|
| baghjulskørsel (kontrolleret eller ukontro~ Fra : S.G |
Dato : 02-04-04 13:07 |
|
Så rolig nu inden du belærer mig mht det er forbudt osv :)
Min tl1000s vil enorm gerne løfte forhjulet hvis man skyder den af i 1. 2.
og af og tiL osse 3.gear.
Nu er jeg ikke så meget for det baghjulskørsel sådan generelt, men det sker
jo at min løfter sig en smule inden jeg når at slække på gassen. Men hvis en
copper ser det og stopper mig, hvordan er jeg så bedst stillet.? Er det ved
at påstå det var et uheld (dvs ukontrolleret), eller at påstå det var
kontrolleret?
S.G
TL1000S
Odense
| |
Nicolai (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 02-04-04 13:15 |
|
Jeg havde en bekendt der løftede hjulet 12 m på sin 1000ccm foran øjnene på
en æggeskal.
Jeg vidnede selv i sagen..
Pris: Bøde på 3500kr. og 3 års betinget frakendelse af kørekort.
Der blev lagt vægt på, at det var det styrende hjul, der var
blevet løftet!!
VH
Nicolai
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:VGcbc.117$iD7.67@news.get2net.dk...
> Så rolig nu inden du belærer mig mht det er forbudt osv :)
> Min tl1000s vil enorm gerne løfte forhjulet hvis man skyder den af i 1. 2.
> og af og tiL osse 3.gear.
> Nu er jeg ikke så meget for det baghjulskørsel sådan generelt, men det
sker
> jo at min løfter sig en smule inden jeg når at slække på gassen. Men hvis
en
> copper ser det og stopper mig, hvordan er jeg så bedst stillet.? Er det
ved
> at påstå det var et uheld (dvs ukontrolleret), eller at påstå det var
> kontrolleret?
>
> S.G
> TL1000S
> Odense
>
>
| |
Anders Christensen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 02-04-04 14:08 |
|
Nicolai wrote:
> Jeg havde en bekendt der løftede hjulet 12 m på sin 1000ccm foran øjnene på
> en æggeskal.
> Jeg vidnede selv i sagen..
>
> Pris: Bøde på 3500kr. og 3 års betinget frakendelse af kørekort.
> Der blev lagt vægt på, at det var det styrende hjul, der var
> blevet løftet!!
>
> VH
>
> Nicolai
Nu er 12 meter jo altså også noget ganske meget mere end bare lige at
komme til at slippe asfalten :)
Sorry, kunne ikke lade være.. Det må dælme være en lang cykel!
Mvh Anders Christensen
| |
diablo de la velocid~ (02-04-2004)
| Kommentar Fra : diablo de la velocid~ |
Dato : 02-04-04 16:50 |
|
"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
news:c4jok2$2aoi$1@news.cybercity.dk...
> Nicolai wrote:
> > Jeg havde en bekendt der løftede hjulet 12 m på sin 1000ccm foran øjnene
på
>
> Nu er 12 meter jo altså også noget ganske meget mere end bare lige at
> komme til at slippe asfalten :)
*ROFL*
| |
Kenneth T (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 02-04-04 21:54 |
|
> > > Jeg havde en bekendt der løftede hjulet 12 m på sin 1000ccm foran
øjnene
> på
>
> >
> > Nu er 12 meter jo altså også noget ganske meget mere end bare lige at
> > komme til at slippe asfalten :)
Tjaa, det er jo ca 1/2 sekund med 80km/t :)
...det vil vel være svært at nå og reagere ret meget hurtigere?
(80km/t = 20m/sec)
--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t
| |
Oros (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Oros |
Dato : 02-04-04 22:30 |
|
Kenneth T satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
406dd2e6$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
Som hermed besvares:
> Tjaa, det er jo ca 1/2 sekund med 80km/t :)
> ..det vil vel være svært at nå og reagere ret meget hurtigere?
> (80km/t = 20m/sec)
Man skal nok køre omkring det dobbelte (måske 3-4x alt efter
aerodynamik).... samt påmontere vinger for at nå en forhjuls-"højde" over
jorden på 12 meter! (dér den ligger begravet
Mit eget trick med at lægge cyklen ned og lade den kure ind over kansten med
høj fart for derefter at tage en lufttur, gav kun 1 meter på målepinden med
120km/t. (barken på vejtræet, 10 meter fra kantstenen udgjorde et ret godt
målepunkt, men hvorvidt toppunktet for banen var nået vides ikke Så er
en bøde på 3500 i øvrigt også noget billigere sluppet, i forsøget på
guinness-rekorden for højt hævet g'værn/forhjul, skulle jeg hilse og sige...
--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222
| |
NielSV650 (03-04-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 03-04-04 12:59 |
|
"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in message
news:c4knjp$kh0$1@sunsite.dk...
> > Tjaa, det er jo ca 1/2 sekund med 80km/t :)
> > ..det vil vel være svært at nå og reagere ret meget hurtigere?
> > (80km/t = 20m/sec)
*host host*
1 km/t = 3,6 m/s
Det må give 22,22m/s for 80km/t
Flueknepper,
Niels
S FAU harlekin
| |
Oros (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Oros |
Dato : 03-04-04 15:39 |
|
NielSV650 satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
c4m8hn$2cc$1@news.net.uni-c.dk
Som hermed besvares:
> 1 km/t = 3,6 m/s
Så kan man altså tilbagelægge 1km på rundt regnet 4½ minut, hvordan er det
lige at det bliver 1km pr time?
(1000meter / 3,6m/s / 60sek = minutter for at bevæge sig en kilometer med en
hastighed på 3,6 m/s
> Det må give 22,22m/s for 80km/t
Bevares, men her taler vi jo også kun om et halvt sekund, derfor måske
nærmere de 11meter fremfor de 12, men det hører da vist til bagatellerne
hva? :D
--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222
| |
Martin Sørensen (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 03-04-04 23:25 |
|
> Som hermed besvares:
>> 1 km/t = 3,6 m/s
> Så kan man altså tilbagelægge 1km på rundt regnet 4½ minut, hvordan
> er det lige at det bliver 1km pr time?
Det rigtige er også lige omvendt:
1 m/s = 3,6 km/t
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jon & Ann-Rikka (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 03-04-04 06:49 |
|
>
> Tjaa, det er jo ca 1/2 sekund med 80km/t :)
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Men nu kender jeg ikke lige nogen MC'er der kan holde stille ved kryds i
1.st gear med 80 km/t Så bør man nok overveje at få undersøgt sit
speedometer
) he he
Men det er så det gode ved den lille gixxer.. jeg skal edername voldtage
koblingen og gasssen før den vil overveje at lette forhjulet i bare 1 sek.
så det sker ikke
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
Armand (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-04 11:27 |
|
Jon & Ann-Rikka <Fælles@mail.dk> skrev i en
news:406e5049$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> Men det er så det gode ved den lille gixxer.. jeg skal edername voldtage
> koblingen og gasssen før den vil overveje at lette forhjulet i bare 1 sek.
> så det sker ikke
Jup!
Det er en ubetinget fordel ved at eje en momentsvag model:
Ingen bøder for wheelies og stor bagdæks-økonomi!
--
Armand.
| |
Jon & Ann-Rikka (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 04-04-04 19:48 |
|
"> Jup!
> Det er en ubetinget fordel ved at eje en momentsvag model:
> Ingen bøder for wheelies og stor bagdæks-økonomi!
>
> --
> Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Og har du penge så kan du få.... men har du ingen.. så må du suge på lappen
du gamle )))))))
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
Jon & Ann-Rikka (05-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 05-04-04 05:39 |
|
>
> Og har du penge så kan du få.... men har du ingen.. så må du suge på
lappen
> du gamle )))))))
Denne er naturligvis myntet på os selv
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
Ole Hansen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 02-04-04 14:09 |
|
"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> writes:
> Jeg havde en bekendt der løftede hjulet 12 m på sin 1000ccm foran øjnene på
> en æggeskal.
> Jeg vidnede selv i sagen..
Det har dælme været en lang motorcykel.. :)
> Pris: Bøde på 3500kr. og 3 års betinget frakendelse af kørekort.
> Der blev lagt vægt på, at det var det styrende hjul, der var
> blevet løftet!!
Det vil sige, havde han lavet en stoppie, så var det helt OK? :)
> Nicolai
--
Ole Hansen
| |
Nicolai (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 02-04-04 15:37 |
|
Hahaha....Det var distancen der var12 meter..
Han spurgte faktisk politianklageren om det med stoppie, der mente, "at det
så havde
været en hel anden sag"..!!!
Nicolai
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
news:uy8pemsqy.fsf@get2net.dk...
> "Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> writes:
>
> > Jeg havde en bekendt der løftede hjulet 12 m på sin 1000ccm foran øjnene
på
> > en æggeskal.
> > Jeg vidnede selv i sagen..
>
> Det har dælme været en lang motorcykel.. :)
>
> > Pris: Bøde på 3500kr. og 3 års betinget frakendelse af kørekort.
> > Der blev lagt vægt på, at det var det styrende hjul, der var
> > blevet løftet!!
>
> Det vil sige, havde han lavet en stoppie, så var det helt OK? :)
>
> > Nicolai
>
> --
> Ole Hansen
| |
S.G (04-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 04-04-04 14:53 |
|
fik aldrid svar på mit spørgsmål. hvad skal man sige til betjenten?
At det var med overlæg eller at det var et uheld?
| |
Magne Vingsand (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 04-04-04 14:57 |
|
S.G wrote:
> fik aldrid svar på mit spørgsmål. hvad skal man sige til betjenten?
> At det var med overlæg eller at det var et uheld?
Om sykkelen reiser seg et kort øyeblikk ved aksellerasjon, vil du nok "gå
klar". Men om du kjører videre med forhjulet konstant løftet, blir et
"uhell" verre å forklare skulle jeg tro. Ditto med bakhjul ved
nedbremsing...
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
S.G (04-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 04-04-04 15:38 |
|
tænkte mere på hvad der var "billigst" sådan rent bødemæssig
| |
Magne Vingsand (04-04-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 04-04-04 15:52 |
|
S.G wrote:
> tænkte mere på hvad der var "billigst" sådan rent bødemæssig
Helt klart billigst om bakhjulskjøringen skjer kontrollert!
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
|
|