|
| Hjælp. En GSX R400 kan ikke starte? Fra : Jan Højsgaard Poulse~ |
Dato : 30-03-04 19:30 |
|
Hej.
Efter vinterhi kan min søns gsx r400'er ikke starte.
Har prøvet at ta' et tændrør ud for at kigge lidt på det og det 'ser' fint
ud, men gnisten er meget lille.
Skal der ikke være en ordentlig blå gnist og kan det være derfor den ikke
vil starte?
Nogle siger´også at karboratorene skal tømmes, da der kan være samlet
kondens. Hvordan tømmer man karboratoren på sådanne en fyr. Er der en
'bundprop'? Den har stået med fuld tank hele vinteren.
Strøm VAR der masser af, men jeg stjæler bare fra bilen *S*
Evt. gode ideer modtages med tak!
Min søn skulle gerne med til Bakkeåbningen, ikke og uden at sidde bag på han
far
...hygge!
...Jan
| |
Tommy Fer (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 30-03-04 20:02 |
|
"Jan Højsgaard Poulsen" <FJERNDETTEjanhpoulsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4069bc89$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Efter vinterhi kan min søns gsx r400'er ikke starte.
>
> Har prøvet at ta' et tændrør ud for at kigge lidt på det og det 'ser' fint
> ud, men gnisten er meget lille.
> Skal der ikke være en ordentlig blå gnist og kan det være derfor den ikke
> vil starte?
Måske... men det kommer vi tilbage til og håber det ikke er det... (det tror
jeg ikke hvis den kørte i efteråret)
>
> Nogle siger´også at karboratorene skal tømmes, da der kan være samlet
> kondens. Hvordan tømmer man karboratoren på sådanne en fyr. Er der en
> 'bundprop'? Den har stået med fuld tank hele vinteren.
>
Benzin har en levetid på 3 uger iht. fabrikanterne. Dvs at de garantere at
det virker i den periode. Jeg havde faktisk også problemer med koneriets
gixxer 400 ved sæson start... men det var fordi jeg var doven og ikke tømte
karbs før jeg forsøgt, og ikke havde et bilbat.. så jeg måtte på løbe tur
med moller.
Hvis du afmontere side kåberner (kan gøres uden med nogen meget lange
unbrakoer) Kigger ind på karburatorbundkarene, der sidder en unbrako bolt
som du løsner, der sidder to i hverside. Når der ikke kommer mere ud, lukker
du og trykker på start, med choker ingen gas. Når men der går lige lidt da
svømmerhusene ikke er fyldte , brug ikke prime da den suger i bunden hvor
evt. kondensvand ligger.
Mvh Tommy Fer
| |
Jan Højsgaard Poulse~ (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan Højsgaard Poulse~ |
Dato : 30-03-04 20:06 |
|
"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c4cg7b$1kgf$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jan Højsgaard Poulsen" <FJERNDETTEjanhpoulsen@mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:4069bc89$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej.
> >
<klip>
>
> Benzin har en levetid på 3 uger iht. fabrikanterne. Dvs at de garantere at
> det virker i den periode. Jeg havde faktisk også problemer med koneriets
> gixxer 400 ved sæson start... men det var fordi jeg var doven og ikke
tømte
> karbs før jeg forsøgt, og ikke havde et bilbat.. så jeg måtte på løbe tur
> med moller.
>
> Hvis du afmontere side kåberner (kan gøres uden med nogen meget lange
> unbrakoer) Kigger ind på karburatorbundkarene, der sidder en unbrako bolt
> som du løsner, der sidder to i hverside. Når der ikke kommer mere ud,
lukker
> du og trykker på start, med choker ingen gas. Når men der går lige lidt da
> svømmerhusene ikke er fyldte , brug ikke prime da den suger i bunden hvor
> evt. kondensvand ligger.
>
> Mvh Tommy Fer
Hej Tommy.
Jeg vil forsøge at tømme karboratorene.. lyder som om det er problemet.
Regner dog med at skifte tændrørne også, da de ikke har været skiftet i l a
n g tid (læs mange år) og der ern kun en lille gnist.
Tak for hjælpen!
...Jan
| |
Tommy Fer (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 30-03-04 20:25 |
|
> > Mvh Tommy Fer
>
> Hej Tommy.
> Jeg vil forsøge at tømme karboratorene.. lyder som om det er problemet.
>
> Regner dog med at skifte tændrørne også, da de ikke har været skiftet i l
a
> n g tid (læs mange år) og der ern kun en lille gnist.
He... louises havde også gået meget langt, når man ser på elektroden så er
de fladslidte ved katoderne (Der hvor gnisten springer)
mvh Tommy Fer
| |
Jon & Ann-Rikka (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 30-03-04 20:16 |
|
> Hej.
>
> Efter vinterhi kan min søns gsx r400'er ikke starte.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Selv hej
Kig lige om det er NGK-rør den køre med ( er det højst sandsynligt ) hvis
det er det, så skift dem ud med et par friske, så spinder den igen.. NGK-rør
dur bare ikke til at blive opbevaret i de hårdtpumpede motorer som vores
er... Spørg mig ikke hvorfor, men har altid haft problemer med de rør..
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
D@n Dethlefsen (30-03-2004)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 30-03-04 22:03 |
|
Jon & Ann-Rikka wrote:
>
> Kig lige om det er NGK-rør den køre med ( er det højst sandsynligt )
> hvis det er det, så skift dem ud med et par friske, så spinder den
> igen.. NGK-rør dur bare ikke til at blive opbevaret i de hårdtpumpede
> motorer som vores er... Spørg mig ikke hvorfor, men har altid haft
> problemer med de rør..
En glas blæsning kan også klare problemet, hvis mc`en druknes kommer der en
eller anden belægning på tændrør`et hvorved der ikke springer en kraftig nok
gnist.
Til kone`ens GSX-R250 har jeg 2 sæt tændrør hvoraf det ene altid er
"ny-glasbælst".
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Jon & Ann-Rikka (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 31-03-04 15:35 |
|
> En glas blæsning kan også klare problemet, hvis mc`en druknes kommer der
en
> eller anden belægning på tændrør`et hvorved der ikke springer en kraftig
nok
> gnist.
>
xxxxxxxxxxxxxxxx
Ups.. Ja.. det glemte jeg vist at nævne.. du kan også skifte til Denso rør,
de skulle ikke have det problem... eller cellulosefortynder natten over,
skulle også kunne klare det..
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
|
|