Turberetning Bakken '04 med Off-rødder
Fra : dots

Dato : 03-04-04 23:35

Vi lagde ud hjemmefra med en stiv sidevind, men det har Trofast jo prøvet
værre på Broen, såe...
Ind på tanken i Tuse før Holbæk og aftale næste smøgsted... og så deru'a.
Og føj for en modvind! Jeg kørte forrest på min bette Honda med Claus bagved
på sin XT350 og Jan på sin Transalp, tror ikke de andre havde de store
kvaler. Men min gamle Trofast syns vinden var for strid og ville ikke op i
6., så vi kørte hele vejen (85km) i 5.+en masse omdrejninger.
Inde ved Københavnsområdet hvor motorvejen begynder at flette ud til højre
og venstre, ku' jeg godt mærke at jeg stadig er en grøn mc-ist. FØJ - hvor
var det ubehageligt med alle de biler allevegne rundt om! Jeg hader
motorvej! Træer er meget bedre, de blir sg da i det mindste stående, så man
véd hvor man har dem.!
Og jeg overlod gladeligt førerpladsen til Claus, som førte os sikkert ind i
byen og i en politirazzia. Frederikssundsvej, tror jeg den hed(?). Jeg blev
lidt hed om ørerne ang vores dæk, crossdæk-"not for highway use", men de var
sg meget stille og rolige. Beså kørekort, ignorerede dækkene og jeg fik en
lille reprimande om min bukkede nrplade " den må du lige få rettet ud" - Ja,
jow selfølgelig Og værsgod, kør bare..
Ind på Café Amokka, hvor vi skulle mødes med folk fra Ténéré Klubben.
Herligt at se mange flere Offrowdere, men mødet med Ténéré var skuffende.
Eller måske er vi i Off-Roadklubben bare bedre vant til Gæstfrihed og
Imødekommenhed, når nye ligesindede dukker op.(!?!)

Men vi fulgtes da nogenlunde med dem ud til Nørrebrogade, hvor trængslen
bredte sig, Mange mc'er! Her fik jeg sludret en smule med et par søde
Ténéré-folk, det hjalp lidt, men mere glad blev jeg da jeg mødte en mand fra
Enduroklubben (ka ikke huske navnet, og han havde været med i pladderet
dengang til GF hjemme på min mark
Vi endte lidt ud ad gaden i en prop og parkerede dyngerne. Og frøs en times
tid, hvorefter turen gik i _sneglefart_ til et eller andet sted derude, hvor
man ku gi den lidt gas.
Jeg nåede at hilse på Armand i mængden, blev helt glad for at se én jeg
kendte i mylderet. Havde prøvet at få øje på DFM'ere og pimserne uden held.
Men ellers var det bare tungen lige i munden og øjne til siderne for at se
hvordan de andre kørte, om de skifter bane eller bremser - faktisk rimeligt
anstrengende - OG den Langsommeste Fællestur jeg nogensinde har kørt!
Ude på bakken var der forsamlet den største mængde mc'er jeg i mit liv har
set!
Jow, det er en oplevelse at køre med til Bakkeåbning, måske gør jeg det igen
?

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216