sløring af nummerplade og alm oplysning..?
Fra : Brian Laursen

Dato : 31-03-04 08:35

Hej NG..

Ja jeg har jo fået tjansen af at lave en medlemsside til klubben.. Vi kunne
godt tænke os at vise hvem vi er med billed medlemmet og motorcyklen og navn
osv... Men der er kommet en større diskution ud af det, for nogen mener det
er en indkøbsliste for tyve at lave sådan en side med navn og mc model....
Hvis et specifikt medlem har en attraktiv mc og et tilpas unormal efternavn,
kan man ved en hurtig søgning på degulesider finde adressen på ham/hende...
Og når nu vi har den snak om nummerpladesløring, så kunne jeg godt tænke mig
at vide om folk har hørt om tyveri på den måde, eller om det er helt
ufarligt, og anden erfaring..
Jeg er kommet frem til den løsning at vi evt bare skriver fornavnet på på
medlemmet, så er man ude over det med søgning på navn, men skulle det lige
frem være nødvindigt at sløre en nummerplade oxo????

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Ninja Rider

Dato : 31-03-04 09:07

Hejsa

Brian Laursen wrote:
*snip*

Se efter et indlæg den 29/03 2004 21.24 om det samme!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-03-04 11:38

Hvis man har hemmligt tlfnr. bliver det i hvert fald svært at finde frem til
vedkommende.... Har man ikke det, såååå...

Men ikke alle opbevare jo deres MC på samme adresse som de bor.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Laursen

Dato : 31-03-04 16:56

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Hvis man har hemmligt tlfnr. bliver det i hvert fald svært at finde
> frem til vedkommende.... Har man ikke det, såååå...
>
> Men ikke alle opbevare jo deres MC på samme adresse som de bor.....

Nej det er jeg godt klar over, men har man bare fornavn og efternavn er det
altså meget hurtigt at finde folk hvis de ikke hedder jensen, nielsen eller
hansen eller lign..... Hvor mange tror du der hedder brian w laursen i
århus.?
En hurtig søgning på mit navn i østjylland giver 33 resultater, og hvis man
ved at jeg er fra århus ( hvilket man kan se på dfm) så er det skåret ned
til 9...... nemt at finde....
HVorfor betyder det noget at nummeret er hemmeligt.. navnet er jo ikke?

Men mit spørgsmål var egentlig om det var nødvendigt at sløre navn,
efternavn, nummerplade osv....

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-03-04 20:53

"Hvorfor betyder det noget at nummeret er hemmeligt.. navnet er jo ikke?"

Såvidt jeg ved så vil man ikke "dukke op" på fx. krak, hvis man har
hemmeligt nummer (jeg må vist hellere lige få tjekket mit eget...)
Samtidig kan man meddele kommunen at man ikke ønske optagelse i div.
vejvisere mv. ...

Men ellers ville jeg bare lade være med at opgive efternavn, ej heller
postnr og by.

Fra : Brian Laursen

Dato : 01-04-04 07:09

> [...]
> vejvisere mv. ...
>
> Men ellers ville jeg bare lade være med at opgive efternavn, ej heller

Jeg har skam fundet dig på degulesider har du hemmeligt nummer?

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X