/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En morbid kommentar - sort humor! OT??
Fra : Per


Dato : 28-03-04 08:45

Hey NG!

Kender i ikke det, man møder en ny kvinde eller nogle nye mennesker. Når de
så hører at vi kører på motorcykel, ja får vi stukket den sædvanlige smøre
om, at det er livsfarligt at køre på mc.

Jeg hørte så der her svar fra en gut den anden dag: "Hellere blive slået
ihjel - end klemt ihjel" - Her sammenlignet med at køre bil.

He he - så var der ro. Jeg er selv træt af altid at skulle høre på hvor
farligt det er at køre mc.

Det kommer jo helt an på føreren og dennes evner - og måske også lidt om
held

Mvh. Per!

CBR600F3, XT600E, Geely Warrior!


---
Denne mail er certificeret virusfri
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.644 / Virus Database: 412 - Release Date: 26-03-2004



 
 
Hekto (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-03-04 09:55

In article <40668210$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mesked@hotmail.com says...
> Jeg hørte så der her svar fra en gut den anden dag: "Hellere blive slået
> ihjel - end klemt ihjel" - Her sammenlignet med at køre bil.
>
Rigtige motorcyklister dør ikke! ... de bliver dræbt! :0(
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-04 16:55


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1ad0b1443541c8a298972d@news.tele.dk...
> In article <40668210$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> mesked@hotmail.com says...
> > Jeg hørte så der her svar fra en gut den anden dag: "Hellere blive
slået
> > ihjel - end klemt ihjel" - Her sammenlignet med at køre bil.
> >
> Rigtige motorcyklister dør ikke! ... de bliver dræbt! :0(

Copyright @ Kim fra DMC's styrelse i '86 !!

--
Armand.





Tue Jensen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Tue Jensen


Dato : 28-03-04 10:19

On Sun, 28 Mar 2004 09:44:55 +0200, Per wrote:

> Hey NG!
>
> Kender i ikke det, man møder en ny kvinde eller nogle nye mennesker. Når de
> så hører at vi kører på motorcykel, ja får vi stukket den sædvanlige smøre
> om, at det er livsfarligt at køre på mc.
>
> Jeg hørte så der her svar fra en gut den anden dag: "Hellere blive slået
> ihjel - end klemt ihjel" - Her sammenlignet med at køre bil.
>
"Some people will tell you that slow is good...and it may be, on some
days... but I am here to tell you that fast is better. I've always believed
this, in spite of the trouble it's caused me. Being shot out of a cannon
will always be better than being squeezed out of a tube. That is why God
made fast motorcycles, Bubba..."

-Hunter S. Thompson

--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389
http://home1.stofanet.dk/tuesj

Pwh (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-03-04 10:30

Per wrote:
> Hey NG!
>
> Kender i ikke det, man møder en ny kvinde eller nogle nye mennesker.
> Når de så hører at vi kører på motorcykel, ja får vi stukket den
> sædvanlige smøre om, at det er livsfarligt at køre på mc.
>
> Jeg hørte så der her svar fra en gut den anden dag: "Hellere blive
> slået ihjel - end klemt ihjel" - Her sammenlignet med at køre bil.
>

Noget af det værste jeg kan forestille mig er at sidde fastklemt i en bil
der er gået ild i, at brænde op må sgu værer en grim måde at dø på.

/Jens



Bo-gsxR (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 28-03-04 17:10

> Noget af det værste jeg kan forestille mig er at sidde fastklemt i en bil
> der er gået ild i, at brænde op må sgu værer en grim måde at dø på.

ja, eller endnu værre måske - at slippe ud af bilen der brænder og ikk kan
få vristet sin kone og børn fri også !

bo-gsxR
www.skakmat.webbyen.dk




Henrik Nielsen - Rap~ (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 28-03-04 17:09

"Kender i ikke det, man møder en ny kvinde eller nogle nye mennesker"



Hvad er forskellen på mennesker og kvinder.... Det var nok ikke det du
mente.... Men synes din indledning var lidt sjov

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Anders Vind Ebbesen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 28-03-04 21:16

On 2004-03-28, Per <mesked@hotmail.com> wrote:
> Kender i ikke det, man møder en ny kvinde eller nogle nye mennesker. Når de
> så hører at vi kører på motorcykel, ja får vi stukket den sædvanlige smøre
> om, at det er livsfarligt at køre på mc.

Tjaeh, en Falck-mand jeg talte med om motorcykler sagde først "Du ønsker
ikke at vide hvad vi kalder motorcyklister hos Falck... fast arbejde". Han
konstaterede nogle minutter senere "Sidste år var jeg 3 gange ude og skylle
en motorcyklist af et autoværn".

Yikes!

--
Anders Vind Ebbesen

Flemming Nyboe (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 28-03-04 22:39

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:40668210$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kender i ikke det, man møder en ny kvinde eller nogle nye mennesker. Når
de
> så hører at vi kører på motorcykel, ja får vi stukket den sædvanlige smøre
> om, at det er livsfarligt at køre på mc.
Jo!

> Det kommer jo helt an på føreren og dennes evner - og måske også lidt om
> held
Ja, begge dele + det kommer an på hvilke chancer man vælger at tage.
Men det var jo hele 3 ting på en gang:
1) Hvad man kan
2) Hvad man prøver
3) Hvor heldig man er

Forholdet mellem 1 og 2 kan man jo selv styre, men der kan altså også bare
ske ting som man ikke har en chance overfor.

"If we wanted a hobby that was safe, we'd stay home and knit", læste jeg
engang i en MC artikel et sted på nettet.
Jeg synes det handler om at have et afklaret forhold til den risiko man
tager og hvorfor man gør det. Jeg har også mødt motorcyklister som prøver at
bilde andre (og især sig selv) ind at det er super sikkert at køre MC. Hvem
tror de de narrer?

--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382



MKS - 74 (28-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 28-03-04 22:42

On Sun, 28 Mar 2004 23:39:02 +0200, "Flemming Nyboe"
<nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>"If we wanted a hobby that was safe, we'd stay home and knit", læste jeg
>engang i en MC artikel et sted på nettet.
>Jeg synes det handler om at have et afklaret forhold til den risiko man
>tager og hvorfor man gør det. Jeg har også mødt motorcyklister som prøver at
>bilde andre (og især sig selv) ind at det er super sikkert at køre MC. Hvem
>tror de de narrer?

Meget præcist og flot udtrykt - helt enig...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

anders majland (29-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 29-03-04 10:44

> Jeg synes det handler om at have et afklaret forhold til den risiko
> man tager og hvorfor man gør det. Jeg har også mødt motorcyklister
> som prøver at bilde andre (og især sig selv) ind at det er super
> sikkert at køre MC. Hvem tror de de narrer?

Alt er relativt. Prøve at sammenligne stat. med cyklister og
knallertkørere (både med og uden blade). Så ser det ikke så slemt
farligt ud ...

Men der er jo heller ikke nogen tvivl om at når det er gået galt så er
det er sikrere at opholde sig i en bil af nyeste generation end på en
mc.

Nogen af dem der "himler op" med hvor farligt det er at køre mc kan også
sættes "på plads" ved at spørge til hvor sikker en bil de er kørende i.
Vores egen bil er en 90'er og jeg har ikke lyst til at se en crashtest
af den årgang ... Jeg kører efterhånden mere mc end bil og har
efterhånden en del gange haft tæt-på situationer hvor der nok ikke havde
været plads til at undvige i bil....

Livet er farligt - man dør af det ...


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Hekto (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-03-04 11:19

In article <c48r6m$f1o$2@sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...
> Men der er jo heller ikke nogen tvivl om at når det er gået galt så er
> det er sikrere at opholde sig i en bil af nyeste generation end på en
> mc.
>
Åh, jo! .... men husk at diverse crash-tests laves ved 50 og 60 km/t.
De fine testresultater som fabrikkerne praler af, gælder kun ved
kørsel i bymæssig bebyggelse. Ved højere hastigheder går det heller
ikke helt godt i en bil!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 29-03-04 11:28

Hekto wrote:
> Åh, jo! .... men husk at diverse crash-tests laves ved 50 og 60 km/t.
> De fine testresultater som fabrikkerne praler af, gælder kun ved
> kørsel i bymæssig bebyggelse. Ved højere hastigheder går det heller
> ikke helt godt i en bil!

Jeg har personligt kørt igennem en Nissan Primera med en Ford Focus,
(ja igennem!) med ca. 80km/t.. der skete intet med mig, og min
søster der sad på det andet forsæde blev kun skadet af den
selvstrammende sele og airbaggen (at det så var alvorligt nok er en
anden sag)

På MC var jeg næsten 100% sikkert blevet slået ihjel.

Så, naturligvis er det betydeligt farligere at køre MC, men hey,
risikoen er stadig forholdsvist lille.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Hekto (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-03-04 11:33

In article <slrnc6fuhb.3pm.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> På MC var jeg næsten 100% sikkert blevet slået ihjel.
>
Ja, ja, det var en Nissan du kørte igennem! ;0)

Et eller andet sted på nettet, har jeg set en vejledning i hvordan man
bedst overlever, nå uheldet er uundgåligt.
Noget i stil med at rejsesig op og tage afsæt på fodhvilerne, så man
bliver kastet over bilen, istedet for at banke næsen ind i den o.s.v.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 29-03-04 11:35

Hekto wrote:
> Ja, ja, det var en Nissan du kørte igennem! ;0)
> Et eller andet sted på nettet, har jeg set en vejledning i hvordan man
> bedst overlever, nå uheldet er uundgåligt.
> Noget i stil med at rejsesig op og tage afsæt på fodhvilerne, så man
> bliver kastet over bilen, istedet for at banke næsen ind i den o.s.v.

Spørgsmålet er så hvor meget man ville kunne nå, i bilen havde jeg
ca. 5-10 meter til at bremse i før jeg sad i siden på den skodspand.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Armand (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-04 16:48


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1ad219c352f99918989af8@news.cybercity.dk...
>
> Et eller andet sted på nettet, har jeg set en vejledning i hvordan man
> bedst overlever, nå uheldet er uundgåligt.
> Noget i stil med at rejsesig op og tage afsæt på fodhvilerne, så man
> bliver kastet over bilen, istedet for at banke næsen ind i den o.s.v.

Jeg har været nærmest ballistisk p.g.a. en stationcar fra P&T pludselige kom
på tværs engang, og jeg tror ikke at man bør planlægge (om man når det)
særligt meget afsæt, derved at man så sikkert dør ved nedslaget istedet!

--
Armand.






anders majland (29-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 29-03-04 11:30

> De fine testresultater som fabrikkerne praler af, gælder kun ved
> kørsel i bymæssig bebyggelse.

Det er vist at strække den lidt.... Ved langt de fleste uheld når de
implicerrede at bremse en del inden det siger "småkage"....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Hekto (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-03-04 11:52

In article <c48u5k$gai$1@sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...
> Det er vist at strække den lidt.... Ved langt de fleste uheld når de
> implicerrede at bremse en del inden det siger "småkage"....
>
Ja, det hænder!
På den anden side, ar al den tale om 'sikre' biler med til at lulle
folk ind i, at der ikke sker noget, og de nærmest er usårlige, bare de
er omgivet af blik på alle sider. Sikkerhedsseler, airbags,
stålbjælker i dørene ... hvad skulle der ske? Samme falske tryghed
afstedkommer sikkert også en del tåbelig kørsel, fordi man ikke
behøver at køre så forsigtigt. Det kommer os andre til skade!!!

Lidt i stil med den nye regel med at blinke på motorvej. Desværre
synes jeg allerede at jeg er stødt på nogen, der bare fordi de
blinker, tror de har RET til at skifte bane, og ikke behøver at
orientere sig. Det er sq ikke bus de kører!!!
Den regel tror jeg vi får megen 'glæde' af på MC!?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-04 16:48


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1ad2167b9b919d42989af7@news.cybercity.dk...
> In article <c48r6m$f1o$2@sunsite.dk>, anders.majland-
> see.signature@address.invalid says...
> > Men der er jo heller ikke nogen tvivl om at når det er gået galt så er
> > det er sikrere at opholde sig i en bil af nyeste generation end på en
> > mc.
> >
> Åh, jo! .... men husk at diverse crash-tests laves ved 50 og 60 km/t.
> De fine testresultater som fabrikkerne praler af, gælder kun ved
> kørsel i bymæssig bebyggelse. Ved højere hastigheder går det heller
> ikke helt godt i en bil!

- - - - Hvilket man kan forvisse sig om i enhver mandagsudgave af avisen
(knægte der i weekenden er døde i deres bil på ellers lige strækninger)!

--
Armand.





Armand (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-04 16:48


Per <mesked@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40668210$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Det kommer jo helt an på føreren og dennes evner - og måske også lidt om
> held

Når nu det er en konstantering at dødsraten er dobbelt så høj for
motorcyklister som for bilister (og så er der en del uheld med indtil
flere døde knægte i et bilvrag, som trækker det forhold i disfavør), så må
det fortrinsvis være held der gør udslaget - Medmindre man formår at køre
defensivt :-|

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste