Må jeg male motor...?
Fra : M

Dato : 01-04-04 11:20

Hej

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved om jeg må male. topstyk og
cylinder og dele af motoren med varmefast spraymaling. det er en suzuki
GS750 og den er luftkølet. Kan den komme af med varmen..? er der nogen der
har malet evt..?

Mvh
Morten...

Fra : M. Hoey

Dato : 01-04-04 12:08

"M" <Pac-Man@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> GS750 og den er luftkølet. Kan den komme af med varmen..? er der nogen der

Hej Morten

Du kan bruge Motip Engine Painting, det er varmefast, og du får et flot
resultat, fås bla. i aluminiumsfarve, du kan se billeder af det jeg har
malet inde på dkfritidmotorcykel.dk - se link nederst. Produktet fås hos GDS
(Gør det selv) og T-Hansen.

En god ide er at få emnerne glasblæst først, så de er helt rene, hvis du
ikke har mulighed for det, så må du sørge for at rense dem grundigt af!

God lyst

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 01-04-04 12:24

Jeg malede for mange år siden min Honda CB 750 med sort VHT spray maling
efter at jeg havde fjernet den oprindelige belægning på krumtapshus,
cylinddre og topstylkke. Hvorefter jeg varmebehandlede delene i en
ovn/komfur.

Denne slags overflade maling skader overhovedet intet da belægningens
tykkelse (isoleringen) er mikroskopisk tynd.

Mvh.
Gert Thorgersen