Modificere 7200 til server!?
Fra : Carsten

Dato : 29-04-01 21:04

Hajsa

Jeg har en 7200 stående som jeg pt. ikke mere til server brug da den
larmer... ;)
Men nu skal jeg Hoste et par IRC Bots og tænkte om det er muligt at fjerne
blæserne på maskinen???

Carsten

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 30-04-01 16:40

Carsten <carstenmatzon@mac.com> wrote:
Der er ikke blæser i min længere, efter motherboardet blev udskiftet,
til den ikke spejlæg stegende type. Strømforsyningen blæser stadig,
søføli'

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Carsten

Dato : 30-04-01 18:19

On Mon, 30 Apr 2001 17:39:34 +0200, Rubini & Rasmussen wrote
(in message <1esoub5.1jgfdjr667wryN%rubini@image.dk>):

> Carsten <carstenmatzon@mac.com> wrote:
> Der er ikke blæser i min længere, efter motherboardet blev udskiftet,
> til den ikke spejlæg stegende type. Strømforsyningen blæser stadig,
> søføli'

Efter jeg har haft den åbnet så er den vist kaput.Den starter fint hd'en på
men der sker ikke mere.Der kommer intet skærm billed.Har prøvet at rykke i
alle kabler og sådan.Møg.Kan jeg have ødelagt cpu'en da jeg rykkede i
køleprofilen??.Cpu'en bliver stadig varm

Carsten

Fra : Mikael Kern

Dato : 30-04-01 20:03

Carsten wrote:

> Efter jeg har haft den åbnet så er den vist kaput.

Så skulle du være meget uheldig - hvor bor du?
mvh Mikael Kern

--
----------
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Carsten

Dato : 30-04-01 20:25

On Mon, 30 Apr 2001 21:02:30 +0200, Mikael Kern wrote
(in message <3AEDB6A3.A056FCB@kern.dk>):

> Så skulle du være meget uheldig - hvor bor du?

Bor i Fredericia så et pænt stykke vej... 8( ... hvad kan jeg gøre for at
fejlfinde på den??

CArsten

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 30-04-01 20:07

Carsten <carstenmatzon@mac.com> wrote:

> Kan jeg have ødelagt cpu'en da jeg rykkede i
> køleprofilen??.Cpu'en bliver stadig varm

Du kan have ristet CPU'en med dine statiskelektrisk befængte fingre, på
den måde har jeg evnet at slagte en ram blok (heldigvis en 8mb til sølle
1500,- dengang )-:).

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : Carsten

Dato : 30-04-01 20:24

On Mon, 30 Apr 2001 21:07:07 +0200, Jan Oksfeldt Jonasen wrote
(in message <1esp3s7.1yv2rnoqm8rfqN%jonasenREMOVE@THISit.dk>):

> Du kan have ristet CPU'en med dine statiskelektrisk befængte fingre, på
> den måde har jeg evnet at slagte en ram blok (heldigvis en 8mb til sølle
> 1500,- dengang )-:).

Møøøg.... 8( ....Jamen hvad er der så at gøre nu??

Carsten

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 30-04-01 21:24

Carsten <carstenmatzon@mac.com> wrote:
Du husker li' å' prøv mæ en anden skærmos, ik'?

mvh.
FR

Fra : Carsten

Dato : 01-05-01 09:22

On Mon, 30 Apr 2001 22:24:13 +0200, Rubini & Rasmussen wrote
(in message <1esp7hg.1000gvi1jf7bvcN%rubini@image.dk>):
> Du husker li' å' prøv mæ en anden skærmos, ik'?

Da jeg ikke har en anden skærm så er det sørme lidt sværties.Men selvom jeg
ikke får noget skærmsignal burde maskinen da boote.Jeg kan høre at HD'en
spinner op men så dør.Argh!

Carsten

Fra : Mikael Kern

Dato : 01-05-01 09:51

Hvad gjorde du helt nøjagtigt, da du tog låget af?

Altså, fortæl præcis hvad du har fjernet/tilføjet af
kabler/harddiske/drev osv.

Hvis du ikke har gjort andet end at åbne og kigge, så....

mvh Mikael Kern

--
----------

Fra : Carsten

Dato : 01-05-01 10:22

On Tue, 1 May 2001 10:50:53 +0200, Mikael Kern wrote
(in message <3AEE78E8.75DCB439@kern.dk>):

> Hvad gjorde du helt nøjagtigt, da du tog låget af?

> Altså, fortæl præcis hvad du har fjernet/tilføjet af
> kabler/harddiske/drev osv.

OK!...Jamen jeg tog låget af.Fjernede alle kabler fra bundkortet og pillede
PSU'en af for bedre at kunne støvsuge blæseren.Psu'en blev ikke skillet af.

Jeg forsøgte at pille køleribberne på Cpu'en af for at smide et par dråber
arctic silver (kølepasta) på den men opgav da jeg ikke kunne få den ene
holder af.Jeg satte den så fast igen og kan der godt have trykket lidt hårdt
på den.

Satte så alle kabler på svinet igen og startede den op.Men der kommer intet
skærmsignal og har prøvet at zappe pram.Mose med kabler og diverse stik men
det eneste der sker er der kommer lys i svinet og at hd'en spinner op.

Skal bemærke at CPU'en bliver fint varm som om der er gennegang i den...

Carsten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-01 10:36

Carsten <carstenmatzon@mac.com> wrote:

> OK!...Jamen jeg tog låget af.Fjernede alle kabler fra bundkortet og pillede
> PSU'en af for bedre at kunne støvsuge blæseren.Psu'en blev ikke skillet af.

<båt>Støvsuger ?</båt> ..så er det derfor ! støvsuger er slem til at
smide om sig med statisk elektricitet!

/thomas

Fra : Carsten

Dato : 01-05-01 13:14

On Tue, 1 May 2001 11:35:34 +0200, Thomas von Hassel wrote
(in message <1esq85c.xtk0j61qvi81tN%tvh@w4b.dk>):

> <båt>Støvsuger ?</båt> ..så er det derfor ! støvsuger er slem til at
> smide om sig med statisk elektricitet!
>
> /thomas

Også hvis støvsuger hovedet og slangen er lavet af plastik!?... /me mener
ikke plastik er ledende.... ;)

Carsten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-01 13:35

> [...]

> (in message <1esq85c.xtk0j61qvi81tN%tvh@w4b.dk>):

> Også hvis støvsuger hovedet og slangen er lavet af plastik!?... /me mener

ikke ledende ned, men du har leget med en ballon ja ? , den kan du
faktisk gøre _ret_ statisk, og der er så hvidt jeg ved ikke metal i
sådan en svend :)

/thomas

Fra : Carsten

Dato : 01-05-01 14:22

On Tue, 1 May 2001 14:35:26 +0200, Thomas von Hassel wrote
(in message <1esqghh.1tgo8kqsqxqgiN%tvh@w4b.dk>):

> ikke ledende ned, men du har leget med en ballon ja ? , den kan du
> faktisk gøre _ret_ statisk, og der er så hvidt jeg ved ikke metal i
> sådan en svend :)

Nårh jah... Det havde jeg ikke lige tænkt over... =) ...Er der så nogen måde
man kan finde ud af om jeg har busted den op for good eller skal jeg bare
regne med det??.... øv øv øv

Carsten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-01 15:18

> [...]

> man kan finde ud af om jeg har busted den op for good eller skal jeg bare

Siger den "swaaang" når du tænder for den ? (den glade mac lyd) ..eller
er den tavs ? , hvis den ikke siger noget så vil jeg være bange for at
den er død.

Kast den ud af vinduet (j/k)

Fra : Carsten

Dato : 01-05-01 17:03

On Tue, 1 May 2001 16:18:21 +0200, Thomas von Hassel wrote
(in message <1esql12.65fi641uvgo3yN%tvh@w4b.dk>):

> Siger den "swaaang" når du tænder for den ? (den glade mac lyd) ..eller
> er den tavs ? , hvis den ikke siger noget så vil jeg være bange for at
> den er død.
>
> Kast den ud af vinduet (j/k)

den siger quate..."swaaang".... når den starter op.Altså startop lyden som
der altid har været der...

CArsten

Fra : Mikael Kern

Dato : 01-05-01 19:10

Kan du låne en anden CPU? Øhh, kan man skifte CPU i sådan en svend?

Carsten wrote:

> [...]

Nej nej nej - ikke ud af vinduet. Send den herover! :-]
--

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 01-05-01 22:47

Carsten <carstenmatzon@mac.com> wrote:
> Efter jeg har haft den åbnet så er den vist kaput.Den starter fint hd'en på
> men der sker ikke mere.
Har du prøvet at starte fra en bootbar CD.

mvh.
FR