Olie + filter til Honda VF 750 C
Fra : Jesper Kristiansen

Dato : 31-03-04 14:19

Hej.

Lige et spørgsmål som sikkert er blevet besvaret til hudløshed herinde, jeg
kan bare ikke finde det.

Jeg skal bruge olie samt filter til min gamle Honda VF 750 C Magna fra 1983.

Hvor kan det bedst svare sig at købe det og hvilken olie anbefales ? Gode
råd og tips modtages med glæde

Jesper

Fra : Richard

Dato : 31-03-04 19:39

Jesper Kristiansen wrote:

> Lige et spørgsmål som sikkert er blevet besvaret til hudløshed herinde, jeg
> kan bare ikke finde det.

Naeh, vel ikke her men måske på www.honda-v4.com - enten på
mailinglisten eller i Forum
- der kan du finde mange gode oplysninger til din Veffer, se under
Modellinfo. Velkommen!

> Jeg skal bruge olie samt filter til min gamle Honda VF 750 C Magna fra 1983.
> Hvor kan det bedst svare sig at købe det og hvilken olie anbefales ? Gode
> råd og tips modtages med glæde

Min VF750S - med stort set samme motor som din C'er - har kørt på
Honda-forhandler Agusta-Claus' Sunoco Futura 10w-40 (semi-syntetisk) de
fleste af mine snart 7 år med den. Sidste sæson dog på den marginalt
tykkere Sunoco Forza 15w-40 (mineralsk svjv), men det gav ingen mærkbar
forskel, så i år er VFS'en tilbage på Futuraen. Du kan sikkert få
billigere og lige så god olie på tilbud rundomkring i DK og i D, men
ekspeditionstiden bliver også let noget længere

Mht. filter bør du holde dig til Honda's eget, indtil du møder et, der
evt. kan dokumenteres at være bedre. Du skal ikke gamble med
olietilførslen på disse maskiner, især ikke din årgang, selv om den
efter al sandsynlighed har fået skiftet oliegallerierne ved ventilerne,
som var underdimensioneret på de første modeller ('82).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken