Bakkeåbning - er det sådan, mc-ko
Fra : Richard

Dato : 02-04-04 19:25

De mange sure opstød i dfm i dag om de forskellige mere eller mindre
selvforskyldte oplevelser i går i forbindelse med mc-kortegen fra
Nørrebrogade til Bakken er ret interessante at læse. Brok over razziaer,
forskellige fortolkninger af reglerne om bagskærme og chancekørsel på
HD/Ducati-plader - altsammen set fra den mc-ist, der har været
involveret i de enkelte sager. Nogle direkte selvforskyldte, andre
unødvendige, enkelte ganske uforståelige - nok om det.

Men har I tænkt på, hvordan det ser ud fra det omgivende samfunds side?
- er det godt for os, hvis mc-ister bliver kendt for at se stort på
regler om alt lige fra prøveplader til lygteføring? Eller køre uden
styrthjelm - det kan man godt nok blive fritaget for med lægeattest
(!?), men det ved beskueren jo ikke.

Eller er det smart at blokere vejen langt ned ad sidegaderne til
Nørrebrogade, der ellers er afspærret til formålet, så biler bliver
lukket inde og folk i rullestol eller med barnevogne ikke kan køre igennem?

Hvor kammeratligt er det, at mange sent ankomne mc-ister kører frem ad
grønne arealer, fortove og cykelstier og tit skræmmende - indimellem
skrammende, hovsa! - tæt på pænt parkerede mc'er blot for at møve sig 50
eller 150 m længere frem i kortegen?

Er det mon fedt som interesseret tilskuer at blive jaget til side på
fortovet, af en flok mc-ister der pinedød vil overhale kortegen indenom
- på fortovet, christ!

Prøv at se det positive: Få mc-arrangementer er omgærdet med så stor
interesse i medierne og blandt befolkningen som de to årlige mc-korteger
til Bakken. Beboerne på Nørrebro finder sig i at få gaden spærret af
adskillige timer, og beboere langs ruten finder sig i al den støj og
hurlumhej, mc-kortegen medfører. - jeg er selv vokset op et sted på
ruten og ved, at mc-kortegen generer mange beboere, som ikke desto
mindre affinder sig med den de to gange om året.

Men den goodwill, som vi mc-ister og selve mc-kortegen nyder, vil før
eller siden blive sat over styr af den - omend lille - gruppe af
mc-ister, der sætter sig ud over love og regler og ikke kan finde ud af
at opføre sig ordentligt. Det er både usmart og ukammeratligt IMHO

Jeg var selv derinde i går for at se på de mange flotte og spændende
cykler, tale med andre mc-ister og opleve stemningen langs Nørrebrogade.
Fin oplevelse for de af os, som selve turen ikke siger noget. Men det
gav samtidig et godt indtryk af, hvad de lokale oplever og taler om
indbyrdes, og det synes jeg, I skal tænke over, hvis I vil beholde
arrangementet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-04-04 19:38

Snip - en masse irrelevant i forhold til politiindsatsen...

> [...]
> gav samtidig et godt indtryk af, hvad de lokale oplever og taler om
> indbyrdes, og det synes jeg, I skal tænke over, hvis I vil beholde

Jeg tror mange - mig selv inklusive - blev noget stødt over den ret massive
indsats som politiet stod for. Ikke sådan at forstå, at jeg føler at det er
urimeligt, at politiet måler vores hastighed af og til, kontrollerer standen
af cyklerne etc. At de var så kontrollerende igår lagde dog noget af en
dæmper på den ellers gode stemning - som altså heller ikke blev fuldstændig
ødelagt... værre var det heller ikke

Det med bagskærmene lyder dog som noget af en brøler fra politiet side.

Fra : Biker Mike

Dato : 02-04-04 20:08

Det er ikke et arrangement da det er en fast tradition og der ingen
arrangører er, der kræves ingen tilladelse til at køre på vejene og mødes
hvor vi har lyst til det, brokkerøve findes alle steder og de 2 gange om
året må omgivelserne finde sig i at der er lidt "forstyrrelser" i deres
ellers så velorganiserede verden.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-04-04 00:57

Biker Mike wrote:

> [...]
> gange om året må omgivelserne finde sig i at der er lidt
> "forstyrrelser" i deres ellers så velorganiserede verden.

Jep! Danmark er generelt ved at blive et brokke-samfund. Vi har åbenbart
ikke noget fornuftigt at tage os til. Så i tiden mellem fødsel og død kan vi
jo bare gå og brokke os over hinanden i stedet for at foretage os noget
fornuftigt. Det er snart en større folkesygdom end ondt i ryggen :-/

Når man bor i byen må man finde sig i mange ting. Min nabo spillede høj
musik i 7 timer uafbrudt sidste lørdag... Absolute Let's Dance nummer 28 og
Birthe Kjær fra kl. 20-02 er sgu ikke ligefrem det mest fede. Så ville jeg -
helt seriøst - hellere have en flok motorcyklister nede foran mit vindue i
3-4 timer! Hvis man vil have fred og ro så flyt ud på landet.

Og så stille er Nørrebrogade altså ikke - heller ikke under normale forhold.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Richard

Dato : 03-04-04 07:28

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> jo bare gå og brokke os over hinanden i stedet for at foretage os noget
> fornuftigt. Det er snart en større folkesygdom end ondt i ryggen :-/

Det er rigtigt. Indimellem kunne man ønske sig, at de lige stak piben
ind og tænkte lidt over, hvilken helhed de er en del af og hvordan den
enkelte bedst bidrager til fælles gavn

Fra : Ole Baun

Dato : 03-04-04 10:19

"Tony Lorentzen" skrev i en meddelelse

> [...]
> jo bare gå og brokke os over hinanden i stedet for at foretage os noget
> fornuftigt. Det er snart en større folkesygdom end ondt i ryggen :-/

Enig i at brokkerøve findes alle steder.
I det her forum synes jeg f.eks., at en stor del af det brok der har været i
forbindelse med omtalte arrangement, har handlet om folk der har følt sig
chikaneret af politiet, fordi de har tilladt sig at vinke dem ind til siden
for at kontrollere om deres mc har overholdt gældende forskrifter.

Den brok der har været over at politiet ikke kender reglerne, er
selvfølgelig berettiget.

Ole Baun

Fra : m0rt3n

Dato : 03-04-04 11:36

"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
siden
> for at kontrollere om deres mc har overholdt gældende forskrifter.

Tja, jeg synes ikke politiet kan "tillade sig" storme ud og blokere vejen og
vinke 50 MCer ind på en alt for lille parkeringsplads. Det ødelægger noget
af turen for mig. Eller at jeg skal køre i gå-tempo over flere kilometer
fordi de "tillader sig" at stoppe samtlige MCer på vej hjem i en mørk skov
for at holde §77. Det er ikke at "tillade sig". Det er at chikanere. Men jeg
er færdig med at brokke mig. Nu er det handling; næste gang skal de sgu få
noget at lave, for jeg har ikke tænkt mig at stoppe... Ghostrider har haft
ret hele tiden, det er bare først gået op for mig nu.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Per P.

Dato : 03-04-04 19:26

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget at lave, for jeg har ikke tænkt mig at stoppe... Ghostrider har haft
> ret hele tiden, det er bare først gået op for mig nu.

Nu synes jeg at du har gjort dig tilpas uheldig bemærket. Hvis du ikke
bryder dig om reglerne, så bør du overveje at finde en anden interesse, i
stedet for at blive et dårligt eksempel der ødelægger det for alle os andre.
Jeg er heller ikke tilfreds med alle reglerne, men jeg må enten acceptere
dem, eller forsøge at få dem ændret. Jeg vælger det sidste.

Hvis du gjorde alvor af dine udtalelser omkring et runaway trick, så er det
ikke kun dig selv du udsætter for fare. Og hvis du tror du kan slippe væk,
så pøj-pøj. Du ser vist for mange film:-/

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : anders majland

Dato : 03-04-04 21:41

> Hvis du gjorde alvor af dine udtalelser omkring et runaway trick, så
> er det ikke kun dig selv du udsætter for fare. Og hvis du tror du kan
> slippe væk, så pøj-pøj. Du ser vist for mange film:-/

Er det så her man supplerer med at det er fandesn svært at køre fra en
radio ....

Men jeg har læst de fleste af trådene nu med større og større undren ...

Når der samles 5-7000 motorcykler dukker der også nogle af "ærketyperne"
op. Langt de fleste er almindige "kedelige" motorcyklister men det var
ikker svært at få øje på dem der stak frem og tager opmærksomheden (Og
kunne bruges som karikaturtegninger). Rocker/bikeren på hans harley
iført lædervest og solbriller selvom det var ved at være mørkt.
Popdrengen i kondisko og alm vindjakke på hans R6 på prøverplade, der
brugte ventetiden i rækken med skiftevis at lave en lille burner og
skyde med udstødningen osv....

Men det er meget svært udfra indlægene her at se hvor stort problemet
med chikane/razzia var. Jeg kørte sidst på eftermiddagen ind ad
hillerødmotorvejen til søerne og der ned til Cafe Amokka. Der var da
meget politi men jeg lagde ikke mærke til "nogen i samtale" i vejkanten.
(Der var vist to der talte om at have fået en bøde for at køre på
fortovet - men umiddelbart lød det som om bøden var god nok ...). Efter
turen til bakken kørte jeg vel hjemad ved 9-10 tiden og opdagede heller
ikke der nogen chikane/razziaer.

Mhs til de udskrevne bøder så ser jeg ingen undskyldning for at køre med
nedslidte dæk eller andre fejl/mangler på mc'en. Langt de fleste har jo
ikke kørt hele vinteren og har haft tid nok til at få det fixet.
Problematikken omkring længderne på bagskærmene skal etaten nok få
informeret alle om, der har adskillige betjente vist dummet sig ... lad
os nu se om der kommer bøder ud af det ... Og den med de truende
betjente - Det hører selvfølgelig inden steder hjemme. Men jeg har
indimellem også overværet hvordan stoppede trafikanter tiltaler
betjente, og her hører vi jo som regel kun den ene part ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Søren Lindholt

Dato : 07-04-04 23:42

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Jep! Danmark er generelt ved at blive et brokke-samfund. Vi har åbenbart

Samtidigt med at det er ved at blive et egoist samfund, og alle andre må
acceptere ethvert underligt påfund som den enkelte finder på for egen
tilfredsstillelses skyld... møven i trafikken, masen overalt, kræven her og
der, og alle andre må bare skride...
Prøv at være lidt venlige og betænksomme over for hinanden... så går det nok
alt sammen.

Søren
Hvis overbo også spiller The Voice "musik" på de særeste tidspunkter....

Fra : Richard

Dato : 03-04-04 07:26

Biker Mike wrote:

> [...]
> hvor vi har lyst til det, brokkerøve findes alle steder og de 2 gange om
> året må omgivelserne finde sig i at der er lidt "forstyrrelser" i deres

Uden en egentlig arrangør er der da så meget desto mere grund til at den
enkelte tager ansvar for sin egen færden til arrangementet...

Fra : Richard

Dato : 03-04-04 07:24

Henrik Steen Larsen wrote:
> Snip - en masse irrelevant i forhold til politiindsatsen...

Det var heller ikke mit ærinde; politiets indsats lader til at være
rigeligt debateret allerede

> [...]
> dæmper på den ellers gode stemning - som altså heller ikke blev fuldstændig

Men du mener vel ikke, at mc-isternes opførsel generelt var styret af
politiets indsats? (Jeg sigter til den mindre gruppe, der skejer ud på
den ene eller anden måde, ikke flertallet).

> Det med bagskærmene lyder dog som noget af en brøler fra politiet side.

Ja, og et oplagt emne at klage over på behørigt sted i samlet flok, som
det også lader til, at der er taget initiativ til

Fra : Johnny Johansen

Dato : 02-04-04 20:55

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

På et tidspunkt på ruten kørte vi på et lang lige stykke, og der var lige en
der kørte op på fortovet og gav den gas!!!! Sådan et fjols. Man skammer sig
sku over hans opførsel, og det ry han giver os alle sammen med sådan et
stunt.

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481

Fra : Oros

Dato : 02-04-04 22:13

Richard satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
c4kb92$b9u$1@sunsite.dk
Som hermed besvares:

<snip - hvad jeg selv tænkte på da jeg læste de mange indlæg ang. politiets
gøren og laden på dagen (utilfredsheden)>

Som Denise i en anden tråd også er inde på med hensyn til svineriet
efterfølgende. Jeg forstår såmænd godt indsatsen for at chikanere
"arrangementet" som slet ikke er et arrangement (måske kun på et meget dybt
sted, men alligevel). Sidste sommer var jeg ude i Tåstrup industri og se til
"striben" et par gange. Da denne lå lige op af en McDonalds (som sikkert
bifalder arrangement jvnf. øget salg) så lignede "striben" da godt nok lidt
af en møgstribe efterfølgende, der flød af affald langs hele strækningen så
man troede det var løgn. Det samme nævner Denise om Nørrebrogade (affald),
og selvom jeg ikke selv har oplevet det så kan jeg snildt se det for mig.
Mcister som ikke lige har plads til en affaldspose som man kan det i
madkassen osv. 6-8 tusinde motorcykler, men hvor mange mennesker berører det
på strækningen? Vel mindst lige så mange eller flere!? Hvem skal have lov at
ytre sig eller have freden!? Hvem er i stand til at forsøge at lægge en
dæmper på helheden som vel egentlig kun tager til år for år ellers. Når man
så som jeg konkluderer, at det kan kun politiet, så kan man jo igen fundere
over hvordan de så gør det. Direkte forbud over for så mange og på et
ikke-eksisterende grundlag (fordi man jo bare mødes på offentlig vej) ja så
er der jo faktisk kun tilbage at gøre det til en uheldig oplevelse!? Hvad
gør man for at undgå at det hele bliver en stor svinesti, aflang
koncert-højtaler og et risikomoment for udskyldige civile på strækningen?
Det er sgu en svær en i mine øjne...

Tilbage sidder jeg også med tanken om at al energi er konstant - ergo - her
i denne gruppe er utilfredsheden stor, men tænk hvis der var en
dk.lokalsamfund.noerrebrogade mon så ikke jublen derinde var stor nu i disse
dage? Ihvertfald tror jeg at de utilfredse beboere har gnubbet sig i
hænderne over politiets indsats. Chikane af mc-ister, bevares. Men kan
"arrangementet" som sådan ikke også betragtes som chikane af beboere og
normale trafikanter på strækningen?

Anyway, jeg var ikke derindeaf i år, og har altid holdt mig fra det første
stykke Nørrebrogade, den slags sardin i dåse har aldrig tiltalt mig. Bare
myldretidstrafik giver mig spat. Men derfor har jeg alligevel grublet lidt
over tingene her de sidste 2 dage.

Indsæt selv komma og punktum i ovenstående efter forgodtbefindende, jeg har
bare nedgriflet tanker! :D

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe. der vist ikke har været vasket siden
sommers, men ik har stået stille overhovedet - NASTY!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-04-04 01:09

Oros wrote:

> Som Denise i en anden tråd også er inde på med hensyn til svineriet
> efterfølgende.

Man kunne jo f.eks. foreslå at de omkringliggende forretninger, der tjener
stygt på salg af madvarer og dertilhørende drikkevarer sørger for at rydde
op ude på gaden efter sine kunder. Selvfølgelig bør folk i den perfekte
verden rydde op efter sig selv - men burde forretningerne ikke lige strække
sig lidt an også? Sådan som jeg så at der blev langet falafler, shawarmaer
osv. over disken så har indtjeningen været rimeligt god på en dag som i går.

> [...]
> bevares. Men kan "arrangementet" som sådan ikke også betragtes som
> chikane af beboere og normale trafikanter på strækningen?

Interessant tanke. Det var måske en idé at bede Nørrebro Bladet om at sætte
gang i en debat så man kan finde ud af om beboerne på og omkring
Nørrebrogade virkelig er irriterede over denne tilbagevendende happening
eller om de synes det er et sjovt afbræk i deres dagligdag?

--
Tony

Fra : Richard

Dato : 03-04-04 07:40

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> Nørrebrogade virkelig er irriterede over denne tilbagevendende happening
> eller om de synes det er et sjovt afbræk i deres dagligdag?

God ide - hvis ikke allerede sker?

Fra : Richard

Dato : 03-04-04 07:39

Oros wrote:

> [...]
> gøren og laden på dagen (utilfredsheden)>
>
> Som Denise i en anden tråd også er inde på med hensyn til svineriet
<snip>>
> Hvad gør man for at undgå at det hele bliver en stor svinesti, aflang
> koncert-højtaler og et risikomoment for udskyldige civile på strækningen?
> Det er sgu en svær en i mine øjne...

Omfanget taget i betragtning er tiden måske inde til at de lokale
beboergrupper eller bedre de lokale handlende, hvoraf mange der trods
alt har en god ekstra fortjeneste, kommer på banen i forbindelse med
afvikling og oprydning? Men hvordan, det er de selv nærmest til at
afgøre og tage initiativ til IMHO

> Anyway, jeg var ikke derindeaf i år, og har altid holdt mig fra det første
> stykke Nørrebrogade, den slags sardin i dåse har aldrig tiltalt mig.

Der er faktisk en markant anderledes stemning i den bageste del af
mc-kortegen på Nørrebrogade øst for Runnddelen og ned langs den gule mur
til Assistenskirkegården. Roligt og ganske hyggeligt faktisk. Hvis de
bageste i sidegaderne ville køre derned, så kunne maset fra sidegaderne
i den øverste ende undgås. Og alle ville aligevel nå Bakken til tiden

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 17:46

> [...]
> alt har en god ekstra fortjeneste, kommer på banen i forbindelse med
> afvikling og oprydning? Men hvordan, det er de selv nærmest til at

Jup!
Og i den sidste ende er problemet vel ikke nær så stort som f.eks.
karnevallet har været lastet for :-/
Et af karnevallets største problemer er port-pisseri og lige det emne tror
jeg til gengæld kan overføres til aprox. 8.000 frysende motorcyklisters
flere timer lange ophold på Nørrebrogade - Gu' ved om ikke at kommunen kunne
lokkes til at opstille et antal regulære pissoirer??

> [...]
> bageste i sidegaderne ville køre derned, så kunne maset fra sidegaderne
> i den øverste ende undgås. Og alle ville aligevel nå Bakken til tiden

Jeg tror ikke at man skal undervurdere hvor mange motorcykler at sidegaderne
er i stand til at akkumulere - Nørrebrogade syd for runddelen(?) ville
formodentlig blive temmelig fyldt hvis man magtede at flytte mængden fra
sidegaderne derned :-/
Sidste år kom vi også så sent at vi blev gennet ind i busbanen et par
hundrede meter syd for runddelen(?); men det er velsagtens velvalgt fra
myndighedernes side ikke at stoppe KBH-trafikken på et længere stræk end det
aktuelle:-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 04-04-04 10:05

Armand wrote:

> Jup!
> Og i den sidste ende er problemet vel ikke nær så stort som f.eks.
> karnevallet har været lastet for :-/

Nej helt sikkert ikke, men til forskel har karnevallet en
arrangørgruppe, der tager sig af at afvikle arrangementet inkl. al det
praktiske. Til mc-kortegen er der ingen formel arrangør, så den enkelte
deltager må tage ansvaret for sin egen del

> [...]
> flere timer lange ophold på Nørrebrogade - Gu' ved om ikke at kommunen kunne
> lokkes til at opstille et antal regulære pissoirer??

En oplagt idé - og det må da netop være kulden, der gør det problem
mindre på-trængende

> Jeg tror ikke at man skal undervurdere hvor mange motorcykler at sidegaderne
> er i stand til at akkumulere -

Men til gengæld så meget mere desto sværere at komme igennem ifht at
samle alle cykler på N:gaden...

> Nørrebrogade syd for runddelen(?) ville
> formodentlig blive temmelig fyldt hvis man magtede at flytte mængden fra
> sidegaderne derned :-/

....men det må alt ialt være lettere at forholde sig til, at selve N:gade
er spærret, om det så er helt tilbage fra Blegdamsvej eller søerne. Der
er udmærkede parallelveje at færdes af, for de der skal på langs af
gaden

> [...]
> myndighedernes side ikke at stoppe KBH-trafikken på et længere stræk end det

Jamen busbanerne er vel også fri for busser de timer, svjv er de
omdirigeret ligesom fx 388 er omlagt fra Klampenborgvej, når mc-kortegen
rammer bakkens parkeringsplads. Så meget arrangement er der altså

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-04 18:04

Oros wrote:
> er der jo faktisk kun tilbage at gøre det til en uheldig oplevelse!? Hvad
> gør man for at undgå at det hele bliver en stor svinesti, aflang

Man kunne starte med at sætte nogle flere skraldespande op ..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Oros

Dato : 03-04-04 21:01

Hans Joergensen satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
slrnc6trkn.iin.haj@enterprise-server.dk
Som hermed besvares:

> Man kunne starte med at sætte nogle flere skraldespande op ..

Jamen så pak da nogle sorte affaldssække og en pose stribs med næste gang,
og få lidt flere med på ide'en. Man kan ikke bare man mig der og man mig
her. Hvem er man? Hvem er det egentlig der skal gøre noget hvis ikke de
deltagende selv? Nu bliver der sagt butikkerne, bevares, men det kræver jo
igen at de bliver oplyst herom. Nu skal de jo så igen besidde en vis moral
for så at afsætte arbejdstimer til oprydning ude foran deres butik (på trods
af øget omsætning og vel derfor også indtjening på dagen). Kald mig bare
racist, men når der bliver nævnt falaffel og schawarma'er, så tror jeg det
er et fåtal af disse forretninger som overhovedet kunne drømme om at udvise
en sådan moral så snart det ikke er inde i deres butik der skal laves noget.
Nu siger man jo selv at det kun er et fåtal der opfører sig decideret
åndssvagt i forbindelse med kortegen (kørsel) men hvordan kan sådan et fåtal
svine så meget kan man jo så spørge sig selv. Med hensyn til at opstille
noget toiletværk til folk er spørgsmålet jo igen - hvem - hvorfor skulle de
dog det? Jeg tror denne kortege har brug for at en gruppe "arrangører"
stiller sig på banen. På en eller anden måde stiller sig til ansvar for det
store billede. Men så igen, hvem ville støtte et sådan arrangement
økonomisk, de fleste plejer jo at være med helt gratis (på nær i år, hehe)
hvorfor skulle de pludselig til at ofre nogen penge til det gode formål så
der kan blive råd til lidt porter-potties og affaldsfolk? Det er jo aldrig
en selv som laver ballade i den med kørslen, eller sviner på gaden, eller
tisser i porten... vel?

Se det var sgu da egentlig lidt mærkelige ord fra en ung hjemmeboende gut
uden forpligtelser og kløe i "rulle-hånden" hva? Men tyg lidt på
den/det.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-04 21:09

Oros wrote:
> Jamen så pak da nogle sorte affaldssække og en pose stribs med næste gang,

Det gider jeg ikke, jeg kan nemlig godt tåle at gå omkring med en
sjat madpapir i lommen indtil jeg ser en skraldespand eller en Honda

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 03-04-04 00:58

Det er for mig mange år siden jeg har været med til at køre til Bakken når
den åbner, fordi jeg ikke er for kortegekørsel.
Men af det jeg læser finder jeg at politiet opfører sig forkert. Dette fordi
det jo er racia når politiet stopper alle i en gruppe/kortege for at
kontrollere at alt er ok; "Big Brother". Det er jo kun 1 gang om året denne
kortegekørsel til Bakken finder sted, og hvis politiet stopper grupper er de
jo med til at skabe trafikproblemer. Og om folk denne ene gang kører uden
bagskærme eller styrthjelme sker der jo ikke skade for andre trafikanter,
det eneste jeg synes de skal gøre er at stoppe dem, hvis der er nogen, som
kører uden lys efter at det er blevet mørk. Det er jo især brug af tid for
at sinke turen til bakken når der kontrolleres om dem uden styrthjelm nu
også har tilladelse til at køre uden styrthjelm, den eneste gang om året når
dette arrangement finder sted.

Gert Thorgersen

Fra : Richard

Dato : 03-04-04 08:18

Gert Bo thorgersen wrote:

> [...]
> kortegekørsel til Bakken finder sted, og hvis politiet stopper grupper er de

Det skete svjv hovedsageligt efter, at selve mc-kortegen var i hus på
Bakkens parkeringsplads og på vejene til og fra. På et af de nævnte
steder på Klampenborgvej vest for Posemandens hus (skovløberhuset ved
indkørslen til Kongekilden mv) er der kontrol - razzia efter temperament
- flere gange hver sommer. Og har også tit været det på store bakkedage
såvel som ved åbning/lukning gennem de 35-40 år, jeg har fulgt det derude.

Så de kontroller er ganske forudigselige og burde ikke vække undren, når
de foretages - og slet ikke ved lejligheder, hvor det lader til at være
noget komme efter...

> [...]
> det eneste jeg synes de skal gøre er at stoppe dem, hvis der er nogen, som
> kører uden lys efter at det er blevet mørk.

Mit ærinde er at få andre til at tænke over det omdømme, de selv synes
at vi mc-ister skal have og handle derefter. I D har de fx lukket veje
for mc'er, fordi nogen kører vildt på dem eller hvad ved jeg - ingen kan
være interesseret i, at der bliver lagt nogensomhelst begrænsninger på
at køre mc herhjemme. For at undgå det har vi fortsat brug for den
goodwill i samfundet, som op gennem årene er kommet til udtryk netop ved
mc-kortegerne til bakkens åbning og lukning