/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda afviser kritikken
Fra : Tobias Larsen


Dato : 31-03-04 11:52

Jeg har som før beskrevet fundet to slemme skrammer på min CB500 lige der
hvor sideskjoldene sidder imod tanken.
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=551
Jeg kontaktede forhandleren i mandags og han tog billeder som blev sendt til
Vilh. Nellemann Handelsselskab A/S, der har importen af Honda i DK. De har
nu svaret at klagen er afvist, de mener ikke det betydder noget da man jo
ikke kan se det med skjoldene monteret! Og at jeg jo bare kan montere noget
skumgummi efter jeg har plettet det med noget sort maling.
Dene forkalring er jeg mildest talt ikke tilfeds med. Jeg mener at jeg i
henhold til købeloven har krav på at få udberet fejl og mangler opstået på
et produt købt inden for to år. De første 6 måneder har forhandleren
bevisbyrden, derefter har jeg den. Jeg mener at fejlen klart er Hondas da
det jo er en generel fejl i konstrutionen.

Hvad mener i om sagen? Selvfølgelig ville det letteste være at plette det og
så sætte lidt skumgummi på, men hvad så med evt rustangreb og lignende
senere?!!

Tobias Larsen, der nu ringer til forbrugerstyrelsen og hører deres mening.



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-03-04 12:07

> Hvad mener i om sagen? Selvfølgelig ville det letteste være at plette
> det og så sætte lidt skumgummi på, men hvad så med evt rustangreb og
> lignende senere?!!

Hej Tobias

Jeg ville affedte risden, malen den med sort hammerite, og sætte et stykke
bodbinder plast hen over, så der ikke kommer en ridse igen. Det er meget
almindeligt der kommer ridser i lakken på tanken, f.eks omkring sædet. Det
ruster aldrig, da det bliver holdt rent at gnidningerne fra sædet. Jeg ville
montere skjoldene igen og glemme det. Det er ærgeligt, men jeg holde med
Honda på denne her. Det er altså ikke en "skade", men slidt, og de den er
usynlig og uskadelig synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge på det.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Ukendt (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-04 12:47

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>> Hvad mener i om sagen? Selvfølgelig ville det letteste være at plette
>> det og så sætte lidt skumgummi på, men hvad så med evt rustangreb og
>> lignende senere?!!
>
> Hej Tobias
>
> Jeg ville affedte risden, malen den med sort hammerite, og sætte et
> stykke bodbinder plast hen over, så der ikke kommer en ridse igen.
> Det er meget almindeligt der kommer ridser i lakken på tanken, f.eks
> omkring sædet. Det ruster aldrig, da det bliver holdt rent at
> gnidningerne fra sædet. Jeg ville montere skjoldene igen og glemme
> det. Det er ærgeligt, men jeg holde med Honda på denne her. Det er
> altså ikke en "skade", men slidt, og de den er usynlig og uskadelig
> synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge på det.

Yep, ville også kalde det slitage, få det udbedret så skaden ikke bliver
større...
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Bjørn S (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 31-03-04 12:56

Peter Jakobsen wrote:

> Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>> det. Det er ærgeligt, men jeg holde med Honda på denne her. Det er
>> altså ikke en "skade", men slidt, og de den er usynlig og uskadelig
>> synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge på det.

> Yep, ville også kalde det slitage, få det udbedret så skaden ikke bliver
> større...
> --
> M V H

Lidt service og goodwill burde da importør/forhandler vise, ved at
fortælle det samme,og utbedre skaden som overfor beskrevet, når nu den er
opdaget....
På den anden side, hvem skrur inderskærmene af sin bil og kigger, eller
for den sags skyld undersiden af ens bensintank ??

--
/Bjørn - hvis bensintank startet at ruste på undersiden efter blot 3
måneder :-/




Jens Jacob Bager Jen~ (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-03-04 14:30

> risden, bodbinder, Det er altså ikke en "skade", men
> slidt, og de den er usynlig.

Jeg undskylde de mange slåfejl der gør mit svar næsten ulæseligt.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Tobias Larsen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 31-03-04 14:35


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:rJzac.605$P54.587@news.get2net.dk...
> > risden, bodbinder, Det er altså ikke en "skade", men
> > slidt, og de den er usynlig.
>
> Jeg undskylde de mange slåfejl der gør mit svar næsten ulæseligt.
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39

Hvad i alverden er bodbinder?

Tobias



Jens Jacob Bager Jen~ (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-03-04 21:19

> Hvad i alverden er bodbinder?

Hej Tobias

Jeg prøver lige igen:

Jeg ville affedte ridsen, malen den med sort hammerite, og sætte et stykke
gennemsigtigt bogbinderplast hen over, så der ikke kommer en ridse igen. Det
er meget almindeligt der kommer ridser i lakken på tanken, f.eks. omkring
sædet. Det ruster aldrig, da det bliver holdt rent at gnidningerne fra
sædet. Jeg ville montere skjoldene igen og glemme det. Det er ærgeligt, men
jeg holde med Honda på denne her. Det er altså ikke en "skade", men
slidtage, og da den er usynlig og uskadelig synes jeg ikke Honda skal bruge
en masse penge på det.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



dosser (31-03-2004)
Kommentar
Fra : dosser


Dato : 31-03-04 15:32

Arhhh, hvad er det for nogle svar??? ligemeget om det er synligt
(inderskærme på en bil) eller ej, er det sq en konstruktions fejl, hvis i
vil betale det selv så vil jeg ikke sige hvad jeg mener (roligggg nu, det
er ikke et person angreb hvis "cyklen" har garanti, må det være
forhandleren der skal udbedre det, ellers send et brev til fabrikken, med
din klage og den tekst som du har fra importøren (du skal måske oversætte
den
Det kunne jo også tænkes at det var en fejl som gik igen, og så er der ingen
tvivl om at det skal laves, forhandleren får refunderet beløbet i dette
tilfælde!
Men lad være med at stille dig tilfreds med deres svar! jeg mener der er en
hjemmeside hvor man kan sfortælle om sine oplevelser med værksteder og
forhandlere, lad ham vide at du har i sinde at give hans svar videre, så
andre selv kan vurdere om de vil støtte en sådan forhandler.

--
Jan
Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:LDxac.557$Pu2.406@news.get2net.dk...
> > Hvad mener i om sagen? Selvfølgelig ville det letteste være at plette
> > det og så sætte lidt skumgummi på, men hvad så med evt rustangreb og
> > lignende senere?!!
>
> Hej Tobias
>
> Jeg ville affedte risden, malen den med sort hammerite, og sætte et stykke
> bodbinder plast hen over, så der ikke kommer en ridse igen. Det er meget
> almindeligt der kommer ridser i lakken på tanken, f.eks omkring sædet. Det
> ruster aldrig, da det bliver holdt rent at gnidningerne fra sædet. Jeg
ville
> montere skjoldene igen og glemme det. Det er ærgeligt, men jeg holde med
> Honda på denne her. Det er altså ikke en "skade", men slidt, og de den er
> usynlig og uskadelig synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge på
det.
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
>
>



Tobias Larsen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 31-03-04 16:15


"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
news:406ad710$0$312$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Arhhh, hvad er det for nogle svar??? ligemeget om det er synligt
> (inderskærme på en bil) eller ej, er det sq en konstruktions fejl, hvis i
> vil betale det selv så vil jeg ikke sige hvad jeg mener (roligggg nu, det
> er ikke et person angreb hvis "cyklen" har garanti, må det være
> forhandleren der skal udbedre det, ellers send et brev til fabrikken, med
> din klage og den tekst som du har fra importøren (du skal måske oversætte
> den
> Det kunne jo også tænkes at det var en fejl som gik igen, og så er der
ingen
> tvivl om at det skal laves, forhandleren får refunderet beløbet i dette
> tilfælde!
> Men lad være med at stille dig tilfreds med deres svar! jeg mener der er
en
> hjemmeside hvor man kan sfortælle om sine oplevelser med værksteder og
> forhandlere, lad ham vide at du har i sinde at give hans svar videre, så
> andre selv kan vurdere om de vil støtte en sådan forhandler.
>
> --
> Jan

Tak for forståelsen.

Det er ikke forhandleren der er problemet, det er importøren! Jeg er yderst
tilfreds med den generelle service fra forhandleren. Jeg regner med at ringe
til Honda importøren i morgen eller fredag, og klage min nød. Hvis de ikke
vil høre må jeg jo snakke med diverse klagenævn og journalister.

Tobias Larsen



Biker Mike (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 01-04-04 10:14

Det er faktisk forhandleren som er problemet lige nu, da det er ham som er
ansvarlig overfor dig, hvordan importøren så stiller sig overfor
forhandleren er en sag mellem dem.

Så ligegyldig hvad importøren siger er svaret ikke noget du kan bruge til
noget, det er simpelthen uvedkommende for dig, hvis du mener at du har en
reklamation så er det forhandlerens pligt at gøre noget ved den, hvis i kan
blive enige om at der er tale om en mangel ved det købte så er det alene
forhandleren som har pligten til at udbedre manglen, hvor han så bagefter
kan / kan ikke, få refunderet sine omkostninger er helt og holdent hans
problem, det har intet med hans ansvar overfor dig at gøre.

Du må derfor insistere på at forhandleren udbedrer manglen ved det købte.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.


"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse
news:406ae06e$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
> news:406ad710$0$312$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Arhhh, hvad er det for nogle svar??? ligemeget om det er synligt
> > (inderskærme på en bil) eller ej, er det sq en konstruktions fejl, hvis
i
> > vil betale det selv så vil jeg ikke sige hvad jeg mener (roligggg nu,
det
> > er ikke et person angreb hvis "cyklen" har garanti, må det være
> > forhandleren der skal udbedre det, ellers send et brev til fabrikken,
med
> > din klage og den tekst som du har fra importøren (du skal måske
oversætte
> > den
> > Det kunne jo også tænkes at det var en fejl som gik igen, og så er der
> ingen
> > tvivl om at det skal laves, forhandleren får refunderet beløbet i dette
> > tilfælde!
> > Men lad være med at stille dig tilfreds med deres svar! jeg mener der er
> en
> > hjemmeside hvor man kan sfortælle om sine oplevelser med værksteder og
> > forhandlere, lad ham vide at du har i sinde at give hans svar videre, så
> > andre selv kan vurdere om de vil støtte en sådan forhandler.
> >
> > --
> > Jan
>
> Tak for forståelsen.
>
> Det er ikke forhandleren der er problemet, det er importøren! Jeg er
yderst
> tilfreds med den generelle service fra forhandleren. Jeg regner med at
ringe
> til Honda importøren i morgen eller fredag, og klage min nød. Hvis de ikke
> vil høre må jeg jo snakke med diverse klagenævn og journalister.
>
> Tobias Larsen
>
>



Jes Vestervang (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-03-04 21:44

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

>> Hvad mener i om sagen? Selvfølgelig ville det letteste være at plette
>> det og så sætte lidt skumgummi på, men hvad så med evt rustangreb og
>> lignende senere?!!

> Det er altså ikke en "skade", men slidt, og de den er
> usynlig og uskadelig synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge på det.

Skaden er sket pga. dårligt design, en typefejl, så jeg ser ingen
grund til at finde sig i de skader det medfører. Hvis det koster 'en
masse' penge at udbedre fejlen, så skulle Honda have designet skidtet
ordentligt fra starten af. Jeg ser ingen grund til at denne fejl
skulle rangere lavere end diverse andre typefejl, hvor importen
betaler for en løsning på problemet.

Sagen ville have været anderledes, hvis det først var sket om nogle
år, men så tidligt i en cykels levetid skal lakken altså ikke kunne
slides af ved almindelig brug.
--
mvh Jes Vestervang

Jens Jacob Bager Jen~ (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-04-04 08:07

>> Det er altså ikke en "skade", men slidt, og de den er
>> usynlig og uskadelig synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge
>> på det.
>
> Skaden er sket pga. dårligt design, en typefejl, så jeg ser ingen
> grund til at finde sig i de skader det medfører.

> Sagen ville have været anderledes, hvis det først var sket om nogle
> år, men så tidligt i en cykels levetid skal lakken altså ikke kunne
> slides af ved almindelig brug.

Hvad så med der hvor sædet rør tanken. Skal vi findes os i at sædet slider
lakken af tanken som på f.eks. en SV 650? Det er der altså ikke noget at
gøre ved. Som sagt: skaden er usynlig og uskadelig! Havde man kunne se
skaden var det noget andet.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Jes Vestervang (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-04-04 00:03

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

>>> Det er altså ikke en "skade", men slidt, og de den er
>>> usynlig og uskadelig synes jeg ikke Honda skal bruge en masse penge
>>> på det.
>>
>> Skaden er sket pga. dårligt design, en typefejl, så jeg ser ingen
>> grund til at finde sig i de skader det medfører.
>
> Hvad så med der hvor sædet rør tanken. Skal vi findes os i at sædet slider
> lakken af tanken som på f.eks. en SV 650?

Næh. Suzuki-importøren burde betale forhandleren for at klistre noget
gaffa-tape på hvor lakken er udsat (og usynlig).

> Det er der altså ikke noget at
> gøre ved. Som sagt: skaden er usynlig og uskadelig! Havde man kunne se
> skaden var det noget andet.

Der er vi så uenige - en skade er en skade, også selvom den ikke kan
ses. Desuden ruster blankt stål jo temmeligt let. Honda-importøren bør
IMO betale forhandleren for en lappelakering med efterflg. gaffa, så
lakken ikke slides væk på ny.

--
mvh Jes Vestervang

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste