|
| "cykler" uden afgift, hvor h...... kommer ~ Fra : dosser |
Dato : 31-03-04 08:15 |
|
Jeg må altså spørge!
Når man kigger på salgsannoncer er der et hav af motorcykler til salg uden
afgift, hvorfor?
Er det folk der har brændt sig da de troede det var billigt at importere en
sådan, eller er det folk der bare ville kunne prale med at have en stor dyr
motorcykel, og så opdagede at nu vil konen have bygget om så
"pyntegenstanden" skal sælges ell. hvad?
Personligt gider jeg ikke have alt det bøvl med at betale afgift og få den
vurderet hos T&S
Jeg er sikker på at de forhandlere der importere en sådan ville kunne sælge
meget mere hvis de selv fik synet og betalt afgiften på den.
Det er selvfølgelig bare min overbevisning, jeg "klikker" hurtigt videre
hvis der står u/a, u/afgift ell. uden afgift.
--
Jan
Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.
| |
Ninja Rider (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 31-03-04 09:14 |
|
Hejsa
Fusker firmaet Brødrene Jensen Horsens, er faldet over den fidus. Jeg
tror at det er fordi at det er nemmere at få folk til at betale 40k for
en ZX-6r end 120k! Så køre folk lidt uden plade og så sælger de den
vidre uden afgift, og taber penge på den!
Mange af dem ender som reservedele da folk aldrig får betalt afgift af dem.
Jeg havde selv en RS125 fra tyskland, men jeg opgav at få plade på den,
og solgte den igen!
Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 31-03-04 11:41 |
|
Nogen fortryder måske en importeret MC, andre tror de kan spinde "guld"...
måske
--
Mvh.
Henrik (som selv har hentet en VFR til fatter..)
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Susanne og Jesper Mi~ (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Susanne og Jesper Mi~ |
Dato : 31-03-04 15:08 |
|
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev
> Nogen fortryder måske en importeret MC, andre tror de kan spinde "guld"...
> måske
Jeg har indtryk af, at mange køber en mc u. afgift og kører med prøveplade,
fordi de af den ene eller anden grund ikke vil betale "fuld pris" - som fx,
at de ellers ikke vil ha' råd til den nyeste og vildeste sportsmc, eller at
de ikke vil betale 2 x mc'ens værdi til staten.
--
Hilsen Susanne
med 2 mc'er u. afgift i garagen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=80
| |
Jesper Hedegaard (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 31-03-04 15:46 |
|
"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:406ad0b4$0$268$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev
> > Nogen fortryder måske en importeret MC, andre tror de kan spinde
"guld"...
> > måske
>
> Jeg har indtryk af, at mange køber en mc u. afgift og kører med
prøveplade,
> fordi de af den ene eller anden grund ikke vil betale "fuld pris" - som
fx,
> at de ellers ikke vil ha' råd til den nyeste og vildeste sportsmc, eller
at
> de ikke vil betale 2 x mc'ens værdi til staten.
>
> --
> Hilsen Susanne
> med 2 mc'er u. afgift i garagen
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=80
>
>
Du løber faktisk en ganske stor risiko for at købe et gammelt dansk lig uden
afgift !
Af den simple grund at det er gangske billigt at købe en - måske endda -
meget lidt brugt maskine magen til din slidte
"dansker cykel" og bytte om på alle væsentlige sliddele, incl. motor,
affjedring osv. Pludselig har du en dk-registreret maskine, der i praksis
har kørt måske 20 kkm og ikke de 10 kkm, din gamle maskine havde kørt.....
Faktisk er det jo kun stellet, du ikke kan skifte !
Andre køber sådan en udenlands-cykel for at få en større reservedel, f.eks.
motor eller gear-kasse billigt og sælger så resten videre på den pæne måde -
altså ved at fortælle køber om maskinens historie.
Hvor mange af den første type er der i landet ? Tja, se på vejene - f.eks. i
morgen - hvor få maskiner du møder der kører på prøveplader....
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
Psycho Cowboy (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 31-03-04 16:01 |
|
Jesper Hedegaard wrote:
> Hvor mange af den første type er der i landet ? Tja, se på vejene -
> f.eks. i morgen - hvor få maskiner du møder der kører på
> prøveplader....
____________________________________________
Hov hov, hvad er der nu galt i det?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - På klisterplader til Bakken
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Jesper Hedegaard (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 31-03-04 16:24 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac_FJERN_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406adca6$0$28846$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jesper Hedegaard wrote:
>
> > Hvor mange af den første type er der i landet ? Tja, se på vejene -
> > f.eks. i morgen - hvor få maskiner du møder der kører på
> > prøveplader....
> ____________________________________________
>
> Hov hov, hvad er der nu galt i det?
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600 - På klisterplader til Bakken
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
>
Ikke noget iflg. mig, meeeen måske d'herrer med blink i kasketten ikke er
helt så lette at stille tilfreds
Jeg mener bare at det antal, du ser på prøveplader slet ikke dækker det
antal maskiner, der er indført og ikke betalt afgift af.
Og at man skal se sig godt for, hvis man køber en maskine u/afg - både hos
private og hos forhandlere.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
Hekto (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 31-03-04 19:13 |
|
In article <wQAac.131673$jf4.7121547@news000.worldonline.dk>, jo-tak-
til.spam@fis-af.dk says...
> Du løber faktisk en ganske stor risiko for at købe et gammelt dansk lig uden
> afgift !
> Af den simple grund at det er gangske billigt at købe en - måske endda -
> meget lidt brugt maskine magen til din slidte
> "dansker cykel" og bytte om på alle væsentlige sliddele, incl. motor,
> affjedring osv. Pludselig har du en dk-registreret maskine, der i praksis
> har kørt måske 20 kkm og ikke de 10 kkm, din gamle maskine havde kørt.....
> Faktisk er det jo kun stellet, du ikke kan skifte !
>
>
>
Nogen synes måske også at 180% oveni er lidt rigeligt for 3-4 week-
ender på en sommer?
Specielt hvis man er facineret af 'et ikke nærmere defineret
sydeuropæisk mærke'. Så synes man måske det er OK at lægge 100KKr, og
købe prøveplader et par gange i sommerens løb, og tage til trackday for
resten.
Husk på at de 180% dækker brugsretten i et år, men sæsonen er på max. 9
mdr. for de fleste, hvoraf en del også er ubrugelig p.gr.a. regn.
Nogle lande har en regel om at der er afgift på pladen, og så kan man
skifte det køretøj ud, der sidder på den. Så kan man have indtil flere!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-04 17:37 |
|
Susanne og Jesper Mikkelsen <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en
news:406ad0b4$0$268$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev
> > Nogen fortryder måske en importeret MC, andre tror de kan spinde
"guld"...
> > måske
>
> Jeg har indtryk af, at mange køber en mc u. afgift og kører med
prøveplade,
> fordi de af den ene eller anden grund ikke vil betale "fuld pris" - som
fx,
> at de ellers ikke vil ha' råd til den nyeste og vildeste sportsmc, eller
at
> de ikke vil betale 2 x mc'ens værdi til staten.
Jeg har fået øje på en helt anden og ganske uærlig type:
Ham der køber en velholdt tysk model til at renovere sin egen tilsvarende
v.h.a. - Og efterfølgende sælger de "danske" dele på det tyske stel til en
pris nær den han oprindelig selv gav
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 31-03-04 21:01 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jeg har fået øje på en helt anden og ganske uærlig type:
> Ham der køber en velholdt tysk model til at renovere sin egen tilsvarende
> v.h.a. - Og efterfølgende sælger de "danske" dele på det tyske stel til en
> pris nær den han oprindelig selv gav
Det kan da også godt foregå på ærlig manér, og hvis ellers sælger er
ærlig ved salget, er der da heller ikke noget galt i at vedkommende
ikke taber større beløb på processen.
--
mvh Jes Vestervang
| |
Psycho Cowboy (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 31-03-04 15:59 |
|
Der er garanteret en masse gode grunde, som folk bruger når de køber mc'er
fra udlandet uden afgift, men jeg gjorde det ren og skær pga. et meget
større udvalg i Tyskland, end herhjemme. Dessuden *kan* du risikere at spare
nogle få bananer ved at gøre en god handel i udlandet! ...jeg sparede
(ifølge en lokal mc-forhandler) omkring 5.000 danske kroner, end han vil
have skudt den til uden afgift, og foreløbig passer det meget godt med den
afgift, jeg har fået at vide, jeg skal betale. Altså alt i alt bliver prisen
inkl. afgift formegetlig godt 5 kilo under markedsprisen herhjemme.
At folk så springer fra, kan skyldes mange ting. Som der er blevet beskrevet
tidligere i denne tråd, kan nogen måske se en fordel i at have cyklen uden
afgift og så køre 3 ture om året på prøveplader. Andre finder måske ud af,
at pengene kan bruges sjovere på noget andet, eller de fortryder
afgiftsmøllen, som jo heller ikke ligefrem er gjort let for os
hjemmeimportørere.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
|
|