/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad fanden er nu det????...... (Problemer~
Fra : Ninja Rider


Dato : 30-03-04 17:48

Hejsa

I dag hvor solen bare skinner, skulle jeg self ud og ræse lidt på
kawa'en. Jeg starter fint i 1., 2., og 3. gear. Det går stille og roligt
der ud af, og ved det første sving får den self lidt mere gas i 3.gear.
Det er sq ved at gå galt. (Nej ikke pga. mine nye dæk!)
Kawa'en køre jeg med en 4-5000rpm, da den pludselig kommer med en
voldsom grim lyd fra motoren og omdrejningerne stiger med 1-3krpm? i et
1/4 sek, hvilket svare til når man filer på koblingen for at lave wheelies.
Det var sq da godt at det ikke var et særligt skarpt sving. Jeg var sQ
godtnok ved at skide en sprælde mand!, Nå, men jeg triler vidre, og
skifter til 4.gear, 5. og 6. uden problemer eller mislyde....
Jeg køre mod næste sving, og geare ned til 3. eller 4. gear, og INDEN
svinget gør den det samme igen... Jeg triller i gennem svinget i 5 gear
i stedet, og prøver så at sætte den i 3. igen.
Så køre den uden problemer, lidt før den gør det samme igen. Hvad fa'n!
JEg prøver i 2. gear, men der gør den det ikke. Så prøver jeg i 3gear
igen, bare ved en 7-8krpm. Så køre den fint lidt, men gør det igen.
Dette resultere i at den laver nogen flere hk end før, og er ved at
løfte snuden.. (Arr... det føles sådan)

Jeg køre hjem i de høje gear, og ringer til Rydberg. Jeg sankker lidt
med ham om det, men han har ikke lige en forklaring på det. Han siger at
det kan være koblingen der har "groet sig fast" i løbet af vinteren. Men
ellers må han se på den.

Har i nogen anelse om hvad fa'n det kan være? Jeg er sQ noget chokeret
over den opføre sig sådan. Jeg har kun kørt små 30km i år eller lign,
pga. vejret. Den har stået stille siden slutningen af September en gang
ca. (mener jeg det var)

Mvh Emil
p.s jeg tappede alt olien af den, for at se om der var metal splinter i.
Jeg undersøgte olien med en MEGET kraftig Harddsik magnet, uden at der
kom en eneste metal tingest på den!
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


 
 
Ukendt (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-03-04 19:12

Ninja Rider wrote:
> Hejsa
>
> I dag hvor solen bare skinner, skulle jeg self ud og ræse lidt på
> kawa'en. Jeg starter fint i 1., 2., og 3. gear. Det går stille og
> roligt der ud af, og ved det første sving får den self lidt mere gas
> i 3.gear. Det er sq ved at gå galt. (Nej ikke pga. mine nye dæk!)
> Kawa'en køre jeg med en 4-5000rpm, da den pludselig kommer med en
> voldsom grim lyd fra motoren og omdrejningerne stiger med 1-3krpm? i
> et 1/4 sek, hvilket svare til når man filer på koblingen for at lave
> wheelies. Det var sq da godt at det ikke var et særligt skarpt sving.
> Jeg var sQ godtnok ved at skide en sprælde mand!, Nå, men jeg triler
> vidre, og skifter til 4.gear, 5. og 6. uden problemer eller
> mislyde....
> Jeg køre mod næste sving, og geare ned til 3. eller 4. gear, og INDEN
> svinget gør den det samme igen... Jeg triller i gennem svinget i 5
> gear
> i stedet, og prøver så at sætte den i 3. igen.
> Så køre den uden problemer, lidt før den gør det samme igen. Hvad
> fa'n! JEg prøver i 2. gear, men der gør den det ikke. Så prøver jeg i
> 3gear igen, bare ved en 7-8krpm. Så køre den fint lidt, men gør det
> igen.
> Dette resultere i at den laver nogen flere hk end før, og er ved at
> løfte snuden.. (Arr... det føles sådan)
>
> Jeg køre hjem i de høje gear, og ringer til Rydberg. Jeg sankker lidt
> med ham om det, men han har ikke lige en forklaring på det. Han siger
> at det kan være koblingen der har "groet sig fast" i løbet af
> vinteren. Men ellers må han se på den.
>
> Har i nogen anelse om hvad fa'n det kan være? Jeg er sQ noget chokeret
> over den opføre sig sådan. Jeg har kun kørt små 30km i år eller lign,
> pga. vejret. Den har stået stille siden slutningen af September en
> gang ca. (mener jeg det var)
>
> Mvh Emil
> p.s jeg tappede alt olien af den, for at se om der var metal splinter
> i. Jeg undersøgte olien med en MEGET kraftig Harddsik magnet, uden at
> der
> kom en eneste metal tingest på den!

Er den ikke med sprøjt ??? Så sidder der vel en lambda-sonde... Check om den
er ok... Det er vel ikke fordi den hoppper ud af gear, vel ??? (Falsk gear
mellem de "andre" gear). Ellers ingen forklaringer herfra...Prøv at køre den
godt varm, og lad den stå i tomgang til ventilatoren starter. Måske er den
lidt groet fast som rydberg siger...
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Ninja Rider (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 30-03-04 19:36

Hejsa

Peter Jakobsen wrote:
> Er den ikke med sprøjt ??? Så sidder der vel en lambda-sonde... Check om den
> er ok... Det er vel ikke fordi den hoppper ud af gear, vel ??? (Falsk gear
> mellem de "andre" gear).

Sprøjt, jo, men der er ingen lamba sonde.

Det med gearet tror jeg somsådan er forklaringen, men, jeg fatter ikke
lige hvordan den skulle gøre det.
Jeg har kørt den varm, (+100c), og så prøvede jeg igen, med at file
meget på koblingnen, og så køre en tur mere. Men den gør det stadig. Den
har ellers et meget præcist gearskifte, med MEGET kort vandring.
Jeg har kun oplevet at den har kixet et gearskifte 2 gange, men der var
den næsten helt ny. (under 2000km)

Ellers ingen forklaringer herfra...Prøv at køre den
> godt varm, og lad den stå i tomgang til ventilatoren starter. Måske er den
> lidt groet fast som rydberg siger...

Hmm.... Nu smider jeg den hed til ham i morgen, så må han lige prøve en
tur på den, og se om han har en forklaring på det. Jeg synes ihvertfald
ikke den er sjov at køre på når den køre sådan!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja (I Fucked-up mode eller ling! Argg.....)
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Ukendt (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-04 00:47


"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> wrote in message
news:s5jac.210$pE1.159@news.get2net.dk...
> Hejsa
>
> Peter Jakobsen wrote:
> > Er den ikke med sprøjt ??? Så sidder der vel en lambda-sonde... Check om
den
> >starter. Måske er den
> > lidt groet fast som rydberg siger...
>
> Hmm.... Nu smider jeg den hed til ham i morgen, så må han lige prøve en
> tur på den, og se om han har en forklaring på det. Jeg synes ihvertfald
> ikke den er sjov at køre på når den køre sådan!
>
> Mvh Emil
> --
> Kawasaki ZX-6R 636 Ninja (I Fucked-up mode eller ling! Argg.....)
> Don't take life to serious......
> You'll never escape it alive anyway!
> http://dfmc.dk/?id=26

Min kones ZX9R har lige været til service hos Ryberg og på MIN første tur på
den iår fandt jeg også et falsk gear som jeg først troede var hjulspind , og
lyder lidt som din historie
Per Emborg



Ninja Rider (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 31-03-04 09:55

Hejsa

Per Emborg wrote:
> Min kones ZX9R har lige været til service hos Ryberg og på MIN første tur på
> den iår fandt jeg også et falsk gear som jeg først troede var hjulspind , og
> lyder lidt som din historie

Oki, men hvordan har du fået den til at holde op?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Ukendt (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-04 16:49

Har ikke været ude og køre siden
Jeg kørte fra Skanderborg til Horsens ca 25 km hvor det skete 2 gange og
der nede var den lige på rulle marie (136 hk) og hjemad var der ingen ting
:))
Per Emborg
"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> wrote in message
news:2Gvac.530$aD.499@news.get2net.dk...
> Hejsa
>
> Per Emborg wrote:
> > Min kones ZX9R har lige været til service hos Ryberg og på MIN første
tur på
> > den iår fandt jeg også et falsk gear som jeg først troede var hjulspind
, og
> > lyder lidt som din historie
>
> Oki, men hvordan har du fået den til at holde op?
>
> Mvh Emil
> --
> Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
> Don't take life to serious......
> You'll never escape it alive anyway!
> http://dfmc.dk/?id=26
>



Ninja Rider (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 31-03-04 18:11

Hejsa

Per Emborg wrote:

> Har ikke været ude og køre siden
> Jeg kørte fra Skanderborg til Horsens ca 25 km hvor det skete 2 gange og
> der nede var den lige på rulle marie (136 hk) og hjemad var der ingen ting
> :))

se min tråd der jeder Dobbelt ARRGGG.....

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Armand (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-04 04:34


Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en
news:rvhac.165$3S6.124@news.get2net.dk...
>
> ........lidt mere gas i 3.gear. Det er sq ved at gå galt.
> Kawa'en køre jeg med en 4-5000rpm, da den pludselig kommer med en
> voldsom grim lyd fra motoren og omdrejningerne stiger med 1-3krpm? i et
> 1/4 sek, hvilket svare til når man filer på koblingen for at lave
wheelies.
> ............skifter til 4.gear, 5. og 6. uden problemer eller mislyde....
> Jeg køre mod næste sving, og geare ned til 3. eller 4. gear, og INDEN
> svinget gør den det samme igen... Jeg triller i gennem svinget i 5 gear
> i stedet, og prøver så at sætte den i 3. igen.
> Så køre den uden problemer, lidt før den gør det samme igen. Hvad fa'n!
> JEg prøver i 2. gear, men der gør den det ikke. Så prøver jeg i 3gear
> igen, bare ved en 7-8krpm. Så køre den fint lidt, men gør det igen.

Hvis det kun er i 3. gear, så er jeg næsten sikker på at det er gearet der
er gået - Kløerne der går i indgreb er blevet slidt runde på kanterne og
tvinger
tandhjulene fra hinanden når påvirkningen (drejningsmomentet) bliver stort
nok!
For hvert tilfælde slides kløerne rundere og rundere og på et tidspunkt vil
det næsten ikke kunne lade sig gøre at holde træk på i 3.
Det kan også skyldes en skæv skiftegaffel, ligesom at en skæv skiftegaffel
med tiden (tilfælde af gear-udfald) kan forårsage nedslidning af 3.gearets
tandhjul!

Et kig på gearkassen igennem bundkarret vil kunne afsløre tilstanden af
3.gears tandhjul og skiftegaffel (leg med gearpedalen og se hvilken
bevægelse der sker ved skiftet til 3.!), hvorefter du kan beslutte videre!

--
Armand.






Ninja Rider (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 30-03-04 21:38

Hejsa

Armand wrote:
> Hvis det kun er i 3. gear, så er jeg næsten sikker på at det er gearet der
> er gået - Kløerne der går i indgreb er blevet slidt runde på kanterne og
> tvinger
> tandhjulene fra hinanden når påvirkningen (drejningsmomentet) bliver stort
> nok!

tja... Jeg er ved at komme til den samme konklution selv, men hvordan
fa'n kan det lige lade sig gøre. En Gearkasse går sQ ikke i stykker af
at stå en vinter over. (Det vil jeg sQ ikke mene)

Det sidste du skriver (med drejningsmomentet) har jeg selv tænkt på, men
det er lige som om at den gør det een gang, og så kan den godt trække
vidre, hvor efter den nogen gange kunne finde på at gøre det igen!

Nå, men den ryger en tur ned til Rydberg i morgen, så må han lige se på
den.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste