/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SW-Motech Quick-Lock Luggage System
Fra : Peter


Dato : 28-03-04 20:56

Er der nogen der har erfaringer med SW-Motech's Quick-Lock Luggage System?
Umiddelbart lyder det jo meget smart, at der næsten ikke behøver at sidde
noget på mc'en når man ikke bruger systemet. Men er det solidt nok? Jeg vil
meget gerne høre om andres erfaringer inden jeg evt. anskaffer systemet.

Jeg har overvejet at anskaffe 2 stk. Givi E52 bokse. Det vil så være muligt
at bruge én alene som topbox eller begge som sidetasker, men jeg er lidt
bange for at de er for store.
Jeg vil derfor gerne vide hvor store sidetasker det er realistisk at montere
på en XJ600S, uden at den bliver ustabil at køre med?

---
Mvh
Peter
XJ600S



 
 
Thomas Jensen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 28-03-04 21:14

> Er der nogen der har erfaringer med SW-Motech's Quick-Lock Luggage System?

Tony havde noget bøvl med det til hans Fazer 1000 kan jeg huske

> Jeg vil derfor gerne vide hvor store sidetasker det er realistisk at
montere
> på en XJ600S, uden at den bliver ustabil at køre med?
>

kører ofte med 3stk 36 liters tasker på min uden problemer, men jow
styringen bliver da anderledes når de er læsset op.

Men 2 tasker med tøj i og en bagpå og 150km/t på motorvej er ikke noget
problem.

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11




Peter (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 28-03-04 22:18


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:4067320e$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> kører ofte med 3stk 36 liters tasker på min uden problemer, men jow
> styringen bliver da anderledes når de er læsset op.
>
> Men 2 tasker med tøj i og en bagpå og 150km/t på motorvej er ikke noget
> problem.
>
> --
Hvis vi går ud fra at de vægtmæssigt er lastet ens. Har du da nogen ide om
hvor meget rumfanget, dvs. luftmodstanden, betyder? Vil der være stor
forskel på f.eks. 36 l og 52 l boxe?

--
Mvh
Peter
XJ600S



Brian Laursen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 29-03-04 06:42

Peter wrote:
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> news:4067320e$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> kører ofte med 3stk 36 liters tasker på min uden problemer, men jow
>> styringen bliver da anderledes når de er læsset op.
>>
>> Men 2 tasker med tøj i og en bagpå og 150km/t på motorvej er ikke
>> noget problem.
>>
>> --
> Hvis vi går ud fra at de vægtmæssigt er lastet ens. Har du da nogen
> ide om hvor meget rumfanget, dvs. luftmodstanden, betyder? Vil der
> være stor forskel på f.eks. 36 l og 52 l boxe?

Du skal i hvertfald regne med at hvis du fylder 2, 52 liters tasker op så er
de jo det tungere.... Og mon ikke oxo at man skal regne med at det IKKE ser
for godt ud med så store tasker til så lille en motorcykel... Personligt
ville jeg nok vælge nogle mindre rent synsmæssigt.... Mon ikke oxo at
stytreegenskaberne bliver lidt mærkelige med 2 kufferter i den størrelse...
?

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Thomas Jensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 29-03-04 18:03

> Hvis vi går ud fra at de vægtmæssigt er lastet ens. Har du da nogen ide om
> hvor meget rumfanget, dvs. luftmodstanden, betyder? Vil der være stor
> forskel på f.eks. 36 l og 52 l boxe?
>

tror ikke der er den store forskel på de to tasker, såfremt vægten ville
væree det samme.

Men husk lige at tjek luften i dit baghjul, der er jo anbefalet 2
forskellige lufttryk, et til alm kørsel og et til højhastighed/fuld lastet
kørsel.

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Tony Lorentzen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 29-03-04 12:23

Thomas Jensen wrote:

> Tony havde noget bøvl med det til hans Fazer 1000 kan jeg huske

Jeps! Se i øvrigt http://www.dfmc.dk/motech.asp hvor jeg har publiceret en
"installations"-gennemgang vist på min Fazer. Jeg var ellers meget imponeret
over det i starten - men har sidenhen købt et Givi fordi MoTech'en var for
ustabil. Kvaliteten virkede ok - men der var nogle design-issues de ikke
havde rigtigt gennemarbejdet (ok - indrømmet - Givis er heller ikke
top-dollar). Men i betragtning af at jeg alt i alt endte med at give ca.
1600,- for MoTech løsningen og Givi løsningen kun koster ca. 850,- sååå....

Det skal i øvrigt lige siges at Givis løsning først kom på markedet 2-3 uger
efter jeg havde købt min MoTech (DOH!).

Jeg ville helt klart vælge Givi - også set i lyset af at jeg har skrevet til
begge fabrikanter med en gennemgang af fordele og ulemper ved deres
systemer - hvorved jeg fik positiv respons fra Givi (og intet hørte fra
MoTech).

--
Tony
Fazer 1000



Peter (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-03-04 20:13


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c490v4$vkp$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeps! Se i øvrigt http://www.dfmc.dk/motech.asp hvor jeg har publiceret en
> "installations"-gennemgang vist på min Fazer. Jeg var ellers meget
imponeret
> over det i starten - men har sidenhen købt et Givi fordi MoTech'en var for
> ustabil. Kvaliteten virkede ok - men der var nogle design-issues de ikke
> havde rigtigt gennemarbejdet (ok - indrømmet - Givis er heller ikke
> top-dollar). Men i betragtning af at jeg alt i alt endte med at give ca.
> 1600,- for MoTech løsningen og Givi løsningen kun koster ca. 850,-
sååå....
>
> Det skal i øvrigt lige siges at Givis løsning først kom på markedet 2-3
uger
> efter jeg havde købt min MoTech (DOH!).
>
> Jeg ville helt klart vælge Givi - også set i lyset af at jeg har skrevet
til
> begge fabrikanter med en gennemgang af fordele og ulemper ved deres
> systemer - hvorved jeg fik positiv respons fra Givi (og intet hørte fra
> MoTech).
>
Hej Tony!
Jeg har læst din glimrende artikel på dfmc. Jeg synes blot der mangler en
fortsættelse:

Du skriver i artiklen at næste skridt bliver at købe monteringssæt til
sidetasker. Nåede du at anskaffe det inden du droppede SW-Motech?

Hvad var det konkret der fik dig til at skifte til Givi's rack?

Hvad er fordele og ulemper ved de to systemer? En sammenligning ville være
dejlig.

Jeg er ikke i tvivl om at Givi's Wingrack er det sikre og gennemprøvede. Jeg
synes blot det skæmmer voldsomt når det ikke er i brug, og faldt derfor for
det mere diskrete SW-Motech. Men det skal naturligvis virke ordentligt.

--
Peter
XJ600S



Tony Lorentzen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 29-03-04 21:02

Peter wrote:

> Jeg har læst din glimrende artikel på dfmc. Jeg synes blot der
> mangler en fortsættelse:

Du har ret. Jeg skrev den efter monteringen - og har ikke fulgt op på det.
Det vil jeg gøre!

> Du skriver i artiklen at næste skridt bliver at købe monteringssæt til
> sidetasker. Nåede du at anskaffe det inden du droppede SW-Motech?

Nej.

> Hvad var det konkret der fik dig til at skifte til Givi's rack?

Jeg skiftede fordi sammenkoblingen mellem ALU racket og Givi adaptor pladen
var for dårlig - hvilket efterfølgende gjorde at min topboks sad og
"slaskede" og var meget ustabil.

> Hvad er fordele og ulemper ved de to systemer? En sammenligning ville
> være dejlig.

MoTech
-------------------------
fordele:
Diskret udseende
Mulighed for at få adaptorplader så man f.eks. kan have Givi topboks og et
andet mærke som sidetasker.
Mulighed for at udvide til også at have sidetasker

ulemper:
Ustabilt
Dyrt


Givi
-------------------------
fordele:
Prisen (i hvert fald i mit tilfælde)
Taskerne sidder godt fast

ulemper:
De fleste modeller skæmmer cyklen lidt rigeligt
Ingen mulighed for at udvide til wingrack (på min model)

Det var umiddelbart hvad jeg lige kunne komme i tanke om.

Tony



Ukendt (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-03-04 20:38


----- Original Message -----
From: "Peter" <nospam@nospam.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Sunday, March 28, 2004 9:55 PM
Subject: SW-Motech Quick-Lock Luggage System


> Er der nogen der har erfaringer med SW-Motech's Quick-Lock Luggage System?
> Umiddelbart lyder det jo meget smart, at der næsten ikke behøver at sidde
> noget på mc'en når man ikke bruger systemet. Men er det solidt nok? Jeg
vil
> meget gerne høre om andres erfaringer inden jeg evt. anskaffer systemet.
>
> Jeg har overvejet at anskaffe 2 stk. Givi E52 bokse. Det vil så være
muligt
> at bruge én alene som topbox eller begge som sidetasker, men jeg er lidt
> bange for at de er for store.
> Jeg vil derfor gerne vide hvor store sidetasker det er realistisk at
montere
> på en XJ600S, uden at den bliver ustabil at køre med?
>
> ---
> Mvh
> Peter
> XJ600S
>
>
Hej Peter.
Motech systemet ser meget godt ud, men det står på den tyske hjemmeside, at
der kun må monteres 10 kg. på hver side af systemet. Da Givis 52 liter taske
vejer ca. 5 kg. er der ikke
plads til ret meget mere. Jeg vil anbefale at du køber Givi Wingrack og to
mindre tasker. Har du brug for mere plads så brug en tanktaske. Det giver
meget mere stabilitet over køretøjet.
Hilsen Matthias.



Peter (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-03-04 21:39


"Peter" <nospam@nospam.dk> wrote in message news:c47al5$svd$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der har erfaringer med SW-Motech's Quick-Lock Luggage System?
> Umiddelbart lyder det jo meget smart, at der næsten ikke behøver at sidde
> noget på mc'en når man ikke bruger systemet. Men er det solidt nok? Jeg
vil
> meget gerne høre om andres erfaringer inden jeg evt. anskaffer systemet.
>
> Jeg har overvejet at anskaffe 2 stk. Givi E52 bokse. Det vil så være
muligt
> at bruge én alene som topbox eller begge som sidetasker, men jeg er lidt
> bange for at de er for store.
> Jeg vil derfor gerne vide hvor store sidetasker det er realistisk at
montere
> på en XJ600S, uden at den bliver ustabil at køre med?
>

Tak for alle svarene. Jeg er nu blevet overbevist om, at jeg bliver nødt til
at anskaffe nogle mindre sidetasker, f.eks. Givi's E41 samt én stor topbox.

Mht. til SW-Motech kontra Givi er jeg nu blevet endnu mere i tvivl om det
fornuftige i at vælge SW-Motech.
Hvis der er nogen der har kendskab til om der er sket forbedringer
SW-Motech's Luggage System siden Tony købte sit, er jeg meget interesseret i
at høre om det.

--
Peter
XJ600S



Kenn H. Jensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 29-03-04 21:54

"Peter" skrev i meddelelse news:c4a1ip$g3o$1@sunsite.dk...

> Mht. til SW-Motech kontra Givi er jeg nu blevet endnu mere i tvivl om det
> fornuftige i at vælge SW-Motech.
> Hvis der er nogen der har kendskab til om der er sket forbedringer
> SW-Motech's Luggage System siden Tony købte sit, er jeg meget interesseret
i
> at høre om det.

Hvis ikke det skal være en af de to ovenstående kan du jo prøve at kigge på
http://www.krauser.de/s_result.php?prod=Yamaha&sel=58

Jeg havde Krauser K4 topbox på min divvy, og var godt tilfreds med den. Hvis
det skal være større kan man jo montere 2xK4 som sidetasker, og 1xK5 som
topbox. Når man så ligger og tuller rundt derhjemme kan man jo bruge en af
K4 erne som topbox. Den vil være stor nok til dagligdags brug, men kan dog
ikke rumme to styrthjælme str. L.

Finishen var jeg ikke helt 100% tilfreds med på racket, men stabiliteten var
i top.


--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste