NGK???
Fra : Christian Knudsen

Dato : 29-04-01 20:47

Hej ng.

Nu har jeg efterhånden fulgt med et stykke tid i denne newsgroup, og næsten
hver gang der er snak om tændrør falder snakken på NGK eller tændrør af NGK
typen. Men hvad er NGK for os uvidende. Jeg har febrilsk ledt i tidligere
tråde uden held. Håber i kan hjælpe mig med en afklaring.

Christian (som glæder sig til han forhåbenlig for sit kort på onsdag......)
GS500E '98 (som glæder sig til at blive kørt af Christian)

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 29-04-01 20:55

NGK er simpelthen en producent af tændrør !!

Nu er det en ganske stor producent af tændrør og mange (de fleste ??)
japanske cykler leveres med tændrør af dette mærke....

Så når der tales om NGK er det altså bare et bestemt mærke..

MVH
Nikolaj - Der ikke har oplevet problemer med NGK

Christian Knudsen <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Christian Knudsen

Dato : 30-04-01 20:45

Tak for hjælpen, med afklaringen. Det sætter det hele lidt mere i
perspektiv. Pludselig bliver førnævnte tråde mere forstålige. Thanks.

Christian
GS500E

Fra : Armand

Dato : 30-04-01 22:52

> Tak for hjælpen, med afklaringen. Det sætter det hele lidt mere i
> perspektiv. Pludselig bliver førnævnte tråde mere forstålige. Thanks.

Hæ: Og du blev lokket ud af "skabet"

Forøvrigt:
Gider du ikke vænne dig til at svare UNDER hvad du har måtte lade stå
tilbage af det oprindelige indlæg (= helst meget lidt)?

--
Armand.

Fra : Søren Johansen

Dato : 29-04-01 20:53

"Christian Knudsen" skrev:
> [...]
> typen. Men hvad er NGK for os uvidende. Jeg har febrilsk ledt i tidligere
> tråde uden held. Håber i kan hjælpe mig med en afklaring.

NGK er såmænd bare et mærke, præcis lige som f.eks. Champion eller Nippon
Denso.

Det eneste specielle ved NGK er at Armand (og måske et par andre) har haft
dårlige erfaringer med at NGK tændrør meget dårligt tåler at blive "druknet"
(altså vædet med benzin), og ikke kan anvendes bagefter.

Mvh,
Søren
Ducati 888

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 18-08-01 23:56

On Sun, 29 Apr 2001 21:53:07 +0200, "Søren Johansen"
<sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote:

Druknedøden er ikke så alvorlig, jeg har lige haft et problem med en
dyse der var faldet ud, og druknede tændrøret, efter jeg havde kørt
200 Km blev træt af at køre på 3 cylinfre, skruede dysen i igen, og
tørrede tændrøret af med wcrullen, så virkede det fint.
Det var skam et NGK.