/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tail-raiser
Fra : Martin Jensen


Dato : 01-04-04 18:40

Hej

Tail-raiser....... er den overhovedet noget vær, eller er det bare spild af
penge?

--
MVH
Martin Jensen

hejfisdan@mail.dk (fjerne hej)



 
 
Rune \(Bandit600RR\) (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 01-04-04 20:49

Martin Jensen wrote:
> Hej
>
> Tail-raiser....... er den overhovedet noget vær, eller er det bare
> spild af penge?

Det kommer an på hvilken mc du snakker om, og hvad du vil have ud af det...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



Dennis Hellan Peders~ (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-04-04 13:30

Martin Jensen wrote:
> Hej
>
> Tail-raiser....... er den overhovedet noget vær, eller er det bare
> spild af penge?

Hej:

Det er spild af penge, du ændrer cyklens styreegenskaber !, og det er ikke
til det bedre,
du gør styringen mere hidsig ,med fare for tankslapper's



--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
DMCN#819
http://link.dfmc.dk/25




Flemming Nyboe (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 02-04-04 15:49

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Martin Jensen wrote:
>> Tail-raiser....... er den overhovedet noget vær, eller er det bare
>> spild af penge?

> Det er spild af penge, du ændrer cyklens styreegenskaber !, og det er ikke
> til det bedre, du gør styringen mere hidsig ,med fare for tankslapper's

Hej.
Som så ofte tillader jeg mig at skrive en indlæg om noget jeg ikke har
praktisk erfaring med, men her er lidt teori:

Når du hæver bagenden, bliver dit efterløb (eng trail), lidt kortere. Hvor
meget kortere afhænger af cyklen, men lidt købmandsregning viser at det
f.eks. bliver ca. 0.25mm kortere pr. mm du hæver bagenden på en SV.
Det gør din cykel mere styrevillig, men mindre selvoprettende (de 2 ting
hænger sammen).
Om du så kan lide det eller ej er en smagssag. Jeg kender en SV ejer der
er glad for at have hævet sin bagende ca. 30mm, og har hørt at Freddy Lang
synes det samme er forfærdeligt.

Teoretisk set ændrer det også vægtfordeligen en anelse, men det er mindre
end når du hælder benzin på.

En tankslapper er en fuldstændigt ukontrolleret ustabilitet i styringen,
som kan forekomme i ekstreme tilfælde. Ordet kommer af at håndtagene slår
skiftevis mod tanken. Se her (2.4 MB)
http://www.linienmc.dk/mc-uheld/Slinger-i-valsen.mpeg

Tankslapping er et sjældent og halvkompliceret fænomen der afhænger af
mange andre ting end efterløb, men kortere efterløb gør generelt styringen
mere urolig.

--
VH, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste