Indstiling af kaburator på Suzuki GSX 750 ~
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 01-04-04 12:31

Jeg kunne godt tænke mig at indstille kaburatorene på min MC, men
hvordan er det lige man gør ? Jeg har haft dem åbne og kan se at men
ikke kan ændre på nålens længde, så det er vel svømmehøjden jeg skal
se nærmere på?

I værkstedsmanualen skal man bruge et specielt værktøj hvor man så at
sige kan kontrollere det hele ude fra, men findes der ikke også en
metode hvor man åbner dem og så kan se det rent fysisk ? Hvis ja, hvad
og hvordan skal det gøres ? Evt. hvis der er nogen der har billeder,
ville det være kanont.

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Hekto

Dato : 01-04-04 21:32

In article <f743ff5c.0404010331.1bcf43b1@posting.google.com>, c971458
@student.dtu.dk says...
> [...]
> metode hvor man åbner dem og så kan se det rent fysisk ? Hvis ja, hvad
> og hvordan skal det gøres ? Evt. hvis der er nogen der har billeder,

Er der ikke angivet et mål fra f.eks. pakfladen til øverste kant af
svømmeren, som man så bare kan kontrollere med en skydelære?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Ped

Dato : 02-04-04 22:09

Rasmus Christiansen wrote:
> [...]
> hvordan er det lige man gør ? Jeg har haft dem åbne og kan se at men
> ikke kan ændre på nålens længde, så det er vel svømmehøjden jeg skal

Medmindre der har været "makket" med karburatorerne er det usandsynligt,
at svømmerhøjden skulle kræve justering. Hvis nåleventilen ellers er tæt
og benzintilløbet ikke obstrueret burde svømmerhøjden alt andet lige
være i orden.

Man kan godt hæve og sænke nålen (selv om jeg godt nok ikke lige kan
huske hvordan mekanismen er). Det er ret let, og kan gøres ved blot at
bille topdækslerne med membranen af. Man skal bruge en langnæbbet
spidstang for at komme ned til låseringen nede i bunden. Ved at hæve
eller sænke nålen kan du ændre en smule på blandingsforholdet i - så
vidt jeg husker - mellemområdet. Ellers er der kun dyseudskiftninger
tilbage.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

--
Fjern "handicappet" i min mailadresse ved svar.

Fra : Armand

Dato : 02-04-04 19:44

Ped <pedmail@tdcadsl.dk.invalid> skrev i en

> [...]
> eller sænke nålen kan du ændre en smule på blandingsforholdet i - så
> vidt jeg husker - mellemområdet. Ellers er der kun dyseudskiftninger

Jup!
Men disse områder er ikke deciderede service-punkter - Der hvor man kan/skal
kontrollere og justere er synkroniseringen af karburatorene og evt. en
optimering af luftskrúen ("pilot-jet")!
Til det første er et sæt vacuum-metre en absolut nødvendighed, og eftersom
at det ikke kan lade sig gøre at optimere luftskruen uden at karburatorerne
indbyrdes er synkroniseret, vil det job som sådan også kræve et sæt
vacuummetre!
Betal dig fra det ved mekanikeren eller køb et sæt vacuummetre til omtrent
samme pris som mekanikeren skal have (hver gang)!

--
Armand.