|
| Bagskærm - politisviner historier - Ekstr~ Fra : Moller |
Dato : 02-04-04 09:36 |
|
Er det kun mig som sider og tænker på at Ekstra Bladet vil savle godt over
sådan en historie at Politiet udskriver bøder uden lovmæsigt grundlag ?? og
derved laver deres egne love osv... dam...
Så ud over DMC, som kan tage det juridiske, så vil en ekstra gang hug
fra sladerspalterne jo medføre at politiet virkelig er tvunget til en
offentlig undskyldning.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Dam, jeg er glad for jeg ik tog MZ'en, det vil tage en hel dag før de er
færdig med at skrive i blokken over fejl.
| |
dosser (02-04-2004)
| Kommentar Fra : dosser |
Dato : 02-04-04 09:49 |
|
Det er sjovt at følge med i alle disse bagskærme, men jeg har endnu ikke set
et konkret bevis på at det faktisk er lavet om!
Er der ikke en af jer der har hvilken lov, paragraf og stk. hvor det står,
og evt. hvornår der skulle være kommet en ny lovgivning på området?
Er det en EUlov, skal man absolut ikke tage for givet at den automatisk er
gældende i Danmark.
Hvis ikke der er nogen der kan finde det eller fortælle hvor man kan finde
det, må det jo kun være en aprilsnar og hvis ikke vi kan komme med den
eksakte ordlyd og § hvordan skal politiet så kunne, jeg må ud på arbejdet og
hente den sidste "detailforeskrifter for kørertøjer" og hvis ikke den er
lavet om må det hele jo være en and.
Og så får vi sq først noget at snakke om LoL
--
Jan
HD Electra Glide m/stor bagskærm
BSA m/ øhhhh en måske ikke lovlig bagskærm ell. også er den det alligevel
LoL
Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:406d2522$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Er det kun mig som sider og tænker på at Ekstra Bladet vil savle godt
over
> sådan en historie at Politiet udskriver bøder uden lovmæsigt grundlag ??
og
> derved laver deres egne love osv... dam...
>
>
> Så ud over DMC, som kan tage det juridiske, så vil en ekstra gang hug
> fra sladerspalterne jo medføre at politiet virkelig er tvunget til en
> offentlig undskyldning.
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> Dam, jeg er glad for jeg ik tog MZ'en, det vil tage en hel dag før de
er
> færdig med at skrive i blokken over fejl.
>
>
| |
Thomas Buus Andersen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 02-04-04 09:55 |
|
dosser wrote:
> Er det en EUlov, skal man absolut ikke tage for givet at den
> automatisk er gældende i Danmark.
Hvorfor ikke. Det er kun enkelte punkter hvor vi ikke deltager fuldt ud i
EU, og det gælder ikke omkring
godkendelser af produkter. Det er noget med militær støtte, overstatsligt
samarbejde og euroen.
Men jeg tjekker da lige op på om det ikke skulle være nævnt i en §
Thomas
| |
dosser (02-04-2004)
| Kommentar Fra : dosser |
Dato : 02-04-04 09:57 |
|
Ok, efter opdatering af denne gruppe fandt jeg det LoL
Men hvad står der så!
AFSKÆRMNING AF HJUL
(1) Registreringspligtigt køretøj med en konstruktivt bestemt
maksimalhastighed
på mere end 40 km/t skal være forsynet med skærme over samtlige
hjul.
(2) - (5) er uændret
9.01.030 MOTORCYKEL
(1) Ophæves. (En to-hjulet motorcykel er kun omfattet af 9.01.002)
Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget at
hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker hele
hjulet!
Så kan diskussionen komme med forhjulet, hvor vi alle dage har kørt med
skærme der ikke har dækket det forreste af hjulet LoL
HUSK på det er lovtekst og derfor skal læses som sådan, så jeg tror ikke i
kommer ret langt ved at gå i retten med det.
--
Jan
Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
news:406d294f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er sjovt at følge med i alle disse bagskærme, men jeg har endnu ikke
set
> et konkret bevis på at det faktisk er lavet om!
>
> Er der ikke en af jer der har hvilken lov, paragraf og stk. hvor det står,
> og evt. hvornår der skulle være kommet en ny lovgivning på området?
>
> Er det en EUlov, skal man absolut ikke tage for givet at den automatisk er
> gældende i Danmark.
>
> Hvis ikke der er nogen der kan finde det eller fortælle hvor man kan finde
> det, må det jo kun være en aprilsnar og hvis ikke vi kan komme med den
> eksakte ordlyd og § hvordan skal politiet så kunne, jeg må ud på arbejdet
og
> hente den sidste "detailforeskrifter for kørertøjer" og hvis ikke den er
> lavet om må det hele jo være en and.
> Og så får vi sq først noget at snakke om LoL
>
> --
> Jan
> HD Electra Glide m/stor bagskærm
> BSA m/ øhhhh en måske ikke lovlig bagskærm ell. også er den det alligevel
> LoL
>
> Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
> ellers modtager jeg ikke jeres mail.
> Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
> Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:406d2522$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Er det kun mig som sider og tænker på at Ekstra Bladet vil savle godt
> over
> > sådan en historie at Politiet udskriver bøder uden lovmæsigt grundlag ??
> og
> > derved laver deres egne love osv... dam...
> >
> >
> > Så ud over DMC, som kan tage det juridiske, så vil en ekstra gang
hug
> > fra sladerspalterne jo medføre at politiet virkelig er tvunget til en
> > offentlig undskyldning.
> >
> > VH
> > Lars Molnit
> > MZ ETZ 251 CDi
> > Suzuki GSF 1200 S
> > Dam, jeg er glad for jeg ik tog MZ'en, det vil tage en hel dag før
de
> er
> > færdig med at skrive i blokken over fejl.
> >
> >
>
>
| |
Lars B Madsen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Lars B Madsen |
Dato : 02-04-04 10:04 |
|
Ja, der står at der skal være en skærm. Men der står intet om dens mål eller
natur. Der står heller intet om hvor meget af hjulet der skal dækkes. Så jo,
hvis nu man har sådan en lille plastik bandit monteret i starten af
bagsvingeren så er der skærm monteret og så er den lissom ikke længere.
Retssag nu!
--
Madsen - SZR 660
"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
news:406d2b46$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ok, efter opdatering af denne gruppe fandt jeg det LoL
>
> Men hvad står der så!
>
> AFSKÆRMNING AF HJUL
>
> (1) Registreringspligtigt køretøj med en konstruktivt bestemt
> maksimalhastighed
>
> på mere end 40 km/t skal være forsynet med skærme over samtlige
>
> hjul.
>
> (2) - (5) er uændret
>
> 9.01.030 MOTORCYKEL
>
> (1) Ophæves. (En to-hjulet motorcykel er kun omfattet af 9.01.002)
>
> Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget at
> hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker hele
> hjulet!
> Så kan diskussionen komme med forhjulet, hvor vi alle dage har kørt med
> skærme der ikke har dækket det forreste af hjulet LoL
>
> HUSK på det er lovtekst og derfor skal læses som sådan, så jeg tror ikke i
> kommer ret langt ved at gå i retten med det.
> --
> Jan
>
> Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
> ellers modtager jeg ikke jeres mail.
> Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
> Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
> "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
> news:406d294f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det er sjovt at følge med i alle disse bagskærme, men jeg har endnu ikke
> set
> > et konkret bevis på at det faktisk er lavet om!
> >
> > Er der ikke en af jer der har hvilken lov, paragraf og stk. hvor det
står,
> > og evt. hvornår der skulle være kommet en ny lovgivning på området?
> >
> > Er det en EUlov, skal man absolut ikke tage for givet at den automatisk
er
> > gældende i Danmark.
> >
> > Hvis ikke der er nogen der kan finde det eller fortælle hvor man kan
finde
> > det, må det jo kun være en aprilsnar og hvis ikke vi kan komme med
den
> > eksakte ordlyd og § hvordan skal politiet så kunne, jeg må ud på
arbejdet
> og
> > hente den sidste "detailforeskrifter for kørertøjer" og hvis ikke den er
> > lavet om må det hele jo være en and.
> > Og så får vi sq først noget at snakke om LoL
> >
> > --
> > Jan
> > HD Electra Glide m/stor bagskærm
> > BSA m/ øhhhh en måske ikke lovlig bagskærm ell. også er den det
alligevel
> > LoL
> >
> > Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
> > ellers modtager jeg ikke jeres mail.
> > Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
> > Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
> > "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> > news:406d2522$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > Er det kun mig som sider og tænker på at Ekstra Bladet vil savle godt
> > over
> > > sådan en historie at Politiet udskriver bøder uden lovmæsigt grundlag
??
> > og
> > > derved laver deres egne love osv... dam...
> > >
> > >
> > > Så ud over DMC, som kan tage det juridiske, så vil en ekstra gang
> hug
> > > fra sladerspalterne jo medføre at politiet virkelig er tvunget til en
> > > offentlig undskyldning.
> > >
> > > VH
> > > Lars Molnit
> > > MZ ETZ 251 CDi
> > > Suzuki GSF 1200 S
> > > Dam, jeg er glad for jeg ik tog MZ'en, det vil tage en hel dag før
> de
> > er
> > > færdig med at skrive i blokken over fejl.
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Per P. (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 02-04-04 11:45 |
|
"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406d2c76$0$5962$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ja, der står at der skal være en skærm. Men der står intet om dens mål
eller
> natur. Der står heller intet om hvor meget af hjulet der skal dækkes. Så
jo,
> hvis nu man har sådan en lille plastik bandit monteret i starten af
> bagsvingeren så er der skærm monteret og så er den lissom ikke længere.
> Retssag nu!
Du kan læse lidt i detailforeksrifterne sidst nye tekst. Den revideres hvert
år 1. april. Det står på side 124.
http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/DfK2004.pdf
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....
| |
Jacob van Dijk (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Jacob van Dijk |
Dato : 02-04-04 17:41 |
|
Helt fint - der skal altså være en skærm.....
Jeg har igår fåen en bøde for MANGLENDE SKÆRM på en XJ600 hvor skærmen
bagpå, der er en del af typegodkendelsen, er afmonteret. Spørgsmålet er
således:
HVORDAN defineres en skærm ? Jeg fik en forklaring om (af betjenten) der
henviste til de 150 mm, men egentlig passede det jo så ikke. Det er dog
korrekt at skærmen manglende, med mindre området inden under nummerpladen og
under sadlen betragtes som en skærm !?
Vil nogen her mene at jeg har en sag, eller hvordan ?
Mvh
vanD
"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406d2c76$0$5962$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ja, der står at der skal være en skærm. Men der står intet om dens mål
eller
> natur. Der står heller intet om hvor meget af hjulet der skal dækkes. Så
jo,
> hvis nu man har sådan en lille plastik bandit monteret i starten af
> bagsvingeren så er der skærm monteret og så er den lissom ikke længere.
> Retssag nu!
>
> --
> Madsen - SZR 660
> "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
> news:406d2b46$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ok, efter opdatering af denne gruppe fandt jeg det LoL
> >
> > Men hvad står der så!
> >
> > AFSKÆRMNING AF HJUL
> >
> > (1) Registreringspligtigt køretøj med en konstruktivt bestemt
> > maksimalhastighed
> >
> > på mere end 40 km/t skal være forsynet med skærme over samtlige
> >
> > hjul.
> >
> > (2) - (5) er uændret
> >
> > 9.01.030 MOTORCYKEL
> >
> > (1) Ophæves. (En to-hjulet motorcykel er kun omfattet af 9.01.002)
> >
> > Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget at
> > hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker hele
> > hjulet!
> > Så kan diskussionen komme med forhjulet, hvor vi alle dage har kørt med
> > skærme der ikke har dækket det forreste af hjulet LoL
> >
> > HUSK på det er lovtekst og derfor skal læses som sådan, så jeg tror ikke
i
> > kommer ret langt ved at gå i retten med det.
> > --
> > Jan
> >
> > Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
> > ellers modtager jeg ikke jeres mail.
> > Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
> > Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
> > "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
> > news:406d294f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Det er sjovt at følge med i alle disse bagskærme, men jeg har endnu
ikke
> > set
> > > et konkret bevis på at det faktisk er lavet om!
> > >
> > > Er der ikke en af jer der har hvilken lov, paragraf og stk. hvor det
> står,
> > > og evt. hvornår der skulle være kommet en ny lovgivning på området?
> > >
> > > Er det en EUlov, skal man absolut ikke tage for givet at den
automatisk
> er
> > > gældende i Danmark.
> > >
> > > Hvis ikke der er nogen der kan finde det eller fortælle hvor man kan
> finde
> > > det, må det jo kun være en aprilsnar og hvis ikke vi kan komme med
> den
> > > eksakte ordlyd og § hvordan skal politiet så kunne, jeg må ud på
> arbejdet
> > og
> > > hente den sidste "detailforeskrifter for kørertøjer" og hvis ikke den
er
> > > lavet om må det hele jo være en and.
> > > Og så får vi sq først noget at snakke om LoL
> > >
> > > --
> > > Jan
> > > HD Electra Glide m/stor bagskærm
> > > BSA m/ øhhhh en måske ikke lovlig bagskærm ell. også er den det
> alligevel
> > > LoL
> > >
> > > Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
> > > ellers modtager jeg ikke jeres mail.
> > > Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
> > > Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt
spammails.
> > > "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> > > news:406d2522$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > > Er det kun mig som sider og tænker på at Ekstra Bladet vil savle
godt
> > > over
> > > > sådan en historie at Politiet udskriver bøder uden lovmæsigt
grundlag
> ??
> > > og
> > > > derved laver deres egne love osv... dam...
> > > >
> > > >
> > > > Så ud over DMC, som kan tage det juridiske, så vil en ekstra
gang
> > hug
> > > > fra sladerspalterne jo medføre at politiet virkelig er tvunget til
en
> > > > offentlig undskyldning.
> > > >
> > > > VH
> > > > Lars Molnit
> > > > MZ ETZ 251 CDi
> > > > Suzuki GSF 1200 S
> > > > Dam, jeg er glad for jeg ik tog MZ'en, det vil tage en hel dag
før
> > de
> > > er
> > > > færdig med at skrive i blokken over fejl.
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Kenneth T (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 02-04-04 22:47 |
| | |
Rune \(Bandit600RR\) (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600RR\) |
Dato : 02-04-04 23:09 |
| | |
Kenneth T (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 02-04-04 23:14 |
| | |
Solvang (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Solvang |
Dato : 03-04-04 07:35 |
|
"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:406de5b9$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > ..så må man jo konkludere at selve nummerpladen kan betragtes som en
> > > bagskærm :)
> >
> > Eller http://www.bandit600rr.dk/ex7.htm
>
> Tjaa, forskellen er vel slet ikke så stor (kun vis du fjerner nummerpladen
> helt).
>
monter den evt i siden
| |
Armand (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-04 11:21 |
|
Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en
news:406ddf5b$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > HVORDAN defineres en skærm ? Jeg fik en forklaring om (af betjenten) der
> > henviste til de 150 mm, men egentlig passede det jo så ikke. Det er dog
> > korrekt at skærmen manglende, med mindre området inden under
nummerpladen
> og
> > under sadlen betragtes som en skærm !?
>
> Tjaa, prøv og se http://ca-mc.dk fin et billede af den nye kawasaki zx10r
> eller den nye Yamaha R1
Den slags PR-stuff kommer fra fabrikanten og behøver på ingen måde at vise
den EU-godkendte model (se f.eks. tilsvarende billeder af '03-modellerne,
som skulle have stænklap monteret!), endsige andet end en ultra poppet
"proto-type" - Og EU kán stadig være mere restriktive end andre markeder
omkring stænklap/bagskærm :-/
--
Armand.
| |
Torben Scheel (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-04-04 10:11 |
|
"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> wrote in message
news:406d2b46$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget at
> hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker hele
> hjulet!
Tjah - en lidt gummireret paragraf. Jeg tror som dig at man vil gå efter at
afskærmningen når længere bagud end dækket, højden uagtet. En enkeltsædet
Nimbus uden bagskærm vil nok dumpe ved syn.
> Så kan diskussionen komme med forhjulet, hvor vi alle dage har kørt med
> skærme der ikke har dækket det forreste af hjulet LoL
Så længe forkanten af skærmen når lidt længere frem end hjulets toppunkt,
undgås det for det meste at opslynget vand ender på visiret (cykler med høj
forskærm undtaget) - det ville være den fornuftige regel.
Det er dog et svært regelsæt at lave, da off-roadere, roadracere og choppere
er "lidt" forskellige mht. skærmhøjde osv.
Husk også at bagskærmen har en praktisk funktion - du er ikke såå fed at
køre bagved i regnvejr (eller gennem en gang sand), hvis du har den vildeste
streetfighter hvor nummerpladen er klistret på undersiden af bagstellet
vh
Torben
Med moderat afsavet bagskærm på FJ'eren
| |
Rune \(Bandit600RR\) (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600RR\) |
Dato : 02-04-04 11:17 |
|
> Husk også at bagskærmen har en praktisk funktion - du er ikke såå fed
> at køre bagved i regnvejr (eller gennem en gang sand), hvis du har
> den vildeste streetfighter hvor nummerpladen er klistret på
> undersiden af bagstellet
>
> vh
> Torben
> Med moderat afsavet bagskærm på FJ'eren
Det er sq ikke meget anderledes at ligge bag en bil, der kommer det hele
også op, selv om hjulene er meget bedre afskærmet end diverse motorcykler...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7
| |
Per P. (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 02-04-04 11:52 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406d2f4a$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> wrote in message
> news:406d2b46$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget at
> > hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker hele
> > hjulet!
>
> Tjah - en lidt gummireret paragraf. Jeg tror som dig at man vil gå efter
at
> afskærmningen når længere bagud end dækket, højden uagtet. En enkeltsædet
> Nimbus uden bagskærm vil nok dumpe ved syn.
>
> > Så kan diskussionen komme med forhjulet, hvor vi alle dage har kørt med
> > skærme der ikke har dækket det forreste af hjulet LoL
>
> Så længe forkanten af skærmen når lidt længere frem end hjulets toppunkt,
> undgås det for det meste at opslynget vand ender på visiret (cykler med
høj
> forskærm undtaget) - det ville være den fornuftige regel.
>
> Det er dog et svært regelsæt at lave, da off-roadere, roadracere og
choppere
> er "lidt" forskellige mht. skærmhøjde osv.
>
> Husk også at bagskærmen har en praktisk funktion - du er ikke såå fed at
> køre bagved i regnvejr (eller gennem en gang sand), hvis du har den
vildeste
> streetfighter hvor nummerpladen er klistret på undersiden af bagstellet
Den praktiske funktion er yderst begrænset hvad angår kørsel med over ca. 50
km/t, i vådt føre. Da er der så meget turbulens omkring bagenden af cyklen
at en bagskærms funktion er yderst begrænset.
Hvad angår kørsel i sand, så er der jo ikke mange sandveje i Danmark og da
jeg selv kører offroad ved jeg da udemærket at de steder hvor vi kører i
sand gælder færdselsloven ikke alligevel. Så kan der jo ligge sand på
kørebanen, men hvormeget sand kan et dæk med en berøringsflade med en
håndflade mon løfte op i luften.
Ergo er det kun funktionen i regnvejr der kan diskuteres. Og den holder jeg
på er meget begrænset.
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....
| |
Torben Scheel (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-04-04 12:49 |
|
"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote in message
news:406d45c6$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
*snip*
> Den praktiske funktion er yderst begrænset hvad angår kørsel med over ca.
50
> km/t, i vådt føre. Da er der så meget turbulens omkring bagenden af cyklen
> at en bagskærms funktion er yderst begrænset.
OK. Men jeg vil nu holde på at et uskærmet hjul sender vandtågen væsentligt
højere op end et skærmet.
> Hvad angår kørsel i sand, så er der jo ikke mange sandveje i Danmark og da
> jeg selv kører offroad ved jeg da udemærket at de steder hvor vi kører i
> sand gælder færdselsloven ikke alligevel. Så kan der jo ligge sand på
> kørebanen, men hvormeget sand kan et dæk med en berøringsflade med en
> håndflade mon løfte op i luften.
Well, det gælder for grus, gylle, snegle og småsten også, og et enkelt
fragment på brillen er såmænd ubehagelig nok. Min pointe er at
fremmedlegemer sendes bagud med ikke uvæsentlig hastighed, færdselslov eller
ej. Hvis man tvivler kan man jo kigge i sin inderskærm.
> Ergo er det kun funktionen i regnvejr der kan diskuteres. Og den holder
jeg
> på er meget begrænset.
Nix. Du mener vel ikke seriøst at skærme ingen funktion har på tørre veje?
Jeg er ikke tilhænger af stramme krav omkring skærme, jeg er tilhænger af at
alle trafikanter viser hensyn til hinanden, både hvad angår kørselsmåde og
indretning af køretøjet. Den holdning har jeg altid haft, men den er
muligvis forstærket af at jeg i øjeblikket skal lære mine tøser at cykle i
trafikken.
Hey - peeeace
Torben
| |
Gert Bo thorgersen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 02-04-04 16:27 |
|
Vedrørende skærme så mindes jeg der hvor det havde størst betydning og det
var på trædecykler, og dermed den dertil hørende hastighed, idet jeg ofte,
da jeg selv cyklede meget, så cyklister med de ultrakorte
bagskærme/racerbagskærme i regnvejr havende en stribe vand op ad ryggen.
Altså disse skærme som kun dækker en ca. 20 cm. af toppen af baghjulet.
Så egentlig er det føreren selv der bliver straffet ved kørsel i regnvejr
uden skærm. Men vi ser jo ellers en meget sjov variant af en bagskærm til
speedway. Men skærmes dimensioner er jo bestemt af mange ting, bl.a. om det
er for beskyttelse mod vand eller grus. Jeg har selv oplevet i Sverige i en
personbil at køre bag en lastbil på en almindelig asfalteret landevej og så
pludselig hele forruden forsvandt da den blev ramt af en sten sendt op på
den fra lastvognens baghjul, og lastvognen kørte jo med den lovmæssige
bagklap.
Mvh.
Gert Thorgersen
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:406d5425$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote in message
> news:406d45c6$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> *snip*
> > Den praktiske funktion er yderst begrænset hvad angår kørsel med over
ca.
> 50
> > km/t, i vådt føre. Da er der så meget turbulens omkring bagenden af
cyklen
> > at en bagskærms funktion er yderst begrænset.
>
> OK. Men jeg vil nu holde på at et uskærmet hjul sender vandtågen
væsentligt
> højere op end et skærmet.
>
> > Hvad angår kørsel i sand, så er der jo ikke mange sandveje i Danmark og
da
> > jeg selv kører offroad ved jeg da udemærket at de steder hvor vi kører i
> > sand gælder færdselsloven ikke alligevel. Så kan der jo ligge sand på
> > kørebanen, men hvormeget sand kan et dæk med en berøringsflade med en
> > håndflade mon løfte op i luften.
>
> Well, det gælder for grus, gylle, snegle og småsten også, og et enkelt
> fragment på brillen er såmænd ubehagelig nok. Min pointe er at
> fremmedlegemer sendes bagud med ikke uvæsentlig hastighed, færdselslov
eller
> ej. Hvis man tvivler kan man jo kigge i sin inderskærm.
>
> > Ergo er det kun funktionen i regnvejr der kan diskuteres. Og den holder
> jeg
> > på er meget begrænset.
>
> Nix. Du mener vel ikke seriøst at skærme ingen funktion har på tørre veje?
>
> Jeg er ikke tilhænger af stramme krav omkring skærme, jeg er tilhænger af
at
> alle trafikanter viser hensyn til hinanden, både hvad angår kørselsmåde og
> indretning af køretøjet. Den holdning har jeg altid haft, men den er
> muligvis forstærket af at jeg i øjeblikket skal lære mine tøser at cykle i
> trafikken.
>
> Hey - peeeace
> Torben
>
>
>
>
>
| |
Per P. (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 03-04-04 08:12 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406d5425$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote in message
> news:406d45c6$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> *snip*
> > Den praktiske funktion er yderst begrænset hvad angår kørsel med over
ca.
> 50
> > km/t, i vådt føre. Da er der så meget turbulens omkring bagenden af
cyklen
> > at en bagskærms funktion er yderst begrænset.
>
> OK. Men jeg vil nu holde på at et uskærmet hjul sender vandtågen
væsentligt
> højere op end et skærmet.
Ja, det er da også korrekt, men højden stiger jo ikke ligefrem. Når man
opnår en vis hastighed så bliver der så megen turbulens at det hele gribes
bag cyklen og bliver til en stor vandtåge i turbulensstrømmen. Det samme
sker med skærm der overholder de gamle regler, for her vil vandet ramme
skærmen, blive fordelt og ende som en vandtåge i turbulensstrømmen.
Gad vide om ikke vi kan få foretaget nogle praktiske forsøg. Jeg stiller
gerne op med regntøj og cykel med og uden skærm.
> > Hvad angår kørsel i sand, så er der jo ikke mange sandveje i Danmark og
da
> > jeg selv kører offroad ved jeg da udemærket at de steder hvor vi kører i
> > sand gælder færdselsloven ikke alligevel. Så kan der jo ligge sand på
> > kørebanen, men hvormeget sand kan et dæk med en berøringsflade med en
> > håndflade mon løfte op i luften.
>
> Well, det gælder for grus, gylle, snegle og småsten også, og et enkelt
> fragment på brillen er såmænd ubehagelig nok. Min pointe er at
> fremmedlegemer sendes bagud med ikke uvæsentlig hastighed, færdselslov
eller
> ej. Hvis man tvivler kan man jo kigge i sin inderskærm.
Hvis en skærm skal forhindre opslyngning af sten, etc, så skal den nå helt
ned til asfalten. Lidt a la speedway skærmene.
> > Ergo er det kun funktionen i regnvejr der kan diskuteres. Og den holder
> jeg
> > på er meget begrænset.
> Nix. Du mener vel ikke seriøst at skærme ingen funktion har på tørre veje?
Meget begrænset funktion i al fald.
> Jeg er ikke tilhænger af stramme krav omkring skærme, jeg er tilhænger af
at
> alle trafikanter viser hensyn til hinanden, både hvad angår kørselsmåde og
> indretning af køretøjet. Den holdning har jeg altid haft, men den er
> muligvis forstærket af at jeg i øjeblikket skal lære mine tøser at cykle i
> trafikken.
Der er vi helt enige. Hensyn til hinanden, både hvad angår kørselsmåde og
indretning af køretøjet. Helt enig!!
--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....
| |
Torben Scheel (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-04-04 09:52 |
|
"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote in message
news:406e63ba$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, det er da også korrekt, men højden stiger jo ikke ligefrem. Når man
> opnår en vis hastighed så bliver der så megen turbulens at det hele gribes
> bag cyklen og bliver til en stor vandtåge i turbulensstrømmen. Det samme
> sker med skærm der overholder de gamle regler, for her vil vandet ramme
> skærmen, blive fordelt og ende som en vandtåge i turbulensstrømmen.
> Gad vide om ikke vi kan få foretaget nogle praktiske forsøg. Jeg stiller
> gerne op med regntøj og cykel med og uden skærm.
Det kunne være skægt, og en god undskyldning for at køre en søndagstur
> Hvis en skærm skal forhindre opslyngning af sten, etc, så skal den nå helt
> ned til asfalten. Lidt a la speedway skærmene.
Ok - du vinder på point her.
> > Jeg er ikke tilhænger af stramme krav omkring skærme, jeg er tilhænger
af
> at
> > alle trafikanter viser hensyn til hinanden, både hvad angår kørselsmåde
og
> > indretning af køretøjet. Den holdning har jeg altid haft, men den er
> > muligvis forstærket af at jeg i øjeblikket skal lære mine tøser at cykle
i
> > trafikken.
>
> Der er vi helt enige. Hensyn til hinanden, både hvad angår kørselsmåde og
> indretning af køretøjet. Helt enig!!
Well, så slutter det vist i mindelighed her.
vh
--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425
| |
Armand (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-04 11:24 |
|
Per P. <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en
news:406e63ba$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> > .... jeg vil nu holde på at et uskærmet hjul sender vandtågen væsentligt
> > højere op end et skærmet.
>
> Ja, det er da også korrekt, men højden stiger jo ikke ligefrem. Når man
> opnår en vis hastighed så bliver der så megen turbulens at det hele gribes
> bag cyklen og bliver til en stor vandtåge i turbulensstrømmen. Det samme
> sker med skærm der overholder de gamle regler, for her vil vandet ramme
> skærmen, blive fordelt og ende som en vandtåge i turbulensstrømmen.
> Gad vide om ikke vi kan få foretaget nogle praktiske forsøg. Jeg stiller
> gerne op med regntøj og cykel med og uden skærm.
Det skulle være ganske unødvendigt, derved at det bl.a. var dé argumenter at
bilernes stænklapper faldt for i sin tid (sammen med at vandet blev liggende
længere tid på asfalten da det ikke i samme grad blev sendt i vejret og ført
væk af vinden)!!
--
Armand.
| |
Per P. (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 03-04-04 19:11 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c4m8uu$1jok$3@news.cybercity.dk...
>
> Per P. <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en
> news:406e63ba$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > > .... jeg vil nu holde på at et uskærmet hjul sender vandtågen
væsentligt
> > > højere op end et skærmet.
> >
> > Ja, det er da også korrekt, men højden stiger jo ikke ligefrem. Når man
> > opnår en vis hastighed så bliver der så megen turbulens at det hele
gribes
> > bag cyklen og bliver til en stor vandtåge i turbulensstrømmen. Det samme
> > sker med skærm der overholder de gamle regler, for her vil vandet ramme
> > skærmen, blive fordelt og ende som en vandtåge i turbulensstrømmen.
> > Gad vide om ikke vi kan få foretaget nogle praktiske forsøg. Jeg stiller
> > gerne op med regntøj og cykel med og uden skærm.
>
> Det skulle være ganske unødvendigt, derved at det bl.a. var dé argumenter
at
> bilernes stænklapper faldt for i sin tid (sammen med at vandet blev
liggende
> længere tid på asfalten da det ikke i samme grad blev sendt i vejret og
ført
> væk af vinden)!!
Hva´ så hvis det er vindstille..........
--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....
| |
Armand (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-04 22:34 |
|
Per P. <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en
news:406efe31$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c4m8uu$1jok$3@news.cybercity.dk...
> >
> > at det bl.a. var dé argumenter at bilernes stænklapper faldt for i sin
> > tid (sammen med at vandet blev liggende længere tid på asfalten da det
> > ikke i samme grad blev sendt i vejret og ført væk af vinden)!!
>
> Hva´ så hvis det er vindstille..........
Så bliver resultatet det samme som hvis vindretningen er på langs af
vejbanen!
Men alt andet lige vil den vitterligt forekommende vind på tværs af vejbanen
generelt
gavne afvandingen!!
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (03-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 03-04-04 15:48 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c4m8uu$1jok$3@news.cybercity.dk...
>
> Per P. <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en
> news:406e63ba$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > > .... jeg vil nu holde på at et uskærmet hjul sender vandtågen
væsentligt
> > > højere op end et skærmet.
> >
> > Ja, det er da også korrekt, men højden stiger jo ikke ligefrem. Når man
> > opnår en vis hastighed så bliver der så megen turbulens at det hele
gribes
> > bag cyklen og bliver til en stor vandtåge i turbulensstrømmen. Det samme
> > sker med skærm der overholder de gamle regler, for her vil vandet ramme
> > skærmen, blive fordelt og ende som en vandtåge i turbulensstrømmen.
> > Gad vide om ikke vi kan få foretaget nogle praktiske forsøg. Jeg stiller
> > gerne op med regntøj og cykel med og uden skærm.
>
> Det skulle være ganske unødvendigt, derved at det bl.a. var dé argumenter
at
> bilernes stænklapper faldt for i sin tid (sammen med at vandet blev
liggende
> længere tid på asfalten da det ikke i samme grad blev sendt i vejret og
ført
> væk af vinden)!!
>
> --
> Armand.
>
Ja det var den gang med en minister der vist dummede sig og tabte ansigt, og
hvor man vist skrev at det var 38 mill. kr. spildte penge.
Gert Thorgersen
| |
MKS - 74 (02-04-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 02-04-04 10:18 |
|
On Fri, 2 Apr 2004 10:56:57 +0200, "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk>
wrote:
>(2) - (5) er uændret
>
>9.01.030 MOTORCYKEL
>
>(1) Ophæves. (En to-hjulet motorcykel er kun omfattet af 9.01.002)
>
>Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget at
>hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker hele
>hjulet!
Hvor ser du at den skal dække _hele_ hjulet, det eneste der står er at
der skal være en skærm over hjulet (også lidt svært at sætte den
under) og nix weiter, så skal man bruge din _egen_ argumentation så er
alt godt nok, selv den mindste stump...men der er nok nærmere tale om
at Politiet igår har anvendt den gamle stringente regel, og
tilsyneladende har taget intimiderende metoder i brug når nogen
anfægtede dennes gyldighed - Det er da ikke i orden.
>HUSK på det er lovtekst og derfor skal læses som sådan, så jeg tror ikke i
>kommer ret langt ved at gå i retten med det.
Tværtimod så tror jeg nu at man kommer ganske langt omend en
undskyldning fra Politiet måske nok er for meget at håbe på.
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Rune \(Bandit600RR\) (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600RR\) |
Dato : 02-04-04 11:18 |
|
men der er nok nærmere tale om
> at Politiet igår har anvendt den gamle stringente regel, og
> tilsyneladende har taget intimiderende metoder i brug når nogen
> anfægtede dennes gyldighed - Det er da ikke i orden.
Lige præcis! Ham der stoppede mig begyndte at mumle om 15 cm reglen...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7
| |
Per P. (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 02-04-04 11:58 |
|
"Rune (Bandit600RR)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:L6bbc.85$Zg3.66@news.get2net.dk...
> men der er nok nærmere tale om
> > at Politiet igår har anvendt den gamle stringente regel, og
> > tilsyneladende har taget intimiderende metoder i brug når nogen
> > anfægtede dennes gyldighed - Det er da ikke i orden.
>
> Lige præcis! Ham der stoppede mig begyndte at mumle om 15 cm reglen...
>
Et af DMC´s argumenter for at få fjernet reglen var, at den blev brugt som
en form for chikane af motorcyklister forstået på den måde, at hvis politiet
var ivrige efter at skrive en bøde ud, så var der altid en stænklap der var
for kort.
Og det er jo så åbenbart ikke slået igennem hos den menige politimand endnu.
--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....
| |
Armand (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-04 15:45 |
|
dosser <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en
news:406d2b46$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ok, efter opdatering af denne gruppe fandt jeg det LoL
>
> Men hvad står der så!
> AFSKÆRMNING AF HJUL: ........................
> .....Altså skal der være skærme OVER hjulet, derfor nytter det ikke noget
> at hyle, hvis man har en stump af en skærm der ikke set ovenfra dækker
hele
> hjulet!
> HUSK på det er lovtekst og derfor skal læses som sådan, så jeg tror ikke i
> kommer ret langt ved at gå i retten med det.
Måske nok; men det komme så i højeste grad an på hvorledes pågældende bøde
vil blive formuleret. Det er nok sandsynligt at der henføres til de (nu)
ikke eksisterende §'er, og så er sagen klar.
--
Armand.
| |
Brian Larsen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Brian Larsen |
Dato : 02-04-04 09:56 |
| | |
Henrik Mønster (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Mønster |
Dato : 02-04-04 10:04 |
|
"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> wrote in message
news:406d294f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er sjovt at følge med i alle disse bagskærme, men jeg har endnu ikke
set
> et konkret bevis på at det faktisk er lavet om!
>
Michael, MKS - 74, sendte et link i en tidligere tråd "Damn det var
koldt...".
< http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/
fagomraader/krav/PDF-filer/1828.pdf>
/Henrik
| |
Ukendt (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-04-04 14:29 |
|
Moller wrote:
[snip]
Jeg har en synsseddel der kun er et par uger gammel hvor der står "Betinget
godkendt. Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
fra synssted til reparatør." Bagskærm utilstrækkelig.
Maskinen har en original bagskærm der er blevet forkortet, og den synsmand
der stod for synet var den eneste der synes den ikke var iorden. Vi stod 3
andre personer (mig + 2 andre synsmænd) der prøvede at overbevise ham om det
den var fin efter de nye regler. Men lige lidt hjalp det.
/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297
| |
Lars B Madsen (02-04-2004)
| Kommentar Fra : Lars B Madsen |
Dato : 02-04-04 16:34 |
|
Hvad så med at få den synet et andet sted?
--
Madsen - SZR 660
"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> skrev i en meddelelse
news:406d69a8$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Moller wrote:
> [snip]
>
> Jeg har en synsseddel der kun er et par uger gammel hvor der står
"Betinget
> godkendt. Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
> fra synssted til reparatør." Bagskærm utilstrækkelig.
>
> Maskinen har en original bagskærm der er blevet forkortet, og den synsmand
> der stod for synet var den eneste der synes den ikke var iorden. Vi stod 3
> andre personer (mig + 2 andre synsmænd) der prøvede at overbevise ham om
det
> den var fin efter de nye regler. Men lige lidt hjalp det.
>
> /Stephan - DT125 og CBR600F3
> http://www.dfmc.dk/?id=297
>
>
| |
|
|