Et par jyder kom til staden.. (lidt politi~
Fra : Morten dahl

Dato : 03-04-04 22:35

Historien er at vi bliver stoppet på gl. køge landevej, der holder en 15-20
æggeskaller og så ellers alle os der bliver hevet ind.

Jeg er afsted på konens FZR600 da min egen er blevet stjålet. Denne mangler
det ene sidespejl da hun har tabt den i grus.

Betjenten der kommer hen til mig spørger, er din mc iorden?

Jeg svarer, nej den er stjålet!! da han lige har fået sunket den forklarer
jeg ham sagen, han griner lidt og går rundt om den.

Spørger som om ikke jyder (hvor vidste han det fra?) også skal køre med 2
sidespejle.

Han får kort historien, og konkludere at det må være skide irreterrende ved
motorvejskørsel, og ønsker mig derefter god tur.

Freddy derimod render ind i en gammel narhat af en røvskubber, han kigger på
bagdækket, og mener at det er ved at være på grænsen, dette kan vi kun give
ham ret i, men påpejer at det stadig er lovligt.

Han kravler så rundt nede på jorden og finder et punkt, hvor den nok er
under de 1mm(vel en baghjulsblokade eller noget).

Dette resultere i et styks bøde på 500.-

Det er ikke så meget pengene, det er mere måden det skete på, jeg slipper
uden bøde trods manglende spejl, og han bliver bonget på en stadig
forsvarligt dæk.

Hvad kan man så konkludere af det? at de er også mennesker, og nogle af dem
er nogle fjolser, de andre gør bare hvad de får besked på, og lur mig om
ikke der er mange der ligesom mig, der lige fik lidt ekstra at løbe på mht.
småting.

At vi så stod der 5-10min, who cares.. til gengæld fik vi kigget lidt på
nogle andre cykler, og røget en smøg.

Til gengæld kan man jo så sige at de fik sorteret alle dem uden kørekort
fra, sådan at dem uden nogen form for erfaring ikke skulle stå og tåge rundt
inde mellem os andre. der er sku skubben og masen nok.

Når nu der skulle være razzia, så syntes jeg det var en ok måde at gøre det
på, omend nogle steder åbenbart kunne være bedre valgt.

Men hellere dette, end at de havde stået oppe ved tunellen ud på tuborgvej
og skulle checke alle der? det havde da været røvtur af format, omend det
havde været en mere sikker måde at fange alle "synderne".

Så min dom må stadig være, feee tur. Og stor tak skal lyde til katana MC,
for overnatning og GRATIS øl(noget med holdbarhed, og så drikker sådan noget
stads jo ikke sig selv).. flinke mennesker. Tony for godt selskab, og konen
for lån af FZR (er blevet afregnet

-
Morten Dahl
Gixxer600++ "nu kørende rundt i 3kantsområdet, så ser i den så ring
30265537"

Fra : René Hvid

Dato : 03-04-04 23:01

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev

> [...]
noget
> stads jo ikke sig selv).. flinke mennesker.

Også mange tak og venlige tanker fra Aalborg af, Venlige mennesker de
Kantana folk, ikke nok med øllet men der var også nogen af dem der var stået
op have lavet det store morgen bord klar til at vi knap så friske kom op,
KANON........

--
René Hvid
Alias: "Benneweis"

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 11:03

René Hvid wrote:
> [...]
> Kantana folk, ikke nok med øllet men der var også nogen af dem der
> var stået op have lavet det store morgen bord klar til at vi knap så

Ja, du så godt nok en anelse brugt ud der fredag morgen.
Kom du godt hjem? Færgen overlevede turen uden problemer?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : René Hvid

Dato : 05-04-04 14:39

"Freddy Lang" skrev
> Ja, du så godt nok en anelse brugt ud der fredag morgen.
> Kom du godt hjem? Færgen overlevede turen uden problemer?

Ja jeg kom godt til det nordjyske, men syntes ikke turen var lang nok, så
jeg fortsatte til en lille fest hos Vendelboerne MC i Sæby. Vi er nogen der
aldrig kan få nok

--
René Hvid
Alias: "Benneweis"

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 23:26

Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en

> [...]
> Det er ikke så meget pengene, det er mere måden det skete på, jeg slipper
> uden bøde trods manglende spejl, og han bliver bonget på en stadig

La' væ'r!
Vi nåede at køre igen fra Karlslunde inden at vi fik snakket færdigt; men vi
var to i selskabet der lige kiggede kort på Freddy's bagdæk og dømte det
ude (det nytter ikke at vurdere på siderne!!). Til dokumentation herfor kan
jeg nævne at jeg også havde hånden henover hans fordæk, og det er ved at
være slidt spidst p.g.a. for lavt dæktryk!!

> Hvad kan man så konkludere af det?

Tjah :-/
Hvad kan man konkludere af dét??
Måske at det er meget godt at hirden markerer sig lidt, så folk sørger for
at troppe op på regulære modeller alene ud fra frygten/risikoen for at ryge
i en kontrol!?

> ..............Og stor tak skal lyde til katana MC, for overnatning og
> GRATIS øl flinke mennesker. Tony for godt selskab, og konen for lån af
> FZR (er blevet afregnet

Sidstnævnte bestod måske af en dåse dækpilot?

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 11:01

Armand wrote:
> [...]
> dokumentation herfor kan jeg nævne at jeg også havde hånden henover
> hans fordæk, og det er ved at være slidt spidst p.g.a. for lavt

Ja, det dæk er færdigt. Men hånden på hjertet, der var stadig slidmærker, da
jeg kørte hjemmefra, så jeg skønnede, at jeg godt kunne tage turen.
Fejlvurdering, og det er der så ikke ret meget at gøre ved.
Det med fordækket var jeg så ikke klar over, tak for tippet. Det skulle nu
skiftes alligevel, da jeg helst vil have det til at følge bagdækket, altså
samme compound. Men måske bør jeg kontrollere mit dæktryk lidt oftere.

> [...]
> sørger for at troppe op på regulære modeller alene ud fra
> frygten/risikoen for at ryge i en kontrol!?

Det er sq i orden, at de kontrollerer, ingen tvivl om det. Men ham gutten
her _var_ altså en gammel mavesur stodder, og som Morten skriver, så blev
han ved med at føle rundt på dækket indtil han fandt et kritisk sted. Mere
ærgerligt var det, at efter han var færdig med mig, vendte han sig mod de
andre betjente og sagde: "Nå, skal vi debriefe?". Satan og jern og små
brændte børn da osse... var vi kommet 10 minutter senere, var vi sluppet
igennem.

Forøvrigt hyggeligt lige at hilse på dig, Armand. Ærgerligt, at I nåede at
fordufte inden jeg kom ud igen. Men jeg bliver vel nødt til at kigge forbi
Chaufførerne en dag og sige ordentligt goddag.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Armand

Dato : 05-04-04 22:28

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en

> [...]
> skiftes alligevel, da jeg helst vil have det til at følge bagdækket, altså
> samme compound. Men måske bør jeg kontrollere mit dæktryk lidt oftere.

- - - - eller vænne sig til lidt højere tryk generelt :-/

> Forøvrigt hyggeligt lige at hilse på dig, Armand.

I lige måde!
Tror nok det lykkedes mig at fange dig på den ene fod - Men det var sq da
også ude midt på herrens mark at jeg pludselig åbenbarede mig

> Ærgerligt, at I nåede at fordufte inden jeg kom ud igen. Men jeg bliver
> vel nødt til at kigge forbi Chaufførerne en dag og sige ordentligt goddag.

Troede SQ at det var dig vi overstod østfyn på rekordtid sammen med; men ved
dobbeltcheck er det jo ikke en "N", som pågældende SV'er var, at du har!

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 23:20

Armand wrote:
> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en

> - - - - eller vænne sig til lidt højere tryk generelt :-/

Mjoeh, måske... jeg har jo nok regnet med, at det foreskrevne dæktryk var
det optimale. Derudover er det jo komplet latterligt, at jeg kørte hele
sidste sæson med et Sportec på baghjulet, og stadig det originale Z4 foran.

Der er netop i dag blevet indkøbt et komplet sæt Metzeler Sportec M-1, så nu
står den på "re-gummiering" både for og bag... jeg skal bare lige ha' fundet
en dæk-montør (helst inden turen til Esbjerg på torsdag).

> I lige måde!
> Tror nok det lykkedes mig at fange dig på den ene fod - Men det var
> sq da også ude midt på herrens mark at jeg pludselig åbenbarede mig

Joh, det kan man sige... selvom da du stod der og begyndte at række hånden
frem, nåede jeg faktisk at tænke oO(Armand) inden du sagde det. Aner
ikke hvorfor.

> Troede SQ at det var dig vi overstod østfyn på rekordtid sammen med;
> men ved dobbeltcheck er det jo ikke en "N", som pågældende SV'er var,
> at du har!

Næh, må jeg være fri! *ROFL*
Men jeg vil da nok sige, at Morten og jeg gjorde hvad vi kunne for at nå
Nørrebrogade i tide... og det lykkedes da også næsten.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : H. P. Holm

Dato : 04-04-04 00:50

Morten dahl skrev:

[...]
> [...]
> bagdækket, og mener at det er ved at være på grænsen, dette kan vi kun give
> ham ret i, men påpejer at det stadig er lovligt.

Det korrekte svar er: "Nyt dæk er købt og bliver monteret i morgen!"
i stedet for at give jer til at ævle om lovligt og ulovligt.

Det lykkedes ikke at snakke mig ud af den seneste fartbøde syd for
Hadsund (noget med en laser gemt i nogle buske på en rasteplads).
Men de tog det meget pænt, selv om jeg brugte en del af deres ...
indbringende tid på at gøre forsøget, og trafikken på vejen næsten
gik i stå mens jeg holdt der med System 3 hjelmen klappet op.

Politiet i Randers har de sidste par år hentet forstærkninger fra
Grenå og Århus, og undersøger stelnumre og kropsåbninger på alle
motorcyklister der nærmer sig Allingåbro når Mosten MC holder træf.
Jeg tror betjentene hygger sig vældigt ved de lejligheder, så jeg
støtter dem naturligvis ved at køre en tur på alle de små veje i
området, for at se hvor de har lavet kontrolposter og sådan at de
også har lidt at lave sidst på eftermiddagen.

Gruppe-kontroller og overvågning af forsamlinger bliver ikke mindre
i fremtiden, så man må enten affinde sig med det og få lidt sjov ud
af det, melde sig ind i et politisk parti der er imod det, eller en
fundamentalistisk muslimsk organisation, alt efter temperament.

--
Hans

Fra : Ninja Rider

Dato : 04-04-04 08:29

Hejsa

H. P. Holm wrote:
> [...]
> indbringende tid på at gøre forsøget, og trafikken på vejen næsten
> gik i stå mens jeg holdt der med System 3 hjelmen klappet op.

Hvorlangt fra Hadsund var det ca? Det var vel på Randers/hadsundvejen?
Men var det på rasteplassen et par km fra broen, eller var det længere
nede af?

Mvh Emil
Der tit ræser afsted der.....
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : H. P. Holm

Dato : 04-04-04 14:48

Ninja Rider skrev:

> Hvorlangt fra Hadsund var det ca? Det var vel på Randers/hadsundvejen?
> Men var det på rasteplassen et par km fra broen, eller var det længere
> nede af?

Cirka 8 km syd for Hadsund, hvor der er rastepladser på begge sider af
vejen i noget skov/krat, lige nord for krydset ved Kastbjerg. Politiet
har mange andre gode gemmesteder på vejen mellem Randers og Hadsund.

--
Hans

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 10:03

H. P. Holm wrote:
> Morten dahl skrev:
>
> [...]
>
> Det korrekte svar er: "Nyt dæk er købt og bliver monteret i morgen!"
> i stedet for at give jer til at ævle om lovligt og ulovligt.

Jeg forsøgte at forklare ham, at jeg godt vidste at den var ved at være ovre
det, og at jeg skulle til Tyskland efter nye dæk i den kommende uge. Det var
bare ikke godt nok, desværre.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-04-04 15:01

Morten dahl wrote:

> [...]
> sådan noget stads jo ikke sig selv).. flinke mennesker. Tony for godt
> selskab, og konen for lån af FZR (er blevet afregnet

Selv tak - næste gang håber jeg at du kan holde dig i skindet så vi kan
rulle en tur på de små snoede herovre

--
Tony
FZS1000

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 09:54

Tony Lorentzen wrote:

> Selv tak - næste gang håber jeg at du kan holde dig i skindet så vi
> kan rulle en tur på de små snoede herovre

Det var nu en fin tur, vi nåede at trille fredag eftermiddag.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-04-04 12:09

Freddy Lang wrote:

> Det var nu en fin tur, vi nåede at trille fredag eftermiddag.

Trods det faktum at vi aldrig nåede ud af byen

--
Tony
FZS1000

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-04 18:51

> [...]
>
> -
> Morten Dahl
> Gixxer600++ "nu kørende rundt i 3kantsområdet, så ser i den så ring

"Kantana MC" ..så kan du lære det!

..og hov hov glem ikke Kantana-vask af motorcykel før afrejse, som en
del af Jyde-Deluxe-Programmet

(..vi var bare i godt humør den dag, bare vent til i møder os i dårligt
humør, så koster øllen 50,- og i sover udenfor

I vil dog altid være velkomne, håber vi ses til åbent hus d. 1. Maj.

Kenneth
R1

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 09:51

Kenneth Sørensen wrote:

> "Kantana MC" ..så kan du lære det!

Morten tror nok stadig, I kører rundt på gamle 80'er Suzuki'er... *LOL*

> ..og hov hov glem ikke Kantana-vask af motorcykel før afrejse, som en
> del af Jyde-Deluxe-Programmet

Se, DET var virkelig fin stil. Det hjalp dog ikke ret meget, SV'eren trænger
stadig til en ordentlig omgang med vand og sæbe.

> (..vi var bare i godt humør den dag, bare vent til i møder os i
> dårligt humør, så koster øllen 50,- og i sover udenfor

Hehe, øl-priserne betyder heldigvis ikke så meget for mig. Og hvad angår det
med at sove udenfor, så må "næste gang" jo blive når det er _rigtig godt_
vejr.

> I vil dog altid være velkomne, håber vi ses til åbent hus d. 1. Maj.

Vi må da lige se, hvad vi kan gøre. Foreløbig er kalenderen fri den
pågældende dato.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-04-04 11:19

Morten dahl wrote:

[SNIP - en masse om ordensmagten]

> [...]
> sådan noget stads jo ikke sig selv).. flinke mennesker. Tony for godt
> selskab, og konen for lån af FZR (er blevet afregnet

Jeg kan kun være enig her. En stor tak skal lyde til Kantana MC. Flinke
mennesker, slet ingen tvivl om det. Det var jo gæstfrihed af en nær-jysk
standard. Helt kanon med det morgenbord, det kommer vist til at koste
os en øl eller to til TPT.

Min Bakke-tur blev jo en anelse forlænget. Tony og jeg tog en lille cruiser
rundt i det Københavnske fredag eftermiddag, hvilket var rigtig hyggeligt.
Jeg fik set Langelinie, som dog var temmelig MC-tom (men det blæste også en
halv pelikan).

Da jeg endelig nåede Storebælt om aftenen, fik jeg at vide, at broen var
lukket for høje, lette køretøjer (dette gælder så også motorcykler, hvis I
skulle være i tvivl), og tidligst ville blive åbnet igen kl. 2 (om natten,
ja), så jeg fandt lige pludselig mig selv strandet i Korsør. Heldigvis
vidste jeg, at en bekendt var i sommerhus netop i Korsør, så jeg troppede op
uanmeldt, og rullede posen ud til endnu en sjællandsk overnatning.

Da jeg så endelig kom til hovedlandet lørdag eftermiddag, kørte jeg jo ikke
lige hjem... Resten af MC Volle Kanne var til åbent hus hos CVP i Horsens,
så naturligvis, som den gode motorcyklist jeg er, kørte jeg til Horsens for
at mødes med resten af slænget. Der var prøvekørsel af diverse Aprilia'er,
men det nåede jeg ikke lige... jeg fik dog rullet SV'eren, med det skuffende
resultat af 69.18 HK. Det er temmelig langt fra de 74.98 HK jeg fik opgivet
hos Kok MC i Holstebro, da den i sin tid blev dyset om, men det viser jo
bare, at ikke to rullefelter er ens. En lille pudsig detalje var det, at
værkstedsknægten som skrev resultaterne op på et whiteboard, fik et 1-tal
for meget med, og der udbrød vild jubel blandt publikum over at min SV'er
præsterede 169.18 baghjulsheste.

Så alt i alt blev det en lidt længere, men også ret underholdende Bakke-tur.
Overvejende var det i det hele taget alt for pisse-koldt, men nu har jeg da
fået den oplevelse med også.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1