/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Er der nogle der ved om der er forskel på ~
Fra : Postal


Dato : 31-03-04 15:58

Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.

Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.

--
Med venlig hilsen
Christian Andersen

ICQ 34472580



 
 
Hekto (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-03-04 19:30

In article <406adc26$0$18680$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, "Postal"
<cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> says...
> Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.
>
> Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.
>
>
Nej, der er sådan set ingen forskel, andet end dysningen.
Ihvertfald så længe de er i 'knallert-format'.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Postal (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Postal


Dato : 31-03-04 19:49

Når du siger dysningen tænker du så på strålerør eller kun på hoveddyssen?

"Knallertformat" den er på 110ccm





> Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.


> >
> > Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.
> >
> >
> Nej, der er sådan set ingen forskel, andet end dysningen.
> Ihvertfald så længe de er i 'knallert-format'.
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650



Hekto (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-03-04 20:39

In article <406b1237$0$28853$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, "Postal"
<cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> says...
> Når du siger dysningen tænker du så på strålerør eller kun på hoveddyssen?
>
> "Knallertformat" den er på 110ccm
>
Jeg vil tro den kan tilpasses ved at skifte dyse og flytte nålen.

.... en DAX er en kanllert, også selv om den er lavet 'ulovlig' ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Ove Jakobsen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ove Jakobsen


Dato : 31-03-04 22:24


> ... en DAX er en kanllert, også selv om den er lavet 'ulovlig' ;0)
Niks
Man kan faktisk få en dax på stor nummerplade.
Kender en der har en, og den gir et lille ivrigt løft med forbenet når han
skifter gear "det er faktisk rigtigt"

MVH Ove Bandit 600+ ,gsx600 og axis 90



Torben Scheel (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 02-04-04 16:22

"Ove Jakobsen" <ovejakobsen@mailDOTdk> wrote in message
news:406b36f6$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > ... en DAX er en kanllert, også selv om den er lavet 'ulovlig' ;0)
> Niks
> Man kan faktisk få en dax på stor nummerplade.
> Kender en der har en, og den gir et lille ivrigt løft med forbenet når han
> skifter gear "det er faktisk rigtigt"

det' klart.. man sidder jo på baghjulet. Lidt som at stejle på en unicykel
eller lave stoppie på en væltepeter

vh
Torben



Edvard Korsbæk (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 31-03-04 22:13

Der kan være endog meget stor forskel på kabuaratorer til to takt og 4 takt.
Jeg var den ikke altid lige lykkelige ejer af en ældre Ariel, og fik ved et
beklageligt uheld byttet min kabuarator under en renovering i England.
Den kom først til at gå nogenlunde ordentligt, da vi satte en meget slidt,
men 4-takts kabuarator på.
På min MZ havde jeg i nogle år en Amal Mrk. 3 kabuarator. Der skifter man en
stump udenom nålen for at passe den til en to-takter.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"Postal" <cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:406adc26$0$18680$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.
>
> Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Christian Andersen
>
> ICQ 34472580
>
>



Postal (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Postal


Dato : 01-04-04 08:40

Takker vil prøve mig lidt frem.




"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> skrev i en meddelelse
news:c4fc71$ejo$1@sunsite.dk...
> Der kan være endog meget stor forskel på kabuaratorer til to takt og 4
takt.
> Jeg var den ikke altid lige lykkelige ejer af en ældre Ariel, og fik ved
et
> beklageligt uheld byttet min kabuarator under en renovering i England.
> Den kom først til at gå nogenlunde ordentligt, da vi satte en meget slidt,
> men 4-takts kabuarator på.
> På min MZ havde jeg i nogle år en Amal Mrk. 3 kabuarator. Der skifter man
en
> stump udenom nålen for at passe den til en to-takter.
>
> --
> Best regards
>
> Edvard Korsbæk
> +4570229998
> "Postal" <cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:406adc26$0$18680$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.
> >
> > Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Christian Andersen
> >
> > ICQ 34472580
> >
> >
>
>



Moller (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-04-04 09:11


"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> skrev i en meddelelse
news:c4fc71$ejo$1@sunsite.dk...
> Der kan være endog meget stor forskel på kabuaratorer til to takt og 4
takt.
> Jeg var den ikke altid lige lykkelige ejer af en ældre Ariel, og fik ved
et
> beklageligt uheld byttet min kabuarator under en renovering i England.
> Den kom først til at gå nogenlunde ordentligt, da vi satte en meget slidt,
> men 4-takts kabuarator på.
> På min MZ havde jeg i nogle år en Amal Mrk. 3 kabuarator. Der skifter man
en
> stump udenom nålen for at passe den til en to-takter.

Der eksistere ikke noget der hede 4 eller 2 takts kaburator... som du
selv hentyder til med MZ'en, og som Hekto skriver i sit indlæg, så er det
ene og alene et spørgsmål om inddysning.

Tag f.eks. Mikuni... de laver kaburatore til en stor del af det japanske
markede, og mange af dem sider både på 2 og 4 taktere, enda de samme
modeller. Forskellen ligger kun i hvordan de dyset til osv. Og her snakker
vi IKKE kun om hoveddysen alene. Og derved er det et stort arbejde at finde
den rette kombination osv. af Pilot, Main, og Power Jet(hvis den er der der)
.... samt nål, og så lige diverse skruer osv... der kan sættes.

Så hvis man står med en forkert kaburator, som IKKE er tilpasset til det
køretøj som man skal bruge den til... og samtidig ikke er 100% inden i hvad
de forskellige dele i lige præcis den kaburator man har. Så kan der kun
anbefales at man finder den der passer korekt, inden man for smadret resten
af 2 takts motoren fordi man starter med en helt i vejret dysning, som kan
medføre store skader på en 2 takts motor, hvis ik de rettes med det samme.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Hekto (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-04-04 21:26

In article <406bcdb5$0$126$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Så kan der kun
> anbefales at man finder den der passer korekt, inden man for smadret resten
> af 2 takts motoren fordi man starter med en helt i vejret dysning, som kan
> medføre store skader på en 2 takts motor, hvis ik de rettes med det samme.
>
>
Heldigvis går det jo i dette tilfælde 2T -> 4T.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste