Er Honda designere dumme?
Fra : Tobias Larsen

Dato : 28-03-04 16:03

Jeg har lige vasket Hondaen, og i den forbndelse pillede jeg sideskjoldene
af, og til min store forskrækkelse opdagede jeg at lige der hvor skjoldene
sidder ind til tanken har de slidt hul i lakeringen. Jeg mener dette er en
mega fejl fra Honda's side, det begynder jo at ruste og så kommer der hul i
tanken.
Jeg vil kører ned til Special i morgen og forelægge dem sagen. Men kan jeg
kræve at det skal laves på garantien? eller må jeg leve med det?
Jeg har taget et par billeder der kommer op om lidt.

Tobias Larsen

Fra : Tobias Larsen

Dato : 28-03-04 16:48

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har taget et par billeder der kommer op om lidt.
Så er de der: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=551

Tobias

Fra : Anders Thorup

Dato : 28-03-04 20:10

Tobias Larsen wrote:
> "Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse
> Så er de der: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=551
>
> Tobias

Det ser sgu ikke særlig smart ud det der. Jeg vil helt klart mene at det er
en garantisag. Som du selv er inde på. så er det en design-fejl fra Honda's
side som de bør stå ved, og derfor holde deres kunder skadesløse.
HUSK, nu ikke noget med at male det over, for så har de nemmere ved at løbe
fra ansvaret!!

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Hekto

Dato : 28-03-04 19:17

In article <4066e93f$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Fup@123.dk
says...
> Jeg vil kører ned til Special i morgen og forelægge dem sagen. Men kan jeg
> kræve at det skal laves på garantien? eller må jeg leve med det?

Ærgreligt, og du kan da prøve!
Det er et problem at sætte plastik tæt op ad lakkerede flader, da det
vibrerer, og dermed slider på lakken.
Enten skal det sidde rigtig godt fast, eller også skal der nogt
imellem.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Armand

Dato : 28-03-04 18:31

Tobias Larsen <Fup@123.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4066e93f$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> mega fejl fra Honda's side, det begynder jo at ruste og så kommer der hul

Nej, for skjoldet vil jo gnubbe vedvarende imod lige dér!

> Jeg vil kører ned til Special i morgen og forelægge dem sagen. Men kan jeg
> kræve at det skal laves på garantien? eller må jeg leve med det?

Lakér med noget Hammerite, sæt sidenhen et stykke isolerbånd på i matchende
farve lige dér, og lev med det!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 28-03-04 22:45

In article <c47f0c$1tgg$1@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Lakér med noget Hammerite, sæt sidenhen et stykke isolerbånd på i matchende
> farve lige dér, og lev med det!

Hammerite er godt; men nok ikke lige dér.

Det skal helst sprøjtes på et opvarmet emne, og bages i ovnen for at
blive pænt.
Med pensel er det meget svært at male pænt.

Man kan få noget tind (ca. 2-3mmm tyk) tætningsliste i sort skum af en
slags. Hvis det lægges pænt på, langs med kanten, ses det ikke og
forhindrer skader fremover.

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-03-04 09:45

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> writes:

> [...]
> mega fejl fra Honda's side, det begynder jo at ruste og så kommer der hul i

Surt! :(

> Jeg vil kører ned til Special i morgen og forelægge dem sagen. Men kan jeg
> kræve at det skal laves på garantien? eller må jeg leve med det?
> Jeg har taget et par billeder der kommer op om lidt.

Tjah, det kan vel aldrig skade at spørge. I øvrigt, så synes jeg det
er ret smart, du har sat kæresten (går jeg ud fra, det er) til at
vaske og polere, mens du går rundt og tager billeder! :)

--
Ole Hansen

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-03-04 13:23

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ret smart, du har sat kæresten (går jeg ud fra, det er) til at
> vaske og polere, mens du går rundt og tager billeder! :)

Ja da. Kvinde kend din plads

Tobias

Fra : NielSV650

Dato : 29-03-04 17:11

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> wrote in message
> Jeg vil kører ned til Special i morgen og forelægge dem sagen. Men kan jeg
> kræve at det skal laves på garantien? eller må jeg leve med det?

Ja, det er jo lidt ærgeligt, men de er jo væk igen når du monterer
sideskjoldene. Jeg mener også at huske at det kom på min fars CB500 i sin
tid. Jeg tror vi hev lidt i beslagene og fik lidt luft mellem skjold og
tank.

En grum advarselshistorie om en lakering på garantien:

Et værksted havde bulet tanken ved service og skulle rette ud og male. Ok,
så langt.
Forhandler foreslog at give bagenden et lag klarlak med nu de var igang.
Ejer syntes det lød smart.
Male, male...
Forhandler til ejer: Det er jo dyrt at male, så DU skylder nu MIG
*uendeligt* kr for klarlak. =

At lære: Hold garanti/reklamation og egne køb GODT adskilt - ellers bliver
dine selvindkøbte dele bare urimeligt dyre.

/Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158