|
| Monster problemmer - græder mig næsten i s~ Fra : Zemich |
Dato : 30-03-04 22:37 |
|
Hej NG.
Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra 96.
Lækker cykel men har dog nogle problemmer.
Elstateren virkede ikke da jeg købte den, men har så løbet den i gang.
Men her forleden dag da jeg fik den startet og den stod og varmede op, gik
den pludselig ud.
Jeg prøvede at løbe den i gang men død var den. Jeg prøvede at skrue
tænrøret ud og sørge for den ikke var druknet og satte det så i igen.
Prøvede med karburator sprit og lod den stå noget tid.
Men stadig død.
Købte så et nyt tændrør, kørte før med NGK B10ES men skiftede til BR9ES da
dette stod i manualen.
Straks startede den igen. Glæder var dog meget kort da jeg her en uge efter
piller den frem igen og løber den igang. Den starter fint og den får lov til
at varme lidt op. Jeg kører så lidt opvarmning og derefter vil jeg så til at
give lidt gas. Men så vil den slet ikke tage gassen og så holder jeg stille
hvorefter den går ud.
Den er nu død igen.
Indtil videre har jeg kun sørget for at tændrøret var skruet helt stramt,
intet andet.
Håber i har nogle forslag til hvad i alverden det kan være.
Hilsen Tommy - Den grædefærdige MC-kører
| |
Hekto (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 30-03-04 22:51 |
|
In article <4069e870$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mari@events.dk says...
> Håber i har nogle forslag til hvad i alverden det kan være.
>
Tjaaa ... en kaburatorrensning er vel ingen skade til. Kaburatorsprit
kan suge det kondens op der evt. er i tanken.
Er der ordentlig gnist ... og hele tiden?
Løse forbindelse, ir i stik?
Batteriet?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Wheeler (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Wheeler |
Dato : 30-03-04 22:54 |
|
"Zemich" <mari@events.dk> wrote in message
news:4069e870$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
> Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra 96.
Lyder utvivlsomt som et karbunade-problem ....og da det er en 1-cyl. 2T
tager det max en formiddag for en komplet "urutineret hjemmeskruer" at
adskille, tømme og rense karbunaden..tømme tanken, nyt benz.
Instilling af karb. er ligetil (pilot air + tomgangsdyse), men lån evt et
par sider fra en "knallertbog" (red. Haynes over DT 125R e.lign)
Har jeg overset noget?
--
Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
VFR 750 F
TDR 125 R - til salg 13/15K u./m. syn
Nypris pr. 24/04/04: 14.00 Synet
| |
Steen Jørgensen (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Steen Jørgensen |
Dato : 31-03-04 07:43 |
|
Hej Tommy
For det først skal du få lavet din el-starter..... Det ender med at du en
dag falder med "maskinen"
Dit problem kan være rigtig mange ting. Først vil jeg anbefalede dig at
checke (når motoren ikke er er til at få igang) om der er gnist på
tændrøret. Tag tændrøret ud af toppen om sæt det i tændrørshætten igen, læg
det på motorblokken og tørn motoren. Der skal komme en synlig gnist. Kommer
der ikke det skal du checke dit el-system. Hvorfor virker el-starteren
iøvrigt ikke? har den forrige ejer lavet en masse møj med kablerne så det er
et og samme problem???
Tag ellers svømmerhuset af karburatoren og check for vand!!! tøm det!!!
Prøv først dette...
/Steen
PS. Pas på med at stramme tændrøret for hårdt.
"Zemich" <mari@events.dk> skrev i en meddelelse
news:4069e870$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
> Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra 96.
> Lækker cykel men har dog nogle problemmer.
> Elstateren virkede ikke da jeg købte den, men har så løbet den i gang.
> Men her forleden dag da jeg fik den startet og den stod og varmede op, gik
> den pludselig ud.
> Jeg prøvede at løbe den i gang men død var den. Jeg prøvede at skrue
> tænrøret ud og sørge for den ikke var druknet og satte det så i igen.
> Prøvede med karburator sprit og lod den stå noget tid.
> Men stadig død.
> Købte så et nyt tændrør, kørte før med NGK B10ES men skiftede til BR9ES da
> dette stod i manualen.
> Straks startede den igen. Glæder var dog meget kort da jeg her en uge
efter
> piller den frem igen og løber den igang. Den starter fint og den får lov
til
> at varme lidt op. Jeg kører så lidt opvarmning og derefter vil jeg så til
at
> give lidt gas. Men så vil den slet ikke tage gassen og så holder jeg
stille
> hvorefter den går ud.
> Den er nu død igen.
> Indtil videre har jeg kun sørget for at tændrøret var skruet helt stramt,
> intet andet.
> Håber i har nogle forslag til hvad i alverden det kan være.
>
> Hilsen Tommy - Den grædefærdige MC-kører
>
>
| |
Squish (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 31-03-04 23:09 |
|
Steen Jørgensen wrote:
> Dit problem kan være rigtig mange ting. Først vil jeg anbefalede dig at
> checke (når motoren ikke er er til at få igang) om der er gnist på
> tændrøret. Tag tændrøret ud af toppen om sæt det i tændrørshætten igen, læg
> det på motorblokken og tørn motoren. Der skal komme en synlig gnist.
Fordi den gnistrer i ovennævnte tilfælde (i fri luft), betyder det ikke
nødvendigvis at det samme sker under en kompression på ca. 1:10!
Dvs. i fri luft skal der testes med ca. 10(!) gange så lang
elektrodeafstand. Dette kan gøres enten ved at skrue tændrørshætten af
og så holde enden af tændkablet mod stel (altså jord/ground ) f.eks.
1 cm. fra. Man kan også tage et gammelt tændrør (der virker!), og bukke
elektroden op til lodret for at skabe denne afstand. Så har man også et
nyt stykke værktøj!
--
Squish
CB400F
| |
Gaarde (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Gaarde |
Dato : 31-03-04 07:47 |
|
"Zemich" <mari@events.dk> wrote in message
news:4069e870$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
> Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra 96.
> Lækker cykel men har dog nogle problemmer.
> Elstateren virkede ikke da jeg købte den, men har så løbet den i gang.
> Men her forleden dag da jeg fik den startet og den stod og varmede op, gik
> den pludselig ud.
> Jeg prøvede at løbe den i gang men død var den. Jeg prøvede at skrue
> tænrøret ud og sørge for den ikke var druknet og satte det så i igen.
> Prøvede med karburator sprit og lod den stå noget tid.
> Men stadig død.
> Købte så et nyt tændrør, kørte før med NGK B10ES men skiftede til BR9ES da
> dette stod i manualen.
> Straks startede den igen. Glæder var dog meget kort da jeg her en uge
efter
> piller den frem igen og løber den igang. Den starter fint og den får lov
til
> at varme lidt op. Jeg kører så lidt opvarmning og derefter vil jeg så til
at
> give lidt gas. Men så vil den slet ikke tage gassen og så holder jeg
stille
> hvorefter den går ud.
> Den er nu død igen.
> Indtil videre har jeg kun sørget for at tændrøret var skruet helt stramt,
> intet andet.
> Håber i har nogle forslag til hvad i alverden det kan være.
>
> Hilsen Tommy - Den grædefærdige MC-kører
>
>
For et par uger siden købte jeg en RD350 - min første 2-takter (=ingen
erfaring). Den havde også nogle lingende problemer, og gik ret dårligt efter
at have stået stille et par år. Jeg fik en del tips her på siden, og det jeg
gjorde var:
Nyt benzin
Rense karburatorer
Checke at membranerne lukker korrekt
Indstille svømmehøjde, nålhøjde, checke dyser og stille luftskrue som
beskrevet i manual.
Checke og justere smørepumpen til korrekt mængde
Skifte tændrør
Det tog en hel dag, men nu kører den perfekt.
Held og lykke
Mogens
| |
Hans Joergensen (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 31-03-04 11:13 |
|
Gaarde wrote:
> For et par uger siden købte jeg en RD350 - min første 2-takter (=ingen
> erfaring). Den havde også nogle lingende problemer, og gik ret dårligt efter
> at have stået stille et par år. Jeg fik en del tips her på siden, og det jeg
Hvor i verden er det du bor? hvis det er på Sjælland er der måske
basis for endnu et 2-takts træf på Langelinie (eller lign sidste
år var der jo "mange" fremmødte
// Hans (jaja, der var kun 3 og nogle 4takt.)
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
på http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)
| |
Michal (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Michal |
Dato : 31-03-04 14:09 |
|
In article <slrnc6l6cv.3pm.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:
> Gaarde wrote:
>> For et par uger siden købte jeg en RD350 - min første 2-takter (=ingen
>> erfaring). Den havde også nogle lingende problemer, og gik ret dårligt efter
>> at have stået stille et par år. Jeg fik en del tips her på siden, og det jeg
>
> Hvor i verden er det du bor? hvis det er på Sjælland er der måske
> basis for endnu et 2-takts træf på Langelinie (eller lign sidste
> år var der jo "mange" fremmødte
>
> // Hans (jaja, der var kun 3 og nogle 4takt.)
Jeg kører osse 2-takt, og vil osse med... url?
--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96
| |
Hans Joergensen (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 31-03-04 14:15 |
|
Michal wrote:
>> Hvor i verden er det du bor? hvis det er på Sjælland er der måske
>> basis for endnu et 2-takts træf på Langelinie (eller lign sidste
>> år var der jo "mange" fremmødte
> Jeg kører osse 2-takt, og vil osse med... url?
news://dk.fritid.motorcykel .. det var blot en 1-aftens event med en
is og en kop kaffe
// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"
| |
Michal (01-04-2004)
| Kommentar Fra : Michal |
Dato : 01-04-04 13:04 |
|
In article <slrnc6lh30.3pm.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:
> Michal wrote:
>>> Hvor i verden er det du bor? hvis det er på Sjælland er der måske
>>> basis for endnu et 2-takts træf på Langelinie (eller lign sidste
>>> år var der jo "mange" fremmødte
>> Jeg kører osse 2-takt, og vil osse med... url?
>
> news://dk.fritid.motorcykel .. det var blot en 1-aftens event med en
> is og en kop kaffe
Ahaa... Håber der kommer en til sådan event :)
..oO( is, namm... kaff, namm... 2-takt, naamm! :)
--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96
| |
Gaarde (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Gaarde |
Dato : 31-03-04 15:14 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnc6l6cv.3pm.haj@enterprise-server.dk...
> Gaarde wrote:
> > For et par uger siden købte jeg en RD350 - min første 2-takter (=ingen
> > erfaring). Den havde også nogle lingende problemer, og gik ret dårligt
efter
> > at have stået stille et par år. Jeg fik en del tips her på siden, og det
jeg
>
> Hvor i verden er det du bor? hvis det er på Sjælland er der måske
> basis for endnu et 2-takts træf på Langelinie (eller lign sidste
> år var der jo "mange" fremmødte
>
Jeg bor i Silkeborg, men på en 2-takter er det jo ingen sag at køre til
Langelinie
Nej, søg til side. Den er sjov at køre på, men mest i lokal området på de
snoede veje - og dem har vi heldigvis mange af omkring Silkeborg.
Mvh
Mogens
| |
Armand (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-04 19:11 |
|
Zemich <mari@events.dk> skrev i en
news:4069e870$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra
96.
> Lækker cykel men har dog nogle problemmer.
> Men her forleden dag da jeg fik den startet og den stod og varmede op, gik
> den pludselig ud.........
> Købte så et nyt tændrør, kørte før med NGK B10ES men skiftede til BR9ES da
> dette stod i manualen. Straks startede den igen. Glæder var dog meget kort
da
> jeg her en uge efter piller den frem igen og løber den igang. Den starter
fint og
> den får lov til at varme lidt op. Jeg kører så lidt opvarmning og derefter
vil jeg så til at
> give lidt gas. Men så vil den slet ikke tage gassen og så holder jeg
stille
> hvorefter den går ud.
> Den er nu død igen.
> Indtil videre har jeg kun sørget for at tændrøret var skruet helt stramt,
> intet andet.
NGK-lort der ikke kan tåle at druknes :-|
Find dig et alternativt tændrør (f.eks. ND eller Champion), samt find fejlen
til at den drukner (snavs/vand i svømmerhuset; svømmerstand, luftfilter) og
se løjer!
Forøvrigt kan bensin (afhængig af hvor åben at svømmerhuset er til
atmosfæren) nemt miste boostet i løbet af nogle uger, og måske endda også
den ene uge hvor din stod stille - Og hvis det nærmesat er petroleum der er
i svømmerhusene, så er der ikke noget at sige til at de drukner!
Væn dig til at lukke for bensinen og således køre den (næsten) tør det
sidste stykke vej før du er hjemme, hvorved at der lukkes friskt bensin fra
tanken i karburatoren når du, efter et givent stykke tid, atter vil starte
op!
--
Armand
| |
|
|