Kørekort til sidevogn?
Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 31-03-04 11:15

Jeg har IKKE nogen planer om NOGENSIDE at skulle køre med et sådan monstrum,
men rent hypotetisk (og måske også økonomisk, da der er et minde vædemål på
højkant), må jeg? eller må jeg ikke køre med sidevogn? Jeg tog mit MC kort
for 15 år siden da man enten tog til "Solo" og/eller "Med sidevogn". I
forbindelse med at jeg tog kategori C (lastbil) for 1½ år siden fik jeg et
nyt kort hvor der er stemplet ud for såvel "Lille", som "Stor", men jeg kan
ikke se på kortet nogen steder hvor der (evt.) kunne stå noget om sidevogn
!?

Hvis jeg ikke må, hvad er der så krævet (ny køreprøv med sidevogn eller ?).

Pelle

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-03-04 11:17

"Pelle F. S. Liljendal" <pelle@liljendxaxl.dk (Remove the X's)> skrev i en
meddelelse news:406a9a39$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]

> !?
>
> Hvis jeg ikke må, hvad er der så krævet (ny køreprøv med sidevogn eller
?).

Et kursus, mener det koster 3-4Kkr.

Vend dit kort om og kig om der ikke står en kode.. mener det er 100 et eller
andet sted. der kan betjenten se du ikke må føre med sidevogn.

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-03-04 11:36

"Et kursus, mener det koster 3-4Kkr"

Er det blevet så dyrt. Jeg tog et sidevognskursus for nogle år siden og slap
med 6-800kr

Ellers er det rigtigt at det fremgår af "koden" hvorvidt man må køre med
sidevogn..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars B Madsen

Dato : 31-03-04 11:38

Da jeg tog mit kort i 2001 der lærte vi også at køre med sidevogn..

--
Madsen - SZR 660

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 31-03-04 11:59

Takker for svarene, desværre betyder det at vædemålet blev tabt (heldig kun
et symbolsk beløb <G>)

Pelle

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 31-03-04 14:56

Pelle F. S. Liljendal wrote:
> Takker for svarene, desværre betyder det at vædemålet blev tabt
> (heldig kun et symbolsk beløb <G>)

Mnjaa, både og...
Der er jo ingen direkte angivelse af føreret til sidevogn på kortet, det
står kun angivet, hvis ejeren ikke har ret til at føre MC med sidevogn. Så
dit nye kørekort burde jo have den nationale kode 100 (indehaveren er alene
berettiget til at føre motorcykel uden sidevogn), eftersom du aldrig har
gennemført noget sidevognskursus og derfor ikke har kørekort til det.

....det var så min analyse af, hvordan tingene hænger sammen, men noget andet
er, hvad kørekortskontoret finder på. De har ikke altid styr på tingene;
både mht. at huske de relavante informationer, koder og fjerne dém som ikke
passer. Nu er du så heldig, at du (pga. administrations-søvngængeri) "trak"
et sidevognskørekort, så kan du jo altid spille dum, logisk og uvidende,
hvis politiet engang stopper dig i, at køre sidevogn uden føreret!

Dét er ikke til at se det, hvis man ikke lige véd dét!

Hilsen
Lars

Fra : Magne Vingsand

Dato : 31-03-04 15:54

Pelle F. S. Liljendal wrote:
> [...]
> minde vædemål på højkant), må jeg? eller må jeg ikke køre med
> sidevogn? Jeg tog mit MC kort for 15 år siden da man enten tog til

Vet ikke om du kan kjøre sidevognsykkel med bare A-kort tross CE-kort, men
om du får anledning til å prøve en, vil jeg jo anbefale det! Det er
skikkelig moro, kjørte BMW med Steib i mange år på helårsbasis.

--
Magne Ténéré/Endupamp
(abecede)