg er om det er der ingen
undskyldning for at lave noget bras
MAX'en er nu der hvor der er lys for enden af tunnellen.
(Og nej - det er ikke et modkørende godstog).
Der ligger to komplette hovedrenoverede motorer i værkstedet, og hvis
jeg keder mig ligger der en motor mere der skal renoveres
Hjulene er med nye fælge og eger, nye lejer, nye bremser og nu også
nye dæk.
Støddæmperne er renoveret og klar til montering
Alle stumper er renoveret.
Den gamle chrom er trukket af forkromede dele, og de er på vej til
polering og derefter nyforkromning.
Alle ophæng og forreste svingsarme bliver elektrogalvaniseret
(Cadmieret)..
Når tanken kommer tilbage fra forkromeren går stel, skærme,
bagsvinger, værktøjskasser, lygter o.l. til sandblæsning, og derfra
går hele balladen direkte til maleren - Det sker inden for een måned.
Sædet er renset, der er lavet nye ophæng, og når det er malet går det
til "saddelmagerpigen".
Det der mangler er en liste indeholdende kabler og udstødningssystem
så lang som en tandudtrækning, og lige så dyr
Men pyt, når der er sagt A må man også kunne sige B.
>Håber det lykkes dig at finde et passende objekt...
Jeg er naturligvis på jagt efter en Truxton.
Dem er der ikke mange af der står på salgslisten.
Hvis det ikke er muligt er en Clubman også ønsket, så det går nok.
Det vigtigste er, at jeg kan skaffe den originale Avon kåbe til den.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Richard (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-04-04 22:14 |
|
Steen Gruby wrote:
>>Åh ja, vil du ikke nok - som du plejer at lave dine cykler i stand, kan
>>den Truxton kun blive en fryd for øjet - og øret
>
> Åh - tak for komplimenten, men med den tid jeg er om det er der ingen
> undskyldning for at lave noget bras
Det ville jo også være ærgerligt at brokke nogle dele på
hastværkskontoen; jeg tænker de ikke ligger i bunker til MAX'en
> Der ligger to komplette hovedrenoverede motorer i værkstedet, og hvis
> jeg keder mig ligger der en motor mere der skal renoveres
Tør du da ikke starte den, før du har flere motorer i reserve
> Hjulene er med nye fælge og eger, nye lejer, nye bremser og nu også
> nye dæk.
<snip>
> Sædet er renset, der er lavet nye ophæng, og når det er malet går det
> til "saddelmagerpigen".
Sådan, det lyder jo ganske gennemtænkt. Er det til at få friske dæk til
de hjulstørrelser? Og kan du få syet betrækket efter et foto, eler
bliver det "blot" nogenlunde, som man syede den slags dengang?
> Det der mangler er en liste indeholdende kabler og udstødningssystem
> så lang som en tandudtrækning, og lige så dyr
> Men pyt, når der er sagt A må man også kunne sige B.
Sådan er det jo, men resultatet også så meget desto flottere. Og den har
vel også en vis værdi, sådan en gennemrestaureret MAX...
>>Håber det lykkes dig at finde et passende objekt...
>
> Jeg er naturligvis på jagt efter en Truxton.
> Dem er der ikke mange af der står på salgslisten.
> Hvis det ikke er muligt er en Clubman også ønsket, så det går nok.
> Det vigtigste er, at jeg kan skaffe den originale Avon kåbe til den.
Ja, jeg husker ikke hvornår jeg så nogen af dem sidste; men det er vel i
Uk eler på kontinentet, der er størst chance for at finde en V. Truxton
eller V. Clubman, mon ikke?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Steen Gruby (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 06-04-04 22:51 |
|
On Tue, 06 Apr 2004 23:13:36 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
Hej Richard.
>
>Det ville jo også være ærgerligt at brokke nogle dele på
>hastværkskontoen; jeg tænker de ikke ligger i bunker til MAX'en
>
Du har ret.
Der er visse stumper der ikke kan skaffes.
Karburatoren og den bageste del af bagskærmen er YT.
Det har jeg heldigvis
>
>Tør du da ikke starte den, før du har flere motorer i reserve
>
Den ene motor har været startet, den går som en drøm, og jeg er ikke
bange for den anden - Den er også OK.
>
>Sådan, det lyder jo ganske gennemtænkt. Er det til at få friske dæk til
>de hjulstørrelser? Og kan du få syet betrækket efter et foto, eler
>bliver det "blot" nogenlunde, som man syede den slags dengang?
>
Dæk er ikke noget problem til MAX'en 19x3.25 fås.
Set er værre til Super FOX'en - Fordækket er 19x2,75, og det kunne vi
ikke skaffe, så den har 3,0 på foran.
"Saddelmagerpigen" er skrap.
Sædet til Super FOX'en er lavet som det var originalt.
Jeg har det originale betræk fra MAX'en, så den er nem.
Bortset fra, at jeg vil have elfenbens "hvide" sider og sort på selve
sædet.
Hun slår mig nok ihjel
>
>Sådan er det jo, men resultatet også så meget desto flottere. Og den har
>vel også en vis værdi, sådan en gennemrestaureret MAX...
>
Det der gør den noget værd, er at dens "lillesøster" Super FOX'en står
ved siden af - Den er 100% original og i originallak med 19.000 Km på
klokken - Den er stinkende flot
De får samme farve - Königblau.
>
>Ja, jeg husker ikke hvornår jeg så nogen af dem sidste; men det er vel i
>Uk eler på kontinentet, der er størst chance for at finde en V. Truxton
>eller V. Clubman, mon ikke?
Lise vil gerne til England igen.
Vi havde i en årrække en mani med at tage en forlænget week-end i
London hvor vi turnerede på teatere og pub.
Nu vil hun gerne genoptage traditionen, denne gang i de små landsbyer
med bed & brekfast og små engelske haver.
Jeg giver mig - nødtvunget - med en skjult dagsorden )
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Richard (07-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-04-04 17:28 |
|
Steen Gruby wrote:
> Sædet til Super FOX'en er lavet som det var originalt.
> Jeg har det originale betræk fra MAX'en, så den er nem.
> Bortset fra, at jeg vil have elfenbens "hvide" sider og sort på selve
> sædet.
> Hun slår mig nok ihjel
Hm, prøv at "Si' det med blomster"
> Lise vil gerne til England igen.
> Vi havde i en årrække en mani med at tage en forlænget week-end i
> London hvor vi turnerede på teatere og pub.
London er ellers også hel fin at kigge på mc'er i pga af Tube'n. For et
par år siden havde jeg en lørdag eftermiddag for mig selv under et seminar
og nåede at besøge 4 mc-butikker plus det løse. De tre spredt S, N og NØ
for centrum, den fjerneste næsten helt ude i Heathrow lufthavn; men
undergrundsbanen gjorde det til en smal sag at nå rundt. Kan anbefales
> Nu vil hun gerne genoptage traditionen, denne gang i de små landsbyer
> med bed & brekfast og små engelske haver.
Nå ja, det er jo også hyggeligt...
> Jeg giver mig - nødtvunget - med en skjult dagsorden )
... netop
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Steen Gruby (08-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 08-04-04 23:51 |
|
On Wed, 7 Apr 2004 16:27:42 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
Hej Richard.
Jeg har snidt et par billeder fra restaureringen på min homepage.
http://www.gruby.dk/nsumax.htm
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Richard (09-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 09-04-04 13:58 |
|
Steen Gruby wrote:
> Jeg har snidt et par billeder fra restaureringen på min homepage.
> http://www.gruby.dk/nsumax.htm
Tak Steen, det ser godt ud - glæder mig til at nærlæse beretningen
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Magne Vingsand (09-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 09-04-04 16:21 |
|
Richard wrote:
> Steen Gruby wrote:
>> Jeg har snidt et par billeder fra restaureringen på min homepage.
>> http://www.gruby.dk/nsumax.htm
> Tak Steen, det ser godt ud - glæder mig til at nærlæse beretningen
Koste meg med den jeg også, og har lenge tenkt på at det hadde vært moro å
skaffe tilbake sin første mc (eller ihvertfall samme type). Min første mc
var en MZ 125, som kjørte meget bra. Min andre mc var imidlertid en Norton
16H, en riktig kosesykkel og med noe mer pondus! Derfor er valget noe
vanskelig..
Lykke til med NSU'en!
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
Steen Gruby (09-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 09-04-04 22:34 |
|
On Fri, 9 Apr 2004 17:21:22 +0200, "Magne Vingsand"
<mving@broadpark.no> wrote:
Hej Richard & Magne
>> Tak Steen, det ser godt ud - glæder mig til at nærlæse beretningen
>
Jeg skal nok følge beretningen op snarest.
Jeg har faktisk flere billeder af forløbet, bl.a. "exploded view" af
støddæmperne da jeg renoverede dem, men pokker om jeg kan finde dem.
De findes ikke i NSU manualer, så de er noget værd for dem der vil gå
i gang med et lignende projekt.
>Koste meg med den jeg også, og har lenge tenkt på at det hadde vært moro å
>skaffe tilbake sin første mc (eller ihvertfall samme type). Min første mc
>var en MZ 125, som kjørte meget bra. Min andre mc var imidlertid en Norton
>16H, en riktig kosesykkel og med noe mer pondus! Derfor er valget noe
>vanskelig..
>Lykke til med NSU'en!
For mig er der gået nostalgi i den, og da jeg fik en kopi af en
englænders MAX projekt stod det helt klart at det jeg havde gang i
ikke måtte blive dårligere.
Og det siger ikke så lidt
Mht. at skaffe den første MC, så kommer du på lidt af en opgave hvis
du vælger Norton.
De er yderst sjældne i dag.
Go' jagt
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Magne Vingsand (11-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 11-04-04 09:27 |
|
Steen Gruby wrote:
> On Fri, 9 Apr 2004 17:21:22 +0200, "Magne Vingsand"
>> Koste meg med den jeg også, og har lenge tenkt på at det hadde vært
>> moro å skaffe tilbake sin første mc (eller ihvertfall samme type).
>> Min første mc var en MZ 125, som kjørte meget bra. Min andre mc var
>> imidlertid en Norton 16H
> For mig er der gået nostalgi i den
> Mht. at skaffe den første MC, så kommer du på lidt af en opgave hvis
> du vælger Norton.
> De er yderst sjældne i dag.
Ja, men MZ'en er også uvanlig å se i trafikken her oppe, så..
Her er bilder av min første mc:
http://www.vingsand.net/mc/mz.html
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
Steen Gruby (11-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 11-04-04 10:12 |
|
On Sun, 11 Apr 2004 10:26:49 +0200, "Magne Vingsand"
<mving@broadpark.no> wrote:
Hej Magne.
>
>Ja, men MZ'en er også uvanlig å se i trafikken her oppe, så..
>Her er bilder av min første mc:
>
Hov - Sådan en mage til, med firkantet lygte og hele molevitten, har
jeg skruet lidt i for et års tid siden, og du har ret - Den er sjælden
Den havde været brugt til undervisning, så på trods af sin høje alder
stod der vist 19 (Nitten) Km på uret.
En eller anden elev havde stoppet motoren ved at proppe en
skruetrækker ind i ankerviklingerne på dynamoen og havde revet nogen
af dem ud af kommutatoren.
Men simpel som den er, er det også forholdsvist let at reparere på
den.
Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men jeg har altid haft antiparti mod
totaktere, måske skyldes det oplevelserne i knallerttiden, og
efterfølgende kamp med mine venners to Adler MB250.
Så jeg ville nok vælge Norton hvis der skal restaureres
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Magne Vingsand (11-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 11-04-04 15:10 |
|
Steen Gruby wrote:
> On Sun, 11 Apr 2004 10:26:49 +0200, "Magne Vingsand"
>> Ja, men MZ'en er også uvanlig å se i trafikken her oppe, så..
> Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men jeg har altid haft antiparti mod
> totaktere, måske skyldes det oplevelserne i knallerttiden, og
> efterfølgende kamp med mine venners to Adler MB250.
> Så jeg ville nok vælge Norton hvis der skal restaureres
Absolutt enig, den GT750 jeg hadde spydde blårøk og putret som en moped. Og
nå kjører jeg GasGas 2T, men den er suveren i skogen. Etter at
prikkbelastning ble innført, er det farlig å kjøre på veiene...
MZ'en var faktisk meget god til å være en lett mc, med sterk motor og gode
kjøreegenskaper også med 2.
Men Nortonen er en klar favoritt, med 500cc og bra moment. Når jeg slutter
med enduro, blir det vel en veteran av noe slag - har lyst på HD også.
Gammel guttedrøm.
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
Gynex (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Gynex |
Dato : 05-04-04 20:59 |
|
Suzuki XF 650 Freewind
Honda XB 500 (tror jeg nok den hed)(minder meget om SR 500)
| |
Uffe R. B. Andersen (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 06-04-04 12:01 |
|
On Mon, 05 Apr 2004 21:41:04 +0200, Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk>
wrote:
>Ældre og veteran:
>
>Velocette 500 Clubman/Truxton
>BSA Gold 500
>Ariel VB/VH/KH 500
>Norton ES2 500
>Panther 600
>Vincent HRD Comet 500
>Royal Enfield Bullet 500
>NSU Konsul 500 (hvis du får sådan en tilbudt, så løb for livet
>Horex Imperator 500
>Matchless G80 500
>AJS (Samme som Matchless G80).
Jeg synes du glemmer to af de helt store klassikere:
Norton Manx
Matchless G50
- men de er ikke til at købe for penge Tilgengæld er de med
overliggende knastaksel. Har en artikel om en Manx med
Cosworth-udviklet DOHC topstykke - på Isle of Man blev den målt til
tophastighed på over 140mph.
En BSA DB34 Gold Star Clubman er nu heller ikke helt billig. BSA B33
og B50 er nok mere rimelige, men B50 har vist aldrig haft noget godt
ry - gad dog godt have sådan en motor til min B40
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
| |
Steen Gruby (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 06-04-04 16:29 |
|
On Tue, 06 Apr 2004 13:00:39 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:
Hej Uffe.
>
>Jeg synes du glemmer to af de helt store klassikere:
>Norton Manx
>Matchless G50
>
Ja, og det er faktisk utilgiveligt.
Specielt Norton Manx har spillet en helt central rolle mht. TT løb.
Før tiden med fabriksstøttede- eller direkte fabrikskørere, var der
mange der sværgede til Norton.
For lige at nævne de største: Jim Redman, Mike Hailwood,Geoff Duke.
G50 kender jeg kun som gade MC.
>- men de er ikke til at købe for penge Tilgengæld er de med
>overliggende knastaksel. Har en artikel om en Manx med
>Cosworth-udviklet DOHC topstykke - på Isle of Man blev den målt til
>tophastighed på over 140mph.
>
Manx er født med OHC trukket af en königwelle.
De havde fat i den rigtige ende dengang
>En BSA DB34 Gold Star Clubman er nu heller ikke helt billig. BSA B33
>og B50 er nok mere rimelige, men B50 har vist aldrig haft noget godt
>ry - gad dog godt have sådan en motor til min B40
Goldstar er virkelig en alsidig maskine.
Den var BSA's svar på Norton's Manx.
Jeg har set et par stykker i DK for mange år siden.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Uffe R. B. Andersen (07-04-2004)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 07-04-04 06:47 |
|
On Tue, 06 Apr 2004 17:28:43 +0200, Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk>
wrote:
>Ja, og det er faktisk utilgiveligt.
>Specielt Norton Manx har spillet en helt central rolle mht. TT løb.
>Før tiden med fabriksstøttede- eller direkte fabrikskørere, var der
>mange der sværgede til Norton.
>For lige at nævne de største: Jim Redman, Mike Hailwood,Geoff Duke.
>
>G50 kender jeg kun som gade MC.
Nu er der langt i mellem, at jeg køber Classic Bike (for jeg kommer
alligevel bare til at ærgre mig, over alt det jeg ikke har råd til),
men G50 synes at være blevet meget populær, som alternativ til
Manx'en. Der er dog ikke mange originaldele tilbage i dem -
magnesium-stempler, magnesium-plejlstænger, osv.
>Manx er født med OHC trukket af en königwelle.
>De havde fat i den rigtige ende dengang
G50'eren er af samme konstruktion og med de nye materialer i stand til
at køre lige op med Manx'en - måske lige bortset fra den omtalte
Cosworth-Manx, men den er altså også for vild
>Goldstar er virkelig en alsidig maskine.
>Den var BSA's svar på Norton's Manx.
>Jeg har set et par stykker i DK for mange år siden.
Der er en del - så en til salg for nogle år siden til Swap Meet i Høje
Tåstrup - den skulle vist ikke koste meget mere end 100.000 kr.,
sikkert uden afgift :-/ De er i hvert fald dyre Der er også en del
medlemmer af BSA klubben (< http://www.bsa.dk/> - rolig nu, det er ikke
Business Software Allience's hjemmeside, de har bare tyvstjålet navnet
, der har Gold Star.
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart
| |
SmaRTrxxv (07-04-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 07-04-04 10:00 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message
news:hbb370ds580jttup5ij6rr4aq1troc4omt@4ax.com...
>
> Nutidige:
>
>
Glem ikke de to store fra suzuki..
DR650
og den almægtige DR800S BIG
Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56
| |
Gert Bo thorgersen (08-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 08-04-04 16:33 |
|
"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
news:4073c322$0$28847$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message
> news:hbb370ds580jttup5ij6rr4aq1troc4omt@4ax.com...
> >
> > Nutidige:
> >
> >
> Glem ikke de to store fra suzuki..
>
> DR650
> og den almægtige DR800S BIG
>
> Thore
> --
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56
>
Ja der er for nylig kommet en sådan DR800S til salg kun 6 km fra mit hjem
her i Chiangmai i Thailand, for vis 22.000 Kr. Det erden første jeg har set.
Men desværre har jeg en XR 250 Honda som jeg har købt mange servicedele til
for at skille ad og istandsætte, ellers ville jeg have købt denne store
Suzuki.
Mvh. Gert Thorgersen
BMW R100, Honda VTR 1000, XR 250 og 125 cc.
| |
Thomas (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-04-04 21:00 |
|
"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote in message
news:4071aa80$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
> MVH
> --
> Anders Boesen
Hej
Lavede Yamaha ikke en 1 cyl. 600 cc sportscykel ca. midtfirser og lidt frem?
Jeg kan ikke lige huske/ sige navnet., har ingen mc revyer
Mvh
Thomas
XS 400 Seca
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 21:05 |
|
In article <RUicc.134614$jf4.7273372@news000.worldonline.dk>,
BambanosREmOvE@hotmail.com says...
>
> Lavede Yamaha ikke en 1 cyl. 600 cc sportscykel ca. midtfirser og lidt frem?
> Jeg kan ikke lige huske/ sige navnet., har ingen mc revyer
>
>
SRX 600
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Thomas (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-04-04 21:16 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1adbda71cfb99fb5989694@news.tele.dk...
> In article <RUicc.134614$jf4.7273372@news000.worldonline.dk>,
> BambanosREmOvE@hotmail.com says...
> >
> > Lavede Yamaha ikke en 1 cyl. 600 cc sportscykel ca. midtfirser og lidt
frem?
> > Jeg kan ikke lige huske/ sige navnet., har ingen mc revyer
> >
> >
> SRX 600
YES!!
Jeg synes den er fed (på billeder, har aldrig set en i levende live)
Mvh
Thomas
| |
Lars B Madsen (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Lars B Madsen |
Dato : 05-04-04 21:46 |
|
Yamaha har også lige lavet en supermotard med 660 motoren (dog nu med
benzin-insprøjtning)..
--
Madsen - SZR 660
"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:G7jcc.134622$jf4.7273651@news000.worldonline.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> news:MPG.1adbda71cfb99fb5989694@news.tele.dk...
> > In article <RUicc.134614$jf4.7273372@news000.worldonline.dk>,
> > BambanosREmOvE@hotmail.com says...
> > >
> > > Lavede Yamaha ikke en 1 cyl. 600 cc sportscykel ca. midtfirser og lidt
> frem?
> > > Jeg kan ikke lige huske/ sige navnet., har ingen mc revyer
> > >
> > >
> > SRX 600
>
>
> YES!!
>
>
> Jeg synes den er fed (på billeder, har aldrig set en i levende live)
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>
| |
Hekto (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-04-04 22:29 |
|
In article <G7jcc.134622$jf4.7273651@news000.worldonline.dk>,
BambanosREmOvE@hotmail.com says...
> Jeg synes den er fed (på billeder, har aldrig set en i levende live)
>
Jeg har kørt på en!
Lille og let. Motoren lettere hysterisk a'la' 2T'er.
Når ret skal være ret, og man alligevel skal rode med gammelt skrammel,
så kan man lige så godt købe noget der er til at skrue på, og skaffe
reservedele til ... Ducati f.eks. ;0)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Babba-Papa (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Babba-Papa |
Dato : 05-04-04 21:58 |
|
Der var engang en bruger ved navn "Boesen"
<AndersboesenXXX@tiscali.dk> der skrev:
>Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
>findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
Suzuki lavede da den her....øhhh..... DR 800 et-eller-andet...det
er nok den største 1-cyl. 4-takter jeg har hørt om. (ikke at det
siger så meget)
- -
Babba-Papa
| |
Anders Thorup (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 05-04-04 22:25 |
|
Babba-Papa wrote:
> Der var engang en bruger ved navn "Boesen"
> <AndersboesenXXX@tiscali.dk> der skrev:
>
>> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500,
>> hvad findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>
> Suzuki lavede da den her....øhhh..... DR 800 et-eller-andet...det
> er nok den største 1-cyl. 4-takter jeg har hørt om. (ikke at det
> siger så meget)
> - -
> Babba-Papa
Den hedder Suzuki DR 800 BIG og er en 1cyl. lille sag
Hvis man er til 1.cyl så må den være det ultimative.
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid
| |
Hans Joergensen (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 06-04-04 14:18 |
|
Anders Thorup wrote:
> Den hedder Suzuki DR 800 BIG og er en 1cyl. lille sag
> Hvis man er til 1.cyl så må den være det ultimative.
En lettere ombygget DR BIG:
http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/sten2.jpg
// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding
| |
anders majland (06-04-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 06-04-04 15:03 |
| | |
Jesper Hedegaard (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 06-04-04 15:37 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c4udvr$6lh$1@sunsite.dk...
> > En lettere ombygget DR BIG:
> > http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/sten2.jpg
>
>
> Den kunne nok give anledning til lidt debat om bagskærmslængder ...
>
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
>
>
Et af de tyske mc-blade kører en tegneserie med/om Verner og hans bedrifter.
Undervejs er der noget med en éncylindret maskine med stel i - træ !
En eller anden gal tysker har faktisk bygget et rullende eksemplar med
træstel og hjul samt en hjemmebygget motor.
Som originalen er den éncylindret, taget - vistnok - fra en gammel
traktor-motor.
Svinghjulet vejede vist omkring 20-25 kg.
Og cylindren var over 5 liter !
Interesserede kan sikkert finde artiklen via Google.
Nårh jo - den dunkede _ret_ godt i tomgang !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
Armand (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-04-04 17:49 |
|
Jesper Hedegaard <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en
news:4072c07f$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Verner og hans bedrifter...... noget med en éncylindret maskine med stel
> i - træ !
> En eller anden gal tysker har faktisk bygget et rullende eksemplar med
> træstel og hjul samt en hjemmebygget motor.
> Som originalen er den éncylindret, taget - vistnok - fra en gammel
> traktor-motor.
> Svinghjulet vejede vist omkring 20-25 kg.
> Og cylindren var over 5 liter !
> Nårh jo - den dunkede _ret_ godt i tomgang !
Hørte den blive startet op under HMT sidste år - Den ryddede totalt hele 1.
sal, derved at alle rykkede som zombier mod lyden!
--
Armand..
| |
Hekto (07-04-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-04-04 08:46 |
|
In article <c4unl8$1ru2$4@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Hørte den blive startet op under HMT sidste år - Den ryddede totalt hele 1.
> sal, derved at alle rykkede som zombier mod lyden!
>
Var der ikke noget med en anden tysker(?) der havde væddet i en
brandert om at bygge en motorcykel med en 12 liters(?) eencylindret
motor ... og faktisk vandt vædemålet?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Magne Vingsand (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 06-04-04 21:47 |
| | |
Aragorn Elessar (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 05-04-04 22:18 |
|
"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote in message
news:4071aa80$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
> MVH
> --
> Anders Boesen
BMW F650-serien. (GS, GS Dakar, CS Scarver.)
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Søren Lindholt (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 05-04-04 23:13 |
|
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
Masser, jeg har f.eks en Kawasaki KX500 2T og en GM500 Speedway
Og begge lyde af legetøj til voksne....
Mads Lund
Motortosser har det lidt sjovere.....
| |
Steen Gruby (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-04-04 23:22 |
|
On Tue, 6 Apr 2004 00:12:43 +0200, "Søren Lindholt"
<lindholt@person.dk> wrote:
Hej Mads.
>
>Mads Lund
>Motortosser har det lidt sjovere.....
>
Velkommen til overfladen
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
André T. (05-04-2004)
| Kommentar Fra : André T. |
Dato : 05-04-04 23:34 |
|
>Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
>findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
Jeg har en Husaberg 650cc, med 65+ HK på baghjulet, til 104kg
(1cyl.)... Cyklen har kørt Supermoto løb i 2002, og jeg valgte så at
sætte plade på i torsdags
http://www.husaberg.se/
Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
| |
Magne Vingsand (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 06-04-04 10:48 |
|
André T. wrote:
> Jeg har en Husaberg 650cc, med 65+ HK på baghjulet, til 104kg
> (1cyl.)... Cyklen har kørt Supermoto løb i 2002, og jeg valgte så at
> sætte plade på i torsdags
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
Herlig sykkel, helt rå å kjøre på grus (med knastedekk)! Ikke så kos på
langtur.
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
anders majland (06-04-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 06-04-04 11:02 |
|
> Jeg har en Husaberg 650cc, med 65+ HK på baghjulet, til 104kg
> Mvh André T.
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
Hvordan ser den ud med blinlys osv ?
Hvor lidt bagskærm var der på til syn ?
Hvad skal afgiften værre ?
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
André T. (06-04-2004)
| Kommentar Fra : André T. |
Dato : 06-04-04 13:46 |
|
>Hvordan ser den ud med blinlys osv ?
http://psyquan.homepage.dk/action1_1024.jpg
>Hvor lidt bagskærm var der på til syn ?
Samme som på billedet (original Husaberg/KTM bagskærm)
>Hvad skal afgiften værre ?
Den koster ca. 130.000 for en ny, så afgiften afhænger af om cyklen
har kørt løb (det har min), også årgangen...
Men en 2002 koster et sted mellem 65-85.000 m. afgift.
Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
| |
Martin F (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Martin F |
Dato : 06-04-04 09:01 |
|
"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4071aa80$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
> MVH
> --
> Anders Boesen
>
>
Hej Anders,
da jeg var dreng/unge i England tilbage i 1974 så var der en dreng hvis far
havde en gammel 350cc Royal Enfield (single pot) med stiv stell! Vi brugt
meget tid på at køre ad gammel beton vej i East Anglia, vej der var tilbage
efter 2 verdens krig, ofte var der en pige bagpå!!!
Maskinen var svært at få igang da vi var ikke stor nok til kikstarteren, vi
fik mange slag på bagbenet pga "kickback"!
God miner har jeg, og dem husker jeg når jeg nu om dagen køre på mit Yam
XT600 (uden elstart).
Med et hjem laved pot har den et Enfield lyd, og dertil vibrationer, hvilke
jeg er glad for.
Livs glad har jeg også pga mit XT.
God Påske.
mvh Martin F.
| |
Ole Hansen (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 06-04-04 09:35 |
|
"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> writes:
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
Honda GB 500 Clubman / XBR 500
> MVH
> --
> Anders Boesen
--
Ole Hansen
| |
John Jensen (06-04-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 06-04-04 10:36 |
|
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:85brm5zepy.fsf@bugs.oaf.dk...
> "Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> writes:
>
> > Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> > findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>
> Honda GB 500 Clubman / XBR 500
>
> > MVH
>
Hvad med en Royal Enfield, de fås også helt nye. !
/ John
| |
Richard (06-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-04-04 20:26 |
|
Boesen wrote:
> Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
> findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
De andre har svjks været raden rundt, sådan nogenlunde bortset fra:
Af gadecykler mangler ihvertfald:
Norton International (med BMW650cc motor)
(Norton C 652 Combat blev vist ved prototypen IMHO)
Sachs Roadster 650 (med Suzuki Freewind-motor)
Honda FT500 (FT500 Ascot i US)
Af terræn/motard/funduro-ditto:
Div. CCM
Div. Husquarna
Honda XL500
Honda XL/XR600 i div. udførelser
Honda NX 650 Dominator
Honda SLR650/FX650 Vigor
Honda XL650R (US)
Men når nu lyden betyder noget, og hvis typen skal være klassisk
gadecykel, er der vist ingen vej uden om Honda XBR500, som bl.a. Ole
Hansen nævnte. Lyden er bare fed - bedre end min GB500 Clubmans (selv
synsmanden syntes, den lød tam . Og den er til at købe for penge både
herhjemme og i D; skal du have en af de senere XBR500S med egerhjul, må
du nok til D og hente den og regne med 18-20.000 i reg.afgift. (De
tidligste fra '85 med Comstar-hjul er nu nede på godt 14.000 i afgift,
det er latterlig billigt for så fed en cykel
Apropos lyd: Så sent som i går aftes ringede en nybagt GB500-ejer mig op
og fortalte, hvordan han i din situation først havde købt en
SRX-6/SRX600. Men motorgangen og lyden var han ikke tilfreds med, så han
havde byttet den til en XBR500 og var begejstret over lyden og
optrækket. Imidlertid syntes han, at GB'en var flottere og havde så til
sidst valgt den, selv om lyden er noget dæmpet, mildest talt. En
XBR-video med lydprøve finder du på xbr.de under:
< www.dolecek.de/xbrat/xbr.mpg>
På samme glimrende site ligger adskillige test og sammenligningstest med
XBR, også mod SR500/SR-6, hvis det har interesse. Ud over dem har jeg et
par stykker mere, du kan få et scan af. Sæt blot . i stedet for punktum
i min mailadresse, hvis du skriver direkte.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Kim Hansen (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 12-04-04 19:08 |
|
On Mon, 5 Apr 2004 20:51:29 +0200, "Boesen"
<AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote:
>Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
>findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>MVH
Her er et link med lidt forskellige 1 cyl mc'er og lidt lyde i bunden
M.V.H
Kim Hansen
Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S
Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
| |
Kim Hansen (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 12-04-04 19:13 |
|
On Mon, 12 Apr 2004 20:07:37 +0200, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:
>On Mon, 5 Apr 2004 20:51:29 +0200, "Boesen"
><AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote:
>
>>Jeg er hel vild med lyden fra en 1cyl maskine feks en YamaheSR500, hvad
>>findes der ellers af cykler med en cyl. og over 500ccm?
>>MVH
>
>Her er et link med lidt forskellige 1 cyl mc'er og lidt lyde i bunden
Ups, her er det http://www.thumperpage.com/mcpics.html
>
>M.V.H
>
>Kim Hansen
>
>Suzuki XF 650 Freewind
>Suzuki DR 250 S
>
>Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
M.V.H
Kim Hansen
Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S
Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
| |
|
|