/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorcykel til begynder..
Fra : Peter Cordtz


Dato : 03-04-04 23:24

davs

jeg går og lurer på at tage motorcykel-kørekort når jeg nu bliver 18, og
dertil hører jo en motorcykel. Jeg er klar over de regler der er omkring
kørsel for folk under 21, og det skal naturligvis være en motorcykel jeg må
køre på. Jeg har kigget lidt på en honda CBF250, men jeg ved ik så meget om
motorcykler i det hele taget, så jeg kan ik sige noget om hvor god den er..
Kan i anbefale andre jeg skal kigge på? Er der andre ting jeg skal være
opmærksom på?

på forhånd tak
peter



 
 
Armand (03-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-04-04 23:27


Peter Cordtz <pingo@hule.net> skrev i en
news:c4ndl6$1c3c$1@news.orange.dk...
> davs
>
> jeg går og lurer på at tage motorcykel-kørekort når jeg nu bliver 18, og
> dertil hører jo en motorcykel. Jeg er klar over de regler der er omkring
> kørsel for folk under 21, og det skal naturligvis være en motorcykel jeg
> må køre på. Jeg har kigget lidt på en honda CBF250, men jeg ved ik så
> meget om motorcykler i det hele taget,

Måske endda så lidt at du ikke magter at designere modellen ordentligt !?
Jeg genkender ihvertfald ikke CBF'en, og kan derfor ikke give noget svar!

Her i gruppen hvor alt foregår på skrift er det uhyre vigtigt at især
designationer er 100% korrekte!!

--
Armand.





MKS - 74 (04-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 04-04-04 00:40

On Sun, 4 Apr 2004 00:27:19 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Her i gruppen hvor alt foregår på skrift er det uhyre vigtigt at især
>designationer er 100% korrekte!!

Det _er_ den nu nok også her, CBF250'eren er en ny 2004-model, nok
derfor du ikke kan genkende modelbetegnelsen :

http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=46

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Thomas Jensen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 04-04-04 08:10

> Måske endda så lidt at du ikke magter at designere modellen ordentligt !?
> Jeg genkender ihvertfald ikke CBF'en, og kan derfor ikke give noget svar!
>

Rolig nu, nu skal nye folk jo ikke skræmmes væk vel ?
Desuden findes der en CBF250 i år, så han da da lidt styr på det ?

--
mvh

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Armand (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-04 13:21


Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
news:406fb4cf$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Måske endda så lidt at du ikke magter at designere modellen ordentligt
!?
> > Jeg genkender ihvertfald ikke CBF'en, og kan derfor ikke give noget
svar!
> >
>
> Rolig nu, nu skal nye folk jo ikke skræmmes væk vel ?
> Desuden findes der en CBF250 i år, så han da da lidt styr på det ?

*SMACK* - Ka' jeg lære det, kan jeg!
Sådant noget sker når man ikke er up to date og kun bruger Google-billeder
og Mobile.de som model-reference

CBF'en er da en fin lille Hornet-alike model der kan køres på lille
kørekort.
Prisen synes som altid for nye modeller dyr, men den lander i en niche med
begrænset udvalg, hvorfor man kan formode(!) at der er godt med købere til
den som brugt, hvorved at brugtprisen og dermed afskrivningen vil kunne
holdes i et fornuftigt leje!

Derved at det er en helt frisk model på markedet vil det være svært at råde
Peter specifikt lige omkring dén; men netop p.g.a. prisen vil det være en
god ide at købe sig Den Blå Avis og se hvad motorcykler i den størrelse kan
fås til brugt.
De fleste modeller i den klasse er dog choppere/costum's eller off-road'ere,
hvilket ikke nødvendigvis behøver at sige én noget!

--
Armand.



Ukendt (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-04-04 04:35

En ny eller nyere brugt CBF 250 koster mange penge, når man er begynder. Det
er jo ikke sikkert, at du affinder dig med at køre mc i længden, og så vil
du tabe en del penge, når du skal af med den igen. Jeg er også sikker på, at
du under alle omstændigheder køber en større, når du fylder 21 - her vil du
også miste en del penge.
Mit forslag er, at du køber en brugt. F.eks. en Suzuki GN 250 fra starten af
90'erne. Den vil du kunne få til omkring 13-15.000 kr. Om tre år vil du
kunne sælge den for måske 10.000. Dermed mister du ikke mange penge, og
imens kan du spare op til en større mc.

Flg. GN250 er til salg pt. hos dba.dk
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=910&Fritekst=gn250&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0



Chris





"Peter Cordtz" <pingo@hule.net> skrev i en meddelelse
news:c4ndl6$1c3c$1@news.orange.dk...
> davs
>
> jeg går og lurer på at tage motorcykel-kørekort når jeg nu bliver 18, og
> dertil hører jo en motorcykel. Jeg er klar over de regler der er omkring
> kørsel for folk under 21, og det skal naturligvis være en motorcykel jeg

> køre på. Jeg har kigget lidt på en honda CBF250, men jeg ved ik så meget
om
> motorcykler i det hele taget, så jeg kan ik sige noget om hvor god den
er..
> Kan i anbefale andre jeg skal kigge på? Er der andre ting jeg skal være
> opmærksom på?
>
> på forhånd tak
> peter
>
>



Kasperkk (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Kasperkk


Dato : 04-04-04 14:03

> Mit forslag er, at du køber en brugt. F.eks. en Suzuki GN 250 fra starten
af
> 90'erne. Den vil du kunne få til omkring 13-15.000 kr. Om tre år vil du
> kunne sælge den for måske 10.000. Dermed mister du ikke mange penge, og
> imens kan du spare op til en større mc.

*LOL*

Hvordan kan du helt seriøst råde en ung fyr til at købe en gn?
Han er sikkert træt af den allerede efter første køretime----

Kasperkk
Gs500



Henrik Nielsen - Rap~ (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 04-04-04 09:19

En anden mulighed kunne være at købe en drosslet (fx) GS500. Når man så
fylder 21, så fjerner man drosslingen og vupti, så har man fået en billig
"ny" MC. Afskrivninger er også minimale på en GS500. Men det handler jo også
lidt om stil, smag og behag, hvilken MC man vælger....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Rune D. Jørgensen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 04-04-04 10:46

Det var smuk og solrig dag da Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev
news:c4okb1$1d8t$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> En anden mulighed kunne være at købe en drosslet (fx) GS500. Når man
> så fylder 21, så fjerner man drosslingen og vupti, så har man fået en
> billig "ny" MC. Afskrivninger er også minimale på en GS500. Men det
> handler jo også lidt om stil, smag og behag, hvilken MC man vælger....

Bortset fra at man helt sikkert vil have en ny og større cykel når man har
kørt i 2 år. Hvis han tager kortet når han fylder 18 år, så man han køre
store mc'er som 20 årig.


--
Rune D. Jørgensen

Thomas Jensen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 04-04-04 10:42


Jeg har kigget lidt på en honda CBF250, men jeg ved ik så meget om
> motorcykler i det hele taget, så jeg kan ik sige noget om hvor god den
er..
> Kan i anbefale andre jeg skal kigge på? Er der andre ting jeg skal være
> opmærksom på?

Jeg ville nok vælge en større mc ala en Honda CB500, Suzuki GS500, Yamaha
XJ600s/n, Kawasaki ER5 eller lign og få den droslet.
Mest fordi det så bliver billigt at få en "ny" mc når droslingen er fjernet.

Vær også opmærksom på, at når du ligger budget, så smid lige en stak tusser
af til hjelm, tøj, handsker, støvler og evt rygbeskytter. Godt tøj gør, at
du kan køre længere tid inden du stiller den ind for vinteren, og at du ikke
har noget imod at køre selv om det drypper lidt.
Det er min erfaring i hvert fald.

Eller skal du da have den her:
http://www.mpmc.dk/mcer/2449.htm
Så sker der da noget når du fjerner droslingen , men det er også en del
penge at skulle af med

Men held og lykke med jagten!

--
mvh

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Benny Sørensen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Benny Sørensen


Dato : 04-04-04 12:33

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev:
>
>Jeg ville nok vælge en større mc ala
>en Honda CB500, Suzuki GS500, Yamaha
>XJ600s/n, Kawasaki ER5 eller lign og
>få den droslet.
>Mest fordi det så bliver billigt at
>få en "ny" mc når droslingen er fjernet.

>mvh
>
>Thomas Jensen
>FZ6S Fazer ´04
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id= 11

--Vil bare lige tilslutte mig forslaget om f.eks. en Honda CB 500,
nu er jeg så gammel, at min hele tiden har kørt som "stor" mc.
Nu kører jeg min 3. sæson som motorcyklist og den er sjov at køre
endnu. Nu tør jeg nemlig køre den, som den gerne vil køres Men
jeg ville måske ikke være faldet for den, hvis den ikke havde
fuldkåbe. Den "nøgne" skolecykel af samme slags, var ikke videre
komfortabel at køre over 80km/t på.
Med venlig hilsen
Lisbeth Sejberg


Peter Cordtz (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Cordtz


Dato : 05-04-04 01:16

tak for jeres svar, allesammen..

Jeg har dog lige et par spørgsmål:

Hvor dyrt er det at få neddroslet sin motorcykel?

Og hvad mener benny sørensen når han skriver at han ik ville købe den hvis
den ikke havde fuldkåbe?


peter



Daniel Alstrup (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Alstrup


Dato : 05-04-04 08:55

Peter Cordtz griflede i news:c4q8l2$2382$1@news.orange.dk:
> Hvor dyrt er det at få neddroslet sin motorcykel?

Det koster ca et par tusinde... og så vist ca samme beløb for at få den
"droslet op" igen.

> Og hvad mener benny sørensen når han skriver at han ik ville købe den
> hvis den ikke havde fuldkåbe?

Nu kan jeg jo af gode grunde ikke svare på hvad Benny mener men jeg
kunne forestille mig at det måske er pga udseendet (ser lidt mere
racer-agtig ud med kåbe), og så giver kåben ret meget læ når man kører
(stærkt)....

--
Hygge...
Daniel
Suzuki GSX-R 400 R



Hekto (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-04-04 09:28

In article <407110b6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
4junk@FJERNc.dk says...
> Nu kan jeg jo af gode grunde ikke svare på hvad Benny mener men jeg
> kunne forestille mig at det måske er pga udseendet (ser lidt mere
> racer-agtig ud med kåbe), og så giver kåben ret meget læ når man kører
> (stærkt)....
>
..... og så er det også kåben der med 100% sikkerhed havarerer bare den
smutter på støttebenet!
En MC koster extra når der er kåbe på, og det er temmelig ærgrelige
skader, når det kun er for at se 'smart ud'. Uden kåbe ryger der måske
et koblingsgreb.
Istedet synes jeg det er bedre at bruge rådighedsbeløbet til en MC
uden kåbe, da man får mere MC for pengene!
Det kan jo ikke helt udelukkes at MC'en 'tabes' ved et uheld, hvis det
skal være en 'begynder'MC.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Benny Sørensen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Benny Sørensen


Dato : 05-04-04 13:22

Peter Cordtz <pingo@hule.net> skrev:
>tak for jeres svar, allesammen..
>
>Jeg har dog lige et par spørgsmål:
>
>Hvor dyrt er det at få neddroslet
>sin motorcykel?
>
>Og hvad mener benny sørensen når han
>skriver at han ik ville købe den hvis
>den ikke havde fuldkåbe?
>
>
>peter

--Det som Benny/Lisbeth mener er som jeg da også skrev, at det
dæleme ikke er særlig behageligt at køre på en "nøgen" CB500. Og
ja jeg synes den ser godt ud med kåbe Og så er jeg godt klar
over, at det siger KNÆK hvis jeg "taber" den, så det gør jeg mig
da virkelig også umage for IKKE at gøre
Med venlig hilsen
Lisbeth Sejberg (gift med Benny Sørensen)


N/A (05-04-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-04-04 09:26



Anders Nielsen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Nielsen


Dato : 05-04-04 09:26

> Eller skal du da have den her:
> http://www.mpmc.dk/mcer/2449.htm
> Så sker der da noget når du fjerner droslingen , men det er også en del
> penge at skulle af med

Hvor godt lykkes det at drosle en mc fra 110 til 34 hk? Jeg ved intet
om det, men jeg undrer mig bare.

Maskinen er konstrueret til at yde 110 hk og med drosling (hvad det så
end i praksis er) bliver den begrænset til 34. I mine ører lyder det
"usundt" ?

/Anders

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste