Er den droslet eller hva' ?
Fra : Dan Jørgensen

Dato : 03-04-04 11:46

Jeg har nu i en lille måneds tid haft min Yamaha xv 535 1992'er fra
Tyskland.
Den er købt som neddroslet, hvilket også står i de tyske papirer.
Jeg leder nu med lys og lygte i diverse arkiver på nettet efter information
ang. fjernelse af neddroslingen.
Der står intet om arten i de tyske papirer.
Det er så småt ved at gå op for mig, at der ikke er nogen, der vil give et
bud på, hvordan man får fjernet denne neddrosling, da ingen ved, hvordan det
er udført :(

Det der piner mig nu, er så lidt det modsatte:
Flere andre indlæg ang. neddrosling nævner max tophastighed på 120 km/h.
Jeg har ingen problemer med 140+ km/h (jeg vejer over 80 kg).
Ifølge Haynes ligger toppen på knap 160 km/h.

Er min maskine overhovedet neddroslet ?
Hvordan kan jeg vide det med sikkerhed ?

Fra : John Jensen

Dato : 03-04-04 12:53

"Dan Jørgensen" <dj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ifølge Haynes ligger toppen på knap 160 km/h.
>
> Er min maskine overhovedet neddroslet ?
> Hvordan kan jeg vide det med sikkerhed ?

Jeg er helt overbevist om at det står i de tyske papirer, dernede får du
ganske enkelt IKKE godkendt
noget som helst med mindre det er skrevet ind i Fahrzeugbrief.

Prøv lige at gå alle punkterne efter igen, jeg er overbevist om det står
under de nederste punkter hvor
der henvises til linien med motorydelse = "Leistung"

Der skal stå noget om "Leistungsreduzierung mittels .. (art)"

/ John

PS: Ellers er 140+Km/t vel også mere end rigeligt på en 535'

Fra : Dan Jørgensen

Dato : 03-04-04 13:42

snip

> [...]
> der henvises til linien med motorydelse = "Leistung"
>
> Der skal stå noget om "Leistungsreduzierung mittels .. (art)"

Nix, der står kun:
M.LEISTUNGSBESCHRAENK.
under Aufbauart.

> PS: Ellers er 140+Km/t vel også mere end rigeligt på en 535'

Jo jo, 140 er rigeligt på toppen - det er mere et spørgsmål om
accelerationen.
Den kunne jeg godt ønske mig lidt bedre - især med passager.

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 17:51

> snip

> Nix, der står kun:
> M.LEISTUNGSBESCHRAENK.
> under Aufbauart.

= Mit Leistungs-beschraenkung => med(!) drosling!
Men tyskere er akkurat ligeså spegede som vi danskere er røgede, og det er
endog meget sandsynligt at ejer har fjernet "plomben" for længst!

Hvis du VIL have klarhed om emnet, så brug ~500,-kr på en test på et
rullefelt, evt. hvor du telefonisk har forvisset sig om at de tidligere har
haft en 535'er på feltet til at referere til!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 15:06

Dan Jørgensen wrote:
> [...]
> Ifølge Haynes ligger toppen på knap 160 km/h.
>
> Er min maskine overhovedet neddroslet ?
> Hvordan kan jeg vide det med sikkerhed ?

hvad med at tage den på rullefelt, så ved du da hvad ydelsen er... Den er
opgivet til 46 heste på motor, så mon ikke den skulle have ca. 35 på baghjul
??
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Holten

Dato : 03-04-04 16:03

> [...]
> Ifølge Haynes ligger toppen på knap 160 km/h.
>
> Er min maskine overhovedet neddroslet ?
> Hvordan kan jeg vide det med sikkerhed ?

Jeg har vel snart fjernet drosling fra ca. 5-6 stk. XV535.
Alle disse var droslet med en skive i hver udstødingsforrør.
Sidder punktsvejset og kan være noget lort at få ud hvis ikke du har en mini
sliber.
Men +140 km/t, så tror jeg ikke den kan være droslet.

MVH

Holten

Fra : Dan Jørgensen

Dato : 03-04-04 17:36

> Alle disse var droslet med en skive i hver udstødingsforrør.

Nu er jeg jo ikke den store mekaniker !!!!
Jeg har dog udfordret skæbnen ved at bestille et sæt Silvertail
udstødningsrør, som jeg har tænkt mig selv at sætte på.
Fjerner jeg så også droslingen ?

Fra : Holten

Dato : 03-04-04 18:02

> Nu er jeg jo ikke den store mekaniker !!!!
> Jeg har dog udfordret skæbnen ved at bestille et sæt Silvertail
> udstødningsrør, som jeg har tænkt mig selv at sætte på.
> Fjerner jeg så også droslingen ?

Hvis den er droslet så JA.

Skiven er sat ind i forrøret, så vidt jeg husker giver en skive med 17mm
åbning en drosling til 27 Hk, som ofte bruges i Tyskland.

MVH

Holten

Fra : Kaj Gasseholm ... To~

Dato : 04-04-04 13:42

Dine nye Silvertail er vel uden forrør
Hvis den er droslet så NEJ

Fra : Holten

Dato : 04-04-04 15:29

"Kaj Gasseholm ... To respond by E-mail remove ZEROCRAP from address"
<gasse@ZEROCRAPsccd.dk> skrev i en meddelelse

> Dine nye Silvertail er vel uden forrør
> Hvis den er droslet så NEJ

Så skal der bruges vinkelsliber, for på en Virago 535 er forrør og potte i
eet stykke.

MVH

Holten

Fra : Kaj Gasseholm ... To~

Dato : 04-04-04 20:40

> Så skal der bruges vinkelsliber, for på en Virago 535 er forrør og potte i
> eet stykke.
>
> MVH
>
> Holten

Damm