/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fuck the police
Fra : m0rt3n


Dato : 01-04-04 21:10

Jeg er nået at blive godt træt af politiet i dag. Jeg har set fem
fartkontroller og to §77. Altså SYV razziaer i alt.

Først kommer vi kørende i en kortege på ca. 50 MCer på Frederikssundsvejen,
da to betjente stormer ud og blokerer vejen og vifter alle ind på en alt for
lille parkeringsplads. Fra at køre en god tur, perfekt i zig-zag formation
og indenfør fartgrænserne, skal man pludselig bremse hårdt fordi sådan et
par aber springer ud på vejen. Kortegen er selvfølgelig ødelagt bagefter...

Da jeg skulle fra Bakken snegler trafikken sig afsted i gåtempo. Efter nogle
kilometer viser det sig fordi, at 10-15 betjente og nogle folk fra SB holder
§77 og stopper alle MCer.

Det er sgu at genere MCisterne. Den skinkehjerne der har planlagt dagens
aktion syntes sikkert, at det var skidesmart at lægge en jernring om Bakken
ved åbningen. Men hør; den dag er altså vores. Det handler da om at vi i
fælleskab får en god dag uden ballade eller uheld. Så kan de lave razzia og
§77 en anden dag. Det er for nemt at lægge det på Bakkens åbning.

Og nej, jeg har hverken fået bøder eller påtaler eller andet, jeg synes bare
det er irriterende at blive viftet ind til siden og holde i kø, fordi
politiet synes det er smart at stoppe alle os potentielle forbrydere i dag
hvor de har os samlet.

-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=522



 
 
Squish (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 01-04-04 22:18

m0rt3n wrote:

> Jeg er nået at blive godt træt af politiet i dag. Jeg har set fem
> fartkontroller og to §77. Altså SYV razziaer i alt.
>
> Først kommer vi kørende i en kortege på ca. 50 MCer på Frederikssundsvejen,
> da to betjente stormer ud og blokerer vejen og vifter alle ind på en alt for
> lille parkeringsplads. Fra at køre en god tur, perfekt i zig-zag formation
> og indenfør fartgrænserne, skal man pludselig bremse hårdt fordi sådan et
> par aber springer ud på vejen. Kortegen er selvfølgelig ødelagt bagefter...
>
> Da jeg skulle fra Bakken snegler trafikken sig afsted i gåtempo. Efter nogle
> kilometer viser det sig fordi, at 10-15 betjente og nogle folk fra SB holder
> §77 og stopper alle MCer.
>
> Det er sgu at genere MCisterne. Den skinkehjerne der har planlagt dagens
> aktion syntes sikkert, at det var skidesmart at lægge en jernring om Bakken
> ved åbningen. Men hør; den dag er altså vores. Det handler da om at vi i
> fælleskab får en god dag uden ballade eller uheld. Så kan de lave razzia og
> §77 en anden dag. Det er for nemt at lægge det på Bakkens åbning.
[SNIP]

Hm.. hvis ikke det var fordi de kunne undskylde sig med at de "øvede"
sig til 1. maj, så ville jeg kalde det for *chikane*! :-/

--
Squish
CB400F

John Doe (01-04-2004)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 01-04-04 21:19

Kunne ikke være mere enig ... jeg fik dog en bøde på 500 kroner for ikke af
have en bagskærm på .. selvom jeg troede at det behøver man ikke have efter
nye regler .. men dem har politiet åbenbart intet hørt om ..

På vej til lyngby blev jeg overhalet af 2 fodgængere .. latterligt.


"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
news:406c7731$0$281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er nået at blive godt træt af politiet i dag. Jeg har set fem
> fartkontroller og to §77. Altså SYV razziaer i alt.
>
> Først kommer vi kørende i en kortege på ca. 50 MCer på
Frederikssundsvejen,
> da to betjente stormer ud og blokerer vejen og vifter alle ind på en alt
for
> lille parkeringsplads. Fra at køre en god tur, perfekt i zig-zag formation
> og indenfør fartgrænserne, skal man pludselig bremse hårdt fordi sådan et
> par aber springer ud på vejen. Kortegen er selvfølgelig ødelagt
bagefter...
>
> Da jeg skulle fra Bakken snegler trafikken sig afsted i gåtempo. Efter
nogle
> kilometer viser det sig fordi, at 10-15 betjente og nogle folk fra SB
holder
> §77 og stopper alle MCer.
>
> Det er sgu at genere MCisterne. Den skinkehjerne der har planlagt dagens
> aktion syntes sikkert, at det var skidesmart at lægge en jernring om
Bakken
> ved åbningen. Men hør; den dag er altså vores. Det handler da om at vi i
> fælleskab får en god dag uden ballade eller uheld. Så kan de lave razzia
og
> §77 en anden dag. Det er for nemt at lægge det på Bakkens åbning.
>
> Og nej, jeg har hverken fået bøder eller påtaler eller andet, jeg synes
bare
> det er irriterende at blive viftet ind til siden og holde i kø, fordi
> politiet synes det er smart at stoppe alle os potentielle forbrydere i dag
> hvor de har os samlet.
>
> -m0rt3n zrx1100
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=522
>
>



Squish (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 01-04-04 23:05

John Doe wrote:

> Kunne ikke være mere enig ... jeg fik dog en bøde på 500 kroner for ikke af
> have en bagskærm på .. selvom jeg troede at det behøver man ikke have efter
> nye regler .. men dem har politiet åbenbart intet hørt om ..

Hm.. Jeg ved ikke om det er lovligt *slet* ikke at have bagskærm på..
Det er den regel, at bagskærmen ikke måtte slutte længere oppe end 15
cm. fra bagakslen (lodret), der er afskaffet!

--
Squish
CB400F

Thomas Jensen (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-04-04 23:55

> > Kunne ikke være mere enig ... jeg fik dog en bøde på 500 kroner for ikke
af
> > have en bagskærm på .. selvom jeg troede at det behøver man ikke have
efter
> > nye regler .. men dem har politiet åbenbart intet hørt om ..
>

har lige solgt min mc idag til en forhandler.
Han sagde de ikke længere brugte bagskærme til syn, ikke siden d. 1/1-04
Det var fordi den mangler på min, og skal have den gravet frem, at vi talte
om det....

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Denise (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 02-04-04 09:02

Hold op, hvor har politiet da været nævenyttige og irriterende i går. Jeg
kan gætte på, at de har en skjult dagsorden - der ikke er så skjult endda.
Ved at chikanere og skrive bøder ud, er der helt sikkert mange der bliver
hjemme næste gang. Politieten håber derved at begrænse antallet af
motorcykler til åbning og lukning af bakken. De synes nok der efterhånden er
blevet for mange, og der er for meget besvær med dem. Nørrebrogade lignede
godt nok en losseplads da alle var kørt. Mon ikke det er det, de er ude på,
det ligner deres sædvanlige metoder, hvis de vil afskaffe irriterende
problemer. Måske er jeg paranoid, men jeg tror det ikke.


--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel



Rune \(Bandit600RR\) (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 02-04-04 09:04

Denise wrote:
> Hold op, hvor har politiet da været nævenyttige og irriterende i går.
> Jeg kan gætte på, at de har en skjult dagsorden - der ikke er så
> skjult endda. Ved at chikanere og skrive bøder ud, er der helt
> sikkert mange der bliver hjemme næste gang. Politieten håber derved
> at begrænse antallet af motorcykler til åbning og lukning af bakken.
> De synes nok der efterhånden er blevet for mange, og der er for meget
> besvær med dem. Nørrebrogade lignede godt nok en losseplads da alle
> var kørt. Mon ikke det er det, de er ude på, det ligner deres
> sædvanlige metoder, hvis de vil afskaffe irriterende problemer.
> Måske er jeg paranoid, men jeg tror det ikke.

Du har nok ret... Desværre!
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



Hekto (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-04-04 09:33

In article <406d1e07$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
> Måske er jeg paranoid, men jeg tror det ikke.
>
Nej, jeg tror du har ret!
Aktionen havde åbenbart mere karrakter af chikane end egentlig kontrol
af køretøjer, og ejere.

Blæste nogen ballon?
Fik nogen kontrolleret bremser og lygter?
Udstødning?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Brian Laursen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 02-04-04 14:17

Hekto wrote:
> In article <406d1e07$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
>> Måske er jeg paranoid, men jeg tror det ikke.
>>
> Nej, jeg tror du har ret!
> Aktionen havde åbenbart mere karrakter af chikane end egentlig kontrol
> af køretøjer, og ejere.
>
> Blæste nogen ballon?
> Fik nogen kontrolleret bremser og lygter?
> Udstødning?

Ja vi blev hevet ind 7 mand. Holdt for rødt i venstre vognbane i 2 position,
da en betjent siger jeg skal dreje til højre i krydset.. Yeah right.. hvor
smart synes han selv det var???? så blev vi modtaget med store åbne arme af
20 betjente ( ja de havde oxo en kaffebar) som lige syntes de skulle
kontrolerer vores cykler... En af dem spurgte mig om cyklen var i orden? Så
kikkede jeg lidt dumt på ham og sagde ... Det er en blackbird! så ja! Ingen
påtale om bagskærme... de tjekkede lys og lygter.


--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Hekto (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-04-04 14:30

In article <406d67b3$0$11551$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
thunderace_dk@hotmail.com says...
> Ja vi blev hevet ind 7 mand. Holdt for rødt i venstre vognbane i 2 position,
> da en betjent siger jeg skal dreje til højre i krydset.. Yeah right.. hvor
> smart synes han selv det var???? så blev vi modtaget med store åbne arme af
> 20 betjente ( ja de havde oxo en kaffebar) som lige syntes de skulle
> kontrolerer vores cykler... En af dem spurgte mig om cyklen var i orden? Så
> kikkede jeg lidt dumt på ham og sagde ... Det er en blackbird! så ja! Ingen
> påtale om bagskærme... de tjekkede lys og lygter.
>
Mon det har været alle eleverne der har været udkommanderet?
Det lyder somom de generelt har opført sig mere tåbeligt end man er
vandt til fra 'voksne' betjente?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Per P. (03-04-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 03-04-04 07:52


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:406d1e07$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hold op, hvor har politiet da været nævenyttige og irriterende i går. Jeg
> kan gætte på, at de har en skjult dagsorden - der ikke er så skjult endda.
> Ved at chikanere og skrive bøder ud, er der helt sikkert mange der bliver
> hjemme næste gang. Politieten håber derved at begrænse antallet af
> motorcykler til åbning og lukning af bakken. De synes nok der efterhånden
er
> blevet for mange, og der er for meget besvær med dem. Nørrebrogade lignede
> godt nok en losseplads da alle var kørt.

Tja, jeg formoder at deltagerne i optoget er et repræsentativt billede af
den danske befolkning. Og der er desværre nogle her i DK der ikke har begreb
om opførsel og respekt over for de mennekser der har en dagligdag i den gade
man har besat en håndfuld timer.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....





Ukendt (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-04-04 10:15

John Doe wrote:
> Kunne ikke være mere enig ... jeg fik dog en bøde på 500 kroner for
> ikke af have en bagskærm på .. selvom jeg troede at det behøver man
> ikke have efter nye regler .. men dem har politiet åbenbart intet
> hørt om ..
>
> På vej til lyngby blev jeg overhalet af 2 fodgængere .. latterligt.

Lovskriften siger: "9.01.002 Registreringspligtigt køretøj med en
konstruktiv bestemt maksimalhastighed på mere end 40 km/t skal være forsynet
med skærme over samtlige hjul." Alle øvrige bestemmelser der har vedkommet
motorcykler er ophævet.

Dvs. "der skal være 2 skærme på en mc".

[http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fa
gomraader/krav/PDF-filer/1828.pdf]

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297



John Doe (02-04-2004)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 02-04-04 21:16

Der var også 2 skærme .. jeg har en bagskærm på der sidder helt tæt på
hjulet.

Jeg har idag talt med færdselsministeriet og ringet til politiet .. de vil
undersøge sagen inden de sender flere bøder ud fra igår med hensyn til for
korte bagskærme .. så måske har de lært noget igår .. det ville da være en
trøst


"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message
news:406d2e47$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> John Doe wrote:
> > Kunne ikke være mere enig ... jeg fik dog en bøde på 500 kroner for
> > ikke af have en bagskærm på .. selvom jeg troede at det behøver man
> > ikke have efter nye regler .. men dem har politiet åbenbart intet
> > hørt om ..
> >
> > På vej til lyngby blev jeg overhalet af 2 fodgængere .. latterligt.
>
> Lovskriften siger: "9.01.002 Registreringspligtigt køretøj med en
> konstruktiv bestemt maksimalhastighed på mere end 40 km/t skal være
forsynet
> med skærme over samtlige hjul." Alle øvrige bestemmelser der har vedkommet
> motorcykler er ophævet.
>
> Dvs. "der skal være 2 skærme på en mc".
>
>
[http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fa
> gomraader/krav/PDF-filer/1828.pdf]
>
> /Stephan - DT125 og CBR600F3
> http://www.dfmc.dk/?id=297
>
>



Ninja Rider (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 01-04-04 21:28

Hejsa

m0rt3n wrote:
*Snip*

Forståeligt med din negative reaktion på politiet! Jeg har det sQ på
samme måde. De kunne da godt lige have ventet til en anden dag. De kan
sQ da splitte en god dag fuldstændtigt ad!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


C. Caspersen (03-04-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 03-04-04 13:33

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
news:XW_ac.876$mt6.137@news.get2net.dk...
> Forståeligt med din negative reaktion på politiet! Jeg har det sQ på
> samme måde. De kunne da godt lige have ventet til en anden dag. De kan
> sQ da splitte en god dag fuldstændtigt ad!

Hvorfor ? Havde du ikke dine ting i orden ? Hvis du havde dine ting i orden,
hvad er problemet. Jeg kan oså vende den: Hvis IKKE du havde dine ting i
orden - hvis skyld er det så ;-?

/Caspersen



News (01-04-2004)
Kommentar
Fra : News


Dato : 01-04-04 22:05

Jeg kan ikke være mere enig.
Kørte i bil ved Sjællandsbroen da 2 betjente forsøgte at hive 5
motorcyklister ind til siden, fra 2.nd vognbane.
Dette foregik til STOR gene for resten af myldretidstrafikken.

En betjent begyndte sågar at løbe over hele krydset, for at "hente" den
første MC'er der var kørt ind på Shell tanken.

Hørte fra andre at de have spærret en hel vognbane af på Fredesikssundvejen,
for at kunne dirigere hele korteger ind !!

Utroligt....

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
news:406c7731$0$281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er nået at blive godt træt af politiet i dag. Jeg har set fem
> fartkontroller og to §77. Altså SYV razziaer i alt.
>
> Først kommer vi kørende i en kortege på ca. 50 MCer på
Frederikssundsvejen,
> da to betjente stormer ud og blokerer vejen og vifter alle ind på en alt
for
> lille parkeringsplads. Fra at køre en god tur, perfekt i zig-zag formation
> og indenfør fartgrænserne, skal man pludselig bremse hårdt fordi sådan et
> par aber springer ud på vejen. Kortegen er selvfølgelig ødelagt
bagefter...
>
> Da jeg skulle fra Bakken snegler trafikken sig afsted i gåtempo. Efter
nogle
> kilometer viser det sig fordi, at 10-15 betjente og nogle folk fra SB
holder
> §77 og stopper alle MCer.
>
> Det er sgu at genere MCisterne. Den skinkehjerne der har planlagt dagens
> aktion syntes sikkert, at det var skidesmart at lægge en jernring om
Bakken
> ved åbningen. Men hør; den dag er altså vores. Det handler da om at vi i
> fælleskab får en god dag uden ballade eller uheld. Så kan de lave razzia
og
> §77 en anden dag. Det er for nemt at lægge det på Bakkens åbning.
>
> Og nej, jeg har hverken fået bøder eller påtaler eller andet, jeg synes
bare
> det er irriterende at blive viftet ind til siden og holde i kø, fordi
> politiet synes det er smart at stoppe alle os potentielle forbrydere i dag
> hvor de har os samlet.
>
> -m0rt3n zrx1100
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=522
>
>



Anders Houmark (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 01-04-04 22:31

m0rt3n wrote:
> Jeg er nået at blive godt træt af politiet i dag. Jeg har set fem
> fartkontroller og to §77. Altså SYV razziaer i alt.

[KLIP]

Det lyder til de har irriteret og generet jer meget.. Jeg var det ikke selv,
men synes jer der oplevede det, skal brokke jer til politiet, over deres
opførsel.

I kan sende dem et alm. brev eller emaile på koebenhavn@politi.dk


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk



Jacob Bunk Nielsen (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 01-04-04 22:47

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

> Det lyder til de har irriteret og generet jer meget.. Jeg var det ikke selv,
> men synes jer der oplevede det, skal brokke jer til politiet, over deres
> opførsel.

Jeg var med, men blev heldigvis ikke stoppet af politiet på noget
tidspunkt.

En fra klubben fik en bøde for for kort bagskærm. Da han brokkede sig
truede betjenten med at han ville blive sendt til syn. Motorcyklen var
synet i torsdags, så vidt jeg ved uden anmærkninger. Ham betjenten
burde have haft nogle skridtprygl.

Da jeg skulle hjem kørte jeg ad Klampenborgvej op til Lyngby.
Trafikken foregik i sneglefart fordi politiet tilsyneladende holdt
razzia et stykke oppe ad Klampenborgvej. Det er da defekt at gøre
sådan noget når folk holder i kilometerlange køer for at komme væk fra
Bakken.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Steen Gruby (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-04-04 23:16

On Thu, 01 Apr 2004 23:47:26 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

Hej Jacob.
>
>En fra klubben fik en bøde for for kort bagskærm. Da han brokkede sig
>truede betjenten med at han ville blive sendt til syn. Motorcyklen var
>synet i torsdags, så vidt jeg ved uden anmærkninger. Ham betjenten
>burde have haft nogle skridtprygl.
>
Jeg tror de sortklædte "Polypus Humanus", kaldet Snupper Jensen, har
haft et anfald af sygdommen "demonstrere efektivitet".
De startede med at stimle sammen til et større party i Lynge Kl. 0835
i dag, og så er det åbenbart gået slaw i slaw hele dagen.
Jeg mødte dem mange gange på vejen hjem Kl. 17, så jeg havde faktisk
en anelse om hvad der var i vente.
Det kombineret med en uendelig ugidelighed fik mig til at blive
hjemme.

Den med bagskærmen irriterer mig grænseløst.
Ordensmaggten gemmer sig altid bag ordene:
Ukendskab til loven fritager ikke for straf.
Det gælder åbenbart også i den modsatte retning.
Deres ukendskab til loven fritager ikke os fra deres straf

De kan være glade for at det ikke var mig der røg i fælden og fik
forelagt en dummebøde for den forseelse.
Det var ikke gået stille af

Desuden finder jeg det dybt forkasteligt at gadebetjenten forsøger at
optræde som både udøvende og dømmende magt.
Det kaldes vist magtmisbrug der hvor jeg kommer fra.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Anders Houmark (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 02-04-04 00:01

Steen Gruby wrote:
> On Thu, 01 Apr 2004 23:47:26 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
> wrote:
>
> Hej Jacob.
>>
>> En fra klubben fik en bøde for for kort bagskærm. Da han brokkede sig
>> truede betjenten med at han ville blive sendt til syn. Motorcyklen
>> var synet i torsdags, så vidt jeg ved uden anmærkninger. Ham
>> betjenten burde have haft nogle skridtprygl.

Ikke for at virke som en genudsendelse, men så synes jeg at både du og han
skal skrive et brev til Københavns politi. Det er ikke acceptabelt med sådan
en opførsel og det ændre sig ihvertfald ikke af sig selv. Lad de højere
instanser høre om episoden... Jeg sidder og bliver helt rasende over at læse
det!


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk



Jacob Bunk Nielsen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-04-04 12:11

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>>En fra klubben fik en bøde for for kort bagskærm. [ ... ]

Nu har jeg så fundet ud af at der faktisk var to fra klubben der fik
bøde for for kort bagskærm.

> De kan være glade for at det ikke var mig der røg i fælden og fik
> forelagt en dummebøde for den forseelse.
> Det var ikke gået stille af

I hvert fald en af dem der fik bøde har allerede skrevet et langt brev
til politiet (og samtidig sendt det til klubbens mailingliste, så vi
andre kan følge lidt med). Jeg er sikker på at det heller ikke kommer
til at gå helt stille af

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Mads Stetter (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 02-04-04 12:15

Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> I hvert fald en af dem der fik bøde har allerede skrevet et langt brev
> til politiet (og samtidig sendt det til klubbens mailingliste, så vi
> andre kan følge lidt med). Jeg er sikker på at det heller ikke kommer
> til at gå helt stille af

He he.. Jeg har allerede smidt popcorn i microovnen, og et mindre brev til
Politiet!

Men håber da ikke at der er nogen som helst som behøver at gå rettens vej
for at slippe for de bagskærme bøder! :-/

MVH Mads Stetter



Jacob Bunk Nielsen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-04-04 12:15

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:
> Steen Gruby wrote:
>> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>>
>>> En fra klubben fik en bøde for for kort bagskærm. Da han brokkede sig
>>> truede betjenten med at han ville blive sendt til syn. Motorcyklen
>>> var synet i torsdags, så vidt jeg ved uden anmærkninger. Ham
>>> betjenten burde have haft nogle skridtprygl.
>
> Ikke for at virke som en genudsendelse, men så synes jeg at både du og han
> skal skrive et brev til Københavns politi. [ ... ]

Vi er helt enige om at ham der blev snuppet skal skrive et surt brev.
Jeg vil ikke skrive breve på baggrund af historier jeg kun har fået
fortalt. Jeg var ikke tilstede da episoden fandt sted.

Jeg er overbevist om at politiet får ganske meget efterspil ud af de
bøder de skrev i går. De kommer nok til at lære om den nye bestemmelse
på den hårde måde.

Det skal så i øvrigt siges til deres forsvar (eller hvad vi nu skal
kalde det) at en af dem fra klubben der fik en bøde efterfølgende
snakkede med flere betjente da han var faldet lidt ned igen. De
fortalte at de for nylig havde fået en "opdateret" liste over
bestemmelser, og deri stod stadig den med bagskærmen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Per P. (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 02-04-04 12:17


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3wu4ytyv0.fsf@paven.bunk.cc...
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:
> > Steen Gruby wrote:
> >> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
> >>
> >>> En fra klubben fik en bøde for for kort bagskærm. Da han brokkede sig
> >>> truede betjenten med at han ville blive sendt til syn. Motorcyklen
> >>> var synet i torsdags, så vidt jeg ved uden anmærkninger. Ham
> >>> betjenten burde have haft nogle skridtprygl.
> >
> > Ikke for at virke som en genudsendelse, men så synes jeg at både du og
han
> > skal skrive et brev til Københavns politi. [ ... ]
>
> Vi er helt enige om at ham der blev snuppet skal skrive et surt brev.
> Jeg vil ikke skrive breve på baggrund af historier jeg kun har fået
> fortalt. Jeg var ikke tilstede da episoden fandt sted.
>
> Jeg er overbevist om at politiet får ganske meget efterspil ud af de
> bøder de skrev i går. De kommer nok til at lære om den nye bestemmelse
> på den hårde måde.
>
> Det skal så i øvrigt siges til deres forsvar (eller hvad vi nu skal
> kalde det) at en af dem fra klubben der fik en bøde efterfølgende
> snakkede med flere betjente da han var faldet lidt ned igen. De
> fortalte at de for nylig havde fået en "opdateret" liste over
> bestemmelser, og deri stod stadig den med bagskærmen.

Sjovt nok. Detailforeskrifterne udkommer hvert år 1. april men det kan jo
være at de var taget på gaden inden posten kom.......


--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....



Jan Vagle (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 01-04-04 22:35

m0rt3n wrote:

> Først kommer vi kørende i en kortege på ca. 50 MCer på Frederikssundsvejen,
> da to betjente stormer ud og blokerer vejen og vifter alle ind på en alt for
> lille parkeringsplads. Fra at køre en god tur, perfekt i zig-zag formation
> og indenfør fartgrænserne, skal man pludselig bremse hårdt fordi sådan et
> par aber springer ud på vejen. Kortegen er selvfølgelig ødelagt bagefter...
>
> Da jeg skulle fra Bakken snegler trafikken sig afsted i gåtempo. Efter nogle
> kilometer viser det sig fordi, at 10-15 betjente og nogle folk fra SB holder
> §77 og stopper alle MCer.
>
> Det er sgu at genere MCisterne. Den skinkehjerne der har planlagt dagens
> aktion syntes sikkert, at det var skidesmart at lægge en jernring om Bakken
> ved åbningen. Men hør; den dag er altså vores. Det handler da om at vi i
> fælleskab får en god dag uden ballade eller uheld. Så kan de lave razzia og
> §77 en anden dag. Det er for nemt at lægge det på Bakkens åbning.
>
> Og nej, jeg har hverken fået bøder eller påtaler eller andet, jeg synes bare
> det er irriterende at blive viftet ind til siden og holde i kø, fordi
> politiet synes det er smart at stoppe alle os potentielle forbrydere i dag
> hvor de har os samlet.

Mærkeligt, hvor de plutselig fik fokus på mc'er ???? Forstår dette ikke i og
med var nå sidst på Skagentræffet i fjor.. "ALLE" viste at vi skulle køre
kortege på lørdag (4000 bikere) ikke EN strisser (!)

Så hvad der går i jers område... mærkelig..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Tony Lorentzen (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 01-04-04 23:59

m0rt3n wrote:

[snip]

Jeg synes Politiet fortjener en omgang høvl. Jeg er indforstået med at de
skal håndhæve loven og alt det her - men når de på denne måde med fuldt
overlæg forpester vores ellers glædelige dag med razziaer og knalder folk
med for lidt bagdæk, manglende bagskærm etc. så mener jeg sgu ikke det er i
orden.

Jeg er med på at skrive en fælles klage til politimesteren i københavn. Det
skal vi sgu ikke finde os i!

--
Tony
Fazer 1000 (juhuu den ruller igen)



Jesper (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-04-04 08:41



Altså hvis jeg skal "Fuck the police" så skal hun være sød og helst se lidt
godt ud !
Jesper



Ukendt (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-04-04 09:49


"Jesper" <jesper@FJERNjesperkryger.dk> skrev i en meddelelse
news:406d1915$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Altså hvis jeg skal "Fuck the police" så skal hun være sød og helst se
lidt
> godt ud !
> Jesper
>
LOL

Dannie
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75



dosser (02-04-2004)
Kommentar
Fra : dosser


Dato : 02-04-04 10:02

> Jeg synes Politiet fortjener en omgang høvl. Jeg er indforstået med at de
> skal håndhæve loven og alt det her - men når de på denne måde med fuldt
> overlæg forpester vores ellers glædelige dag med razziaer og knalder folk
> med for lidt bagdæk, manglende bagskærm etc. så mener jeg sgu ikke det er
i
> orden.
> Tony
> Fazer 1000 (juhuu den ruller igen)

Hvorfor, hvis ikke bagdækket overholder kraven, skal vedkommende sq da holde
sig hjemme, på en fugtig aftensvej er hans bremse længde forlænget
betragteligt og han er derfor til fare for alle os andre der sætter lidt ære
i at vedligeholde vores "cykler"

Jeg vil sq ikke have sådan et fjols skal kører op i mig fordi han ikke kunne
tage sig sammen i vinters til at få det skiftet.

Keep up the good work Police!

Jan



Tony Lorentzen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-04-04 10:13

dosser wrote:

> Hvorfor, hvis ikke bagdækket overholder kraven, skal vedkommende sq
> da holde sig hjemme, på en fugtig aftensvej er hans bremse længde
> forlænget betragteligt og han er derfor til fare for alle os andre
> der sætter lidt ære i at vedligeholde vores "cykler"

Du har delvist ret. Hvis man kører bakkeåbning med et tyndslidt dæk, der
nedsætter vejgrebet så kraftigt at man er til fare for sig selv og andre så
er det fint nok at Politiet giver folk en bøde for det. Det er tilgengæld
ikke fint at de undersøger et bagdæk minutiøst for at finde et sted hvor
mønster-dybden lige akkurat på et enkelt sted er under 1 mm. Det er direkte
chikane. Gårsdagens aktion bar ubehageligt meget præg af at man ønskede at
chikanere de danske motorcyklister. Læs evt. Denises indlæg. Hun er vist
inde på noget af det rigtige.

> Keep up the good work Police!

Du lægger bevidst op til virtuelle "øretæver" herinde med den bemærkning.
Lad være med at kaste alt for meget brænde på bålet

--
Tony
Fazer 1000



dosser (02-04-2004)
Kommentar
Fra : dosser


Dato : 02-04-04 10:27

> Du har delvist ret. Hvis man kører bakkeåbning med et tyndslidt dæk, der
> nedsætter vejgrebet så kraftigt at man er til fare for sig selv og andre

> er det fint nok at Politiet giver folk en bøde for det. Det er tilgengæld
> ikke fint at de undersøger et bagdæk minutiøst for at finde et sted hvor
> mønster-dybden lige akkurat på et enkelt sted er under 1 mm. Det er
direkte
> chikane. Gårsdagens aktion bar ubehageligt meget præg af at man ønskede at
> chikanere de danske motorcyklister. Læs evt. Denises indlæg. Hun er vist
> inde på noget af det rigtige.
>
> > Keep up the good work Police!
>
> Du lægger bevidst op til virtuelle "øretæver" herinde med den bemærkning.
> Lad være med at kaste alt for meget brænde på bålet
>
> --
> Tony
> Fazer 1000
>
>
ja ja, men jeg er godt nok ved at være træt af de personer der mener det
er helt iorden at bryde lovgivningen herinde, og hvis de endelig vil, må de
bare til lommerne og stoppe deres hyleri, jeg er ikke selv tilfreds med alt
hvad der står skrevet i loven, men jeg hyler ikke hvis jeg bliver fanget i
ikke at overholde den.
Jeg kender alt for godt til chikane, kører selv på HD og det er absolut ikke
uden problemer når man møder "Mads betjent" men så er det bare med at have
paragrafferne parat, så plejer det at gå, men det er godt nok lidt
irriterende at blive stoppet hvergang der triller en "reklamevogn" forbi,
har enda taget fusen på dem ved at kører ind til siden inden de fik vendt
bilen, og da de spurgte hvorfor jeg stoppede sagde jeg om ikke de allerede
havde bestemt sig for at stoppe mig! hold da helt k... hvor blev han
underlig i ansigtet (men absolut ikke bedre stemt LoL)

"øretæver" i know

Jan



m0rt3n (02-04-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 02-04-04 10:26

"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
news:406d2c82$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Keep up the good work Police!

Emnet her handler ikke om bagdæk eller skærme, men om at panserne lagde en
jernring om Bakken til STOR chikane for alle. Jeg selv blev viftet ind i
tide og utide. Der var selvfølgelig ikke noget at komme efter, men det
ødelagde min kortegekørsel, og senere var der kaos fordi de stoppede alle.

Jeg tror også at Denise har ret. Jeg tænkte selv de samme tanker. Nu har de
ikke ballade med rockerne mere og hvem skal de så genere? Gud forbyde de at
skulle få tygget wienerbrød af munden og komme ud og efterforske nogle
indbrud eller lignende. Jeg har da en række forslag til andre aktionerne.
Hvad med at de næste gang FCK spiller kropsvisiteter hver enkel tilskuer
grundigt før kampen? Så finder de nok mindst en der har kanonslag med. Skide
være med dem der ikke når kampen. Eller hvad med om de stoppede alle de
udenlandske gæster til det kongelige bryllup i en dag eller to, for lige at
undersøge om de nu har tænkt sig at blive i landet bagefter. Der er sgu nok
at tage fat på for emsige pansere.

Ej, OK de opførte sig helt fint over for mig i går, og det plejer de altid,
for jeg synes de er gode mennesker. Men der sidder altså en mastermind bag
dette som er en stor idiot, og som på en eller anden måde bør få at vide, at
det ikke er i orden at genere folk, der bare vil have en god og
traditionsrig dag. Det er jo ikke fordi vi ikke har betalt i dyre domme for
maskinerne. Men Bakke-dagene er et af de tidspunkter det er det hele værd.
Bare ikke i går...

-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=522



Mikkel Christensen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 02-04-04 10:57

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> writes:

> Ej, OK de opførte sig helt fint over for mig i går, og det plejer de altid,
> for jeg synes de er gode mennesker.

Heh. Jeg var ved at arbejde mig op til den store 'Politimænd(M/K) er også
mennesker' historie, men jeg pakker den sammen igen
Den eneste stemningrapport jeg fik i går eftermiddags var ironisk nok
fra en politimand (som jeg kender) der ringede til mig fra Nørrebrogade.
Han var naturligvis ikke på arbejde, men han havde da brugt en time på
at gå rundt og grine af det hele.

At nogen af dem så har fået deres bagskærmsmålelinial på tværs gør næppe
hele etaten til en flok anale pedanter

> Men der sidder altså en mastermind bag dette som er en stor idiot, og
> som på en eller anden måde bør få at vide, at det ikke er i orden at
> genere folk, der bare vil have en god og traditionsrig dag.

Amen. Jeg synes faktisk også at det er en temmelig uheldig profilering
af Etaten.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Hekto (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-04-04 10:59

In article <406d31a1$0$273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk says...
> Det er jo ikke fordi vi ikke har betalt i dyre domme for
> maskinerne.
>
Man kan jo vende det til noget positivt!
Endelig udviste staten lidt opmærksomhed, og ydede et eller andet for
afgiften!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jesper Hedegaard (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 02-04-04 11:05

Volvo når det spilder
"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:406d31a1$0$273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
> news:406d2c82$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Keep up the good work Police!
>
> Emnet her handler ikke om bagdæk eller skærme, men om at panserne lagde en
> jernring om Bakken til STOR chikane for alle. Jeg selv blev viftet ind i
> tide og utide. Der var selvfølgelig ikke noget at komme efter, men det
> ødelagde min kortegekørsel, og senere var der kaos fordi de stoppede alle.

[klip]

Nej - kun en halv ring !
Kørte derfra ca 21.15, direkte ud til Strandveje, videre på tværs langs
søerne og over Langebro ud ad Amagerbrogade.
Ikke een eneste panser i syne !
Så de var åbenbart ikke ude på at chikanere københavnerne - kun gæsterne !?!

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller



Kenneth T (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth T


Dato : 02-04-04 23:12

> Så de var åbenbart ikke ude på at chikanere københavnerne - kun gæsterne
!?!

Hvorfor dog også genere københavnerne, når man kan forhindre nogle jyder i
at nå den sidste færge? Så kan de jo tænke på om de vil med næste år, mens
de kører de ekstra 190km over broen, istedet for lige at få varmen ombord på
færgen :)

Nej, jeg var ikke med, men af andre grunde.

--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t


Jacob Bunk Nielsen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-04-04 12:23

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> writes:

> Så de var åbenbart ikke ude på at chikanere københavnerne - kun gæsterne !?!

Ahhh ... jeg skulle lige forbi klubben i Lyngby (jeg bor på Østerbro,
hvilket jeg betragter som København) på vejen, men det tog evigheder
at komme til Lyngby fordi der var razzia på vejen :-\

Folk fra København er da også mere "gæster" på Bakken end dem fra
Lyngby

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jesper Hedegaard (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 02-04-04 15:32


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3smfmtyia.fsf@paven.bunk.cc...
> "Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> writes:
>
> > Så de var åbenbart ikke ude på at chikanere københavnerne - kun gæsterne
!?!
>
> Ahhh ... jeg skulle lige forbi klubben i Lyngby (jeg bor på Østerbro,
> hvilket jeg betragter som København) på vejen, men det tog evigheder
> at komme til Lyngby fordi der var razzia på vejen :-\
>
> Folk fra København er da også mere "gæster" på Bakken end dem fra
> Lyngby
>
> --
> Jacob | ........@
> Bandit 600 N | ......_[]-=*
> www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Nææ-hør-hov; Bakken har da altid været københavnernes...
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Torben Scheel (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 02-04-04 16:07

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> wrote in message
news:406d79a4$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nææ-hør-hov; Bakken har da altid været københavnernes...

Og Tivoli Amerikanernes.

vh
Torben



C. Caspersen (03-04-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 03-04-04 13:36

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c4i6rq$vhd$1@news.cybercity.dk...
> Jeg er med på at skrive en fælles klage til politimesteren i københavn.
Det
> skal vi sgu ikke finde os i!

Nej, at politiet netop denne dag vil passe deres job ?

/Caspersen



m0rt3n (03-04-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 03-04-04 14:51

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:406eaf79$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nej, at politiet netop denne dag vil passe deres job ?

Det bør ikke være politiets job at chikanere samtlige motorcyklister. Hvis
de har mistanke om, at der er en som bryder loven, må de da tage fat i
vedkommende i stedet for at chikanere os alle og se os som en stor klump
potentielle forbrydere. Men det er bare endnu et skridt i den gale retning.
Der kommer flere og flere love og regler og rammen for hvad der er normalt
bliver mindre og mindre. Ud med den sunde fornuft og ind med love og regler.
Men fuck nu det. Jeg kører fra svinene næste gang...
-m0rt3n zrx1100



Tony Lorentzen (03-04-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 03-04-04 18:28

C. Caspersen wrote:

> Nej, at politiet netop denne dag vil passe deres job ?

Der er ikke tale om hvorvidt Politiet skal gøre sit job eller ej. Det skal
de naturligvis.

Politiet har 364 dage om året hvor de kan lave alle de razziaer de har lyst
til, så der er for mig at se kun en enkelt grund til at man har valgt netop
denne dag. Jeg er overbevist om at Politiet har haft en skjult dagorden med
at lave razzia i forbindelse med bakkeåbningen - og det kan ikke være
rigtigt at vi skal finde os i at blive chikaneret af Politiet på en dag som
denne fordi der er nogen, der mener at vi er ved at blive for mange. Det er
ikke vejen frem at skræmme folk væk fra bakkeåbning/-lukning på denne måde.

Når det så er sagt så mener jeg dog også at folk må vælge at acceptere den
bøde de har fået (så længe den er berettiget). Måden den er fremkommet på er
bare temmeligt forkvaklet. Det er IMHO helt i orden at man vælger at give
bøder til folk, der kører lystkørsel på prøveplader og folk hvis cykler er
så uforsvarlige at de potentielt kan være til fare for dem selv og os andre.

--
Tony



Doc.Lau GSX600F (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Doc.Lau GSX600F


Dato : 04-04-04 17:38

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message news:<c4ms6o$2lfu$1@news.cybercity.dk>...
> C. Caspersen wrote:
>
> > Nej, at politiet netop denne dag vil passe deres job ?
>
> Der er ikke tale om hvorvidt Politiet skal gøre sit job eller ej. Det skal
> de naturligvis.
>
> Politiet har 364 dage om året hvor de kan lave alle de razziaer de har lyst
> til, så der er for mig at se kun en enkelt grund til at man har valgt netop
> denne dag. Jeg er overbevist om at Politiet har haft en skjult dagorden med
> at lave razzia i forbindelse med bakkeåbningen - og det kan ikke være
> rigtigt at vi skal finde os i at blive chikaneret af Politiet på en dag som
> denne fordi der er nogen, der mener at vi er ved at blive for mange. Det er
> ikke vejen frem at skræmme folk væk fra bakkeåbning/-lukning på denne måde.
>
> Når det så er sagt så mener jeg dog også at folk må vælge at acceptere den
> bøde de har fået (så længe den er berettiget). Måden den er fremkommet på er
> bare temmeligt forkvaklet. Det er IMHO helt i orden at man vælger at give
> bøder til folk, der kører lystkørsel på prøveplader og folk hvis cykler er
> så uforsvarlige at de potentielt kan være til fare for dem selv og os andre.

Jeg er enig med Tony, bortset fra....
Blev selv stoppet 2 gange den aften. Fik også en bøde, for blåt
positionslys, på 500.- skatteplaget danske kroner !! Det er sku ikke
fair at lave sådan en razzia !
Senere blev jeg stoppet een gang mere for påstået "lige lovlig frisk
kørsel" udenfor min egen bopæl, det var sku for meget- jeg kørte måske
10 km/t for meget. Heldigvis var pæren blevet pillet ud....

Troede politiet havde en masse overarbéjde de skulle afspassere.....

Nogen der kender en lastbil uden røde, grønne og blå lamper der lyser
i kabinen ?? Og hvad med de grimme juletræer der kan købes ?? Tror sku
politiet skal på overarbejde igen, til juletid...

Doc.Lau
GSX600F (nu uden festlys ) ;-(

Hekto (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-04-04 17:56

In article <737733a0.0404040838.3fd7781c@posting.google.com>, fam-
thom@danbbs.dk says...
> Blev selv stoppet 2 gange den aften. Fik også en bøde, for blåt
> positionslys, på 500.- skatteplaget danske kroner !! Det er sku ikke
> fair at lave sådan en razzia !
>
Det er da helt OK! ... når nu der står det skal være hvidt eller
gulligt! Så må det ikke være blåt, grønt eller f.eks. lilla!
Det har lidt med din egen sikkerhed at gøre!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-04-04 20:54

On Sun, 4 Apr 2004 18:56:05 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote:

Hej Hekto.
>>
>Det er da helt OK! ... når nu der står det skal være hvidt eller
>gulligt! Så må det ikke være blåt, grønt eller f.eks. lilla!
>Det har lidt med din egen sikkerhed at gøre!

Også her hopper kæden af.
Kig på mange af de nye biler.
Deres forlygter er faktisk også blå, og det er de godkendt med.
Hvis jeg sætter sådan en pære i min MC bliver jeg så anklaget for den?
Der er ikke megen konsekvens i reglerne omkring lygteføring

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-04-04 21:09

In article <3op07058r891nquv0673cd5miqckcvnkr0@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Også her hopper kæden af.
> Kig på mange af de nye biler.
> Deres forlygter er faktisk også blå, og det er de godkendt med.
> Hvis jeg sætter sådan en pære i min MC bliver jeg så anklaget for den?
> Der er ikke megen konsekvens i reglerne omkring lygteføring
>
Hej Steen.

Ja, de nye typer af pærer lyser 'blåligt'.
Jeg havde nu også mest sådan en blå 'knallertpære' i tankerne, med et
utilstrækkeligt blåt lys.

De andre har jeg spekuleret på hvordan de er godkendt, når der netop
står hvidt eller gulligt lys?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Paulin (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-04-04 21:35

Hekto skrev:

> De andre har jeg spekuleret på hvordan de er godkendt, når der netop
> står hvidt eller gulligt lys?

....dét er vel bare lovgivningen, der halter bagefter hér som på så mange
andre områder...

....tag parabolantenner og styrthjelme, der først var forbudt, blinkende
diodelygter til cykler, der osse var forbudt, brede fælge, der i min
ungdom kun måtte monteres på Mascot og VW 1200 og så kun hvis man holdt
sig inden for en forøgelse af bredden på ½", mener jeg det var; alt det
der er "nyt og *farligt* " blir *strengt* forbudt de første år...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Per P. (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 04-04-04 20:01


"Doc.Lau GSX600F" <fam-thom@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:737733a0.0404040838.3fd7781c@posting.google.com...
> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:<c4ms6o$2lfu$1@news.cybercity.dk>...
> > C. Caspersen wrote:
> >
> > > Nej, at politiet netop denne dag vil passe deres job ?
> >
> > Der er ikke tale om hvorvidt Politiet skal gøre sit job eller ej. Det
skal
> > de naturligvis.
> >
> > Politiet har 364 dage om året hvor de kan lave alle de razziaer de har
lyst
> > til, så der er for mig at se kun en enkelt grund til at man har valgt
netop
> > denne dag. Jeg er overbevist om at Politiet har haft en skjult dagorden
med
> > at lave razzia i forbindelse med bakkeåbningen - og det kan ikke være
> > rigtigt at vi skal finde os i at blive chikaneret af Politiet på en dag
som
> > denne fordi der er nogen, der mener at vi er ved at blive for mange. Det
er
> > ikke vejen frem at skræmme folk væk fra bakkeåbning/-lukning på denne
måde.
> >
> > Når det så er sagt så mener jeg dog også at folk må vælge at acceptere
den
> > bøde de har fået (så længe den er berettiget). Måden den er fremkommet
på er
> > bare temmeligt forkvaklet. Det er IMHO helt i orden at man vælger at
give
> > bøder til folk, der kører lystkørsel på prøveplader og folk hvis cykler
er
> > så uforsvarlige at de potentielt kan være til fare for dem selv og os
andre.
>
> Jeg er enig med Tony, bortset fra....
> Blev selv stoppet 2 gange den aften. Fik også en bøde, for blåt
> positionslys, på 500.- skatteplaget danske kroner !! Det er sku ikke
> fair at lave sådan en razzia !
> Senere blev jeg stoppet een gang mere for påstået "lige lovlig frisk
> kørsel" udenfor min egen bopæl, det var sku for meget- jeg kørte måske
> 10 km/t for meget. Heldigvis var pæren blevet pillet ud....
>
> Troede politiet havde en masse overarbéjde de skulle afspassere.....
>
> Nogen der kender en lastbil uden røde, grønne og blå lamper der lyser
> i kabinen ?? Og hvad med de grimme juletræer der kan købes ?? Tror sku
> politiet skal på overarbejde igen, til juletid...

Man må gerne installere lys i kabinen, så længe lyskilden ikke kan ses
udefra. Derfor burde der ikke være noget i vejen for at du erstatter dit
manglende (ulovlige) blå positionslys med neonlys under motorcyklen. Så kan
lyskilden være gemt oppe i bunden af kåben og dermed være skjult. Den burde
være skudsikker, men det kan jo være at Snupper-Jensen er uenig på en dårlig
dag.


Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste