mc fra DK og Tyskland
Fra : Boje Thosti

Dato : 30-03-04 11:35

Jeg kunne godt tænke mig at hører om der var nogle der havde erfaring med at
købe en skadet dansk mc, og så en skadet eller ok mc fra Tyskland og så
flytte delene over på den danske mc. Kan det betale sig og skal man betale
noget afgift på den bagefter?

Det er en Suzuki GSX-R 400 RR, jeg har tænkt på at gøre det ved.

Mvh.
Boje Thosti

Fra : MKS - 74

Dato : 30-03-04 11:43

On Tue, 30 Mar 2004 12:34:40 +0200, "Boje Thosti" <boje@skannerup.dk>
wrote:

> [...]
>flytte delene over på den danske mc. Kan det betale sig og skal man betale

Om det kan betale sig ?? Tjah måske - Det afhænger af dine evner, det
svære er sådan set at finde den skadede danske med et ok stel
tilstrækkeligt billigt, de bliver tit ikke udbudt til private men
opkøbes af forhandlere - Du er jo sådan set ikke den eneste eller
første der har fået den ide. Finder du en med danske papirer , hvor
der er betalt afgift på og selv bygger den op, skal der ikke betales
afgift efterfølg.

>Det er en Suzuki GSX-R 400 RR, jeg har tænkt på at gøre det ved.

Synd...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Poul-M Olsen

Dato : 30-03-04 15:48

wrote:

> [...]
>noget afgift på den bagefter?
>

>Det er en Suzuki GSX-R 400 RR, jeg har tænkt på at gøre det ved.

Jeg vil sige det kan betale sig.
Jeg har en Honda CBX750F med en færdig motor.!
Jeg har så forhørt mig om at få sat dens motor istand og fik et stort
chock 20.000-25.000 Dkr. Woow Puha det slut med at køre tænkte jeg så
(og græd det halve af natten )
Men begyndte så at spare sammen til at gøre noget andet, nemlig at
hentet en Reservedels MC hjem fra tyskland. og efter at ha fået svar
på hvordan reglerne er her i gruppen gik jeg igang med mit nye
project.
Og er nået dertil hvor jeg kun mangler at få flytte tingen over !
Jeg fandt en rigtig fin CBX750F fra 86 som kun hvade gået 41Kkm.
Og fik presset den ned i 9.000 Dkr.!!!!!!! (incl transport)
Jeg står nu med en brugtny motor og complet reservedels lager til min
MC. for sølle 9K
Ja mit svar er Ja det kan betale sig.

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' Snart på gaden igen

Fra : Richard

Dato : 30-03-04 16:43

Poul-M Olsen wrote:

> Jeg vil sige det kan betale sig.
> Jeg har en Honda CBX750F med en færdig motor.!
<snip>
> Og er nået dertil hvor jeg kun mangler at få flytte tingen over !
> Jeg fandt en rigtig fin CBX750F fra 86 som kun hvade gået 41Kkm.
> Og fik presset den ned i 9.000 Dkr.!!!!!!! (incl transport)

Det lyder som et fornuftigt køb - og ligner et meget typisk eksempel på
det prisniveau, man kan forvente for pæne cykler af de årgange i D og
andre lande i EU.

Og så er din cykel vel heller ikke den, der ligger flest dele til på
ophuggernes hylder

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK