Hold kæft en dag (ny mc og ulykker)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-04 23:43

Hej,

jeg synes I skulle høre lidt om, hvor mærkværdig en dag for en mcíst kan
forme sig.

Vågner kl 0800

Mødes med Tryg forsikringsmand kl 9, hvor jeg finder ud af jeg kan få
forsikre min nye mc til en fair pris.

Kl 10 køres der til de 2 lokale mc forhandlere for at forhandle om brugtpris
på den gamle diversion

Kl 12:15 underskrives slutseddel på en ny Yamaha FZ6S.

Kl 13:11 hentes bagsædetøsen ved bangegården og efter frokost sættes kursen
mod Kbh.

Ca. kl 15:30 møder man er glad Anders Thorup med en kæmpe rygsæk og en flot
VFR ved storebæltsbroen (hold kæft en vind på den bro)

Kl 17 er der kaffe ved storebror i Vanløse

Så kører vi ind mod nørrebrogade, og det går godt, indtil vi vi pasere en
række biler der skal lige ud, for at vi kan foretage et venstresving længere
oppe. Farten er ca 30 km/t.

Det er så her det går galt, for pludselig stikker en bil snuden frem midt i
rækken af biler, og min bror som kører foran kan ikke nå at undvige, så han
rammer, mister kontrol over mc og ryger ned. Heldigvis bliver han slynget
væk fra mcén som rammer en parkeret bil.

Jeg stopper foran bilen så han ikke kan slippe væk, og ser at min bror
rejser sig, så er jeg lettet.

Han har slået foden voldsomt, men kan humpe op og tale med manden.

Manden var meget ked af det, og han kørte frem fordi en af bilerne som holdt
i køen, vinkede ham frem, da han ikke selv havde udsyn.

De udveklser tlfnumre osv og jeg rejser hans mc op.
Den er færdig.
Kåben er ødelagt, højre udstødning, alt foran er trykket skævt og bagved er
det heller ikke helt lige.

Nå godt der ikke skete mere tænker vi, og sidder og ned for at slappe af.
Min brors fod bliver mere og mere øm, og da han ikke kender nogen i Kbh der
kan kører ham, ringer han efter en ambulance som kører ham på skadestuen.

Så den ambulance som I måske så i kortegen af Mcér idag var altså brormand
og mig bagefter på en diversion

Men intet er brækket på ham, så han skal hvile i nogle dage, men fuck han
bliver øm imorgen!

Men hvis han ikke havde haft tøj og især hjelm og støvler på, var det ikke
kønt, så jeg er nok mere opmærksom på min egen påklædning fremover

Kl. 21 kommer den gamle med en varevogn og vi kører ned og læsser hans mc.

kl 22.30 sættes kursen mod fyns land.

kl 00:40 har jeg fået varmen i fingrene igen, ved at skrive dette indlæg

bare en lille historie om, hvor hurtig dagen kan skifte.

Men imorgen skal der hentes ny mc, nam nam

Hygge !

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-04-04 00:05

Thomas Jensen wrote:

[snip]

Ked af at høre om din bror - men det er trods alt glædeligt at det ikke fik
mere fatale følelser. Hils ham god bedring her fra gruppen!

Og så til noget mere glædeligt... Jeg vil gerne være den første til at ønske
dig stort tillykke med den nye kværn! Jeg fik set et par eksemplarer af
FZ6eren i dag - og den er altså fræk nok når man ser den "live". Den skal du
nok blive glad for!

--
Tony
Chokomint 1000

Fra : NeoFazer

Dato : 02-04-04 07:02

> Men imorgen skal der hentes ny mc, nam nam

Og fra en FZ6 ejer og til en anden skal der osse herfra lyde et stort
tillykke med
anskaffelsen...du blir glad...du blir riiiiiiiiigtig glad for den :)

/Lars Martin - Yamaha FZ6S Fazer
http://www.dfmc.dk?id=524

Fra : Hekto

Dato : 02-04-04 08:59

In article <406c9af6$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
thomas@thomas-jensen.dk says...
> Han har slået foden voldsomt, men kan humpe op og tale med manden.

Rigtig surt! ... og sikken et skvadderhoved, at tro på at hans
medtraffikanter kunne 'se' for ham!

H.h.t. foden, så har jeg været turen igennem. Der var alligevel et
brud, viste det sig et år efter!
Manglende bevægelighed i storetåleddet, og en tur på 'bordet' så den
rar doktormand kunne file lidt af.
Din bror skal nok være lidt varsom med at støtte på forfoden de første
14 dage. Man kan jo ikke vide!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : anders majland

Dato : 02-04-04 13:10

> Rigtig surt! ... og sikken et skvadderhoved, at tro på at hans
> medtraffikanter kunne 'se' for ham!

Enig der er 100% hans skyld, men i kbh's myldertidstrafik er man nogen
gange være nødt til at tro på signalering fra sine medtrafikanter eller
så kommer man aldrig ud.

>passerer en række biler der skal lige ud, for at vi kan foretage et
venstresving længere
> oppe. Farten er ca 30 km/t.

Måske lidt en høj fart at overhale en række biler på når han ikke når at
se at der er et hul i rækken af biler til højre. Altså ikke for at give
ham skylden for ulykken, men skal man overleve som mc'ist i kbh's tætte
trafik er man nødt til at køre ekstremt defensivt.

Det er heller ikke helt lykkes for mig da jeg tog en kurretur for et par
år siden med ~50-60km/t da jeg fik blokeret forhjulet under en
nedbremsning da der kom en bilist på tværs.

Jeg blev i rækken igår langs søerne fra hc.andersens boulevard og ned
til cafe amokka, mens mange andre valgte at køre på midterstriben. Dels
fordi jeg med sidetasker syntes min mc var lidt for bred til det slalom
netop der, men også fordi jeg syntes der var lidt for meget at holde øje
med (biler, cyklister og fodgængere på kryds og tværs). Ved langsom
kørsel på lande eller motorvej kan jeg godt finde på at liste forbi
rækkerne (F.eks på motorringvejen om københavn i myldertiden)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid