/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tændrør og udseene?!
Fra : Thomas


Dato : 05-04-04 10:17

Hej

Da jeg skiftede tændrørene, var de helt sorte og tørre! hvad kunne det tyde
på?? motoren går heller ikke allerbedst ved lave omdrejninger :(

for meget benz i forhold til luft, eller omvendt?? eller kan det være noget
tredje?


Mvh Thomas
Honda CB400F
MZ 150 ETZ



 
 
Moller (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-04-04 10:31


"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
news:407123d6$0$254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Da jeg skiftede tændrørene, var de helt sorte og tørre! hvad kunne det
tyde
> på?? motoren går heller ikke allerbedst ved lave omdrejninger :(

Hvilken en af dine maskiner er det ???

> for meget benz i forhold til luft, eller omvendt?? eller kan det være
noget
> tredje?

Hvis det er din CB400F , og den ellers har gået fint... så :

1. Rens dit luftfilter, eller skift det :)
2. Nye tændrør.

3. Vend tilbage med hvordan den nu opføre sig :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Thomas (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 05-04-04 10:40

Moller wrote:
> "Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> news:407123d6$0$254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Da jeg skiftede tændrørene, var de helt sorte og tørre! hvad kunne
>> det tyde på?? motoren går heller ikke allerbedst ved lave
>> omdrejninger :(
>
> Hvilken en af dine maskiner er det ???

Det er CB400F! (En MZ'er kan KUN ha elektriske problemer ;) )

>
>> for meget benz i forhold til luft, eller omvendt?? eller kan det
>> være noget tredje?
>
> Hvis det er din CB400F , og den ellers har gået fint... så :
>
> 1. Rens dit luftfilter, eller skift det :)
> 2. Nye tændrør.
>
> 3. Vend tilbage med hvordan den nu opføre sig :)

Luftfilteret er temmelig nyt! har samme problem efter jeg har skiftet
tændrør! Den er lige et ½ sek om at tage gassen når den er varm (ingen
problemer når den er kold)



Allan Bojesen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 05-04-04 10:55

Thomas wrote:
> Luftfilteret er temmelig nyt! har samme problem efter jeg har skiftet
> tændrør! Den er lige et ½ sek om at tage gassen når den er varm (ingen
> problemer når den er kold)

Tyder på for fed blanding. Dyserne er slidte eller 1 nr. for store / nålen i
gasspjældet sidder for højt / hængende choker / tændrørerne har et forkert
varmetal.

Start med at checke chokerfunktionen og om tændrørerne er de korrekte. Pil
dyserne ud og få størrelsen checket ved en mekaniker, køb evt. et sæt dyser
1 nr. mindre end de nuværende - koster kr. 15-20 stk.
Prøv at ændre nålehøjden i gasspjældet. Når du fejlsøger er det vigtigt at
du kun ændre en ting af gangen, og får den ændring afprøvet.

Allan Bojesen



Thomas (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 05-04-04 11:04

Allan Bojesen wrote:
> Thomas wrote:
>> Luftfilteret er temmelig nyt! har samme problem efter jeg har skiftet
>> tændrør! Den er lige et ½ sek om at tage gassen når den er varm
>> (ingen problemer når den er kold)
>
> Tyder på for fed blanding. Dyserne er slidte eller 1 nr. for store /
> nålen i gasspjældet sidder for højt / hængende choker / tændrørerne
> har et forkert varmetal.
>
> Start med at checke chokerfunktionen og om tændrørerne er de
> korrekte. Pil dyserne ud og få størrelsen checket ved en mekaniker,
> køb evt. et sæt dyser 1 nr. mindre end de nuværende - koster kr.
> 15-20 stk.
> Prøv at ændre nålehøjden i gasspjældet. Når du fejlsøger er det
> vigtigt at du kun ændre en ting af gangen, og får den ændring
> afprøvet.
>
> Allan Bojesen

Tak for det hurtige svar! choker hænger ikke, tændrør skulle være rigtige
(D8ES-L).

Men vil da gå det andet igennem!

Mvh Thomas



Moller (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-04-04 11:29

> Tyder på for fed blanding. Dyserne er slidte eller 1 nr. for store / nålen
i
> gasspjældet sidder for højt / hængende choker / tændrørerne har et forkert
> varmetal.

Du glemmer en vigtig detalje :) flyderen... står den som den skal :)
>
> Start med at checke chokerfunktionen og om tændrørerne er de korrekte. Pil
> dyserne ud og få størrelsen checket ved en mekaniker, køb evt. et sæt
dyser
> 1 nr. mindre end de nuværende - koster kr. 15-20 stk.

Hvis det er fordi de er slidt ??? hvad hjælper det så at købe et hak
mindre ??? så skulle han da købe de rigtige i stedet, for de er jo ikke
slidt ud af pakken.

Hvordan kan en Mekker tjekke dem ???

> Prøv at ændre nålehøjden i gasspjældet. Når du fejlsøger er det vigtigt at
> du kun ændre en ting af gangen, og får den ændring afprøvet.

Yepsen, og derved kan han til at starte med gøre følgende :

1. tjek flyderhøjden.
2. Tjek Choker systemet. typisk en tør gummi prop eller lignende som
ik kan holde tæt mere.
3. tjekke om alle dyser osv. er korekte størelser.
4. Er nålen i sit standard hak, eller ser den slidt ud ??? typisk er
det nålen der blir slidt mest, og skal skiftes.
5. Tjekker om ik du har gjort et eller andet galt da du skiftede dit
filter, hvis du bruger KN, så har du med garanti overtværet det i olie, og
derved må rense det igen, og oliere det med den rigtige mængde.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... En MZ kan kan ha mange andre problemer end El... ala
3. gear forsvinder, koblingen falder af, motorbeslagne knækker, olien i
bagdæmperne rent ud, clipsen til nålen falder af, og ryger ind i Cyll.... jo
jo... jeg har en laaaaaaang liste :)
Suzuki GSF 1200 S ... Se det er en maskine med shitty El-net.

>
> Allan Bojesen
>
>



Thomas (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 05-04-04 11:48

Moller wrote:
>> Tyder på for fed blanding. Dyserne er slidte eller 1 nr. for store /
>> nålen i gasspjældet sidder for højt / hængende choker / tændrørerne
>> har et forkert varmetal.
>
> Du glemmer en vigtig detalje :) flyderen... står den som den skal
> :)

Det kunne godt tyde på at en af flyderne står forkert, for hvis den står
natten over uden man har lukket for benzinen så har den dryppet rimelig
meget! men hvordan kan det ha indflydelse på motorgangen.... Arhh måske er
det derfor problemet med at tage gassen forsvinder, lige efter jeg har
gasset vildt op??!

Mvh Thomas



Moller (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-04-04 12:01

> Det kunne godt tyde på at en af flyderne står forkert, for hvis den står
> natten over uden man har lukket for benzinen så har den dryppet rimelig
> meget! men hvordan kan det ha indflydelse på motorgangen.... Arhh måske er
> det derfor problemet med at tage gassen forsvinder, lige efter jeg har
> gasset vildt op??!

Det lyder nu meget sandt :) ... hvis flyderen står for højt, vil
benzinen flyde over, samt der vil komme mere benzin med op af dyserne, da
der kommer mere tryk på. Vil også være mere logisk, da det pjat med dyserne
er slidte osv... er så sjældent at det sker, så det er absolut sidste ting
man kigger på.

Især på ældre maskiner, så er det at tjekke/stille flyderhøjde en fast
service ting... du må da også ha et meget højere benzin forbrug :) På MZ'en
vil du typisk opleve at den ved fuld belastning dør ud som om du løber tør
for benzin, og slækker du for gassen kommer den igen... det er for lav
flyderhøjde :) og sker typisk, fordi man ikke måler fra den rigtige kant når
man tjekker den :) det koster 2mm fejl måling... dette problem kan du nok få
med Honda'en også, så tjek lige en ekstra gang hvor målingen skal laves.

Nå, men nu du skal ha kaburatorene af, så få lige tjekke om alle dyser
osv. er rigtig størelser, samt at den er pæn og fin indvendigt :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste