Thomas wrote:
> Hvor køber man tændrør henne når det skal være billigst?? hvilke tændrør
> bruger sådan en fætter i øvrigt??
>
Denso tændrør (x24ESR-U) og de kan købes hos Krogslund Autodele.
> Uhha, hvad indebære sådan en standart motorrenovering?? og hvad vil det løbe
> op i for stumper osv.??
>
En motorrenovering går ud på, at man skiller motoren ad og måler
spillerum, slør osv., og ud fra dette udskifter de nødvendige dele. Som
minimum skal man have et nyt pakningssæt, samt pakdåser.
Hvis motoren åbnes pga. stort olieforbrug (og den ikke drypper), drejer
det sig sandsynligvis om en opboring/honing + nye stempler og ringe.
Jeg har netop fået min boret op for 1566 kr. + 4 stempler komplet med
ringe og krydspinde til 1578 kr. Det kan dog være man kan nøjes med nye
stempelringe samt en honing. Men det kommer helt an på hvad man måler
sig frem til.
Af andre ting der kan være udtjente kan være: Krumtapslejer
(lejepanner), lejer til primær- og sekundæraksel (gearkasse) dvs. kugle-
og nålelejer, primærkæde; ventiler, ventilfjedre, (måske skal
ventilsæderne slibes), ventilstyr, knastaksel og vippearme (var pæne på
min efter +100K), knastkæde, knastkædestrammer; koblingsplader,
koblingsfjedre samt koblingsleje(r).
Da jeg renoverede min, havde den gået over 100K. Jeg skiftede alle lejer
og pakdåser, knastkæde + strammer samt koblingsplader og fjedre. Desuden
måtte jeg have et nyt (brugt) startergearhjul da det var revnet.
Jeg
skiftede også en masse småting, såsom sien hvor den suger olien op af
bundkarret, diverse låseblik mm.
Men min primærkæde var fin. Ventilerne var tætte, så jeg kunne nøjes med
at justere disse!
Karburatorerne fungerede også fint! Platinerne
blev heller ikke skiftet- satser på at investere i elektronisk tænding
til den engang..
At jeg så fejldisponerede mht. stempler/cylindre og gik ud fra at disse
kunne klare en sæson mere, på trods af at de lå på grænsen, er en anden
historie..
--
Squish
CB400F