|
| http://www.slangespecialisten.dk/ Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 03-04-04 18:03 |
|
Hej NG.
Til dem der ikke ved det, så kan sub. stærkt anbefales, hvis man vil have
armerede bremse/koblings slanger til en absolut fair pris !, prisen er 150.-
plus moms pr. slange, eller efter aftale !.
Det er sq billigt
Så pil dine slanger af, og giv ham et ring, så kan han højst sandsynligt
lave dem mens du venter, lige i øjeblikket kan han ikke lave dem i coatet
( hedder det det ? ) udgave , men om ca. 14 dage kan han levere dem i _Rød_
:-/
men jeg tog mine i den rå udgave
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
DMCN#819
http://link.dfmc.dk/25
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 03-04-04 20:33 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:
> Hej NG.
>
> Til dem der ikke ved det, så kan sub. stærkt anbefales, hvis man vil have
> armerede bremse/koblings slanger til en absolut fair pris !, prisen er 150.-
> plus moms pr. slange, eller efter aftale !.
Men hans hjemmeside er godt nok noget der kan bringe mit pis i kog.
Hvad f..... skal det til at maksimere browseren? Og hvor er indholdet?
Jeg er sgutte imponeret.
Iøvrig vil jeg ikke have "original-slanger" til Retteren. Jeg vil
meget hellere have to enkelte slanger som går helt oppe fra
master-kaliberen ned til hver sin bremsekaliber.
Er der nogen som ved om han kan klare det, nu hvor jeg ikke har nogen
mål selv?
/PS: Øh, nåja: "Oops, I did it again". Købte en Retter, altså. Denne
gang en 2003 overligger til blot 95.000 SEK. Igen i blå
/Kai
| |
Christian Knudsen (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Christian Knudsen |
Dato : 03-04-04 21:54 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uhdw0x3jk.fsf@harrekilde.dk...
> Iøvrig vil jeg ikke have "original-slanger" til Retteren. Jeg vil
> meget hellere have to enkelte slanger som går helt oppe fra
> master-kaliberen ned til hver sin bremsekaliber.
> Er der nogen som ved om han kan klare det, nu hvor jeg ikke har nogen
> mål selv?
Det nemmeste er bare at sende de gamle slanger ned til ham, og så bede ham
om at lave nogle magen til. Prisen skulle være den samme
> /PS: Øh, nåja: "Oops, I did it again".
Du hører for meget Britney Spears.....
> Købte en Retter, altså. Denne gang en 2003 overligger til blot 95.000 SEK.
Igen i blå
TILLYKKE med den !!!!!!!!!
Glæder os til at se den på vejene.
mvmch
christian
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 03-04-04 21:54 |
|
"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:uhdw0x3jk.fsf@harrekilde.dk...
>
> > Iøvrig vil jeg ikke have "original-slanger" til Retteren. Jeg vil
> > meget hellere have to enkelte slanger som går helt oppe fra
> > master-kaliberen ned til hver sin bremsekaliber.
> > Er der nogen som ved om han kan klare det, nu hvor jeg ikke har nogen
> > mål selv?
>
> Det nemmeste er bare at sende de gamle slanger ned til ham, og så bede ham
> om at lave nogle magen til. Prisen skulle være den samme
Jammen det er jo netop det jeg ikke kan - originalt går der en enkelt
slange ned til et T-led, og så to slanger derfra til hver til
bremsekaliber. Og der er det jeg vil af med!
> > /PS: Øh, nåja: "Oops, I did it again".
>
> Du hører for meget Britney Spears.....
Nej, ikke rigtig. Men det passer bare ind her
> > Købte en Retter, altså. Denne gang en 2003 overligger til blot 95.000 SEK.
> > Igen i blå
>
> TILLYKKE med den !!!!!!!!!
> Glæder os til at se den på vejene.
Jeps, har allerede rullet 500+ km. Jeg kommer dog ikke med på
Malerklemmem imorgen. Måske i Maj måned.
Kai
| |
Dennis Hellan Peders~ (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 03-04-04 22:25 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Det nemmeste er bare at sende de gamle slanger ned til ham, og så
>> bede ham om at lave nogle magen til. Prisen skulle være den samme
>
> Jammen det er jo netop det jeg ikke kan - originalt går der en enkelt
> slange ned til et T-led, og så to slanger derfra til hver til
> bremsekaliber. Og der er det jeg vil af med!
Hej.
Jeg har også tre slanger foran, men hvorfor skulle to være bedre ?, de
bliver da bare meget lange og "slaskede",
så risikoen for ridser på forgaffel/stel er større ! ?
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
DMCN#819
http://link.dfmc.dk/25
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 04-04-04 08:03 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
> >> Det nemmeste er bare at sende de gamle slanger ned til ham, og så
> >> bede ham om at lave nogle magen til. Prisen skulle være den samme
> >
> > Jammen det er jo netop det jeg ikke kan - originalt går der en enkelt
> > slange ned til et T-led, og så to slanger derfra til hver til
> > bremsekaliber. Og der er det jeg vil af med!
>
> Hej.
>
> Jeg har også tre slanger foran, men hvorfor skulle to være bedre ?, de
> bliver da bare meget lange og "slaskede",
> så risikoen for ridser på forgaffel/stel er større ! ?
Well, det skule gøre det nemmere at få renset slangerne for
luftboblerne (og guderne skal vide at jeg har brug for al den hjælp
det det, som jeg kan få - sidst tog det mig flere timer at få et
nogenlunde brugbart resultat) og (vistnok) at påvirkningen af
bremserne bliver mere 'direkte'.
/Kai
| |
Richard (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-04-04 10:32 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>Jeg har også tre slanger foran, men hvorfor skulle to være bedre ?, de
>>bliver da bare meget lange og "slaskede",
>>så risikoen for ridser på forgaffel/stel er større ! ?
>
> Well, det skule gøre det nemmere at få renset slangerne for
> luftboblerne (og guderne skal vide at jeg har brug for al den hjælp
> det det, som jeg kan få - sidst tog det mig flere timer at få et
> nogenlunde brugbart resultat) og (vistnok) at påvirkningen af
> bremserne bliver mere 'direkte'.
Du har nok fat i noget der - t-stykket er sikkert en god blindtarm til
luftboblerne. Men når først boblerne er væk - stil cyklen på skrå under
udluftningen - sparer du jo lidt vægt og opnår en enklere føring af det
ene ledning fra hovedcylinderen.
Kan du ikke bare måle længden af de to ledninger fra banjomidte til
banjomidte, specificere vinklerne og sende slangespecialisten dem? -
hvis ikke kan du få dem lavet på mål hos www.spiegler.de - deres banjoer
kan tilmed drejes knap en omgang ifht ledningen, så du kan lægge den op,
uden at den skruer og vrider sig under affjedring
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Dennis Hellan Peders~ (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 04-04-04 10:40 |
|
Richard wrote:
> Kan du ikke bare måle længden af de to ledninger fra banjomidte til
> banjomidte, specificere vinklerne og sende slangespecialisten dem? -
> hvis ikke kan du få dem lavet på mål hos www.spiegler.de - deres
> banjoer kan tilmed drejes knap en omgang ifht ledningen, så du kan
> lægge den op, uden at den skruer og vrider sig under affjedring
Hej.
Det samme kan man gøre med dem jeg købte, man skal bare huske at det skal
være samme vej hele tiden, hvis man får drejet lidt for langt
må man _ikke_ dreje tilbage !, så hellere en omgang mere, det var mandens
egne ord.
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
DMCN#819
http://link.dfmc.dk/25
| |
Richard (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-04-04 11:07 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
>> Kan du ikke bare måle længden af de to ledninger fra banjomidte til
>> banjomidte, specificere vinklerne og sende slangespecialisten dem? -
>> hvis ikke kan du få dem lavet på mål hos www.spiegler.de - deres
>> banjoer kan tilmed drejes knap en omgang ifht ledningen, så du kan
>> lægge den op, uden at den skruer og vrider sig under affjedring
>
> Det samme kan man gøre med dem jeg købte, man skal bare huske at det
> skal være samme vej hele tiden, hvis man får drejet lidt for langt
> må man _ikke_ dreje tilbage !, så hellere en omgang mere, det var
> mandens egne ord.
Det er vist rigtigt. Så hvis man koncentrerer sig om blot at dreje den
ene banjo på plads, kan man jo dreje kontra på den anden. Bare ikke ALT
for langt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Dennis Hellan Peders~ (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 03-04-04 21:52 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Men hans hjemmeside er godt nok noget der kan bringe mit pis i kog.
Hvis der ikke skal mere til....... :-/
> Hvad f..... skal det til at maksimere browseren? Og hvor er indholdet?
> Jeg er sgutte imponeret.
øhh..nårh
> Iøvrig vil jeg ikke have "original-slanger" til Retteren. Jeg vil
> meget hellere have to enkelte slanger som går helt oppe fra
> master-kaliberen ned til hver sin bremsekaliber.
øhh.. nårh
> Er der nogen som ved om han kan klare det, nu hvor jeg ikke har nogen
> mål selv?
øhh.. prøv at ringe til ham, du skal nok ikke brække dig i hovedet på ham,
over hans hjemmeside,
men prøve en lidt mere venlig tone, du kunne måske køre ned forbi han med
cyklen, så han kunne tage nogle mål !,
bare et forslag.....
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
DMCN#819
http://link.dfmc.dk/25
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 03-04-04 22:00 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
> > Men hans hjemmeside er godt nok noget der kan bringe mit pis i kog.
>
> Hvis der ikke skal mere til....... :-/
[snip]
> øhh.. prøv at ringe til ham, du skal nok ikke brække dig i hovedet på ham,
> over hans hjemmeside,
> men prøve en lidt mere venlig tone,
Joda. En af mine mindre kæpheste (som normalt står pænt parkeret over
i et skab) er grafisk design (eller mangel på samme) på websider. Man
havde fuldstændig samme anakistiske-kaos periode efter at DTP til
folket opstod, hvor alle troede at de kunne lave grafisk layout/design
og at det var at knalde så mange fonte som muligt på så lidt plads som
muligt. Siden blev folk klogere - men nu har vi sgu balladen igen.
Og eftersom det er "september hele året", så er der ikke udsigt til at
det bliver bedre med tiden.
Nå, nu har jeg skamredet dén kæphest nok for adskillige uger
(måneder), så nu ryger den over i skabet igen.
/PS: Det skal ikke forståes sådan at jeg tror at jeg er skide god til
layout eller grafisk design. Jeg har kun lært nok til at kunne
genkende _dårligt_ design Godt grafisk design lader jeg
professionelle om.
/Kai
| |
Dennis Hellan Peders~ (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 03-04-04 22:21 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:
>
>> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>
>>> Men hans hjemmeside er godt nok noget der kan bringe mit pis i kog.
>>
>> Hvis der ikke skal mere til....... :-/
>
> [snip]
>
>> øhh.. prøv at ringe til ham, du skal nok ikke brække dig i hovedet
>> på ham, over hans hjemmeside,
>> men prøve en lidt mere venlig tone,
>
> Joda. En af mine mindre kæpheste (som normalt står pænt parkeret over
> i et skab) er grafisk design (eller mangel på samme) på websider. Man
> havde fuldstændig samme anakistiske-kaos periode efter at DTP til
> folket opstod, hvor alle troede at de kunne lave grafisk layout/design
> og at det var at knalde så mange fonte som muligt på så lidt plads som
> muligt. Siden blev folk klogere - men nu har vi sgu balladen igen.
> Og eftersom det er "september hele året", så er der ikke udsigt til at
> det bliver bedre med tiden.
>
> Nå, nu har jeg skamredet dén kæphest nok for adskillige uger
> (måneder), så nu ryger den over i skabet igen.
>
> /PS: Det skal ikke forståes sådan at jeg tror at jeg er skide god til
> layout eller grafisk design. Jeg har kun lært nok til at kunne
> genkende _dårligt_ design Godt grafisk design lader jeg
> professionelle om.
Hej.
Du kan jo tilbyde ham, at renovere hans hjemmeside, for et komplet sæt
armerede slanger til nyerhvervelsen
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
DMCN#819
http://link.dfmc.dk/25
| |
Richard (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-04-04 10:45 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> lige i øjeblikket kan han ikke lave dem i coatet
> ( hedder det det ? ) udgave , men om ca. 14 dage kan han levere dem i _Rød_
> men jeg tog mine i den rå udgave
Varm en gang krympefleks på, hvis du gerne vil have dem farvet. Fleks
fås i mange farver - også gennemsigtig - i elektronikforretninger.
Brugte selv en sort 18-19 mm 3:1 krympefleks til at give GB500'ens
stålfleksslanger et ældre look Finder du en 15-16 mm 2:1 flex, er
den sikkert stor nok til at smyge sig over banjoerne og bliver knap så
tyk, når den er færdig. Men GB'ens bremseslange blev nu kun en smule
stivere med 3:1 flexen, så det er ikke noget problem.
Billeder og tips fra processen haves, hvis du er interesseret; men det
er ret ligetil, skær blot fleksen af, så der er en smule overlængde i
begge ender, kør varmepistolen roligt og sørg for at komme godt rundt om
og skær så enderne pænt til, hvor du nu vil have dem til at slutte på
eller ved banjoskaftet.
Mellem GB'ens banjoer og stålvævskappen var der ca. 1 mm luft, som jeg
indledningsvis eliminerede med et kort stykke endnu tyndere fleks - blot
4-5 cm - for at forhindre, at fleksen knækkede der. Det tynde flex
slidsede jeg blot op, skubbede op under banjoen og varmede det nok til
at det kunne holde sig selv på plads, indtil selve flexslangen blev
varmet på og forseglede den.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
|
|