Hvor er det fedt!
Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-04 13:37

Fik hentet min nye FZ6s igår, og har indtil videre kørt 200 km.

Det er fandme kanon det her!
Sidder bedre end på min gamle XJ600, motoren går som en drøm og solen
skinner.
Jamen kan det være bedre ?

Så skal der bare findes et taske rack til den som ser pænt ud.
Og så skal vi forbi de skide 1600km tilkørsel

Hygge!

Thomas Jensen
FZ6S ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-04-04 13:47

Thomas Jensen wrote:
> Fik hentet min nye FZ6s igår, og har indtil videre kørt 200 km.

Tillykke med den

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : NeoFazer

Dato : 03-04-04 14:02

> Det er fandme kanon det her!

hov!..hallo!...må vi lige se lidt billeder af den?...

tog du den i blå?

Ellers stort tillykke...

Kør 4sigtigt / Lars M

Fra : Daniel Munch

Dato : 03-04-04 14:14

Også tilykke herfra

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-04 15:27

> hov!..hallo!...må vi lige se lidt billeder af den?...
>
> tog du den i blå?

Er oprettet under min profil som galleri nu.
Godt gæt med farven

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : NeoFazer

Dato : 03-04-04 17:20

> Er oprettet under min profil som galleri nu.

feeeedt.

wow! It's a beauty - it's a beauty....

Glæder mig til (hvis du får tid fra al det køren :) at høre om hvordan
forskellen
mellem XJ600'eren og FZ6 opleves af dig.

Jeg har idag forresten byttet lidt ledninger rundt, så nu lyser begge
forlygter m/nærlys.

Nogen der ved noget om hvor strikse policen er med det og er det egentligt
ulovligt?

/Lars Martin - Yamaha FZ6S Fazer
http://www.dfmc.dk?id=524

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-04 18:38

> Jeg har idag forresten byttet lidt ledninger rundt, så nu lyser begge
> forlygter m/nærlys.

hvor bøvlet er det ? og virker langtlys stadig perfekt ?

> Nogen der ved noget om hvor strikse policen er med det og er det egentligt
> ulovligt?

du får vel nærmere en bøde hvis der ikke lys i dem begge

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : NeoFazer

Dato : 03-04-04 19:39

> hvor bøvlet er det ?

Det jeg lavede var afsindigt nemt. Siddende på cyklen
trak jeg venstre stik ud og flyttede den ledning i stikket med en gul streg
på op i det midterste hul.

Det er så en løsning hvor jeg ikke kan bruge fjernlys og reelt
skal køre med den blå lampe (langtlys) på hele tiden for at de begge lyser.

Men har aftalt med Franz Kroon at de laver det så det "ordentligt".
Der skal føres en ledning fra højre stik over i venstre stik og så virker
det med fjernlys osse.

Der har været diskussioner på tysk FZ6-site (www.fz6.net) om at hvis både
nærlys
og fjernlys er tændt på samme pære så holder den ikke
længe....b...dunnow..

For mig er fjernlys ikke så stort et issue...

Men basically er det nøjagtig samme fremgangsmåde som med Fazer "Classic".

øhh Jes?....læser du måske med? ....har du begge forlygter tændt med nærlys?

/Lars Martin - Yamaha FZ6S Dual Light Edition
http://www.dfmc.dk?id=524

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-04 21:47

> Der har været diskussioner på tysk FZ6-site (www.fz6.net) om at hvis både
> nærlys
> og fjernlys er tændt på samme pære så holder den ikke
> længe....b...dunnow..

kan man jo bare løse med et relæ.

Skal der vist kigges på.

Jeg kører med langt lys i dagtimerne, mest pga de forårsblinde bilister

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-04-04 21:49

NeoFazer griflede i news:406f04c2$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> Der har været diskussioner på tysk FZ6-site (www.fz6.net) om at hvis
> både nærlys
> og fjernlys er tændt på samme pære så holder den ikke
> længe....b...dunnow..

Det har jeg også hørt idet pæren så bliver meget belastet, men hvorfor skal
både langt og kort lys også være tændt samtidig i samme pære? Er pointen
ikke at der er nærlys i begge lygter, og så kan man skifte til langt lys i
begge lygter (og dermed slukker for nærlyset)?

--
Hygge...
Daniel

Fra : NeoFazer

Dato : 03-04-04 21:59

> Er pointen
> ikke at der er nærlys i begge lygter, og så kan man skifte til langt lys i
> begge lygter (og dermed slukker for nærlyset)?

Jo..men

I det ene lygtehus sidder en H4 som KUN tændes ved højt lys.
I den anden sidder en H7 (1 tråd) som er nærlys.
H7 er den som fra fabrikken tændes ved start.

Det er fra H7 man fører en ledning over i H4 til dens nærlys.
Men herefter vil H4 så ved højt lys have både nær og fjern-tråden tændt.
.....men som Thomas rigtigt skriver...et relæ kan fikse det.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-04-04 15:05

NeoFazer griflede i news:406f2579$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
[klip]
> Det er fra H7 man fører en ledning over i H4 til dens nærlys.
> Men herefter vil H4 så ved højt lys have både nær og fjern-tråden
> tændt. ....men som Thomas rigtigt skriver...et relæ kan fikse det.

Aaah... ok! så er jeg med...
Jeg blev lidt forvirret, da på min gsx-r er der nemlig lys i begge lygter
ved både nær/fjernlys. Men jeg har godt set mange nye kun har i den ene -
vel fordi producenten synes det ser smart ud...

--
Hygge...
Daniel

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-04-04 23:58

NeoFazer wrote:

> Jeg har idag forresten byttet lidt ledninger rundt, så nu lyser begge
> forlygter m/nærlys.

Spøjst. På min kilofazer lyser begge lygter - også ved nærlys...

Og stort tillykke til Thomas! Flere Fazere til folket! Der burde være en
Fazer klub herhjemme.

--
Tony

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-04-04 23:29

> Er oprettet under min profil som galleri nu.

Så mangler du bare lige at smide kåben af den, så er den lækker. Nej,
tillykke med den.

Ville gerne have en FZ6, men klart den uden kåbe. En Z750 vil også kunne
løbe an..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-04-04 23:56

"NeoFazer" <mumbo@jumbo.dk> writes:

> øhh Jes?....læser du måske med? ....har du begge forlygter tændt med nærlys?

Jeps, jeg har fulgt guiden på <http://www.fazer.de> som nok kun egner
sig til Fazer Classic. Men forskellen er enorm - nærlyset bliver
virkelig dobbelt så kraftigt, men ikke desto mindre blinker modkørende
alligevel aldrig ad mig. Kørsel i regnvejr+mørke er heller ikke helt
så slemt længere, selvom det stadig er noget møg.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : TheHobbit

Dato : 03-04-04 14:56

Thomas Jensen wrote:
> Fik hentet min nye FZ6s igår, og har indtil videre kørt 200 km.

Tillykke med "dyret"!

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-04-04 14:55

Tillykke med den. Men nu regner det her..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.