Moto Guzzi karburator/indsprøjtning patent~
Fra : Jens Lyck

Dato : 02-04-04 20:42

Hej,

Hvis du har teknisk interesse, så tag et kik på dette patent fra 1951

http://www.guzzitech.dk/07/07-10/07-10.htm

Der er tegninger og en forklaring til virkemåden - det er ganske godt
udtænkt, men der er jo nok en grund til at det ikke er dette system alle
køretøjer bruger i dag..

MVH

Jens Lyck

www.guzzitech.dk

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 03-04-04 06:10

"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er tegninger og en forklaring til virkemåden - det er ganske godt
> udtænkt, men der er jo nok en grund til at det ikke er dette system alle

Interessant system.

Andre former for indsprøjtning var i brug allerede i 2. verdenskrig.
Messerschmitt bf109 kunne flyve på hovedet. Det kan en karburator ikke.

Der kørte en BMW boxer med indsprøjtning med i TT i 1953.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 16:17

Flemming Nyboe <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Andre former for indsprøjtning var i brug allerede i 2. verdenskrig.
> Messerschmitt bf109 kunne flyve på hovedet. Det kan en karburator ikke.

Jup!
Endsige dykke hurtigere end tyngdekraften, såvel som udføre alle andre
manøvrer á (samme) "negative G kræfter" !
Og alligevel regner man karbunade-flyenne for referencen - Hvilket jeg ikke
forstår en pind af :-/

--
Armand

Fra : Hekto

Dato : 03-04-04 09:04

In article <jmjbc.656$Fo6.47@news.get2net.dk>, jenslh@get2net.dk
says...
> [...]
>

> Der er tegninger og en forklaring til virkemåden - det er ganske godt
> udtænkt, men der er jo nok en grund til at det ikke er dette system alle

Ulempen er nok den måde der korrigeres for tryk og temperatur, uden at
der er et egentligt feedback.
Det må kræve hårfin justering og 'sporing' til tryk- og
temperaturændringen.
Med en smule elektronik ville det sikkert være helt fint!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 11:56

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> [...]
> temperaturændringen.
> Med en smule elektronik ville det sikkert være helt fint!

Og det er jo også dérmed (elektronikken (á IC-kredsløb?)) at indsprøjtning
på hverdags køretøjer virkelig tager springet :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 03-04-04 14:10

In article <c4m91b$1jok$9@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Og det er jo også dérmed (elektronikken (á IC-kredsløb?)) at indsprøjtning
> på hverdags køretøjer virkelig tager springet :-|

Man skal ikke altid kimse af 'mekaniske' løsninger. Jeg har set geniale
løsninger på noget man i dag sætter en hel PC til at regne på. Istedet
var det lavet med telegrafrelæer.

Men, som jeg forstod det andet, var det en aneoid-dåse der stod for
kompensering.

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 16:24

> [...]
> >
> Man skal ikke altid kimse af 'mekaniske' løsninger. Jeg har set geniale
> løsninger på noget man i dag sætter en hel PC til at regne på. Istedet

Og tilsyneladende er mekaniker-branchen ikke avanceret i takt med
elektronikkens indførelse, hvorfor man bestandigt hører om enerverende fejl
som ikke lader sig detektere og koster en formue at finde derved at
værkstedet i desperation begynder med at fejlsøge v.h.a. udskiftning fra en
ende af (til ejers udgift hvorfor det altid er de dyreste komponenter der
skiftes først!) :-|

> Men, som jeg forstod det andet, var det en aneoid-dåse der stod for
> kompensering.

Da jeg var til Intermot i München i Y2K noterede jeg mig en lille stand for
et firma der producerede nydelige indsprøjtnings-anlæg til netop Guzzi.
Jeg sikrede mig fornødne folder, men tilsyneladende er det kun den poppede
udfoldnings-reklame for Braking-bremser der har overlevet den mellemliggende
tid

--
Armand.