Ingen følelse med støvler på.
Fra : Johnny Johansen

Dato : 27-03-04 12:44

Jeg har efter råd fra gruppen investeret i et par støvler. Det blev et par
Alpinestars SMX-3. Jeg har kørt med dem 2 gange og det er godt nok noget
anderledes end at køre i kondisko. Jeg synes det er vildt kluntede, og jeg
synes tit jeg rammer forbi bagbremsen!! Det er nok bare mig der skal vænne
mig til at køre med dem. Jeg skal også næsten løfte foden fra fodhvileren
når jeg skal skifte ned i gear!! Jeg ved ikke om min støvler er specielt
kluntede, da jeg synes de ligner SIDI støvler meget.

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481

Fra : Moller

Dato : 27-03-04 12:53

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg skal skifte ned i gear!! Jeg ved ikke om min støvler er specielt
> kluntede, da jeg synes de ligner SIDI støvler meget.

De fleste støvler har typisk langt tykkere sål end kondi sko, og derved
skal du justere din gear pedal, til at matche dine støvler :) ellers er
resten ren vanesag. Det samme kan også være et problem med bagdremsen, jeg
selv kan ikke ramme bagbremsepedalen når jeg køre i alm. sko... eller også
er det bare fordi den kun bruges 1 gang om året :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-03-04 13:54

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> løfte foden fra fodhvileren når jeg skal skifte ned i gear!! Jeg ved
> ikke om min støvler er specielt kluntede, da jeg synes de ligner SIDI

Bare rolig - det er kun de første 50.000 km støvlerne føles lidt stive,
derefter tænker du ikke på det
Støvlerne er noget stive i starten og det er det der føles kluntet. Jeg
havde det samme bøvl med gear- og bremsepedal i starten. Få pedalerne
justeret ind, så kør det i olie igen. Tænk på hvor meget bedre dine fødder
vil se ud efter en kuretur iført støvler kontra kondisko.

Allan Bojesen
Efter 3 år er mine Daytona'er dejligt bløde.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-03-04 13:55

Johnny Johansen griflede i news:TNd9c.764$4D4.447@news.get2net.dk:
> [...]
> kluntede, og jeg synes tit jeg rammer forbi bagbremsen!! Det er nok
> bare mig der skal vænne mig til at køre med dem.

Du skal, som Moller også siger, nok bare vende dig til dem. Sådan har jeg
det også i bilen når jeg har kørt med kondisko hele sommeren, og lige
pludselig skal køre med kraftige vinterstøvler, så skal man lige lære
koblingspunkt osv at kende igen...

--
Hygge...
Daniel

Fra : Anders

Dato : 27-03-04 14:42

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> når jeg skal skifte ned i gear!! Jeg ved ikke om min støvler er specielt
> kluntede, da jeg synes de ligner SIDI støvler meget.

Det tog mig dælme et stykke tid at vænne mig til at køre med mine store fede
cross støvler (alpinestars tech 4) når vi er ude og møge lidt på nogle grus
veje. Men jeg har dog været utroligt glad for dem mage gange, stenslag osv.
Men jo det er noget man skal vænne sig til. Det værste jeg har prøvet er at
køre på en vtr1000 iført cross tøj og støvler, så kan man snakke om ikke at
have nogen som helst føling med hvad man laver. Så jeg steg hurtigt af
igen...

--
Anders Z.
XT600E (00)

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-03-04 00:10

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har efter råd fra gruppen investeret i et par støvler. Det blev et par
> Alpinestars SMX-3.

Nu kender jeg ikke lige den model, men...

> [...]
> når jeg skal skifte ned i gear!! Jeg ved ikke om min støvler er specielt
> kluntede, da jeg synes de ligner SIDI støvler meget.

Sådan er støvler bare. De bliver lidt blødere når de er "kørt til".

Jeg kører med motocross støvler (off-road, cross, enduro), og jeg sætter min
gearpedal så højt at jeg SKAL løfte foden for at skifte op i gear. Det
sikrer mig nemlig mod (især på hop) uforvarende at komme til at skifte et
gear op, det kan nemlig være halvfarligt.
Jeg har bare vænnet mit til at flytte fødderne når der skal betjenes
bedaler. Man vænner sig til det.

Rittig

Fra : Magne Vingsand

Dato : 28-03-04 11:30

Claus Rittig wrote:
> [...]
> i gear. Det sikrer mig nemlig mod (især på hop) uforvarende at komme
> til at skifte et gear op, det kan nemlig være halvfarligt.

Ditto, også for å unngå at girpedalen klasker nedi bakken etter hopp eller
støter borti steiner, stubber etc. Men for asfaltsykler er vel dette mindre
aktuelt.

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Per P.

Dato : 28-03-04 22:11

> [...]
> Alpinestars SMX-3. Jeg har kørt med dem 2 gange og det er godt nok noget

Kondisko!! Er det et løbehjul du kører rundt på??

,-)

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : NielSV650

Dato : 30-03-04 00:07

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> wrote in message
> Jeg har efter råd fra gruppen investeret i et par støvler. Det blev et par
> Alpinestars SMX-3.

Te'løk mæ dæm Efter en særdeles generøs fødselsdagsgave i lørdags, er
det nu også kun et spørgsmål om nål før jeg får købt mig et sæt S-MX3 med
GoreTex.
Som de ander siger - støvler er stive i starten. Nu er der en del plastik på
den model her, men prøv at give den lidt læderfedt omkring anklerne og se om
ikke de bløder bare en smule op.

Endte det med at du handlede hos KJmc??

Niels
S FAU himmelblau