----- Original Message -----
From: Kasper Meldgaard <kaspermeldgaard-snabelA-edidak.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Saturday, April 03, 2004 11:14 AM
Subject: Re: FZ600 vs. FZ750
> >Men hvorfor fryse sig fast i 600'eren (evt. 750'erens) >konstruktion?
>
> Det gør jeg vel heller ikke. Der findes tre bagsvingere som folk montere
> på RD'eren: FZ600, FZR400 og RGV250. De er alle i katagorien "nemmere" at
> montere, direkt bolt-on. Men sådanne er nærmest umulige at skaffe. Derfor
> så jeg på alternativer...
Det kan ikke passe at det er umuligt at skaffe en RGV-svinger - Det er
normalt
kåber, forlygter, forgafler og forhjul der først bliver mangel på p.g.a.
antallet af "privates" frontskader såvel som på de eksemplarer der kommer
ind til ophug!
Du sidder lige nu koblet på internettet og så er det da blot at søge løs dér
(Ebay?) - Selvom der nok skulle være et og andet at finde i .de så vil jeg
personligt regne England for et større marked omkring RGV'en!
> >Ellers er det blot at begynde at måle bredden ved lejet
> >(stelmonteringen) på
> >diverse bagsvingere, for derved at finde en der er smal nok tiul >at
> > kunne klemmes ind i RD'erens stel! :-|
>
> Ja... der nu også andre aspekter som er afgørende: Længden af svingeren,
> "dogbones" (stængerne som kobler fjedren til svingeren) eller ihvertfald
> monteringen af disse. Osv...
> Derfor virker det betrykkende på mig at andre har prøvet det før. fx. lige
> som
http://rsscoggins.2stroke.cc/
Netop omkring konvertering til mono-dæmper, tror jeg ikke at dét vil kunne
lade sig gøre at få igennem en synshal (forudsat at de overser sagerne, og i
den forbindelse er en anderledes bagfælg noget af en opmærksomheds-skaber!),
derved at dét ikke lader sig gøre uden at svejse på stellet :-|
At eje noget anderledes er utvivlsomt rart, men i sin iver skal man huske på
at sagerne også skal sælges igen en gang, og det kan være svært at finde en
køber
der er villig til at tage chancen med en ikke godkendt ombygning af sådan
karakter - Og så kan alle de forbrugte $$ ende med at være helt spildte :-/
> > Hmm, det var nu ikke noget jeg ville bruge tid på. Du kan
> > alligevel ikke køre en RD til grænsen med BT45 på.
>
> Når jeg har monteret bagsvingeren er det relativit nemt at montere
> baghjulet fra en FZR600, hvor på der så kan side et 150 - 18". Jeg ville
mene
> at et sådan har bedre greb end det standard, og vigtigst er også at
designet
> virker meget nyere. Det er rigtigt som Armand skriver at det er ren
> PORNO... men det synes jeg er fair nok! Det er nu sjovt at costumize sin
cykel...
> Det er der ihvertfald nogle HD folk som er enig i !
Jup!
Og dét bliver også den bedste sammenligning at RD'eren kan udsættes for
efter en sådan ombygning :-|
Og hvorfor ikke "go the full Monty" og finde en en-arms bagsvinger fra en
VFR400??
Mnjaah - Mon ikke at du bilder dig ind at ville være anderledes, men
alligevel ikke kan overskue at være mere anderledes end at kopiere havd
andre har laver før dig :-/
> >Derfor beholder jeg den som den er; original og skideskæg.
>
> Skideskæg er jeg med på, men original tiltrækker mig ikke ret meget... Har
> altid været dybt imponeret at ombygninger, at have noget som andre ikke
> har.
Sådan set på afstand, eller hvad?
Hvis du ikke før har lagt knofedt i noget lignende så bered dig lige først
på udgiften dertil!
Der skal lægges mange $$ i en RD350 før den tilfældige motorcyklist vil
bemærke noget anderledes endsige kigge mere efter dén end den RGV/KR1 der
står 5 meter derfra siden af :-|
>
> >langt mere fornuftigt at spare 1000kr-sedlerne til at lægge oveni
> > RD'erens givne salgpris og derved anskaffe sig en (mere) moderne
totagger
>
> Det kommer jo lidt an på hvad jeg har givet for min RD'er.
Nej!
Det kommer helt an på havd du ender med at kunne få for din RD'er :-|
> Desuden er jeg rigtig glad for den fordi der noget specielt ved RD'eren...
> dødsmaskinen fra 80'erne !! Alle kender den... He He
Specielt for dig, fordi du har et forhold til den som "dødsmaskinen fra
80'erne" og måske forstærket af at være din første motorcykel(??), men
ellers er den generelle opfattelse vel snarere i retning af "gammelt lort" -
Og grundet alderen er den RD350 der skiller sig ud fra mængden, dén der, i
modsætning til alle de andre knallerthjerne-forskruede RD'ere, står 100%
original :-|
Jeg er sikker på at du vil ærgre dig over enhver RGV der, på gaden, måtte
jorde dit forældede projekt - Og hvorfor så hige om det istedet for at
renovere den billigt købte(?) RD'er og investere de relativt få ekstra
tusinde kroner en KR1/RGV koster
Noget andet er:
Jeg ser ikke mit indlæg på gruppen, og har lige opdaget at jeg var i færd
med
at poste detteher til dig privat - Er det også sket med det forrige??
--
Armand.
( der alligevel godt ved at han taler for døve øren - Men folk skal jo også
gøre deres egne erfaringer, siges der)