Yamaha Thundercat
Fra : Lars Andersen

Dato : 01-04-04 13:46

Hej Alle sammen

Er der nogen der har nogle erfaringer med Yahama Thundercat, jeg går nemlig
og overvejer at købe sådan en da jeg har fundet en ny som har stået på lager
et godt stykke tid

Mvh
Lars
SV650S

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 01-04-04 14:49

Lars Andersen wrote:
> Er der nogen der har nogle erfaringer med Yahama Thundercat, jeg går
> nemlig og overvejer at købe sådan en da jeg har fundet en ny som har
> stået på lager et godt stykke tid

Tjae jeg har kun gode ord til overs for min egen thundercat - men sådan er
det jo normalt, det er jo sjældent at folk taler dårligt om en cykel de selv
kører rundt på.

Den er dejlig let at håndtere i trafikken, har rigeligt med kræfter til
danske forhold. På banedage er det ikke maskinen der sætter begrænsninger -
det er absolut mine evner. Jeg har normalt ikke problemer med at følge med
andre 600cc maskiner - heller ikke nyere (og lettere) cykler.

Til touring brug er den behagelig nok - men absolut ikke nogen
rejse-maskine. Med en passager (og bagage) på er 600cc alligevel i
underkanten.

Men stol ikke på mig, find nogen som har ejet dyret, og nu købt anden (og
måske bedre/dårligere) maskine - de kan sikkert komme med mere objektive
udtalelser

Ellers kan du jo starte med at kigge lidt på:
http://www.martijn-online.com/thundercat/
kan du finde forskellige anmeldelser af dyret

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 02-04-04 16:59

"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk.nospam> wrote in message
> Til touring brug er den behagelig nok - men absolut ikke nogen
> rejse-maskine. Med en passager (og bagage) på er 600cc alligevel i
> underkanten.

ej ikke igen !!!

hvorfor er 600ccm for lidt til touring brug ? fordi den ikke kan køre over
220 med fuld oppakning på motorvejen eller hur ?

har kørt danmark og nordtyskland rundt på min maskine uden problemer
overhovedet og kørt pænt stærkt i tyskland og kan ikke se at 600ccm skulle
være i underkanten...?
125-250ccm måske men dem kan man da også rejse med uden problemer. der er
det jo bare et spørgsmål om at man måske får en flottere rute ud af det,
istedet for at man ligger og høvler ud af motorvejen og ikke når at nyde
naturen

der er folk der har rejst jorden rundt på en suzuki 450 så hvorfor er 600ccm
i underkanten ?

-- som ikke kan forstå at man generalisere og siger at man ikke kan bruge
maskiner under XXXX antal ccm til rejse brug ?

Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Armand

Dato : 02-04-04 17:55

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i en

> [...]
> hvorfor er 600ccm for lidt til touring brug ? fordi den ikke kan køre over
> 220 med fuld oppakning på motorvejen eller hur ?...................

Jeg er godtnok ikke længere en årsunge (kørekort og motorcykel siden '77) og
regner mig sikkert for alt for ung, og således husker jeg det for ikke så
længe siden endda at en Laverda 1000 med sine 80HK var monster højtydende og
toppen af poppen!
Et par år senere lanceredes Yamaha XS1100 med ~90HK og blev beskrevet af
motorjournalister som en maskine man kunne finde på at køre til Messina
efter en pizza på.

> der er folk der har rejst jorden rundt på en suzuki 450 så hvorfor er
600ccm
> i underkanten ?

Dén sæson jeg nogensinde har kørt længst, blev klaret på en 48Hk's Yamaha
XS500 - Mange af de km blev tilbagelagt ved at køre til træf i Holland i
weekenderne

Sagen er snarere at folk der køber 200.000 kr's motorcykler med 150Hk og kun
kommer udenfor byhrænsen for at lave et 10-km's træk på nærmeste motorvej,
behøver sådanne påstande for at holde deres egenopfattelse som
motorcyklister oppe :-|

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-04-04 18:32

"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk.nospam> writes:

> [...]
> måske bedre/dårligere) maskine - de kan sikkert komme med mere objektive

Tjahooo. Jeg har lavet en anmeldelse på www.dmcn.dk, men siten nægter
at svare mig pt, så jeg kan ikke lægge et direkte link.

Minusser: Traktor-agtig gearkasse, dårligt 2. gear, bløde fjedrer (men
nye Öhlins koster ~1000Kr). Hvis man tuner motoren eller smider
råwejærn på, skal man være efter ventilerne. Jeg har set en
ThunderCat motor, efter en ventil besluttede sig for at spille pinball
indeni cylinderen. Det kom der ikke noget godt ud af.

Ellers er den bare kanon. Kig evt også på http://www.yzf600r-usa.com/

/Kai