Kawasaki gpz500 med dobbelt
Fra : christian

Dato : 05-04-04 07:06

Jeg har set en kawasaki gpz500 med dobbelt skive bremser på forhjul,
En på hver side af hjulet. Men det er dog den eneste af gpz'erne jeg har set
med dobbelt.

Er der lavet nogle modeller med dobbelt eller hvordan kan det hænge sammen
??

Fra : Tobias Larsen

Dato : 05-04-04 07:37

"christian" <neess@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med dobbelt.
>
> Er der lavet nogle modeller med dobbelt eller hvordan kan det hænge sammen

Den "ny" model er med skive bag og dobbelt skive for. Jeg mener den kom i
94.

Tobias

Fra : christian

Dato : 05-04-04 08:40

Dette er en model 91 og har tromle bag på.

Fra : Tobias Larsen

Dato : 05-04-04 08:48

"christian" <neess@image.dk> skrev i en meddelelse
> Dette er en model 91 og har tromle bag på.

altså en 91 med dobbelt skive for og tromle bag? Det kan selvfølgelig godt
værer mig der tager fejl.

Tobias

Fra : christian

Dato : 05-04-04 09:02

Ja en organg 91 med dobbelt skive foran og tromle på baghjulet.
Men synes ikke jeg havde set det før. De andre jeg har set har kun enkelt
skive.

Derfor jeg ville høre om der var lavet modeller med dobbelt. Eller om det
evt. var noget som var noget ekstra som var smedet sammen.

Fra : Ninja Rider

Dato : 05-04-04 09:58

Hejsa

christian wrote:
> Ja en organg 91 med dobbelt skive foran og tromle på baghjulet.
> Men synes ikke jeg havde set det før. De andre jeg har set har kun enkelt
> skive.

Så er den nok ombygget med forgafel, og hjul, fra den nye model! Derfor
at du kun har set een med dobbeltskive for! (af de gamle modeler)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Kim

Dato : 05-04-04 19:40

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Så er den nok ombygget med forgafel, og hjul, fra den nye model! Derfor
> at du kun har set een med dobbeltskive for! (af de gamle modeler)

Nope, modellen med dobbelte skiver foran på er produceret, og ikke noget
folk selv har "bikset" sammen. Jeg mener det afgørende for om der er 1 eller
2 skiver foran er, til hvilken marked cyklen er produceret, og f.eks. er
cyklen i MC revyen '90, '92 også med dobbelt skiver foran jeg gad ikke lige
tjekke flere, men er 99.9% sikker på at også '91 modellen er med med
dobbelte skiver.(det samme er min fra '93)
I 1994 kom den nyere opdateret model som har ændret kåbe, skive bagpå og 17"
hjul.

Kim

Fra : Casper Jensen

Dato : 05-04-04 14:43

> [...]
> med dobbelt.
>
> Er der lavet nogle modeller med dobbelt eller hvordan kan det hænge sammen

Den gamle model med tromlebremse bag og 16 tommer hjul er kun importeret med
enkelt skivebremse foran i de allertidligste årgange ca. 88..
Herfra og frem har de alle dobbeltskive på forhjulet.
I USA Bla. kører den stadig med enkelt skive på forhjulet. Modellen heder
her ninja500R

casper
gpz500s

Fra : Kim

Dato : 05-04-04 19:10

> [...]
> med dobbelt.
>
> Er der lavet nogle modeller med dobbelt eller hvordan kan det hænge sammen

Min '93'r har også dobbelt skiver foran

Kim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-04-04 20:13

> [...]
> har set med dobbelt.
> Er der lavet nogle modeller med dobbelt eller hvordan kan det hænge

Udover de andre svar kan jeg lige tilføje at iflg. MC-revyen, så har
GPZ500S i Danmark haft dobbelte skiver foran siden '89 og tromle bagpå
indtil '94 (ikke inkl.).

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 05-04-04 22:28

Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en

> Udover de andre svar kan jeg lige tilføje at iflg. MC-revyen, så har
> GPZ500S i Danmark haft dobbelte skiver foran siden '89 og tromle bagpå
> indtil '94 (ikke inkl.).

Kan du så ikke også lige be/af-kræfte en erindring jeg har om at bundkåben
følger de dobbelte skiver!?

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-04-04 00:05

> Kan du så ikke også lige be/af-kræfte en erindring jeg har om at
> bundkåben følger de dobbelte skiver!?

Check! Det passer ihvertfald med MC-revyens billeder, så den er sikkert
god nok.

--
signing off.. Martin Sørensen